eKomercyjnie.pl

Dary losu, czyli kilka słów o product seeding w e-biznesie (+przykłady)

instagram-darylosuSklepy internetowe, firmy, wydawnictwa, developerzy – każdy chce, aby ich produkt i usługa dotarła do jak największej liczby potencjalnych klientów. Działy marketingu stają na głowie, a agencje biorą ciężkie pieniądze za kampanie, które często są zupełnie nietrafione. Aby Twoja usługa, produkt lub marka stały się rozpoznawalne – nie trzeba samego budżetu, ale potrzebny jest dobry pomysł.

Nielsen w swoich badaniach wykazał, że ponad 80% kupujących, najpierw poszukuje produktu w sieci, 67% zaczerpuje wiedzy od osób znanych blogerów lub influencerów. Często także korzysta z rekomendacji najbliższych osób. Jak jednak dotrzeć do tych, którzy piszą o mediach, trendach, związani są z Twoją branżą? Jak przekonać blogerów czy vlogerów do przetestowania Twojego produktu? Na pomoc przychodzi product seeding, który często zwany jest potocznie „darami losu”.

Reklama

Wpisując w wyszukiwarkę „dary losu” pierwszym wynikiem, jaki otrzymamy, jest piosenka Ryszarda Rynkowskiego, ale to nie ona nas przecież interesuje. O muzyce przeczytacie na innych portalach. Wystarczy jednak wpisać w wyszukiwarkę „dary losu kampanie” i zaczyna się wysyp linków, które pokazują, jak działa ta maszyna.

Zacznij wysyłać „darmowe” paczki

Niezależnie, czy marketingiem w Twojej firmie zajmuje się odpowiedni dział/osoba, czy też korzystasz z agencji, musisz wiedzieć jedno. Dary losu sprawdzą się wtedy, kiedy wyślesz je do osób, mających duże zasięgi, znających się na branży, pasjonatów, użytkowników, którzy chętnie dzielą się opinią. Wśród nich znajdą się blogerzy, vlogerzy, celebryci, trendsetterzy i influencerzy. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy odbiorcą produktu jest zwykła osoba, a marka swoim działaniem chce poprawić swój wizerunek.

Twoim zadaniem jest tylko odpowiednie dopasowanie produktu do osoby. Wysyłanie wyprawki dla dziecka 30-letniemu kawalerowi raczej mija się z celem, tak samo jak podsyłanie blogerce modowej, która nie pije alkoholu, 12-letniej whiskey.

Przestań myśleć schematami

Ten rodzaj marketingu rządzi się własnymi prawami. Nie możesz myśleć o zasięgach w sposób standardowy, to nie współpraca z domami mediowymi, gdzie otrzymasz tyle i tyle publikacji i zdobędziesz taki, a taki zasięg. To nie masówka, ale dotarcie do bardzo „specyficznej” grupy mającej wyselekcjonowanych czytelników i odbiorców. Nie możesz, a właściwie nie powinieneś atakować osób standardowymi opisami produktów, formułkami przygotowanymi na potrzeby zwykłej kampanii – to nie działa. Współpraca z wymienionymi osobami nastawiona jest na indywidualność tychże. Jeden influecer wrzuci tylko zdjęcie na Instagrama, inny opisze produkt, a jeszcze inny odda go w konkursie. Tak to działa.

Jak wystartować?

Kampanie seedingowe wymagają więc w pierwszej kolejności odpowiedniego doboru osób, do których będziesz wysyłać produkty. Znalezienie odpowiednich odbiorców nie jest trudne. W internecie znajduje się ogromna ilość stron, blogów osobistych, specjalistycznych i portali, które prowadzone są przez pasjonatów, osoby „znające się na rzeczy”. Są oni „czytani” przez rzeszę fanów, którzy często aspirują do bycia tacy, jak oni. Kolejny krok to kontrola kosztów. Product seeding może być bardzo drogim narzędziem szczególnie w tym pierwszym etapie, kiedy jeszcze nie sprecyzowano grupy docelowej. Na tym etapie często wysyła się nietrafione „prezenty”, które pozostaną bez echa. Trzeba się z tym pogodzić.

Sam produkt to nie wszystko. Paczka, którą wysyłasz po raz pierwszy, powinna być nie tylko upominkiem, lecz także pakietem informacji o Tobie i Twojej firmie, a przede wszystkim o produkcie lub usłudze. Najważniejsze jednak w całym procesie jest „dopieszczenie”. Może brzmi to dziwnie, ale Twoja paczka ma pokazać, jak bardzo doceniasz odbiorcę, jak wiele dla Ciebie znaczy jego osoba i głos w dyskusji na temat marki.

Przed premierą

Kampanie product seeding mają to do siebie, że pozwalają wybranym osobom zapoznać się z prezentowanym produktem lub usługą. Daje to poczucie wyróżnienia i ekskluzywności. To jeden z głównych stymulatorów, który wymusza dalsze działanie, między innymi rekomendację marki w grupie docelowej.

Z tego rozwiązania korzystają wydawnictwa, które wysyłają książki, w tym ebooki do recenzji, na długo przed premierą tytułu na półkach. Podobnie działa wiele księgarni, które w ten sposób zachęcają blogera do podzielenia się informacją, gdzie mogą daną książkę zakupić.

fabryka slow

Podobnie dzieje się w branży muzycznej i w przypadku gier na konsole. Wcześniejszy dostęp do plików muzycznych, czy nawet całych płyt, oraz wersji promocyjnych gier, to nie lada gratka. Prym w Polsce wiedzie marka Sony. Dział zajmujący się marketingiem ich czołowego produktu, a mianowicie konsoli PlayStation 4, robi wszystko, aby informacje o nowościach i premierach dotarły do wszystkich zainteresowanych odpowiednio wcześnie. W ten sposób buduje się „hype” – napięcie, które wzmaga w graczach potrzebę zakupu.

mediafun wiedzmin

Podobnie zrobił polski dział Electronic Arts, który na kilka dni przed premierą wysłał do osób z branży wyjątkowe edycje najnowszej gry ze świata Star Wars. Zdjęcia szybko obiegły polski Internet. Edycja prasowa do dziś jest marzeniem wielu graczy.

fiat-kasia-tusk

Zdarza się, że duże marki decydują się na duże kroki. Samochód wypożyczony blogerce, aby go wypróbowała, czy też wysłane do „przetastowania” tablety stają się normą, normą która ma sens i potrafi się zwrócić.

