Co się dzieje z Dniem Darmowej Dostawy? (informacje dla zainteresowanych akcją)

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 25 października 2010
Kategoria Newsy
Czas czytania: 3 min

Wyjaśnię od razu, żeby nie było żadnych wątpliwości: z akcją pierwszego Dnia Darmowej Dostawy w Polsce jest dobrze, a nawet bardzo dobrze! Pomysł był dla mnie wielką niewiadomą nawet w momencie jego ogłaszania (moje obawy z grudnia na szczeście się nie sprawdziły), jednak pierwsze dni po zapowiedzi DDD2010 wskazują, że to może być jedno z ciekawszych tegorocznych wydarzeń w naszej branży. Wszystko dzięki Wam!

W telegraficznym skrócie:

Co wydarzyło się od momentu zapowiedzi DDD?

  • Fan-page akcji ma już blisko 450 fanów i ta liczba dynamicznie rośnie (zapraszamy nie tylko sklepy, ale też potencjalnych klientów!).
  • Uruchomiliśmy zaślepkę pod oficjalnym adresem wydarzenia, tj. http://dziendarmowejdostawy.pl/.
  • Dwa dni później zastąpiliśmy pierwszą zaślepkę jej drugim wcieleniem (aktualnym). Doszły m.in. lista sklepów, które zadeklarowały swój udział w akcji oraz lista partnerów, którzy będą wspierali akcję.
  • Wszystkie sklepy i partnerzy aktualnie wyświetlają się w rotacji i tak najpewniej pozostanie już do 1 grudnia włącznie. Nie faworyzujemy nikogo. Na stronie będzie jedynie lekko wyróżniony partner główny (punkt niżej).
  • Zdecydowaliśmy się rozpocząć współpracę przy promocji akcji z porównywarką Nokaut.pl (ok. 3 mln użytkowników miesięcznie), która jest WYŁĄCZNYM partnerem głównym Dnia Darmowej Dostawy. Dlaczego Nokaut? Przedstawiciele firmy zapewnili nam wsparcie swojej agencji PR, która dotrze z DDD2010 do tradycyjnych mediów (prasa, radio, telewizja), dając całej akcji pożądane rozgłos. Dodatkowo pomogą przygotować stronę www.
  • Pozyskujemy kolejnych partnerów akcji oraz media, które napiszą o wydarzeniu.

Co już mamy?

  • Przede wszystkim zbliżamy się do 100 sklepów, które zadeklarowały udział w akcji (czekamy na więcej!). Są wśród nich zarówno początkujący sprzedawcy, jak i firmy działające w e-handlu dłużej (np. Rebel.pl, MMO.pl, czy OnePress.pl).
  • Mamy 12 potwierdzonych partnerów (głównie platformy sklepowe), które postarają się zachęcić swoich klientów do aktywnego włączania się w akcję.
  • Udziału w informowaniu / promowania akcji potwierdzili: Dziennik Internautów, AK74.pl. Gadzinowski.pl, Webfan.pl, Grupa Pino (czyli m.in: Moblo.pl, Patrz.pl, iThink.pl, PinoTV.pl, Prv.pl), Internet Standard, BLIP.pl, Spryciarze.pl, Chce.to.
  • Czekamy także na decyzje w tej sprawie od: Wykop.pl, Bankier.pl, eCommerce.edu.pl, BestPlayer, WebShake.tv, MediaFun, Paczkomatów.
  • News o Dniu Darmowej Dostawy na pewno zostanie wysłany do 107 redaktorów w Polsce z prasy, radia, telewizji, internetu w zakresie: Gry i komputery, Gospodarka, eBiznes.

Co teraz?

  • Kontynuujemy dodawanie sklepów do listy i pozyskiwanie partnerów.
  • Tworzymy pełnoprawną strone www akcji, gdzie pojawią się:
    • Logotypy sklepów
    • Linki do sklepów (zrobimy statystyki wszystkich przejść na strony sklepów ogółem)
    • Podstrony informacyjne dla potencjalnych klientów
    • Formularz zgłoszeniowy dla sklepów (jego wypełnienie będzie wiązało się z koniecznością zaakceptowania warunków akcji oraz gwarancji ich wypełnienia)
  • Po stworzeniu oficjalnej www rozpoczniemy nagłaśnianie akcji w mediach.

Najważniejszy jest cel akcji

Głównym celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów. Powtarzam to po to, żeby wszyscy się tego trzymali :)

Do kogo się zgłaszać?

Aktualnie wszystkie maile od sklepów biorę na siebie, dlatego jeżeli macie jakiekolwiek uwagi, pomysły czy konkretne propozycje to piszcie albo w komentarzach poniżej albo bezpośrednio do mnie na maila (krzysztof.bartnik@ekomercyjnie.pl). Zaznaczam jednak, że mogę mieć lekkie opóźnienie w szybkiej reakcji na wiadomości (jest tego trochę:)).

Kontakt z mediami i partnerami organizuje do spółki ze mną Konrad Latkowski z BrandStyle.pl (k.latkowski@brandstyle.pl), który praktycznie z marszu poparł akcję i bardzo dynamicznie włączył się do jej promocji wielu firm nie byłoby na powyższej liście, gdyby nie on!).


Jak tylko pojawią się kolejne informacje na temat akcji to przekażemy je zarówno na Facebooku (obserwujcie fan page), jak i na łamach eKomercyjnie.

Jeżeli tempo rozwoju sytuacji się utrzyma, to tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy spełni wszystkie pokładane w nim nadzieje. I o to chodzi!

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!