Divante podsumowuje współpracę z Willsoor

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Minęło pierwsze 4 miesiące współpracy Divante i Sendingo z producentem męskich koszul Willsoor. Zakres działań objął eMail marketing oraz system rekomendacji behawioralnych Quartic. Celem kooperacji był wzrost sprzedaży i poprawa lojalności klientów. Firmy podsumowują pierwszy etap współpracy.

Współprace rozpoczęliśmy od wysyłki maili promocyjnych. Działania ukierunkowaliśmy na dwa aspekty:

  • Praca nad dostarczalnością
  • Praca nad kreacją graficzną

Efektem działań był wzrost dostarczalności ogólnej do 96,7%.

Kolejny działaniem była praca nad powiększeniem bazy odbiorców newslettera

Wprowadziliśmy wyskakujący pop-up mający w szybkim czasie powiększyć liczbę osób zapisanych do subskrypcji. Spowodowało to wzrost bazy o ponad 34% w niespełna półtorej miesiąca.

Automatyzacja eMail Marketingu

Poza pracą nad mailami promocyjnymi i budową bazy, skupiliśmy się na wprowadzeniu automatycznie wysyłanych maili zgodnie z cyklem życiowym w marketingu (LifeCycle marketingem). Wiedząc, że aktywni użytkownicy są skłonni szybciej dokonać transakcji postanowiliśmy ich dodatkowo zmotywować. W pierwszej kolejności zabraliśmy się za nowych użytkowników tworząc graficzną wiadomość powitalną, która sprzedaje. Oto efekty naszych działań:

  • Procentowy przychód z wiadomości powitalnej w stosunku do całego sklepu 14,07%
  • Wielkość koszyka w porównaniu do średniego na stronie 17,51% wyższa
  • Współczynnik konwersji wiadomości powitalnej do średniej na sklepie 255% wyższy

System rekomendacji behawioralnych

W tym samym czasie co eMail marketing uruchomiliśmy na sklepie Quartic’a. Wcześniej w Willsoorze nie było żadnych bloczków rekomendacji. Po instalacji pojawiły się w dwóch miejscach: na stronie głównej (jako „wybrane dla Ciebie”) i na karcie produktu (jako „zobacz podobne” i „klienci którzy kupili ten produkt kupili również …”). Efekty pojawiły się już pierwszego dnia. Na przestrzeni 5 miesięcy wyniki są następujące:

  • Udział przychodów ze sprzedaży z rekomendacji: 18,3%
  • Udział wielkości sprzedaży z rekomendacji: 16,9%

Ocena klienta

„Długo szukaliśmy agencji, która by nam pomogła w budowaniu naszego projektu sklepu z koszulami -pisząc pomogła mam na myśli współprace opartą na wzajemnych korzyściach gdzie traktuje się firmę partnera prawie jak swoją. Po wielu nieprzyjemnych doświadczeniach znaleźliśmy właśnie taką agencję w postaci grupy Divante. Co mi się podoba najbardziej we współpracy z Divante:

  • Rzetelność i terminowe wywiązywanie się z powierzonych im działań
  • Zaangażowanie w projekt
  • Kreatywne a nie tylko odtwórcze działanie.

Co najważniejsze, zawsze można zadzwonić i się poradzić i choć nie jesteśmy dużym graczem na polu e-commerce to odczucia w traktowaniu ze strony Divante są zgoła odmienne.” – mówi Dominik Tomaszewski właściciel sklepu willsoor-shop.pl.

Kolejne kroki

„Wyniki okazały się tak dobre, że rozpoczęliśmy pracę nad innymi programami LifeCycle marketingu, mającymi monetyzować ruch na stronie. Widzimy w tej formie eMail marketingu duży potencjał sprzedażowy i nasza dalszą współpracę ukierunkowujemy na aktywizowanie klientów na wszystkich etapach relacji ze sklepem” – mówi Marcin Moska, New Business Developer i ekspert od email marketingu w Divante.

Źródło: Divante

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę