eKomercyjnie.pl

Cyfrowe.pl w wersji mobilnej – krótki wywiad z Jarosławem Banackim

Pod koniec stycznia otrzymałem informację prasową o uruchomieniu mobilnej wersji sklepu Cyfrowe.pl, która działa w oparciu o rozwiązanie Zubibu.com. Jako, że nie lubię zbytnio przeklejać press-packów, zadałem kilka pytań na temat tego wdrożenia. Zapraszam do przeczytania krótkiego wywiadu z Jarosławem Banackim – prezesem spółki odpowiedzialnej za omawiany sklep foto-video.

Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie sklepu Cyfrowe.pl w wersji mobilnej?

Jarosław Banacki (Cyfrowe.pl): Przede wszystkim chcieliśmy ułatwić klientom dotarcie do informacji o produktach, cenach i ich dostępności w sklepie oraz podstawowych namiarów kontaktowych na nasze sklepy stacjonarne (telefon, mapka dojazdu itp.).

O wprowadzeniu mobilnej wersji strony myśleliśmy już na początku 2009 roku, ale wtedy oceniliśmy, że nakład pracy wobec spodziewanej częstotliwości korzystania ze strony mobilnej przez klientów jest zbyt duży. Dlatego odłożyliśmy ten projekt na później.

Obecnie klienci coraz częściej korzystają z internetu w telefonach komórkowych np. będąc w markecie sprawdza się cenę na porównywarce cen czy też dostępność towaru właśnie w Cyfrowe.pl :)

KB: Dlaczego wybraliście platformę Zubibu.com?

JB: Ponieważ zapewnia tani i szybki sposób na udostępnienie mobilnej wersji strony sklepu. Wdrożenie jest proste, przez co koszt prac programistycznych po naszej stronie był niewielki, a abonament miesięczny jest skalkulowany bardzo rozsądnie.

KB: Jak długo trwało wdrożenie?

JB: Całość wdrożenia można zamknąć w ciągu kliku dni, powiedzmy tygodnia, nawet uwzględniając obustronne konsultacje i doprecyzowanie np. treści strony ‘kontakt’. U nas trwało trochę dłużej (+2-3 tyg) z uwagi na konieczność wykonania pewnych modyfikacji po stronie serwera Cyfrowe.pl, aby eksport tak dużej liczby produktów przebiegał bezawaryjnie i w sposób bezpieczny.

KB: Ile produktów można kupić w sklepie mobilnym – czy jest to cała oferta Cyfrowe.pl czy może tylko część?

JB: Dostępne jest ponad 80% oferty, czyli ok. 10 tys produktów. Pominęliśmy bardzo drogie, profesjonalne i niszowe produkty, których nie spodziewamy się sprzedać przy pomocy strony mobilnej.

KB: Jak promujecie swój sklep mobilny?

JB: Poinformowaliśmy naszych klientów o uruchomieniu strony mobilnej w newsletterze czy aktualnościach na stronie głównej. Nie przewidujemy specjalnej promocji strony, gdyż strona uruchamia się automatycznie po wykryciu wejścia na cyfrowe.pl przez przeglądarkę telefonu komórkowego. Wystarczy wpisać adres cyfrowe.pl. Warto wspomnieć, że system Zubibu.com pozwala wyłączyć mobilną wersję strony i przejść do przeglądania normalnej strony Cyfrowe.pl.

KB: Czy w sklepie mobilnym pojawiły się już jakieś transakcje?

JB: Tak! Odebraliśmy i zrealizowaliśmy już kilkanaście zamówień od klientów z różnych miast. To dosyć zaskakujący wynik jak na niedługi okres funkcjonowania mobilnego sklepu. Być może ciekawość klientów zachęciła do testowania takiego sposobu zamawiania. Wartość koszyka przy tych zamówieniach była o połowę mniejsza niż w normalnych zamówieniach przez stronę.