Co zyskujemy?

Dobrze przygotowana kapania z „darami losu” pozwala precyzyjnie dotrzeć do liderów opinii w danej kategorii produktowej. To oni pokażą innym, dlaczego ten produkt jest warty uwagi, wymuszą w nich chęć posiadania. Czasem zrobią to przy pomocy filmiku zamieszczonego na YT, czasem podczas wpisu na Facebooku, a jeszcze innym razem przez prezentacje na spotkaniu. Czasami wystarczy, że osoba produktu po prostu używa. Współpraca taka generuje wiarygodne rekomendacje, które pochodzą od liderów opinii.

płatki dary losu

Dzięki product seeding pozyskujemy także opinie konsumentów, którzy komentują i wdają się w relację z osobami obdarowanymi. I co najważniejsze – budujemy wizerunek marki otwartej na konsumenta. Możemy to wykorzystać. Rozdawajmy zainteresowanym osobom kupony rabatowe, podarujmy triale produktów, znajdźmy wspólny język.

Zyskujesz jeszcze jedno narzędzie, o którym często się zapomina. Dzięki możliwości monitorowania, tego co pojawia się na profilach i w komentarzach osób, którzy wspierają naszą markę możemy reagować i rozwiązywać problemy.

Czego nie robić?

Pamiętaj, że tego typu „współpraca” musi być uczciwa. Obowiązuje w niej zasada wygrany-wygrany. Z wysłanej paczki korzyść musi być obustronna. Nie oczekuj, że ktoś pochwali się otrzymanym od Ciebie pudełkiem firmowych smyczek i naklejek. To tak nie działa. Kolejna sprawa, to myślenie o obdarowanym, jak o partnerze reklamowym. NIe traktuj go jako darmowej, często taniej, czasem trochę droższej, tablicy reklamowej. To się nie sprawdzi. No i najważniejsze – graj uczciwie!

Działania na piątkę z plusem

Dobrze przeprowadzonych kampanii, które skorzystały z „darów losu” jest wiele. Szukać ich trzeba przede wszystkim na zachodzie, ale polski rynek także dorósł do tego typu promocji. Prym wiedzie wspomniane Sony Polska, poza nimi świetnie działa w ten sposób Browar Amber, co widać na Twitterze, genialnie w ten sposób promuje się T-Mobile, które nagradza twitterowych followersów.

tmobile

Nie można zapomnieć o małych markach takich, jak polskie BraBijou, które rozsyła swoje produkty do wielu blogerek, a one same napędzają promocyjną machę, całość zaś ogarnia specjalistka od Instagrama, która nakręca i napędza machinę – tworzy małe community dziewczyn niebojących się eksperymentować z bieliźnianą modą. Takich przykładów można pokazywać wiele, co ciekawe większość z nich pochodzi nie z Facebooka, ale z innych kanałów social media. Twitter i Instagram stają się bardzo modne. Może warto pomyśleć o pokazaniu marki tam, gdzie możesz rozmawiać z Twoim klientem.

skarpety

„Dary losu”, promki, gifty, niezależnie jak je nazwiemy mają jeden cel: sprzedać Twoją markę. Jeśli przemyślisz swoją kampanię, jeśli zrobisz to naprawdę dobrze, to często dużo niższym kosztem zyskasz więcej, niż podczas wysokobudżetowych akcji. Warto spróbować.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Dominik Jędrzejczak - Innowacyjna nauka e-Biznesu

    Naprawdę ciekawe rozwiązanie. Muszę sobie zapisać. Od lat powtarzam moim klientom i potencjalnym klientom, że marketing offline jest lepszy, tylko często koszty wyższe.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych – zestawienie wpisów z 2015 roku oraz stycznia 2016 r.

uokik-logoUpłynął już ponad rok od wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, co wywołało spore zamieszanie w branży polskiego e-handlu (przeczytaj kompleksowy poradnik na ten temat: Prawo konsumenckie od 25 grudnia: nowy regulamin, formularze i WSZYSTKO, co musisz wiedzieć i zmienić w swoim sklepie! »).

Był to jednak rok, w którym właściciele sklepów internetowych korzystający z przygotowanego przez nas wzoru regulaminu mogli spać spokojnie i nie musieli wprowadzać żadnych zmian, co nas bardzo cieszy.

Powoli jednak zbliża się moment, w którym obok ustawy największy wpływ na kształt regulaminów będą miały orzecznictwo SOKiK i decyzje UOKiK. Wymusi to prędzej lub później wprowadzenie zmian w regulaminach, dlatego zalecamy upewnienie się, czy macie aktualny regulamin od eKomercyjnie i wykupiony pakiet aktualizacyjny.

Nasz zespół prawny cały rok na bieżąco monitorował rejestry klauzul, a także orzecznictwo sądów mogące mieć wpływ kształt regulaminów, a także prawa i obowiązki sklepów internetowych. Od stycznia wracamy z raportem o klauzulach, gdyż po długich miesiącach ponownie zaczęły pojawiać się liczne i odnoszące do obecnego stanu prawnego wpisy.

