eKomercyjnie.pl

Dlaczego warto łączyć email z ecommerce? Pobierz darmowy poradnik!

email-poradnikEmail marketing w naturalny sposób wspomaga ecommerce. Dzięki niemu marketerzy mogą budować relacje, angażować i w odpowiednim momencie motywować do zakupów odbiorców, którzy potencjalnie poprzestaliby na pojedynczym zamówieniu. Co więcej, email marketing pozwala również odzyskiwać porzucone zamówienia, reaktywować uśpionych odbiorców lub po prostu konwertować tych, którzy nie podjęli ostatecznej decyzji o zakupie.

Dzięki darmowemu poradnikowi „Email marketing w e-commerce” od firmy GetResponse dowiesz się, jak w praktyce zastosować ten kanał komunikacji z użytkownikami do zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym.

Od czego zacząć email marketing w swoim e-sklepie?

Jeśli prowadzisz sprzedaż online, z pewnością kojarzysz też takie sytuacje:

  • Użytkownik odwiedza sklep, dodaje produkt do koszyka, ale porzuca go i nie kończy zamówienia.
  • Użytkownik kupuje produkt i chętnie dokonałby kolejnego zakupu, ale nie śledzi oferty regularnie i sporadycznie składa zamówienia.
  • Użytkownik chciałby dokonać zakupu, ale jeszcze się waha i nie wie, czy obecna cena jest dla niego odpowiednia.

To tylko kilka przykładowych zdarzeń, z którymi niemal każda osoba prowadząca e-sklep spotyka się na co dzień. Na szczęście odsetek użytkowników, którzy powielają powyższy schemat, można znacznie obniżyć. Wystarczy, że odnotujesz informacje o danym zdarzeniu (np. użytkownik pozostawił produkt w koszyku i nie dokończył zamówienia), przypiszesz je do konkretnego użytkownika, którego dane masz już w systemie i wyślesz mu właściwy komunikat.

Budowa listy adresowej

Jednym z pierwszych wyzwań przy realizacji kampanii email marketingowych jest brak bazy adresów email czyli tak zwanych subskrybentów. Wiele firm skupia wokół siebie użytkowników śledzących ich marki na portalach społecznościowych, czytających bloga i odwiedzających stronę internetową, zapominając przy tym, aby poprosić o pozostawienie danych kontaktowych w postaci adresu email.

scandi-box

Oto kilka pomysłów, które warto wziąć pod uwagę:

  • Umieszczenie formularza zapisu na stronie www
  • Umieszczenie formularza zapisu w mediach społecznościowych
  • Skierowanie ruchu na stronę docelową z formularzem zapisu
  • Pozyskiwanie ruchu poprzez udzielanie się na forach dyskusyjnych i innych stronach
  • Zorganizowanie szkolenia, kursu lub warsztatów online
  • Wysłanie prośby o dołączenie do listy do obecnych klientów, niebędących subskrybentami

Zarządzanie listą odbiorców

Wykorzystując w odpowiedni sposób dane o klientach, łatwiej jest nawiązać z nimi długotrwałą relację. Serwując wartościowe i przede wszystkim właściwe treści,
zwiększysz szansę na to, że odbiorcy będą z zainteresowaniem czytać wiadomości od Ciebie i składać ponowne zamówienia. Zadowolenie z treści oraz zamawianych
produktów przybliży Cię do osiągnięcia ostatecznego celu, jakim jest lojalność klienta.

Analizując zachowania oraz dane demograficzne i deklaratywne, powinieneś być w stanie wytypować wśród swoich klientów podstawowe segmenty, takie jak:

  • osoby zapisane do newslettera, które nie dokonały żadnego zakupu, ale kliknęły w zawarte w wiadomościach oferty
  • osoby zapisane do newslettera, które nie czytają żadnych wiadomości
  • osoby, które zamówiły dotychczas tylko jeden produkt
  • użytkownicy, którzy wielokrotnie składali zamówienia
  • użytkownicy, którzy składają zamówienia w kategorii premium
  • użytkownicy, którzy składają zamówienia i pozostawiają opinie
  • użytkownicy, którzy porzucili koszyk przed zrealizowaniem zamówienia

Jak widzisz, w dość prosty sposób można wytypować co najmniej kilka segmentów niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Subskrybenci znajdujący się w każdej z grup cechują się innymi potrzebami oraz motywatorami, które skłoniłyby ich do wykonania pożądanej czynności.

Jak sprzedawać za pomocą emaili?

