eKomercyjnie.pl

Co sprzedają najlepsi sprzedawcy, a co przeciętni?

Co sprzedają najlepsi sprzedawcy?

  1. Siebie.
  2. Swoją firmę.
  3. Swoje usługi lub swój produkt.
  4. Cenę.

Wniosek? Najpierw sprzedawaj siebie.

Co sprzedają przeciętni sprzedawcy?

  1. Cenę.
  2. Swoje usługi lub swój produkt.
  3. Siebie.
  4. Swoją firmę.

Wniosek? Swoją cenę sprzedawaj jako ostatnią.

Harry Beckwith, Co lubią klienci. Przewodnik po strategiach marketingowych (s. 131), wyd. OnePress (książka aktualnie niedostępna w sprzedaży) (link partnerski)





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Najpopularniejsze witryny ecommerce w Polsce (czerwiec 2010)

W sieci pojawiło się aktualne zestawienie dwudziestu najpopularniejszych stron związanych z ecommerce w naszym kraju (obejmuje czerwiec bieżącego roku). Wyniki pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius, a dla lepszego rozeznania przygotowałem oddzielne listy najpopularniejszych polskich sklepów, porównywarek oraz pozostałych stron (aukcje i inne).

Co jest dość dziwne, w poniższym rankingu brakuje debiutanta z poprzedniego miesiąca, tj. Groupon (CityDeal). Serwis miał w czerwcu 1 335 773 użytkowników, co powinno mu zapewnić siódme miejsce w zestawieniu, jednak zamiast do kategorii ecommerce przyporządkowano go do stron firmowych (tam zajmuje zaś 19. lokatę).

Duży spadek zanotowała Grupa Społeczności.pl – E-commerce (z siódmego na piętnaste miejsce), w górę poszły za to m.in.: Euro.com.pl, BonPrix.pl oraz Grupa o2.pl – E-commerce. Do kilku przetasowań doszło też w dolnej części tabeli.

Zapraszam do zapoznania się z poszczególnymi zestawieniami:

Top 20 najpopularniejszych witryn ecommerce w Polsce (czerwiec 2010):

  1. Grupa Allegro – E-commerce (10 941 781 użytkowników)
  2. Nokaut.pl (2 552 330 użytkowników)
  3. Aukcjoner.pl (1 703 039 użytkowników)
  4. Grupa Onet.pl – E-commerce (1 661 941 użytkowników)
  5. Euro.com.pl (1 337 936 użytkowników)
  6. Skapiec.pl (1 336 492 użytkowników)
  7. Grupa eBay (1 215 861 użytkowników)
  8. Merlin.pl (1 130 563 użytkowników)
  9. BonPrix.pl (1 116 210 użytkowników)
  10. Grupa o2.pl – E-commerce (1 002 836 użytkowników)
  11. Empik.com (997 764 użytkowników)
  12. Grupa Wirtualna Polska – E-commerce (969 011 użytkowników)
  13. Okazje.info.pl (916 892 użytkowników)
  14. Twenga.pl (915 210 użytkowników)
  15. Grupa Społeczności.pl – E-commerce (898 560 użytkowników)
  16. Grupa Interia.pl – E-commerce (783 385 użytkowników)
  17. Tchibo.pl (732 050 użytkowników)
  18. Doz.pl – E-commerce (719 986 użytkowników)
  19. BuyVIP.com (662 568 użytkowników)
  20. Komputronik.pl (635 075 użytkowników)

Najpopularniejsze sklepy w Polsce (czerwiec 2010):

  • Euro.com.pl
  • Merlin.pl
  • BonPrix.pl
  • Empik.com
  • Tchibo.pl
  • Doz.pl
  • BuyVIP.com
  • Komputronik.pl

Najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce (czerwiec 2010):

  • Ceneo.pl (Grupa Allegro)
  • Nokaut.pl
  • Skapiec.pl
  • Radar.pl (Grupa o2.pl – E-commerce)
  • Tanio.pl (Grupa WP.pl – E-commerce)
  • Okazje.info.pl
  • Twenga.pl

Najpopularniejsze serwisy ecommerce pozostałe (serwisy aukcyjne i inne, czerwiec 2010):

  • Allegro.pl
  • Aukcjoner.pl
  • eBay.com
  • Świstak.pl / Szafa.pl (Grupa Społeczności.pl – E-commerce)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Co się dzieje ze sklepami Internetowego Domu Handlowego?

Wczoraj wieczorem na łamach warszawskiego wydania Gazety Wyborczej pojawiła się informacja o upadku Bileteria.pl – serwisu sprzedającego bilety, który należy do spółki Internetowy Dom Handlowy. Czy to oznacza, że nad tą firmą zbierają się czarne chmury?

Internetowy Dom Handlowy w kwietniu tego roku przejął trzy ostatnie sklepy obsługiwane przez Zakupy.com: Mareno.pl (księgarnia), eZabawki.pl (zabawki i akcesoria dla dzieci) oraz eDVD.pl (filmy). Kwota transakcji sięgnęła 2 mln zł, ale już wtedy zastanawiałem się czy nowy właściciel nie popełni tych samych błędów co poprzedni (patrz wpis Zakupy.com – dobry przykład na to, że e-handel nie jest prosty).

IDH nie skończył swoich akwizycji na powyższych podmiotach. Do jego portfolio sklepów dołączyły również marki należace do Grupy Stereo, tj. Stereo.pl (książki i multimedia), Pstryk.pl (foto-wideo) i właśnie Bileteria.pl (zabraklo jednak doniesień prasowych z tej okazji).

Plany firmy były ambitne, do końca roku miała prowadzić aż 10 sklepów internetowych oraz debiut na rynku New Connect (nie wspominając o wypracowaniu zysku).

Informacje o upadku Bileterii oraz szybki rzut oka na wszystkie marki Internetowego Domu Handlowego stawiają pod znakiem zapytania dalsze losy całego przedsięwzięcia:

  • Stereo.pl nie wysyła już newsletterów promujących ofertę (jeszcze niedawno docierały regularnie co kilka dni).
  • Mareno.pl, jedna z najpopularniejszych księgarni jeszcze kilka lat temu, zamieniła się w partnerski sklep Kolporter.pl (usługa Extended Sites).
  • Dokładnie taki sam los jak Mareno.pl spotkał eDVD.pl.
  • Na stronie głównej Pstryk.pl widnieje zaś informacja, że „z dniem 30.07.2010 przestają obowiązywać na czas nieokreślony nr telefonów podane w stopce” (wszystkie zapytania trzeba kierować pod numer telefonu komórkowego lub na maila).

Czy te działania to część „wielkiego zorganizowanego planu” czy raczej pierwsze oznaki tego, że z Internetowym Domem Handlowym dzieje się coś złego?

Jako potencjalny klient mam bardzo mieszane uczucia i trzy razy zastanowię się, zanim coś tam kupię. Z perspektywy branżowej to wygląda na powtórke problemów, jakie miało Zakupy.com (skończyło się sprzedażą wszystkich sklepów i przestawieniem na usługi B2B).

Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat. Z prośbą o komentarz na temat aktualnej sytuacji zwrócę się też do przedstawicieli IDH SA.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)