Contium i Empathy łączą się w Grupę Unity – powstaje nowy, duży gracz na rynku wdrożeń e-commerce

Autor tekstu Informacja prasowa
Opublikowano 5 listopada 2012
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Z połączenia firm Contium oraz Empathy powstaje Grupa Unity – jedna z największych w Polsce spółek świadczących usługi wdrożeń IT i e-marketingu dla e-commerce.

Po połączeniu Grupa Unity będzie dysponować imponującym portfolio zrealizowanych projektów e-commerce’owych dla średnich i dużych przedsiębiorstw – blisko 50 wdrożeń, zatrudnieniem na poziomie 200 osób oraz najszerszym na rynku dostępie do platform e-commerce: od wdrożeń bazujących na autorskiej platformie, rozwiązaniach klasy Enterprise, jak IBM WebSphere Commerce,a także technologiach open-source – Magento i PrestaShop. W ramach Grupy Unity działać również będzie Internet Designers – jedna z najbardziej znanych i utytułowanych w Polsce agencji
interaktywnych full service. W efekcie połączenia spółka Unity S.A. będzie zarządzać markami Empathy, Contium oraz Internet Designers, a jednocześnie stanie się inwestycyjnym kontenerem Grupy.



 

„Ta transakcja to wyraźny sygnał, że branża e-commerce dojrzewa oczekując jeszcze wyższych standardów obsługi i silnego wsparcia technologicznego. Działając jako jedna firma z wykorzystaniem synergii pomiędzy naszymi zespołami, będziemy w stanie zapewnić kompleksowe usługi zarówno dla średnich, jak i dużych graczy na rynku” – komentuje Tomasz Wesołowski, obecnie Dyrektor Zarządzający w Empathy – Internet Software House.

Spółka będzie koncentrować się na produkcji i rozwoju autorskiego oprogramowania zarówno w segmencie e-commerce jak i aplikacji dedykowanych. W tym obszarze zostanie wykorzystane dotychczasowe doświadczenie Empathy, działającego jako Internet Software House. Marka Contium skupiona będzie na usługach doradztwa, wdrożeń i kompleksowej obsługi e-commerce, również w modelu success fee oraz oferowaniu rozwiązań dla sprzedaży wielokanałowej i elektronicznego środowiska pracy. Internet Designers natomiast będzie rozwijać ofertę w obszarze e-marketingu i promocji, ze szczególnym naciskiem na user experience, social media, mobile i SEO/SEM.

Spółka kontynuować będzie także dotychczasową działalność edukacyjną prowadzoną obecnie pod marką Akademii Empathy.



 

„Powstanie Grupy Unity wyprzedza zmiany konsolidacyjne, które zaszły już na bardziej dojrzałych rynkach, stawiając nas na rynku polskim na pozycji lidera. Jako UNITY S.A. nie wykluczamy także akwizycji i inwestycji w spółki działające na szeroko rozumianym rynku usług dla e-commerce” – uzupełnia Piotr Wrzalik, obecnie Wiceprezes Zarządu ds. rozwoju w Contium.

Zarząd spółki Unity S.A. utworzą dotychczasowe osoby zarządzające Empathy oraz Contium. Siedziba spółki będzie zlokalizowana we Wrocławiu.

Grupa planuje również znaczny wzrost zatrudnienia – jeszcze w tym roku firma chce wzmocnić swoje kompetencje zatrudniając blisko 20 nowych osób, głównie na stanowiskach programistycznych, zarówno w Krakowie, jak i we Wrocławiu. Zarząd nowopowstałej spółki nie wyklucza również rozszerzenia działalności o inne rynki europejskie.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!