Zaznaczone na czerwono zapisy naruszają prawa klienta, gdyż zawierają zastrzeżenia i rozwiązania mniej korzystne niż uregulowania ustawowe. Na zielono oznaczyliśmy nasze porady odnośnie klauzul.

Reklama

Dostawa czas i odpowiedzialność

„Niesporządzenie przez Kupującego protokołu szkody wg postanowień określonych w pkt. 6 jest równoznaczne z akceptacją dostarczonego produktu i nie może być podstawą do zgłoszenia przez Kupującego zastrzeżeń z tytułu niezgodności dostarczonego produktu z przedmiotem sprzedaży, uszkodzenia, niekompletności produktu i/lub uszkodzenia przesyłki powstałej podczas transportu.”

„Odpowiedzialność za uszkodzenie towaru w trakcie transportu nie leży po stronie Sprzedającego.”

„Przy wyborze przesyłki Pocztą Polską przez klienta, nadawca w przypadku jej zaginięcia odpowiada za towar do kwoty 110 zł”

„Sklep nie ponosi odpowiedzialności za skutki zdarzeń losowych, na które nie miał wpływu, a które uniemożliwiły bądź utrudniły wykonanie umowy, w tym za utratę lub uszkodzenie przesyłki podczas transportowania jej przez firmę kurierską.”

„Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia w dostawie lub brak możliwości dostarczenia towaru w przypadku gdy towar zostanie w terminie przekazany firmie spedycyjnej, a ta nie wywiąże się z umowy dostarczenia w ustalonym terminie.”

„W przypadku uszkodzonych przesyłek, sklep nie ma obowiązku wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy. Uszkodzony towar może być odesłany do klienta na jego koszt.”

„Wszelkie zastrzeżenia odnośnie stanu przesyłki MUSZĄ być opisane w protokole niezgodności lub na liście przewozowym w obecności kuriera i opatrzone jego podpisem – jest to warunek NIEZBĘDNY przy rozpatrywaniu ewentualnych reklamacji.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy domagać się spisania protokołu szkody;
  • nie możemy uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia protokołu szkody;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za czas dostawy;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za szkodę powstałą do momentu wydania/dostarczenia przesyłki klientowi.

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

 

Ograniczenie odpowiedzialności sklepu

„Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca od chwili złożenia przez klienta zamówienia (i jego potwierdzenia) i nie ulega zmianie nawet w przypadku wzrostu cen wyrobów w serwisie (za wyjątkiem cen zawierających ewidentne błędy edytorskie).”

„Ceną wiążącą i ostateczną jest cena produktu podana na stronie sklepu internetowego w chwili składania zamówienia przez klienta z zastrzeżeniem wystąpienia awarii lub bezprawnych działań osób trzecich.”

„Mimo dołożenia należytej staranności w ofercie prezentowanej na [XXX] mogą się pojawić błędy, które jednak nie mogą być podstawą do podnoszenia roszczeń wobec sprzedawcy.”

„Mimo zachowania należytej staranności w ofercie prezentowanej na [XXX] mogą wystąpić błędy, które nie mogą być podstawą roszczeń wobec Sprzedawcy.”

„Parametry produktów podane na stronie internetowej są orientacyjne. Towar z parametrami różniącymi się od tam podanych nie podlega reklamacji, chyba że różnice są istotne.”

„Sklep internetowy [XXX] zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku niemożności określenia czasu realizacji zamówienia, nieprzewidzianej zmiany cen zakupu wprowadzonych przez dostawcę lub w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych.”

„Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za sposób, w jaki Klienci korzystają ze sklepu ani za jakiekolwiek wynikłe z tego skutki, a w szczególności za szkody poniesione przez Klienta na skutek posłużenia się przez osoby trzecie jego danymi osobowymi, wadliwe działanie sieci telekomunikacyjnej, nieprawidłowe działanie lub brak działania oprogramowania, niepoprawne przetwarzanie danych przez systemy komputerowe.”

„Sprzedawca nie odpowiada za szkody poniesione przez Klienta w wyniku utraty danych lub opóźnienia w otrzymaniu lub przesłaniu informacji do Klienta spowodowanymi zdarzeniami niezależnymi od Sprzedawcy, a uniemożliwiającymi prawidłowe funkcjonowanie sklepu internetowego [XXX], mającymi charakter siły wyższej, w szczególności w wyniku: braku transmisji, nieprawidłowej transmisji, opóźnienia lub przerwy w świadczeniu usług, wybuchu wojny, huraganu, pożaru, powodzi, trzęsienia ziemi, strajku, awarii sieci Internet lub jej części, sieci energetycznej oraz innych zdarzeń.”

„Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji zlecenia i w przypadkach budzących uzasadnione obawy oraz gdy nie jest przestrzegany niniejszy regulamin może odstąpić od realizacji zlecenia.”

„Użytkownik ponosi wszelkie ryzyko związane z korzystaniem z serwisu.”

„Z uwagi na potencjalną możliwość wystąpienia błędów przy aktualizacji stron internetowych (cen, konfiguracji, parametrów technicznych) z przyczyn za które odpowiedzialność nie ponosi Sprzedawca, ewentualne rozbieżności w zakresie wyświetlanych informacji na stronie WWW zostają korygowane w trakcie potwierdzania zamówienia.”

„Zastrzegamy sobie prawo do niezrealizowania zamówienia z ważnych powodów ekonomicznych.”

„Zespół [XXX] dba i stara się, aby opisy i zdjęcia oferowanych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za różnice w kolorach i odcieniach produktów wynikające z różnic ekranów komputerów Kupujących. Nie odpowiadamy też za błędne podanie rozmiarów i właściwości towaru przez producenta.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności jeśli prawo taką odpowiedzialność przewiduje;
  • w przypadku poniesienia przez nas straty w wyniku działania lub zaniechania osób trzecich przysługuje na prawo dochodzenia od nich odszkodowania;
  • nagroda jest zrównana w prawach do reklamacji z zakupionym w e-sklepie produktem.