Liczymy bardziej nie tyle na same zamówienia, ale na sprawdzanie przez klientów naszej oferty, cen i dostępności produktów. Z rozmów z klientami wiemy, że wielu korzystało z podstrony ‘Kontakt’ gdzie mamy informacje o godzinach otwarcia sklepu, lokalizacji sklepów stacjonarnych czy numery telefonów.

KB: W jakim czasie po zakończeniu wdrożenia pojawiło się pierwsze zamówienie?

JB: Pomijając nasze 2 testowe zamówienia :), to po około 2 tygodniach.

KB: Czy Wasi klienci ocenili w jakiś sposób sklep mobilny?

JB: Tak, odebraliśmy kilka emailowych i telefonicznych komentarzy pozytywnie oceniających wygląd i szybkość działania strony. Oceny nadeszły bez kierowania żadnego zapytania do naszych klientów, była to ich własna inicjatywa co może potwierdzać pozytywne doświadczenia z „obcowaniem” z wersją mobilną Cyfrowe.pl. Skoro nasi klienci są zadowoleni, to my tym bardziej:)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Citeam.pl, czyli sposób Allegro na pokonanie Groupona?

Wygląda na to, że Kupony to nie ostatni pomysł Grupy Allegro na rywalizację z Grouponem. Grzegorz Marczak zamieścił na Antywebie ofertę serwisu Citeam.pl, która jest aktualnie rozsyłana do przedsiębiorców.  Serwis zdecydowanie powinien dodać skrzydeł spółce QXL w starciu z aktualnym liderem rynku zakupów grupowych w Polsce.

Allegro chce wyróżnić swój nowy projekt głównie dzięki uderzeniom w czułe punkty Groupona, tj. wysoką prowizję za kupony oraz wydłużony termin wypłaty wynagrodzenia dla partnerów.

W Citeam.pl prowizja ma wynosić jedynie 10% wartości kuponu, a wypłata środków będzie realizowana natychmiast (nawet za niezrealizowane kupony). Do tego dojdzie intensywna promocja serwisu wśród ponad 10 mln użytkowników serwisów QXL.

Oferta wygląda bardzo sensownie i z pewnością wielu przedsiębiorców (ze szczególnym wskazaniem na właścicieli sklepów internetowych) będzie chciało się przekonać o skuteczności Citeam.pl na własnej skórze. Przydałaby się tylko jakaś lepsza nazwa / domena dla całego projektu :-)

Oferta od Grupy Allegro wygląda następująco (źródło Antyweb):

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Zakupy grupowe w Polsce – raport PBI

Firma Polskie Badania Internetu (pbi.org.pl) opublikowała ciekawy raport na temat zakupów grupowych w Polsce. Temat jest bardzo na czasie (świetny biznes dla właściciela serwisu tego typu i świetne okazje dla użytkowników), dlatego warto poświęcić kilka chwil na lekturę.

Opisywaną publikację opracowano na podstawie badania Megapanelu oraz sondażu na próbie 502 internautów w wieku 18-54 lata (ankieta odbyła się w grudniu poprzedniego roku).

W raporcie możemy przeczytać m.in. że oferta serwisów grupowych jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych i średnich miast. Na przykład Gruper.pl oferuje deale w ponad 50, a Groupon.pl w ponad 20 miastach. Okazuje się jednak, że 30% odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi. Wynika to faktu, że większość serwisów stara się także oferować ciekawe oferty o zasięgu „cała Polska”, które często są propozycjami od sklepów internetowych (bon zniżkowy) lub pobytem w hotelu w atrakcyjnej miejscowości (np. nad morzem lub w górach).

O atrakcyjności ofert decyduje najbardziej kwota lub procent udzielonej zniżki. Typ oferowanego dealu (np. restauracja czy spa) ma mniejsze znaczenie.

Raport PBI na temat zakupów grupowych znajdziecie TUTAJ.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)