eKomercyjnie.pl

Czy Twój sklep internetowy jest zgodny z wymogami prawa? W IdoSell Shop nie musisz się martwić o bezpieczeństwo – sprawdź, dlaczego!

Odpowiednie zabezpieczenia czy procedury pomagające zapewnić zgodność z prawem są w e-commerce kwestią nadrzędną. W IdoSell Shop dokładamy wszelkich starań, aby sklepy oparte o nasz system spełniały wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Obecnie z naszych usług korzysta ponad 5000 sklepów internetowych, które wysyłają więcej niż 3 miliony paczek miesięcznie. Przy tak dużych liczbach niezmiernie cieszy nas fakt, że w bieżącym roku nie otrzymaliśmy zgłoszenia naruszenia przepisów czy skargi na żaden ze sklepów opartych na naszym systemie. Sprawdź, co zyskujesz w kwestii bezpieczeństwa oraz prawa jako klient IdoSell Shop!

Zapewnienie konsumentom jak najwyższego stopnia bezpieczeństwa jest jednym z naszych głównych priorytetów i celem, nad którym pracujemy od wielu lat. Dlatego miło nam poinformować, że od listopada 2018 do grudnia 2019 roku nie dostaliśmy ani jednego zgłoszenia do sądu i na policję, dotyczącego naruszenia prawa w sklepach internetowych opartych o system IdoSell Shop. Jesteśmy dumni, że wszystkie z nich spełniają wysokie standardy sprzedaży, możemy je wspierać i promować pod naszą marką. Ten sukces jest oczywiście również zasługą samych sklepów internetowych – cieszymy się, że nasi klienci razem z nami tworzą uczciwy, rzetelny wizerunek marki IdoSell Shop.

JAK DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO SKLEPÓW INTERNETOWYCH?

Zabezpieczenia techniczne czy ochrona danych w e-commerce to kwestia nadrzędna. Równie istotne jest jednak korzystanie z oprogramowania dostosowanego do najnowszych norm prawnych oraz zapewnienie konsumentom zgodności z aktualnymi przepisami na każdym etapie sprzedaży. W IdoSell Shop udostępniamy narzędzia, które pomagają zadbać o wszystkie te aspekty. Zależy nam, żeby każdy sklep cieszył się dobrą opinią, spełniał wszelkie niezbędne wymogi prawne oraz wykorzystywał najlepsze praktyki rynkowe. Dlatego już na poziomie systemowym zapewniamy szereg praktycznych opcji i odgórnych procedur, umożliwiających sprawne, zgodne z prawem zarządzanie sklepem internetowym oraz sprzyjających jak najlepszej komunikacji na linii sklep-klient. Wśród nich m.in. certyfikat SSL dla każdego klienta, wiele informacji o towarach oraz realizacji zamówienia, narzędzia umożliwiające sprawną obsługę zwrotów i reklamacji.

Kwestie systemowe to oczywiście nie wszystko. W trosce o bezpieczeństwo kładziemy nacisk na procedury zakupowe zgodne z prawem i premiujemy dobre praktyki w tym zakresie znakiem SuperFairShop™. Jest to certyfikat, potwierdzający wysoką jakość oraz bezpieczeństwo zakupów w sklepie internetowym. Wyróżnienie przyznawane jest na podstawie szeregu kryteriów, takich jak wysyłka zamówień w deklarowanym terminie, dostępność szybkich płatności, umożliwienie zakupów na raty, sprawna obsługa zwrotów i reklamacji. Pełną listę warunków zdobycia certyfikatu SuperFairShop™ można znaleźć na stronie IdoSell.

Nacisk na bezpieczeństwo i zgodność z prawem jest jednym z czynników, które wyróżniają IdoSell Shop na tle innych usługodawców z branży. Wszystkie wymienione wyżej czynności podejmujemy po to, aby móc zapewnić kupujących o szeregu zabezpieczeń i procedur, dostępnych standardowo w sklepach internetowych opartych na naszym systemie i budujących poczucie bezpieczeństwa. Wybierają nas profesjonalni sprzedawcy, którym zależy na zgodności z prawem.

CO TO OZNACZA DLA CIEBIE JAKO KLIENTA IDOSELL SHOP?

