eKomercyjnie.pl

Dlaczego warto zainwestować w unikalne opisy produktów?

opiszemyWaga unikalnych opisów produktów czy jakichkolwiek treści na stronie www nie jest dziś tajemnicą. Każdy, kto jeszcze o tym nie wie znalazł się w dobrym miejscu, w którym postaram się Państwu przybliżyć jak ważne dla właściciela sklepu internetowego powinny być wszystkie treści zamieszczane na stronie.

Google skutecznie walczy z tzw. duplicate content, czyli inaczej ze zduplikowaną treścią. Pokazało to niejednokrotnie, np. 21 maja 2014 czy ok 26. Września 2014, kiedy to wprowadzono kolejną aktualizację algorytmu Panda 4.0 i z pewnością na tym się nie zakończy, ponieważ walka ze SPAM’em rozpoczęła się już dawno na dobre. Pierwsza aktualizacja w zamyśle miała ukarać strony z niewielką ilością treści (lub jej brakiem), jak i ze zduplikowanymi tekstami czy automatycznie wygenerowanymi przez robota. Duże strony www, które wydawać by się mogło są na takie coś przygotowane, straciły nawet do 70 %. Natomiast druga aktualizacja „doceniła” strony, które w międzyczasie zaczęły pracować nad zmianą treści na unikalną.

Obserwując to, co dzieje się w „Google Zoo” można wywnioskować, że walka o unikalne treści wysokiej jakości będzie trwała w najlepsze.

Strony internetowe, które zawierają skopiowane opisy produktów wg. Google są bezwartościowe i nie ma sensu pokazywać ich internautom. Przez to mogą być skutecznie pomijane w wynikach wyszukiwania lub być daleko, na końcu kolejki.

Dlaczego warto?

Przede wszystkim ze względu na obniżenie kosztów związanych z pozycjonowaniem strony w przyszłości. Zadbanie o unikalne opisy produktów już na początku naszej działalności sprawi, że nasz budżet nie zostanie nadszarpnięty w przyszłości, a nasz sklep www będzie dobrze przygotowany od pierwszych miesięcy. Strony z unikalnymi treściami są lepiej traktowane przez Google, co przekłada się na wyszukiwanie organiczne i większą liczbę zamówień.

Drugim argumentem jest fakt, że internauci przed dokonaniem zakupu szukają informacji na temat danego produktu, chcą go porównać i podjąć decyzję. Skopiowane opisy np. od producenta mogą być krótkie, napisane nieprzystępnym językiem i jednym słowem niewystarczające. Pisząc własne opisy lub zlecając je wykwalifikowanym copywriterom możemy opisy wzbogacić i napisać je językiem dopasowanym do odbiorcy.

Ponadto unikalny opis, którego klient nie znajdzie nigdzie indziej, posiadający wartościową i rzeczową charakterystykę skutecznie przekona go do skorzystania właśnie z naszej oferty, a nie z oferty konkurencji.

Zlecić czy pisać samodzielnie?

Przede wszystkim warto zastanowić się, czy mamy na to czas i czy potrafimy pisać. Niejednokrotnie spotkałam się z sytuacją, gdy klient mający szeroką wiedzą na temat swoich produktów niestety nie potrafił pisać krótkich form reklamowych. Przez co opisy wyglądały komicznie i raczej niczego by nie sprzedały.

Dlatego warto pomyśleć nad zleceniem opisów doświadczonym copywriterom, co pozwoli zaoszczędzić nasz czas i m.in. pieniądze. Ponadto zawsze wychodzę z założenia, że lepiej zająć się czymś, na czym się znamy, a to czego nie potrafimy zlecamy profesjonalistom.

