eKomercyjnie.pl

Case study: Jak powstała nowa wersja sklepu internetowego Preorder.pl?

preorder-logoPreorder.pl to jeden z najciekawszych sklepów w branży hip-hopowej w Polsce. Sklep należy do firmy Step, będącej jednocześnie właścicielem wytwórni muzycznej Step Records. Można zatem powiedzieć, że znajduje się bardzo blisko serca polskiego hip-hopu (właściciele sklepu znają tę branżę, jak mało kto w Polsce). Zapraszam do przeczytania, jak wyglądała praca przy zmianie jego wyglądu oraz jakie efekty udało się osiągnąć bezpośrednio po wprowadzeniu nowego designu i funkcjonalności.

Cele dla nowego projektu

Preorder.pl korzysta z naszego systemu od ponad 2 lat. Było to jedno z pierwszych dużych wdrożeń które wykonaliśmy na AtomStore (migracja z systemu i-sklep). Migrując sklep na nasz system wykorzystaliśmy projekt graficzny dostarczony przez klienta.

Projekt od początku miał pewne mankamenty funkcjonalne – ponieważ otrzymaliśmy gotową grafikę, wiele z funkcji dostępnych w Atomie, a pasujących do profilu sklepu, nie było zaimplementowanych. Przez kolejne miesiące sklep ewoluował, a my wraz z klientem dodawaliśmy nowe funkcje.

Poprzednia grafika sklepu:

preorder-old-1
preorder-old-2

W poprzednim roku doszliśmy do punktu, w którym potrzeby i funkcje osadzone w starym projekcie po prostu się nie mieściły. Na początku tego roku zapadła decyzja: robimy nowy szablon graficzny.

Główne cele, jakie klient stawiał nowemu Preorder.pl, wyglądały następująco:

  • dostosowanie projektu do szerszego asortymentu (mp3, odzież, sprzęt),
  • nadanie sklepowi nowoczesnego, lekkiego charakteru,
  • poprawa użyteczności przez zwiększenie przejrzystości sklepu, eliminację zbędnych ozdobników, uproszczenie nawigacji,
  • wykorzystanie i ekspozycja funkcji AtomStore takich jak opinie o produktach, gratisy do produktów, gratisy do koszyka, kupony rabatowe, landing pages, program lojalnościowy,
  • optymalizacja layoutu pod względem szybkości ładowania,
  • wzrost konwersji,
  • dostosowanie do mobile (szablon responsywny – RWD).

Nowy Preorder.pl

Prace rozpoczęliśmy od przygotowania makiet nowego szablonu.

Makieta nowej strony głównej Preorder.pl (kliknij, aby powiększyć):

preorder-nowy-makieta1-small

Makieta strony produktu (kliknij, aby powiększyć):

preorder-nowy-makieta-2-small

Po zakończeniu prac nad projektem funkcjonalnym, do stworzenia nowej grafiki sklepu zaprosiliśmy Dominika Bloka z Blokdesign (autor między innymi DeeZee.pl czy Fleq.pl).

Projektując nowy sklep zdecydowaliśmy się na wprowadzenie belki górnej i likwidację lewego menu. Dzięki temu cztery kategorie główne wraz z takimi działami jak bestsellery, nowości oraz wyprzedaże stały się zawsze dostępne i widoczne.

Znacząco powiększyliśmy obszar wyszukiwarki oraz uprościliśmy sekcje koszyka (jednocześnie dodając schowek, który w sklepie hip-hopowym może być wykorzystywany do zakupów w przyszłości). Wyszukiwarka została rozszerzona o nowoczesne podpowiedzi, umożliwiające bezpośrednie przeskoczenie do produktu.

Podpowiedzi w wyszukiwarce na Preorder.pl:

preorder-nowy-1

 

Strona główna została podzielona na dwa główne działy, dodaliśmy także dwie, bardzo ważne ze względów sprzedażowych, sekcje: promocje tygodnia i produkt dnia.

Na listingu produktów wprowadzone zostały opisy kategorii wraz z linkami do głównych wykonawców i marek (to ukłon w stronę SEO). Dotychczasowe ciężkie i niewielkie boksy produktowe zostały zastąpione przez duże, dynamiczne (efekty onMouse) i efektowne elementy prezentujące produkty.

