eKomercyjnie.pl

Czy 13 czerwca sklep internetowy powinien zmienić swój regulamin?

Czy 13 czerwca 2014 roku muszę zmienić regulamin? Takie pytanie zadawane jest nam kilkadziesiąt razy dziennie. W Internecie można znaleźć rozbieżne opinie na ten temat. Większość tekstów zaczyna się od sporej listy kluczowych zmian, a dopiero na końcu pisze się o tym, co jest najważniejsze, czyli kiedy nastąpi moment obowiązywania nowych przepisów w Polsce. To powoduje spore niejasności w tym zakresie. Naszym zdaniem, nie ma jutro konieczności zmiany regulaminu.

Przeanalizujmy sprawę jeszcze raz, krok po kroku.

1) Zgodnie z unijną dyrektywą w sprawie praw konsumentów 13 czerwca 2014 roku powinna na terenie UE nastąpić pełna harmonizacja w zakresie prawa konsumenckiego. Obowiązek harmonizacji spoczywa na organach legislacyjnych państw członkowskich.

2) W Polsce proces legislacyjny w uproszczeniu wygląda tak:

  • ustawę uchwala Sejm
  • uchwalona przez Sejm ustawa trafia do Senatu, który ma 30 dni na przyjęcie bez zmian, wniesienie zmian, odrzucenie w całości
  • ustawa trafia ponownie do Sejmu jeśli Senat wniesie zmiany
  • Marszałek Sejmu przekazuje ustawę Prezydentowi do podpisu, na co ma on 21 dni
  • Prezydent podpisuje ustawę, wetuje ustawę lub kieruje do zbadania przez Trybunał Konstytucyjny
  • w przypadku weta ustawa wraca do Sejmu, który może odrzucić weto większością 3/5 przy obecności co najmniej połowy posłów
  • w przypadku podpisania ustawy Prezydent lub odrzucenia weta zarządza jej ogłoszenie w Dzienniku Ustaw
  • ustawa wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, chyba że z jej treści wynika wydłużone vacatio legis.

3) Proces legislacyjny Ustawy o prawach konsumenta można znaleźć pod tym adresem: http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=2076

4) Jak widać 30 maja 2014 roku przekazano Ustawę o prawach konsumenta Prezydentowi do podpisu, który tego jeszcze nie zrobił. Na tej stronie znajdziecie informacje o podpisanych przez Prezydenta aktach prawa: http://www.prezydent.pl/prawo/ustawy/podpisane/

5) Ponieważ Prezydent nie podpisał ustawy nie mogła ogłoszona w Dzienniku Ustaw, co można zobaczyć w tym miejscu: http://dziennikustaw.gov.pl/Wyszukiwanie/tabid/114/Title/konsumenta/Default.aspx

6) Ponadto w art. 55 Ustawy o prawach konsumenta czytamy, że „Ustawa wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.”. Pełen tekst ustawy znajdziecie pod tym linkiem: http://orka.sejm.gov.pl/opinie7.nsf/nazwa/2076_u/$file/2076_u.pdf

Reasumując

Nie ma podstawy prawnej do dokonania zmiany regulaminów na podstawie samej dyrektywy, a ustawa nie tylko nie została jeszcze opublikowana, ale zakłada sześciomiesięczne vacatio legis.

Natomiast kwestią otwartą pozostaje ewentualne orzekanie przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości w związku niedopełnieniem obowiązku implementacji dyrektywy z dniem 13 czerwca 2014 roku, na co zwracaliśmy uwagę w artykule: NIC się nie zmieni dla większości polskich sklepów internetowych w piątek 13 czerwca 2014 roku – szczerze o zmianach w przepisach konsumenckich.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nexterio.pl – pół roku po rebrandingu

nexterio-logoNajpopularniejszy sklep internetowy z branży „Dom i ogród” podsumowuje półroczne działanie pod nową nazwą. Sklep Megastore.pl przekształcił się w Nexterio.pl i konsekwentnie realizuje nową strategię.

W grudniu zeszłego roku sklep internetowy z branży „Dom i ogród” przeszedł rebranding i zmienił nazwę na Nexterio.pl. W pierwszej kolejności zmienił się wygląd serwisu. Nowa kompozycja graficzna marki to ukłon w stronę jednolitości i prostoty. Sklep udoskonalił stronę pod kątem użyteczności i intuicyjności nawigacji. Od niedawna wprowadził stronę dedykowaną do urządzeń mobilnych oraz stworzył aplikację mobilną, dostępną na IOS i Androida.

AdvertisementReklama

Dzięki sugestiom kupujących, oprócz widocznych zmian na stronie, sklep zmodyfikował swoją ofertę. Produkty dostępne są od ręki i wysyłane od razu po weryfikacji zamówienia. Sklep Nexterio.pl wprowadził takie ułatwienia jak bezterminowe zwroty czy możliwość uzyskania darmowej dostawy. Asortyment sklepu poszerzył się o nowe kategorie produktowe w tym AGD i Wypoczynek w ogrodzie. Dodatkowo sklep nawiązał współpracę z firmą Inpost, dzięki czemu część artykułów wysyłana jest w atrakcyjnej cenie do Paczkomatów.

