Amazon przejął Woot.com – popularny amerykański sklep z okazjami

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 30 czerwca 2010
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

UPDATE: Serwis TechCrunch (powołując się na zaufane źródło) podał, że kwota transakcji wynosiła 110 milionów dolarów (gotówka).

Amazon.com po raz kolejny w swojej historii wybrał się na zakupy. Tym razem przejął Woot.com – sklep internetowy, który stał się popularny dzięki oferowaniu klientom jednego produktu dziennie w ekstra cenie (do wyczerpania zapasów).

Informacja o przejęciu Woot przez Amazon pojawiła się na oficjalnym blogu tego pierwszego sklepu. Niestety, nie są znane szczegóły transakcji (w tym kwota zapłacona przez firmę Jeffa Bezosa).

Woot.com, podobnie jak przejęte przez Amazon sklepy Zappos.com czy Audible.com, ma zachować swoją dotychczasową autonomię. Jedyna zmiana ma polegać na księgowaniu wypracowywanego wyniku finansowego po stronie Amazonu (według danych Business Insidera Woot miał 164 miliony USD przychodów za 2008 rok). To oznacza pozostawienie bez zmian unikatowego stylu Woot, łącznie z zostawiniem tekstów w stylu „mumbo jumbo” w stopce sklepu.

O tym, że w tym zakresie nic się nie zmienia świadczy przede wszystkim wpis na firmowym blogu autorstwa Matta Rutledge’a (CEO Woot.com). Krótki prztłumaczony fragment:

„Oni [Amazon] nie chcą, żeby ich pracownicy przyszli i kierowali Wootem, chyba, że sami ich o to poprosimy. To się może stać przypadkowo jeżeli wyłączycie światło w łazience i wypowiecie słowo „Kindle” trzy razy z rzedu; wtedy gotowy do pomocy pracownik Amazonu pojawi się w lustrze.”

Jak widać, nawet tak poważna sprawa jak przejęcie przez Amazon nie odbiła się na stylu prowadzenia Woot.com. Nic dziwnego, że tym sposobem sklep zbudował wokół siebie dużą i aktywną społeczność (i cały czas przyciąga nowych użytkowników).

P.S. Przy okazji zapraszam do przejrzenia zdjęć prezentujących siedzibę Woot.com. Nieźle to wygląda.

P.P.S. Teledysk stworzony z okazji tego newsa przez pracowników Woot:

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!