Z pozycji listingu klient otrzymuje najważniejsze informacje na temat produktu (nazwę, cenę, markę, datę premiery, dostępne rozmiary, informację o ewentualnych promocjach – np. gratis, dostawa za free) jednocześnie listing udało się utrzymać w prostej i przejrzystej konwencji, jaka prześwietlała całemu redesignowi.

Lista produktów otrzymała także belkę umożliwiającą wygodne filtrowanie oraz mechanizm doczytywania produktów bez przeładowania strony.

Preorder – lista produktów RWD:

preorder-nowy-2

Strona produktu także uległa znaczącemu uproszczeniu. Wyeksponowane zostały takie informacje jak:

  • informacje o dodatkowych korzyściach – dostawa gratis, gratis do wyboru, promocja cenowa,
  • sekcja koszyka wraz z wyborem wariantu uległa znaczącemu uproszczeniu i powiększeniu,
  • dodano dużą informacje o ocenie produktu,
  • wyeksponowano link do tabeli rozmiarów.

Powiększona została także sekcja galerii oraz pojawiła się duża, wyraźna sekcja gratisów do produktu.

Karta produktu – responsive web design:

preorder-nowy-3

Także koszyk przeszedł metamorfozę. Znacząco zmieniła się nie tylko kolorystyka, ale też układ.

Wybór formy dostawy i sposobu płatności został dostosowany do ścieżki zakupowej w AtomStore. Dodano również bardzo wyraźną sekcję wyboru gratisu do zamówienia oraz podsumowanie wraz z rozbiciem poszczególnych kosztów.

Koszyk w sklepie Preorder.pl:

preorder-nowy-4

Mobile i konwersja na pierwszym miejscu

O efektach prac opowiada Marek Szekely, project manager w Preorder.pl odpowiedzialny za redesign po stronie klienta:

„Jednym z kluczowych celów wdrożenia było przygotowanie szablonu w wersji responsywnej (RWD), czyli takiej która pozwala na dopasowanie layoutu sklepu do rozmiaru i możliwości urządzeń mobilnych.

Target sklepu to ludzie młodzi, mobilni, zajawieni nowymi technologiami. Sklep więc musiał wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów.

Drugą niezwykle istotną kwestią było zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz poprawa konwersji. Efekty, jakie udało nam się osiągnąć, przewyższyły znacząco nasze oczekiwania.”

Efekty wdrożenia

Czy redesign można udać za sukces? My jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni z rezultatów :), ale o efektach najlepiej dyskutować na bazie liczb.

Poniżej kilka danych ze statystyk, które mogą stanowić dobre podsumowanie wdrożenia (porównanie 3.09 – 16.09 do 20.08 – 2.08):

  • średni czas spędzony na stronie wzrósł o 58% => wzrost zaangażowania,
  • jednocześnie spadła liczba odsłon (to łatwo wytłumaczalne faktem, iż dodaliśmy listing bez stronnicowania – tak więc klienci szybciej docierają do szukanych informacji),
  • wzrost przychodów o 80%,
  • wzrost transakcji o 111%,
  • wzrost współczynnika konwersji o 67%.

Porównanie statystyk 2 tygodnie od uruchomienia nowej wersji sklepu:

Statystyki sklepu Preorder.pl:

preorder-statystyki-1

Wzrost współczynnika konwersji (trend):

preorder-statystyki-2

Wydaje się, iż koszt wdrożenia zwrócił się już w ciągu kilkunastu pierwszych dni :) Dodatkowo warto podkreślić, że:

  • ruch z komórek i tabletów wzrósł o 30% i 5%,
  • współczynnik konwersji dla komórek i tabletów wzrósł o 50% i 150%.

Mamy nadzieje, iż nowy Preorder będzie stanowił jasny punkt na mapie polskiego e-commerce. Oceńcie sami wchodząc na stronę preorder.pl :)

 

Autorem powyższego artykułu jest Łukasz Plutecki — w agencji interaktywnej NetArch od 3,5 roku pracuje nad projektem AtomStore — platformą e-commerce klasy premium. Prowadzi bloga o marketingu internetowym — www.plutecki.net.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Shoplo.com pozyskuje 500 tysięcy złotych na dalszy rozwój

Patryk Pawlikowski i Grzegorz Lech ponad dwa lata temu postanawiają rozpocząć pracę nad platformą do tworzenia e-sklepów Shoplo.com. Startup od początku ma być prosty, intuicyjny, ale dający pełnie możliwości użytkownikowi, który nie zna się na wszystkich technicznych sprawach związanych z internetem. Sklep ma po prostu działać – mówił Pawlikowski rok temu, na początku działalności. Jak widać, platforma działa, przyciąga klientów i rozszerza się na kolejne rynki.