Każdy, kto odwiedza Twój sklep internetowy i widzi znak „Powered by IdoSell Shop” na dole strony, ma pewność, że korzysta z usług sprawdzonej, rzetelnej firmy o wysokich standardach; a szanse, że zostanie oszukany, są dużo mniejsze niż na innej platformie. To z kolei buduje zaufanie i silny wizerunek marki w oczach potencjalnych klientów.

Możliwe cele do zdobycia i warunki, jakie muszą zostać spełnione przez sklep internetowy w IdoSell Shop (wytyczne do wdrożenia):

  • Wysyłanie zamówień w deklarowanym dla klienta terminie – sprawdzane są zamówienia z ostatnich 3 miesięcy
  • Klienci mogą logować się za pomocą kont Facebook i Google – w tym przypadku musi być skonfigurowany przynajmniej jeden sposób logowania za pomocą serwisu zewnętrznego
  • Umożliwienie klientom dodawania zwrotów zamówień z poziomu konta klienta w sklepie – jeśli Twój sklep ma starą maskę i nie posiada komponentu zwrotów, warto zainwestować w zmiany w wyglądzie
  • Umożliwienie klientom korzystania z tanich zwrotów – musi być włączona opcja Przesyłki zwrotne Pocztą Polską z IAI
  • Umożliwienie klientom dodawania reklamacji zamówień z poziomu konta klienta w sklepie – jeśli Twój sklep ma stary wygląd i nie posiada komponentu reklamacji, warto zainwestować w zmiany
  • Umożliwienie klientom natychmiastowej zapłaty za pomocą np. paybylink, karty płatniczej – w profilu płatności musi być dodana przynajmniej jedna szybka płatność
  • Odpowiadanie klientom na pytania do towarów – nie może być więcej niż 5% braku odpowiedzi w ciągu miesiąca, ale 4 ostatnie dni nie są brane pod uwagę (z uwagi np. na weekendy, święta itp)
  • Dla klientów z Polski możliwość odbioru zamówienia w Paczkomacie
  • Umożliwienie klientom zakupów na raty – w profilu płatności musi być dodana przynajmniej jedna płatność ratalna
  • Umożliwienie klientom edycję zamówienia po jego złożeniu – musi być włączona opcja Zezwalaj na edycję zamówienia przez klienta
  • Przynajmniej 3 zrealizowane zamówienia w każdym z ostatnich 3 miesięcy

Na pewno powyższa lista nie jest finalną. Jeżeli zdecydujemy się na dodanie kolejnego kryterium, będzie ono wpływało na już przyznane odznaki. Jednakże z czasem spodziewamy się, że wyróżnienie zyska na jeszcze większej istotności. Dlatego wprowadzając kolejne wymogi do SuperFair.Shop™ należy uwzględnić okres karencji i odpowiednią politykę informacyjną dla klientów.

W IDOSELL SHOP TWÓJ SKLEP INTERNETOWY JEST ZGODNY Z PRAWEM, PONIEWAŻ:

1. Korzystasz ze sprawdzonych mechanizmów działania sklepu internetowego i silnika
Zarówno gotowe templates, jak i wdrożenia indywidualne, a także system zarządzania sklepem internetowym przeszły rygorystyczną weryfikację Trusted Shops na rynek polski, brytyjski oraz niemiecki. Dbamy o Twoje bezpieczeństwo już na poziomie systemowym.

2. Zyskujesz dostęp do gotowego wzoru regulaminu
Został on przygotowany przez ekspertów z Trusted Shops i może posłużyć za podstawę do przygotowania Twojego własnego dokumentu. Udostępniamy też wzory wiadomości transakcyjnych: maili i sms-ów.

3. Nie musisz martwić się o zgodność RODO oraz Ustawą o Prawach Konsumenta
Nasze sklepy internetowe są tworzone w taki sposób, żeby spełniać wymogi prawne zawarte w tych dokumentach.

Bezpieczeństwo właścicieli sklepów internetowych oraz ich klientów jest nie tylko naszym priorytetem, lecz także wyznacznikiem. Od lat staramy się robić wszystko, żeby przeciętny konsument czuł się bezpiecznie, robiąc zakupy w sklepach internetowych opartych o nasz system. To wszystko doprowadziło nas do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj. Mamy nadzieję, że wspólnie z naszymi klientami – zarówno wieloletnimi, jak i nowymi – będziemy stale dbać o dobry wizerunek marki IAI/IdoSell Shop jako symbolu wysokich standardów usług, bezpieczeństwa i zgodności z prawem.

 

Źródło: artykuł IdoSell Shop

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)