Reklamacje i zwroty

„[XXX] uwzględnia reklamacje z tytułu rękojmi za wady ukryte w uzasadnionych przypadkach.”

„[XXX] zastrzega sobie prawo do nie przyjmowania zwrotów towarów odebranych osobiście w siedzibie firmy lub sklepie stacjonarnym.”

„Aby dokonać zwrotu towar musi być nie używany i w żaden sposób niezniszczony. Powinien zawierać oryginalne metki i przywieszki oraz powinien być do niego przyłączony dowód zakupu.”

„Artykuły zamówione przez stronę www i odebrane osobiście nie podlegają zwrotowi.”

„Dokonując zakupów za pośrednictwem strony internetowej [XXX] kupujący upoważnia kuriera do dokonania w swoim imieniu i na swoją rzecz zakupów w Aptece zgodnie z zamówieniem oraz dostarczenie pod podany w zamówieniu adres. Kurier może udzielać dalszych pełnomocnictw, w szczególności może udzielać ich swoim pracownikom oraz podmiotom z którymi współpracuje.”
„Jednak zwracany towar nie może nosić śladów użycia i posiadać nienaruszone oryginalne opakowanie. Razem ze zwracanym produktem należy przesłać kopię faktury.”

„Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany, kopiowany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Towar powinien być zwrócony w fabrycznym opakowaniu i nie może nosić śladów użytkowania.”

„Jeżeli towar dostarczony do sprzedawcy okaże się nieuszkodzony, bez wad sprzedawca pobierze opłatę za ekspertyzę.”

„Jeżeli zwracany towar zostanie odesłany w opakowaniu nieoryginalnym lub uszkodzonym przez np. napisy lub taśmy klejące, [XXX] zastrzega sobie prawo do potrącenia kosztu opakowania ze zwracanej kwoty.”

„Koszty odesłania towaru oraz cena wykonanych na życzenie Klienta usług dodatkowych w tym dostawy nie podlegają zwrotowi.”

„Kwota zwrotu stanowi równowartość ceny zamówionych towarów, ale nie obejmuje kosztów jakie poniósł Klient w chwili zakupu towaru w sklepie [XXX]. Jeżeli zamówienie było premiowane darmową lub tanią przesyłką, zwraca należność zostanie pomniejszona o rzeczywiste koszta wysyłki.”

„Odsyłany produkt nie może nosić jakichkolwiek śladów użytkowania, powinien posiadać oryginalne opakowanie oraz metki, nie spełnienie tych wymagań skutkować będzie odesłaniem paczki z powrotem do klienta na jego koszt.”

„Oznacza to, że towar musi znajdować się w (…) nieuszkodzonym opakowaniu (…), a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone.”

„Pieniądze za zwracany towar przelewane będą na wskazane w formularzu zgłoszeniowym konto bankowe. Zwrot pieniędzy następuje po odesłaniu przez klienta podpisanej kopii faktury korygującej na adres sprzedawcy.”

„Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru (pokwitowanie).”

„Podstawą przyjęcia reklamacji jest oryginał dowodu zakupu.”

„Przesłanie informacji o wadliwym asortymencie powinno nastąpić nie później, niż w terminie 3 dni od daty stwierdzenia uszkodzenia.”

„Przesyłki nie oznaczone numerem zwrotu nie będą przez Sprzedawcę przyjmowane.”

„Przesyłki odsyłane przez Zamawiającego do Operatora muszą być przesyłane i transportowane pocztą kurierską z wykupionym pełnym ubezpieczeniem równym wartości zamówionego towaru.”

„Reklamacje będą rozpatrywane po przesłaniu następujących dokumentów: oryginał lub potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia listu przewozowego.”

„Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie towarów zamówionych z otrzymanymi, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Klienta, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach, nie stanowią podstawy do zwrotu towaru.”

„Reklamacje na uszkodzenia mechaniczne powstałe podczas transportu, nie będą rozpatrywane bez poprawnie wypełnionego protokołu szkody z kurierem dostarczającym przesyłkę. Wadliwy towar z kompletem dokumentów należy odesłać tą samą firmą kurierską na adres Sklepu. Warunkiem przyjęcia przesyłki zwrotnej przez Firmę jest wpisanie na liście przewozowym, w polu „WARTOŚĆ ZADEKLAROWANA”, ceny zakupu odsyłanego towaru. Kwota ta stanowi deklarację wartości ubezpieczenia. Przesyłki, dla których na liście przewozowym nie będzie wpisanej deklarowanej wartości ubezpieczenia, nie będą przyjmowane przez nasz magazyn.”

„Reklamacje nie dotyczą towarów odbieranych za tzw. „pobraniem””

„Reklamacje powinny być składane tylko za pośrednictwem poczty elektronicznej – w przypadku innych dróg zgłaszania zażaleń, nie są one rozpatrywane. Wszystkie skargi, dotyczące uszkodzonych towarów, należy zgłaszać w terminie, określonym w ust. 3 – reklamacje złożone później nie są uwzględniane”

„Reklamować można towary już używane, ale tylko jeśli wady wynikły w trakcie ich użytkowania.”

„Rezygnacja jest możliwa gdy: towar jest czysty, „pozbawiony zapachu” (np. perfum), posiada wszystkie oryginalne metki i wszywki – dotyczy bielizny.”

„Sklep daje Państwu gwarancję zwrotu kosztów ceny zakupu artykułu – bez kosztów przesyłki. Pieniądze zwracane są wyłącznie, jako przelew na konto bankowe Klienta.”

„Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej Cenie. Koszty prowizji z tytułu zwrotu Ceny oraz koszt odesłania Towaru do Klienta pomniejszają kwotę zwracaną Klientowi.”

„Składając reklamację Kupujący powinien dostarczyć reklamowany Towar należycie zapakowany, wraz z wszelkimi dokumentami wydanymi przy zakupie Towaru.”

„Towar nie może nosić żadnych oznak zużycia, posiadać oryginalne opakowanie, kompletne wyposażenie i akcesoria oraz stosowne oświadczenie i dokumenty sprzedaży produktu.”

„Towar wysyłany przez Klienta do reklamacji powinien być dostarczony w oryginalnym opakowaniu. W przeciwnym razie Kupujący ponosi ryzyko uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu.”

„Towar zwracany w powyższym trybie należy przesłać na adres sklepu na koszt kupującego. Towary o wartości powyżej 300 pln mogą być zwracane tylko i wyłącznie za pomocą firmy kurierskiej UPS. W przypadku nie dopełnienia któregoś z powyższych warunków przez kupującego, zastrzegamy sobie prawo nie przyjęcia przesyłki zwrotnej lub zarzutu bezskuteczności wobec odstąpienia od umowy.”

„Towary o wartości powyżej 500 PLN mogą być zwracane tylko i wyłącznie za pomocą jednej z firm kurierskich: Servisco, UPS, Stolica, Szybka Paczka, Masterlink. W przypadku nie dopełnienia któregoś z powyższych warunków przez Kupującego zastrzegamy sobie prawo nie przyjęcia przesyłki zwrotnej lub zarzutu bezskuteczności wobec odstąpienia od umowy.”

„W celu złożenia reklamacji należy dostarczyć na adres Sprzedającego reklamowany towar oraz następujące dokumenty: oryginalny dowód zakupu, oryginalne opakowanie.”

„W przypadku całkowitego odesłania zamówienia, zwracana wartość zostanie pomniejszona o rzeczywiste koszta wysyłki jakie poniósł sklep na przesłanie zamówienia do Klienta po uwzględnieniu wszystkich parametrów paczki według cennika Poczty polskiej (uwzględniając podatek VAT) lub bilingu firmy kurierskiej (na podstawie rozliczenia zawierającego zwracaną paczkę).”

„W przypadku nieuzasadnionej lub niewłaściwie opisanej reklamacji firma [XXX] może obciążyć Nabywcę kosztami serwisowymi (ekspertyza, testy, materiał, transport) co w efekcie spowoduje wydłużenie procesu reklamacji o czas niezbędny dla przeprowadzenia wskazanych w nawiasie czynności. Nieuzasadniona reklamacja koszt 50 zł brutto.”

„W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub przedwczesnego odesłania towaru, bez odpowiedzi ze strony Sprzedawcy, Kupujący zostanie obciążony kosztami przesyłki reklamowanego towaru.”

„W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt 9 popartą pisemnym oświadczeniem doręczonym Sprzedawcy wraz z załączonym dowodem zakupu (paragonem), umowę sprzedaży uważa się za nie byłą i Konsumentowi zostanie zwrócona kwota stanowiąca wartość zakupionego sprzętu pomniejszona o koszty dostawy lub doręczenia w przypadku, gdy ponosił je Sprzedawca.”
„W przypadku skorzystania z tego prawa należy odesłać reklamowany towar w przeciągu 10 dni od daty otrzymania produktu wraz z opisem przyczyn reklamacji.”

„W przypadku uznania odstąpienia od umowy Sklep dokonuje zwrotu zapłaconej ceny w terminie 30 dni od daty otrzymania zwróconego towaru po pomniejszeniu o koszty obciążające Klienta.”

„W przypadku zwrotu nadpłaty niezawinionej po stronie sklepu (np. błędna kwota przelewu) pobrana zostaje opłata manipulacyjna w wysokości 5 zł.”

„W przypadku, gdy zwracany towar został wysłany na nasz koszt (przesyłka gratis lub inna promocja), kwota podlegająca zwrotowi zostanie pomniejszona o koszty wysyłki.”

„Warunkiem koniecznym zwrotu lub wymiany w sklepie [XXX] jest odesłanie towaru w stanie nienaruszonym i nienoszącym śladów użytkowania. Odesłany towar musi być czysty, nie uszkodzony, pozbawiony zapachów (np. perfumy, kremy, balsamy, papierosy itp.)”

„Wszelkie reklamacje rozpatrywane będą zgodnie z procedurami stosowanymi przez producentów lub dostawców Towarów podlegających reklamacji, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od ich wpłynięcia.”

„Z tego wynika, że koszty transportu związane z transakcją pokrywa nabywca, który zrezygnował ze sprawnego produktu.”

„Zerwanie/uszkodzenie metek dołączonych do towaru (odzież, biżuteria, torebki) skutkuje brakiem możliwości zwrotu i wymiany towaru.”

„Zwracany produkt ulega zwrotowi w stanie niezmienionym chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, musi mieć oryginalne opakowanie, kompletne wyposażenie i akcesoria oraz stosowne oświadczenie i dokumenty sprzedaży produktu” w zakresie, w jakim nakłada na konsumenta obowiązek zwrotu dokumentu sprzedaży produktu.”

„Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymanym paragonem (w przypadku faktury VAT wystawiamy fakturę korygującą, która musi być potwierdzona przez odbiorcę i odesłana na adres sklepu).”

„Zwracany towar nie może posiadać cech wskazujących na użytkowanie lub montaż. Towar musi być zwrócony w niezniszczonym, oryginalnym opakowaniu z odpowiednimi dokumentami. W przeciwnym wypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy zwrotu.”

„Zwrot pieniędzy następuje po odesłaniu przez Klienta podpisanej kopii faktury korygującej na adres sprzedawcy.”

„Zwrot towaru uszkodzonego podczas przesyłki ze strony Kupującego nie będzie uwzględniony.”

„Zwrotowi nie podlegają towary, które są uszkodzone mechanicznie.”

„Zwroty należności wykonuje się tylko i wyłącznie na rachunek bankowy podany przez klienta na formularzu reklamacyjnym z wyłączeniem innych form zwrotu.”

„Zwroty towarów przyjmowane są w przypadku, gdy nie posiadają one śladów używania, nie posiadają uszkodzeń oraz posiadają fabryczne opakowanie. W przypadku otwarcia opakowania i wyciągnięcia produktu uważa się towar za używany, gdyż posiada ślady ingerencji (mikro ryski, ślady palców itp.). Produkt ten nie jest uważany za nowy i nie nadaje się do ponownej sprzedaży jako produkt nieużywany.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy potrącać kosztów manipulacyjnych;
  • nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);
  • nie możemy domagać się spełnienia innych warunków niż ustawowe np. numeru RMA;
  • koszt dostawy ulega zwrotowi w takim zakresie w jakim zmieniła się po odstąpieniu treść umowy;
  • koszty odesłania konsument ponosi jedynie wtedy, kiedy został o tym prawidłowo poinformowany;
  • nie możemy wymagać zwrotu w oryginalnym opakowaniu;
  • nie możemy wymagać zwrotu produktu nieużywanego;
  • nie można ograniczać prawa do reklamacji lub ograniczaj swojej odpowiedzialności/udziału w procesie reklamacji;
  • nie możemy wydłużać ustawowych terminów;
  • nie kreować dla siebie praw naruszających prawa konsumenta.

Sąd właściwy dla sporu

„Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją transakcji w sklepie internetowym, strony rozstrzygać będą w drodze porozumienia stron. W przypadku braku porozumienia rozstrzygnięcie sporu zostanie oddane Sądowi właściwemu dla siedziby Sprzedawcy.”

„W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem oraz w przypadku braku porozumienia spory rozstrzygał będzie Sąd właściwy dla siedziby firmy [XXX]”

„Wszystkie sprawy sporne strony będą się starały rozwiązać na drodze polubownej a w sytuacji, gdy porozumienie takie byłoby niemożliwe, spór rozstrzygać będzie sąd właściwy rzeczowo dla siedziby Sprzedawcy.”

„Wszystkie sprawy sporne strony będą się starały rozwiązać na drodze polubownej a w razie gdy porozumienie takie byłoby niemożliwe, spór rozstrzygać będzie sąd właściwy rzeczowo dla siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby [XXX]”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy w jakikolwiek sposób zastrzegać określonej właściwości sądu;
  • sądem właściwym jest zawsze sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla rozstrzygnięcia sporu.

? czyli inne lub dziwne zapisy

„20. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niesłowność dostawców.”

„Korzystanie z serwisu/sklepu [XXX] oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.”

„Składając zamówienie i/lub rejestrując się, użytkownicy sklepu [XXX] wyrażają zgodę na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu „Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną””

„Sprzedawca zapewnia, że dane zawarte w formularzu rejestracyjnym zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych będą służyły wyłącznie do celów związanych z prowadzoną przez sprzedawcę działalnością gospodarczą.”

„W przypadku gdy kupujący bezpodstawnie odmówi przyjęcia zamówionej i nieuszkodzonej przesyłki, zamówiony towar zostanie zwrócony do [XXX], a Kupujący zostanie obciążony kosztami przesłania oraz opłaty manipulacyjnej związanej z kosztami przygotowania towaru do wysyłki w wysokości 30,00% wartości wysłanego zamówienia.”

„W przypadku uszkodzenia opakowania potrącamy 5% wartości towaru.”

„Warunkiem realizacji zamówienia jest jego potwierdzenie przez Kupującego poprzez kliknięcie w link potwierdzający zamówienie, który zostanie wysłany w automatycznej wiadomości na adres e-mail Kupującego, który jest zdefiniowany w danych rejestracyjnych. Po wykonaniu tej czynności Kupującego, Sprzedający może przyjąć zamówienie do realizacji o czym Kupujący zostanie poinformowany e-mailem. Zamówienia, które nie zostaną potwierdzone przez Kupującego nie będą realizowane.”

„Wybierając wysyłkę za pośrednictwem Poczty Polskiej (przedpłaconą lub pobraniową) klient upoważnia nas do jednorazowgo reprezentowania go w Urzędzie Pocztowym w celu nadania paczki z zamówionym towarem. Upoważnienie obejmuje opłacenie paczki i nadanie na adres klienta paczki w Jego imieniu.”

„Wyrażam zgodę na przekazywanie przez [XXX] do państwa trzeciego dotyczących mnie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101 poz 926, ze zm.).”

„Złożenie zamówienia w cenniku internetowym oznacza wyrażenie przez Klienta zgody na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu „Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną””

„Złożenie zamówienia w sklepie internetowym oznacza zaakceptowanie postanowień niniejszego regulaminu w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia oraz oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu „Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną””

„Znajdujące się na stronach internetowych sklepu informacje o towarze i cenie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, lecz stanowią wyłącznie zaproszenie do złożenia przez Klienta ofert zakupienia ustalonej ilości podanych towarów na warunkach określonych w Sklepie. Złożenie przez Klienta zamówienia oznacza złożenie przez niego oferty zakupu od Sprzedającego towarów wskazanych w zamówieniu. Sklep zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty i anulowania zamówienia bez podawania przyczyny anulacji. Wszystkie daty podane na stronie podane są w dniach roboczych.”

Warto zapamiętać:

  • należy poświęcić szczególną uwagę momentowi zawarcia umowy, gdyż z chwilą zawarcia umowy prawa i obowiązki stron są dokładnie uregulowane w obowiązujących przepisach;
  • złożenie zamówienia jest złożeniem zamówienia, a nie akceptacją regulaminu, czy zgoda na otrzymywanie informacji handlowych (na to należy odebrać osobne zgody).

