Brytyjczycy wydali najwięcej na zakupy online w 2012 roku

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 7 lutego 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Światowy rynek e-commerce stale rośnie, co nie jest raczej wielkim zaskoczeniem. Ludzie przyzwyczaili się do wygody, jaką dają nam zakupy robione na kanapach naszych domów przy pomocy tabletów oraz komputerów. Jeśli zastanawialiście się, który rynek prowadzi pod względem wielkości na osobę, to teraz możecie potwierdzić Wasze przypuszczenia. eMarketer po raz kolejny, po wczorajszej informacji 1 bilion dolarów – wartość globalnego rynku e-commerce w 2012 roku uraczył nas ciekawymi statystykami.

Wielka Brytania stała się jednym z największych rynków sprzedaży online na świecie. W segmencie B2C wzrosła z 67 miliardów funtów w 2011 roku do 77,3 miliarda funtów w 2012 roku, co daje ponad 14 procentowy skok. Rynek UK ma jeszcze wzrastać i według wyliczeń może wynieść nawet 87 miliardów w 2013 roku, co jest praktycznie 1/3 całego dochodu B2C w regionie.

Mimo tego, że Wielka Brytania jest mniejsza niż rynek w Chinach, USA i Japonii, to jednak konsumenci wydają tam najwięcej pieniędzy na zakupy w Internecie. W zeszłym roku średnio jedna osoba wydała na zakupy w sieci 3585 dolarów. Na kolejnych miejscach znalazła się  Australia oraz Norwegia z wynikami 3547 oraz 2539 dolarów. Największy światowy rynek USA jest na czwartej pozycji z wynikiem 2293 dolarów.

Ciekawostką mogą być rynki, które pomimo słabszej sytuacji ekonomicznej prężnie rozwijają się pod względem wielkości zakupów dokonanych przy pomocy Internetu. Okazuje się, że w tych dwóch krajach sprzedaż online w 2012 roku osiągnęła 11,4 i 14,7 miliona dolarów.

Więcej na temat europejskiego rynku i analiz eMarketera możecie przeczytać tutaj.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!