Jest wiele powodów, dla których email od lat przynosi najwyższy zwrot inwestycji wśród kanałów marketingowych:

  • pozwala na bezpośredni kontakt wyłącznie z zainteresowanymi odbiorcami (double opt-in)
  • email ma długi okres działania (32% sprzedaży ma miejsce w 2. tygodniu). Subskrybent może otworzyć wiadomość w najbardziej odpowiednim dla niego momencie
  • jest dopasowany pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych

Jeżeli chcesz za pomocą email marketingu osiągać konkretne cele biznesowe, powinieneś dokładnie przygotować strategię komunikacji. Zaplanuj podróż, którą subskrybent będzie musiał wykonać do momentu, zanim stanie się lojalnym klientem.

wykres-email

Wiedząc, kim jest Twoja grupa docelowa, rozplanuj działania na poszczególnych etapach subskrypcji: od pozyskiwania nowych subskrybentów, aż po program lojalnościowy dla zaangażowanych klientów.

Pobierz darmowy poradnik!

O szczegółach dotyczących wszystkich powyższych punktów, a także tego jakie kampanie wysyłać, na co zwracać uwagę przy projektowaniu emaili promocyjnych, a także jak projektować efektywne sklepy i formularze zapisu na listy adresowe dowiesz się z darmowego poradnika firmy GetResponse, pt. „Email marketing w e-commerce”. Oprócz wskazówek znajdziecie tam również inspiracje – konkretne przykłady kampanii i pomysły na to, co można i warto wysyłać do swoich użytkowników.

Nie czekaj dłużej, tylko kliknij poniżej i pobierz poradnik jak najszybciej!

cover

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Polki na internetowych zakupach – z jakich urządzeń korzystają najczęściej?

westwing-logoWestwing Home & Living, jeden z liderów e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR, przeprowadził badanie, w którym zapytał Polki korzystające z Internetu co najmniej kilka razy w miesiącu, czy i z jakich urządzeń korzystają na poszczególnych etapach zakupów.

Wygrywa komputer stacjonarny lub laptop

Niezależnie od etapu procesu zakupowego, największą popularnością cieszy się wśród rodaczek komputer stacjonarny bądź laptop. Polki najchętniej korzystają z nich na etapie porównywania ofert – przyznaje się do tego 80% badanych – oraz podczas poszukiwania inspiracji (77%) i dokonywania płatności (76%).

– Pomimo istotnego wzrostu popularności urządzeń mobilnych oraz mobilnego internetu proces zakupowy pozostaje ciągle zbyt ważnym, a może nawet zbyt ryzykownym działaniem. Polki preferują porównywanie ofert i same zakupy w sieci z zachowaniem komfortu, jaki w ich odczuciu dają komputery stacjonarne i laptopy. Przejście na poziom w pełni mobilnych zakupów wymaga czasu i jeszcze większego zżycia się z urządzeniami mobilnymi – mówi Marcin Rzepka, Partner w PMR.

Poniżej znajdziecie infografikę z podsumowaniem wyników badania:

Print

Co z mobile?

Wyniki badania przeprowadzonego przez Westwing Home & Living pokazały, że smartfon największe znaczenie odgrywa na etapie poszukiwania inspiracji oraz sprawdzania statusu zamówienia. Niemal 40% ankietowanych przyznało, że korzysta z telefonu szukając natchnienia przed zakupem, a 42% wykorzystuje go, by pozyskać najświeższe informacje o złożonym zamówieniu. Polki chętnie też sięgają po smartfon, kiedy chcą wystawić opinię po dokonanej transakcji.

– Patrząc na poszczególne etapy procesu zakupowego najwięcej czasu zajmuje nam zazwyczaj szukanie inspiracji. Od momentu, kiedy w naszej głowie rodzi się pomysł do chwili, kiedy przeobraża się on w konkretny przedmiot, który chcemy kupić, trwa intensywny etap poszukiwań. Obecnie czasu wolnego mamy do dyspozycji niewiele, dlatego też natchnienia przed podjęciem decyzji o zakupie szukamy w wolnych chwilach, na przykład w drodze do i z pracy lub w oczekiwaniu na spotkanie. W takich momentach telefon mamy przeważnie pod ręką – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Jak dowodzą wyniki badania, najmniejszą popularnością cieszą się w Polsce tablety. Polki najchętniej wykorzystują je podczas szukania inspiracji oraz w trakcie porównywania ofert – czyni to 16% badanych.

– Polki sporadycznie korzystają z tabletów podczas zakupów, gdyż rzadko są posiadaczkami tych urządzeń. Nadal w opinii wielu osób cena tabletów pozostaje nieadekwatna w stosunku do możliwości, jakie oferują te urządzenia. Natomiast jeśli Polki już je mają, używają ich bardzo chętnie. Większy ekran niż w przypadku smartfona połączony z faktem, że tablet jest urządzeniem mobilnym, ma przełożenie na komfort użytkowania, zwłaszcza podczas zakupów, w których kluczową rolę odgrywa jakość zdjęć – dodaje Marta Suchodolska.

