Amerykański e-handel z bardzo udaną końcówką roku

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 28 grudnia 2009
Kategoria Newsy
Czas czytania: < 1 min

Tuż przed świętami firma comScore podała liczby dotyczące sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych w okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009. Bez wątpienia, to była udana końcówka roku dla amerykańskich e-sprzedawców.

Ogółem, przychody z wirtualnych transakcji we wspomnianym czasie oszacowano na 25 miliardów 524 miliony dolarów (o 4% więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku)! W przeliczeniu na rodzimą walutę to będzie około 73 miliardów 509 milionów 120 tysięcy złotych.

Dla porównania, łączna wartość ostatnich dwunastu miesięcy polskiego e-handlu oscyluje „jedynie” w granicach 13-13,2 miliarda złotych (według raportu e-Handel Polska 2009).

Patrząc na pojedyncze dni, najwięcej pieniędzy internauci z USA zostawili w e-sklepach i internetowych aukcjach 15 grudnia – aż 913 milionów dolarów.

Oto tabelka z danymi od firmy comScore:

W milionach dolarów (USD)
2008 2009 Zmiana procentowa
1 listopada – 20 grudnia 24,550 25,524 4%
Thanksgiving Day (26 listopada) 288 318 10%
Black Friday (27 listopada) 534 595 11%
Cyber Monday (30 listopada) 834 887 5%
Green Monday (14 grudnia) 859 854 -1%
Wtorek, 15 grudnia 754 913 21%
Weekend 19-20 grudnia 677 767 13%
Tydzień kończący się 20 grudnia 4,532 4,803 6%

Jak zauważyli analitycy, na dobre wyniki wypracowane w ostatnim przedświątecznym weekendzie spory wpływ miała pogoda, a konkretniej – burze śnieżne na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Zamiast do sklepów, Amerykanie woleli spokojnie zamówić produkty w sieci i czekać na kurierów w swoich domach.

Źródło: comScore

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!