Czym powinny charakteryzować się dobre opisy produktów:

  • Rzetelność – opisy powinny opisywać prawdziwe cechy i właściwości produktu. Nie mogą wprowadzać klientów w błąd, ponieważ może doprowadzić to do problemów prawnych i jednocześnie do utraty klientów.
  • Emocje – zwykle kupujemy pod wpływem chwili i emocji, rzadziej nasze zakupy są przemyślane i zaplanowane. Dlatego treść opisów powinna odwoływać się do naszych emocji i pragnień.
  • Zwięzłość – opisy powinny mieć odpowiednią długość, ani za krótkie, ani zbyt długie. Jeśli będą zbyt krótkie może wpłynąć to zarówno na widoczność naszej strony w Google, jak i na porzucenie strony przez klienta. Zbyt długie nie będą czytane przez klientów. Profesjonalny copywriter wie, jakiej długości powinien być opis produktu, który rzeczowo wyczerpuje temat.
  • Język – każda branża w e-commerce różni się od siebie na wielu płaszczyznach, również na tej, dotyczącej języka używanego w opisach produktów. Inaczej pisze się opisy dla sklepu z odzieżą dla kibiców, a zupełnie inaczej będą wyglądały opisy w sklepie dla mam. Jest to istotne, ponieważ podkreśla znajomość klientów i sprawia, że czują się oni traktowani indywidualnie. Oczywiście poprawność stylistyczna i gramatyczna jest tak oczywista, że uznałam iż nie trzeba o niej zbyt wiele mówić.
  • Słowa kluczowe – tworząc unikalną treść dla swojego sklepu nie można zapomnieć o słowach kluczowych. Tutaj problem może pojawić się w ich naturalnym wprowadzeniu do całej treści. Nie jest to proste dla kogoś, kto na co dzień się tym nie zajmuje, lecz doświadczony copywriter nie powinien mieć z tym problemu.
  • Pożądanie – nie jest tajemnicą, że kupujemy różnego rodzaju towary, bo po prostu ich pożądamy. Kupno dostarcza klientowi nie tylko satysfakcji, ale również i adrenaliny. Sam proces kupna nie daje klientowi konkretnego dobra materialnego, ale spełnia jego marzenia (np. kupno drogiego szamponu zwiększającego objętość, nie daje czystych włosów, lecz spełnia kobiece marzenie o pięknych włosach, niczym aktorka z reklamy).Dlatego dobry opis powinien uwzględnić potrzeby konsumentów i na nie odpowiedzieć.
  • Korzyści – ten element powiązany jest z pożądaniem. W dobrym, unikalnym opisie należy podkreślić, jakie korzyści i profity z kupna i posiadania danego produktu będzie miał nasz klient. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ należy wówczas wejść w skórę klienta.
  • Akcja – twórcy opisów bardzo często zapominają o jednym z podstawowych elementów, który powinien znaleźć się w każdym opisie – jest nim wezwanie do akcji (ang. Call-to-action). Bardzo często prosty zwrot przekonuje klienta do skorzystania z oferty i dokonania zakupu lub do skontaktowania się ze sprzedawcą, co dodatkowo zwiększa szansę sprzedaży.

Innymi słowy brak unikalnych opisów czy pozostawienie pustych miejsc na stronie może być przysłowiowym „strzałem w stopę”. Wszystkie unikalne treści wpływają na moc naszej strony oraz jej jakość. Jeśli chcemy, aby była wysoka nie możemy zlekceważyć tego elementu, który składa się na całość poprawnego działania naszego sklepu. W przeciwnym razie pozycjonowanie może nas słono kosztować, a nie będzie przynosiło efektów.

Autor: Aleksandra Żyłkowska – Opiszemy-produkty.pl – od kilku lat zawodowo zajmuje się dostarczaniem unikalnego kontentu głównie dla sklepów internetowych – opisów produktów/tekstów blogowych/tekstów wysokiej jakości.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dzień Darmowej Dostawy 2014 odbędzie się 2 grudnia! Zapisz swój sklep jak najszybciej!

ddd2013-logoW tym roku eKomercyjnie.pl już po raz piąty organizuje Dzień Darmowej Dostawy – akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem. Poniżej znajdziecie więcej informacji odnośnie DDD, który tym razem odbędzie się 2 grudnia br. (wtorek).

Każdy dzień w akcji to DARMOWE kliki dla Twojego sklepu, dlatego zapisz się już teraz!

Czym jest Dzień Darmowej Dostawy (w skrócie DDD)?

Głównym celem akcji Dzień Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci (jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów). Darmowa dostawa dobrze przemawia do osób, które do tej pory nie zamawiały w sieci, ale również dodatkowo zachęca dotychczasowych e-klientów do ponownych zakupów.

W czasie Dnia Darmowej Dostawy 2014 (2 grudnia) sklepy uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od ich wartości*, sposobu płatności i metody dostawy.