Pierwsza faza projektu, czyli badania, prototypy i wersja BETA powstawały po godzinach. Pawlikowski i Lech przez półtora roku, poświęcając kilka godzin dziennie i kilkanaście tysięcy złotych własnych oszczędności, tworzy podstawową wersję platformy. Zapał, czas i poświęcenie docenili dawni pracodawcy Patryka Pawlikowskiego i Grzegorza Lecha, m.in. pomysłodawcy GoldenLine i postanowili zainwestować w startup.:

(…) otrzymaliśmy zastrzyk finansowy, który pozwolił nam powiększyć zespół i wzbogacił nas w ludzi z bardzo fajnym doświadczeniem z innych, udanych już projektów w Polsce takich jak GoldenLine.pl, ZnanyLekarz.pl, Niania.pl, Bao.pl, Position.ly – mówi Patryk Pawlikowski.

Wczoraj zespół poinformował o drugiej rundzie inwestycyjnej otrzymanej na rozwój Shoplo.com. 500 tysięcy złotych zainwestowali partnerzy funduszu Protos VC i Xevin Investments. Dawno nie widziałem projektu SaaS z takim przyrostem miesięcznym płacących klientów – mówi Marek Rusiecki z Xevin Investments. Miesięcznie przybywa kilkadziesiąt nowych klientów, a najmocniej reprezentowana jest kategoria fashion i design.

shoplo-sg-new

Zdecydowaliśmy się na inwestycję w Shoplo.com gdyż mamy poczucie, że jest to najlepszy obecnie produkt tego typu dostępny na polskim rynku – twierdzi Krzysztof Nowiński z Protos VC, jeden z inwestorów spółki – Uważamy też, iż ma on szansę odnieść sukces na rynkach zagranicznych – dodaje.

Pomysłodawcy jak i inwestorzy chcą, aby pieniądze (500 tysięcy złotych) zostały wydane głównie na marketing, wzmocnienie działu produktowego oraz ekspansję na rynki zagraniczne. Strona Shoplo.com dostępna jest aktualnie w języku polskim, angielskim i portugalskim. W chwili obecnej główny rynek zagraniczny, na którym spółka się koncentruje to Brazylia. Dlaczego wybrano właśnie ten kraj?

Brazylia to dziewięćdziesiąt milionów internautów z potencjałem kraju, o populacji dwustu milionów ludzi. To także jedna z aktywniejszych narodowości na Facebooku. Wróży to ogromny wzrost penetracji w najbliższych latach – mówi Patryk Pawlikowski.

Dodaje też, że Shoplo.com działa w Brazylii już od ponad miesiąca i zdobył pierwszych płacących za usługi klientów. Zapytany o konkurencję zapewnia, że istnieje tam jeszcze niewiele produktów takiego typu jak Shoplo, a te które są, mają swoje korzenie technologiczne i funkcjonalne jeszcze z lat 90. To idealne miejsce by przekazać nasze wartości – dodaje Pawlikowski, CEO Shoplo.com.

Przeczytaj też:

Źródło: informacja prasowa





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Joanna Sypniowska, easyglam.pl

easyglam.plPoranki to sport wyczynowy, szczególnie gdy jest się kobietą. Nie jest łatwo. Człapiemy w półśnie do łazienki, a przy pierwszym spojrzeniu w lustro zastanawiamy się po co właściwie zmywałyśmy te wszystkie farbki, skoro zaraz nałożymy je od nowa. I tu potrzebna jest organizacja oraz niezawodność. Joanna Sypniowska, właścicielka sklepu easyGlam, wie o czym mówię, bo jak sama podkreśla „(…) dobra organizacja kosmetyków i świetnej jakości akcesoria kosmetyczne ułatwiają życie każdej kobiecie. Przy porannym makijażu każda minuta jest cenna, a funkcjonalne organizery oszczędzają ich wiele.” Dziś w cyklu Pokaż Swój Sklep dla eKomercyjnie.pl zdradza skąd pomysł na tego typu e-biznes oraz jakie były jej doświadczenia i jak ważna jest pasja, w wyborze branży.

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją.

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałaś się uruchomić sklep internetowy?

