Black Friday w USA wypadł lepiej niż przed rokiem

Autor tekstu Ewa Bartnik
Opublikowano 28 listopada 2011
Kategoria Newsy
Czas czytania: < 1 min

Amerykanie oficjalnie rozpoczęli sezon świątecznych zakupów. W miniony piątek, podczas Black Friday, sklepy przyciągały łowców okazji nieprawdopodobnymi obniżkami. Z kolei dzisiaj w USA trwa Cyber Monday, czyli dzień największych wyprzedaży w sklepach online.

25 listopada, w piątek po Święcie Dziękczynienia, sprzedawcy zaoferowali swoim klientom towary po bardzo okazyjnych cenach. Wszystko po to, by dobrze rozpocząć sezon świąteczny. Tego dnia mieszkańcy USA wydali na zakupy w sieci 816 milionów USD, czyli o 26% więcej niż w roku ubiegłym, kiedy to wartość wszystkich transakcji wyniosła 648 milionów USD.

Według analityków z comScore, w poszukiwaniu ofert specjalnych, strony internetowych sprzedawców odwiedziło w Czarny Piątek 50 milionów Amerykanów, czyli o 35% więcej niż przed rokiem. Najwięcej odwiedzin odnotował już siódmy raz z rzędu Amazon.com. Na kolejnych miejscach uplasowali się Walmart, Best Buy, Target oraz Apple. Wzrosła także liczba osób szukających w sieci informacji na temat tradycyjnych sklepów, prowadzących tego dnia liczne akcje promocyjne. Oficjalną stronę TheBlackFriday.com odwiedziło 3,2 miliona użytkowników, czyli o 137% więcej niż rok temu.

Na tym jednak nie koniec, bo prawdziwy szczyt jeśli chodzi o zakupy w sieci spodziewany jest dopiero dzisiaj – trwa Cyber Monday. W 2010 roku, całkowita wartość sprzedaży przez internet tego dnia przekroczyła 1 miliard USD. W tym roku e-sprzedawcy spodziewają się jeszcze lepszego wyniku.

Źródło: TechCrunch

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!