Informacje o badaniu

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Bardzo ciekawy raport- warto optymalizować sklep smartfon chociaż laptop ciągle nr 1 ;)

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Shopify.com w 2015 roku, czyli jak szybko rozwija się jedna z największych platform sklepowych na świecie?

shopify

Shopify jest jedną z najbardziej znanych i prężnie rozwijających się platform sklepowych na świecie. Z różnych rozwiązań e-commerce stworzonych przez tę firmę, korzysta już ponad 234 tysiące sprzedawców ze 150 krajów. Ubiegły rok można zaliczyć do naprawdę wyjątkowych, bowiem liczba nowych użytkowników wzrosła praktycznie o 100 tysięcy. W związku z tak dynamicznym rozwojem, dostawca oprogramowania postanowił podzielić się ciekawymi statystykami.

Rok pełen wzrostu

Rok 2015 był niesamowicie owocny dla Shopify. Liczba sklepów, które wspierane są przez tą platformę wzrosła do 243 tysięcy. To o 98 tysięcy więcej, niż w roku 2014 i o 14 tysięcy więcej, niż wynosiła liczba sklepów w roku 2013. Całkowita sprzedaż produktów we wszystkich sklepach obsługiwanych przy pomocy oprogramowania Shopify wyniosła 14,4 miliarda dolarów.

YIR-PRODUCTION-SLICES-01-V2

Mobile e-commerce

Okazuje się, że 46% zakupów, które zrobiono za pośrednictwem oprogramowania dostarczanego przez Shopify, pochodzi z urządzeń mobilnych. Telefony i tablety coraz częściej zastępują nam komputer w codziennych sprawunkach. Na cały proces mają wpływ między innymi usługi i aplikacje dodatkowe, takie jak Apple Pay, czy też Android Pay.

YIR-PRODUCTION-SLICES-03

Globalna ekspansja

Shopify to platforma, która podbija świat. W 2015 roku dotarła do ponad 150 krajów na świecie. Oczywiście najwięcej rozwiązań e-commerce wdrożono w USA, bo aż 70% ze wszystkich 234 tysięcy. Inne kraje to: Wielka Brytania 8% Kanada 7%, Australia 5%. Pozostałe 10% to sklepy z pozostałych krajów świata.

YIR-PRODUCTION-SLICES-04

Działamy globalnie, działamy lokalnie

Twórcy Shopify nie zamykają się na współpracę z innymi firmami. Dzięki temu dochodzi do rozbudowywania platformy o inne, potrzebne w procesie sprzedażowym, usługi. We wrześniu 2015 roku nawiązanie współpracy z Amazonem umożliwiło łatwe korzystanie z Amazon wszystkim sprzedawcom używającym oprogramowania Shopify. W tym samym miesiącu wprowadzono Apple Pay, Android Pay oraz możliwość płatności przy pomocy kart z chipem i kart debetowych w wszystkich Shopify POS. W grudniu pomoc lokalnym dostawcom zaoferował Uber, który we współpracy z Shopify umożliwił ekspresową dostawę oferowanych w sklepach produktów. Dodatkowo właściciele sklepów mogą z poziomu panelu drukować etykiety nadawcze z USPS.

YIR-PRODUCTION-SLICES-05-V2

Sprzedaż w social mediach

Wiedząc jak duże znaczenie dla e-commerce mają social media, Shopify postawiło na partnerstwo z trzema największymi platformami skupiającymi społeczność. W ten sposób stworzono możliwość sprzedawania produktów poprzez Pinterest, Facebooka, oraz Twittera.

YIR-PRODUCTION-SLICES-06-V2

Liczy się obsługa klienta

Support Shopify też może poszczycić się niesamowitymi statystykami. W 2015 roku doszło do ponad półtora miliona interakcji pomiędzy pracownikami platformy a klientami. Wykonano ponad 460 tysięcy minut połączeń telefonicznych, przeprowadzono niecałe 550 tysięcy rozmów na czacie, wysłano 650 tysięcy e-maili i opublikowano 5,500 postów na forum. To ogromne liczby, mówiące o wielkości i jakości wsparcia. A to wszystko wypracowane rękami 1048 osób, które zajmują łącznie 260,90 stóp kwadratowych powierzchni biurowej.

YIR-PRODUCTION-SLICES-08_d7e842be-a0ee-4143-ac1d-a1e446ff112a

Coż – tylko życzyć powodzenia w przyszłym roku i zwiększenia statstystyk.

Oryginalny artykuł można znaleźć na blogu Shopify.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. czy shopify będzie mieć kiedyś polskie płatności online? czy jest możliwość żeby takie płatności online podłączyć na shopify? Wiadomo że w Polsce mało kto płaci przez paypall oraz karty kredytowe

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)