Joanna Sypniowska (easyglam.pl): Myśl o założeniu własnego sklepu towarzyszyła mi przez długi czas. Na początku chciałam otworzyć sklep stacjonarny, jednak obserwując rozwój sprzedaży internetowej zdecydowałam się na tę drugą wersję.

EG

Czym zajmowałaś się przed uruchomieniem sklepu?

Przed uruchomieniem sklepu ponad dziesięć lat pracowałam w handlu detalicznym, głównie w galeriach handlowych. Ostatnie siedem lat zajmowałam się zarządzaniem sklepami.

Ile trwało uruchomienie sklepu?

Uruchomienie sklepu trwało około 1,5 miesiąca. Sporo czasu zajęło wdrażanie oprogramowania i zaprojektowanie sklepu, aby prezentował się tak, jak to sobie wyobrażałam. W tym czasie aktywnie poszukiwałam ciekawych producentów oraz projektowałam autorskie organizery na kosmetyki.

EG

Dlaczego wybrałaś właśnie tę branżę?

Kosmetyki i wszystko co z nimi związane to moja pasja od wielu lat. Było zatem przesądzone, że sklep, który otworzę będzie ściśle związany z moją pasją.

Jakim budżetem dysponowałaś na początku e-handlowej działalności?

Dysponowałam ogromną wiedzą, zaangażowaniem i dużą ilością czasu. Razem z nakładami finansowymi wyszła z tego spora suma.

EG

Czy zdecydowałaś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłaś własną?

Oglądałam wiele sklepów internetowych zakładanych na różnych platformach. Sama znałam już kilka gotowych rozwiązań, więc wiedziałam czego szukam. Zdecydowałam się na gotową platformę shoper.pl, dostosowałam ją jednak do swojej wizji.

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?

Pojawiło się kilka zamówień. Sprawiło mi to ogromną radość i dało solidną motywację do dalszej pracy.

FB

Dlaczego zdecydowałaś się na tak specyficzny asortyment?

Wierzę, że dobra organizacja kosmetyków i świetnej jakości akcesoria kosmetyczne ułatwiają życie każdej kobiecie. Przy porannym makijażu każda minuta jest cenna, a funkcjonalne organizery oszczędzają ich wiele. Staram się wyszukiwać marki, które mają bestsellery i dodawać konkretne produkty do asortymentu. Tak, aby klientka mogła wybrać sprawdzone i niezawodne produkty.

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Twoim sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Bardzo skuteczna jest reklama na blogach. Współpracujemy z ciekawymi blogami, których autorki są wiarygodne dla czytelników. Blogerki zawsze wypowiadają własne zdanie, to pomaga nam się rozwijać i dostosowywać asortyment do oczekiwań klientów. Na Facebooku organizujemy konkursy, pokazujemy nowości, zamieszczamy recenzje, dodajemy ciekawe promocje. Chcemy być w ciągłym kontakcie z klientami i widzimy, że to doceniają. Bardzo skuteczna jest również darmowa dostawa oraz newsletter ze specjalnymi promocjami, który wysyłamy do naszych klientów zarejestrowanych w sklepie.

EG

Gdybyś miała teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłabyś inaczej?

Przewidziałabym skutki niektórych działań, troszkę inaczej zorganizowałabym pracę. Ale to drobnostki, bo sklep się rozwija i mamy fantastycznych klientów.

Jak wygląda proces składania zamówień?

Wszystkie dostępne produkty są wysyłane w ciągu 24 godzin od zaksięgowania wpłaty. Wyjątkiem jest zamówienie za pobraniem, które wysyłamy praktycznie od razu.
Klient ma możliwość wykorzystania kuponów rabatowych przy finalizacji zamówienia.
Produkty robione na zamówienie wymagają osobnego projektu, akceptacji ze strony klienta, wyceny i produkcji. Na takie zamówienie trzeba czekać około 2/3 tygodni.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

Na chwilę obecną zza granicy pochodzi niewielki odsetek zamówień.

fotoJoanna Sypniowska – od ponad 10 lat związana z handlem detalicznym. Ponad siedem lat pracowała na stanowiskach kierowniczych, zarządzając sprzedażą w salonach firmowych wiodących marek. Obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą, która specjalizuje się w zarządzaniu sprzedażą i zespołami sprzedażowymi. Jest właścicielką sklepu internetowego easyGlam oraz projektantką organizerów na kosmetyki.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)