UWAGA! Regulamin nie jest miejscem do umieszczania w nim wszystkiego co nam do głowy wpadnie! W regulaminie powinno znajdować się prawem przewidziane minimum i nic więcej.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dlaczego potrzebujesz więcej, niż jednego przewoźnika do obsługi logistyki w sklepie internetowym?

spinacz-logoWyobraź sobie przez chwilę, że jesteś po tej drugiej stronie i chcesz coś kupić w sklepie internetowym. Okazuje się jednak, że jedyną opcją doręczenia jest dostawa kurierska świadczona przez firmę, która, mówiąc delikatnie, nie sprostała wyzwaniu, dostarczając Ci przesyłkę poprzednim razem. Nie darzysz jej zbyt dużą sympatią i nie chcesz ponownie korzystać z jej usług. Co wtedy? Co robisz, kiedy nie masz alternatywy? Najczęściej szukasz innego sklepu z tym samym produktem, ale szerszą, dopasowaną do Twoich potrzeb ofertą transportową.

Reklama

Jako właściciel sklepu internetowego musisz pamiętać, że tworzysz tę platformę przede wszystkim dla swoich klientów. To oni muszą chcieć z niej korzystać, by Twój biznes mógł się rozwijać. Stawiaj ich potrzeby na pierwszym miejscu, a opisana wyżej sytuacja nigdy nie będzie miała miejsca. Pamiętaj o nich na każdym z etapów procesu budowania biznesu, od wyboru nazwy sklepu, przez formowanie finalnej oferty, po wybór dostępnych opcji dostawy, które, jak się okazuje, są dla nich niezwykle istotne.

Jak e-klienci podejmują decyzje zakupowe?

Wyniki badań Gemius dla e-Commerce Polska pokazują, że aspekty związane z dostawą stanowią nie tylko czynnik motywujący do wyboru danego sklepu, ale i wpływają na jego wiarygodność. Niskie koszty dostawy są niemal tak samo ważne, jak atrakcyjne ceny produktów, a prawie 40% respondentów uważa e-sklep za godny zaufania, jeżeli może dokonać płatności dopiero przy obiorze przesyłki. Jednocześnie najczęściej wskazywanymi problemami związanymi z zakupami online są wysokie koszty dostawy (41%) oraz zbyt długi okres oczekiwania na dostarczenie zakupionych towarów (38%).

Czynniki motywujące do wyboru danego sklepu

Źródło: E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska

Czym się kierować, wybierając oferowane formy dostawy?

Przede wszystkim weź pod uwagę to, czego potrzebują klienci sklepów internetowych. Wciąż najchętniej wybieraną opcją jest dostawa kurierska bezpośrednio do domu lub do miejsca pracy. Na drugim miejscu znalazły się usługi oferowane przez Pocztę Polską, a na trzecim możliwość odbioru przesyłki z Paczkomatu InPost.

formy_dostawy_wybierane_najczesciej_podczas_zakupow_onlineŹródło: E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska

Bardzo ważne jest, by nie ograniczać się wyłącznie do jednej formy dostawy lub usług jednej firmy spedycyjnej. Pierwsza sytuacja skutkuje tym, że możemy bardzo szybko stracić klienta, któremu dana opcja nie odpowiada. Druga natomiast jest szczególnie niebezpieczna w chwili, gdy wybrana firma przechodzi kryzys, ma kłopot z terminowością dostaw lub z jakością obsługi klienta. W obydwu przypadkach kupujący, nie mając alternatywnych opcji doręczenia, szukają takiego sklepu, który oferuje ich ulubione formy doręczenia. Nie trzeba oczywiście korzystać z usług wszystkich dostawców na rynku. Warto poznać ich mocne i słabe strony, zapoznać się z opiniami, sprawdzić ich udział w rynku i poprosić o przygotowanie oferty. Dwie opcje dostawy do wyboru to minimum, które powinniśmy zaoferować, aby zadowolić klientów.

Istotne jest również to, by dopasować opcje dostawy do miejsca zamieszkania grupy docelowej sklepu. Zastanów się, czy chcesz prowadzić sprzedaż międzynarodową, czy Twoi klienci mieszkają w małych miejscowościach, gdzie najbogatszą infrastrukturą dysponuje Poczta Polska, czy może są to mieszkańcy średnich i dużych miast, którzy preferują odbiór przesyłki z punktu stacjonarnego.

Pamiętaj również o tym, by uwzględniać potrzeby i preferencje klientów. Dla jednych liczy się błyskawiczna dostawa, za którą są gotowi nawet dodatkowo zapłacić, dla innych czas oczekiwania nie jest tak istotny jak niskie koszty. Stale zwiększa się grono kupujących online, którzy cenią sobie niezależność i chcą sami decydować o tym, kiedy odbiorą przesyłkę. Oni najczęściej wybierają odbiór w punkcie.

Podstawą jest jednak zapewnienie wyboru – e-klienci to grupa, która szczególnie ceni sobie taką możliwość. Z badań JDA & Centiro Customer Pulse Report 2015 wynika, że 46% respondentów w ostatnim roku wybrało tego sprzedawcę, który oferował więcej niż jedną opcję dostawy. To oznacza, że e-klienci szukają informacji o opcjach dostawy zanim dokonają zakupu i jeżeli dostępne możliwości im nie odpowiadają, szukają innego sprzedawcy. Przychodzi im to dość łatwo, ponieważ od korzystniejszej oferty może dzielić ich zaledwie kilka kliknięć.

czy_wybierasz_Sprzedawce_ktory_ma_wiecej_niz_1_opcje_dostawy
Źródło: JDA & Centiro Customer Pulse Report 2015

Dlatego tak ważne jest, by komponować ofertę w oparciu o preferencje klientów, a nie własne. Kupujący online zwracają uwagę zarówno na czas, koszt, jak i sposób dostawy (do rąk własnych lub do punktu). Na ich decyzje wpływa miejsce zamieszkania, tryb pracy, możliwości finansowe, dotychczasowe doświadczenia zakupowe i osobiste przyzwyczajenia. Często też, w zależności od potrzeb, wybierają różne opcje doręczenia tych samych, cyklicznych zakupów.

Obawy właścicieli e-sklepów

Klient i jego potrzeby to podstawa, na której należy budować sprawnie funkcjonujący i dochodowy sklep internetowy. Rozwijanie takiego biznesu jest pełne wyzwań i często budzi w przedsiębiorcach wiele niepokoju. Jednym z pierwszych wyborów, przed jakimi stają, jest podział przesyłek pomiędzy kilku przewoźników. Pojawia się wtedy obawa, że korzystając z usług dwóch dostawców, nie otrzymamy tak korzystnych stawek, jak w przypadku powierzenia wszystkich przesyłek jednej firmie. Niepotrzebnie. Nawet jeżeli cena okaże się nieco wyższa, zrekompensuje nam to zadowolony klient, który zrobi u nas zakupy zachęcony dostępnością ulubionej opcji dostawy.

Kolejnym, nieco nużącym zadaniem, którego niechętnie podejmują się przedsiębiorcy działający online, jest negocjowanie z każdą firmą kurierską oddzielnie, poznawanie często mocno różniących się od siebie procedur, czy w końcu comiesięczne rozliczanie faktur od kilku podmiotów. Na szczęście są już na rynku narzędzia, które mogą nam w tym pomóc, automatyzując część procesów. Przejmują te najbardziej czasochłonne zadania, jak wystawianie dokumentów przewozowych czy zamawianie kuriera. Niektóre z nich, w tym Spinacz.pl, mają możliwość podłączenia kilku dostawców do jednego konta, co umożliwia zarządzanie wszystkimi operacjami z poziomu jednego panelu bez konieczności logowania się do systemów kilku firm kurierskich. Automatyzacja upraszcza obsługę procesów logistycznych i pozwala zwiększyć liczbę umów zawieranych z różnymi przewoźnikami. Pomimo tego, że rozszerzenie oferty dostawy w sklepie internetowym wiąże się ze sporym nakładem czasu i pracy, warto ponieść te koszty, bo bardzo szybko poczujemy zwrot z tej inwestycji. Pozostając przy jednej opcji, zbyt wiele ryzykujemy.

Decydując się na oferowanie wyłącznie jednej opcji dostawy:

  • ograniczasz grono potencjalnych klientów wyłącznie do tych, którym ta forma odpowiada,
  • narażasz się na niebezpieczeństwo niedostarczenia wszystkich przesyłek w okresie wzmożonych zakupów, ponieważ może się okazać, że dana firma przewozowa ma w
  • tym okresie kłopoty, a niełatwo jest znaleźć szybkie zastępstwo,
  • obniżasz konkurencyjność własnego sklepu internetowego,
  • nie możesz porównać kosztów dostarczenia paczki przez różnych dostawców, przez co zabierasz sobie możliwość obniżenia kosztów logistyki.

Jeżeli chcesz tego uniknąć, daj swoim klientom możliwość wyboru kilku form przesyłki. Zaoferuj doręczenie pod drzwi (korzystaj z usług minimum dwóch firm kurierskich), do punktu stacjonarnego (np. Paczkomatów InPost, Poczty Polskiej lub Paczki w RUCHU), także w opcji “za pobraniem”. Jeżeli masz taką możliwość, pozwól klientom osobiście odebrać kupione przez internet produkty również w swoim sklepie stacjonarnym. Trendem, na który także warto zwrócić uwagę, jest usługa dostawy tego samego dnia. To nowość, z której e-klienci korzystają coraz chętniej. Naszym zdaniem jest to przyszłość logistyki i warto zainteresować się tym tematem już teraz.

Jeżeli do tej pory uważałeś, że jedna opcja dostawy to dostatecznie dużo, spróbuj jeszcze raz postawić się na miejscu swoich klientów i odpowiedzieć na pytanie, czy im to wystarcza? Często zdarza się tak, że to, co nam wydaje się słuszne, nie znajduje uznania w oczach klientów. Dlatego tak ważne jest, by wsłuchiwać się w ich głos, szukać wsparcia u ekspertów, korzystać z dostępnych materiałów edukacyjnych i uczestniczyć w spotkaniach branżowych, gdzie ci bardziej doświadczeni dzielą się dobrymi praktykami. Warto testować różne rozwiązania i sprawdzać ich skuteczność oraz korzystać z narzędzi, jakie oferuje rynek.

Autorem powyższego poradnika jest Piotr Szymczak – Członek Zarządu Grupy Furgonetka. Od 5 lat odpowiada za rozwój flagowego produktu firmy – serwisu Furgonetka.pl . Pomysłodawca serwisu Spinacz.pl – platformy SaaS dedykowanej m.in. sklepom internetowym, która optymalizuje procesy logistyczne oraz te związane z obsługą klienta.

Artykuł był wcześniej opublikowany na blogu Spinacz.pl – zapraszamy do jego lektury!

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Warto zapamiętać:

    nie możemy domagać się spisania protokołu szkody;
    nie możemy uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia protokołu szkody;
    To jak mamy zrobic reklamację ? Skoro odpowiedzialnośc za przesyłke przenosi sie na dostawce- w chwili wydania paczki
    Art 65,art74,art 76 ustawy z 15 list 1984 Ustawa – Prawo przewozowe

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)