Wszystkie zmiany, które Nexterio.pl wprowadził na przestrzeni ostatniego pół roku podsumowuje specjalnie przygotowana infografika. Można z niej dowiedzieć się o zmianach jakie zaszły w obszarze funkcjonalności serwisu oraz ofert, jak i osiągniętych sukcesach branżowych.

Zobacz infografikę:

nexterio-infografika

Okres po rebrandingu sklepu był dla nas bardzo intensywny. Wszystkie zmiany, które w tym czasie zaszły na stronie, były dokonywane w oparciu o badania opinii Konsumentów oraz analizę raportów branżowych. Wprowadzaliśmy wiele nowych rozwiązań, które pomogą naszym Klientom czerpać radość z zakupów. Nie oznacza to jednak, że spoczniemy na laurach. Nadchodzące miesiące to kolejne zmiany, które przybliżą nas do tytułu lidera rynku e-commerce w branży „Dom i ogród” – dodaje Robert Kleśny – Prezes Zarządu Megastore.pl S.A.

Nexterio.pl to internetowa platforma sprzedażowa, w którym można znaleźć artykułu z branży „Dom i ogród”. Sklep zapewnia artykuły do wyposażenia wnętrz, aranżacji ogrodu oraz asortyment związany z majsterkowaniem. Jest częścią Megastore.pl S.A., która działa na rynku od 2009 roku. Więcej informacji na www.nexterio.pl.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Zacznij sprzedawać w Zakupy Google już teraz – zwiększ liczbę zamówień w swoim sklepie

google-logoCo miesiąc serwisy Google’a w Polsce odwiedza niemal 20 milionów Internautów, którzy wpisują w polu wyszukiwarki setki milionów zapytań. To idealne miejsce do promocji Twojego sklepu internetowego, dlatego już teraz…

Skorzystaj z możliwości bezpośredniego zaprezentowania w Google swoich produktów i zwiększ sprzedaż dzięki efektywnym kampaniom reklamowym w Google przygotowanym przez specjalistów z eKomercyjnie.pl!

Google Zakupy – Kampanie produktowe dla Twojego e-sklepu

W usłudze Google Zakupy od eKomercyjnie.pl przygotujemy, obsłużymy i zoptymalizujemy Twoje kampanie produktowe w Google. Skorzystasz z naszej wiedzy i doświadczenia we współpracy ze sklepami w tym zakresie – wiemy na co zwrócić uwagę, aby kampania była efektywna i miała wysoką konwersję.

Marketing w wyszukiwarce Google jest jedną z najbardziej efektywnych form promocji sklepu internetowego. Spraw by setki milionów zapytań wpisywanych w Google zaczęło działać na Twoją korzyść.

Będziesz od razu widoczny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, w sekcji Zakupy Google!, która prezentowana jest albo na samej górze albo po prawej stronie od wyników. Dzięki temu z powodzeniem można ominąć serwisy pośredniczące w zdobywaniu klientów i promować się bezpośrednio w Google.

Przykład wyników dla zapytania „Samsung Galaxy s3”: (zobacz w Google »)

Co jest kluczowe dla Ciebie: koszty przeprowadzenia pierwszej kampanii bierzemy na siebie!

100% środków netto, które przeznaczysz na pierwszą promocję w Google z naszym pośrednictwem przeznaczymy na budżet marketingowy w wyszukiwarce Google!

Jeżeli nie będziesz zadowolony z pierwszej kampanii, nie musisz jej dalej przedłużać! My zaś zrobimy wszystko, żebyś był zadowolony i uzyskał pożądane efekty (nie tylko ruch na stronie, ale przede wszystkim zamówienia!).

Nie musisz podpisywać umowy. Opłaty pobieramy z góry, dopóki na Twoim koncie znajdują się środki, to świadczymy dla Ciebie usługi. Gdy środki się skończą, kończymy kampanię i podsyłamy Ci szczegóły raport, prezentujący wyniki kampanii. Jeżeli chcesz kontynuować, to zakładamy kolejną kampanię na podstawie efektów promocji oraz naszych propozycji dalszych działań.

Na jakie efekty można liczyć? Wszystko zależy od rodzaju sprzedawanego asortymentu, ale wstępnie można założyć, że najtańsza kampania promocyjna za 350 zł netto powinna przynieść 1100-1300 wartościowych przejść do Twojego sklepu internetowego.

WAŻNE! Oferta dotyczy promocji jednego sklepu internetowego i pierwszej kampanii realizowanej przez eKomercyjnie.pl. Kolejne kampanie (rodzaj, koszty) ustalane są według indywidualnych potrzeb.

Zacznij sprzedawać w Google już teraz i zwiększ liczbę zamówień w swoim sklepie.

 
Zrzut ekranu 2014-06-05 o 09.30.33

 

 

 

 

 

AdvertisementReklama

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)