* Tak jak rok temu, sklepy mogą wprowadzić minimalnej wartość zamówienia realizowanego z darmową dostawą – chodzi o kwotę 20 zł brutto. Oczywiście Ty sam decydujesz czy wprowadzasz taki limit (informując o tym swoich Klientów) czy nie. To ograniczenie ma rozwiązać problem zamówień za 5 zł kurierem za pobraniem.

Jakie są najważniejsze warunki uczestnictwa w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2014?

  1. Zaoferowanie klientom darmowej dostawy zamówień złożonych 2 grudnia br, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności czy metody dostawy.
  2. Rejestracja sklepu internetowego na stronie http://www.dziendarmowejdostawy.pl/
  3. Wysłanie do własnej bazy klientów informacji o tym, że sklep uczestniczy w DDD wraz z odnośnikiem do głównej strony akcji.
  4. Promocję DDD na stronach sklepu oraz w kanałach dotarcia do klienta, które posiada sklep (np. Facebook).

Szczegółowe warunki określa Regulamin Akcji DDD, z którym należy się zapoznać przed podjęciem decyzji o uczestnictwie w akcji.

Ile to kosztuje?

Sklepy NIC nie płacą za uczestnictwo w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2014. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie.

W tym roku pozostawiliśmy na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna).

Jak DDD jest (i będzie) promowany w tym roku?

W przypadku promocji Dnia Darmowej Dostawy stawiamy na te same pomysły, co przy okazji poprzednich edycji. Akcję będą promować wszyscy partnerzy wydarzenia, same sklepy internetowe, mamy też agencję PR (Lawenda PR) do docierania z przekazem do „dużych” mediów.

Ogólnie robimy wszystko, żeby o DDD dowiedziało się jak najwięcej osób i żeby 2 grudnia złożyli jak najwięcej zamówień w sklepach uczestniczących w akcji. Przez wszystko rozumiem informacje prasowe, wywiady w radiu, mailingi do dużych baz e-mailowych konsumentów, itd.

W tym roku partnerem akcji jest m.in. Grupa Wirtualna Polska, która zagwarantowała publikację o akcji w swoich serwisach internetowych. Dodatkowo, mamy już zamówione mailingi do 1,5 mln odbiorców (!), które będą wysyłane od soboty do wtorku włącznie. Liczymy zatem na poprawienie wyniku z poprzedniego roku.

Jakie były efekty Dnia Darmowej Dostawy w 2013 roku?

W ubiegłorocznym Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 2450 sklepów. Stanowiło to najlepszy wynik w czteroletniej historii tej akcji w Polsce. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4%), „Uroda i zdrowie” (12,4%), „Odzież, dodatki” (12,3%), „Dla Dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,7%).

liczba-sklepow-ddd2013

W trakcie trwania akcji z witryny www.dziendarmowejdostawy.pl zostało zarejestrowanych ponad 2 mln kliknięć do sklepów. Z kolei w dniach 1-3 grudnia oficjalna strona Dnia Darmowej Dostawy zanotowała aż 161 tys. wizyt i ponad 116 tys. użytkowników, którzy średnio spędzali na niej 4 minuty i 49 sekund. Liczba odsłon zbliżyła się do 0,5 mln.

Akcja była szeroko nagłośniona przez media ogólnopolskie i regionalne. Dzień Darmowej Dostawy wzbudził tak duże zainteresowanie klientów, że część sklepów podjęła decyzję o przedłużeniu akcji o kilka, a nawet kilkanaście godzin.

Zapraszamy po darmowe kliknięcia :)

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to zapraszam Cię do udziału w Dniu Darmowej Dostawy. Każdy dzień w akcji to DARMOWE kliki dla Twojego sklepu.

Działając razem powinniśmy przebić się z komunikatem o wygodzie zakupów w sieci do mediów tradycyjnych i skłonić ludzi do wybierania e-sklepów zamiast tradycyjnych placówek handlowych. O to chyba nam wszystkim chodzi :))

ZAPRASZAM!

dodaj-ddd2014

Link do formularza rejestracyjnego dla sklepów »

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Polski E-sklep na Litwie – czyli dywersyfikacja przychodów na wschodzącym rynku wschodnim

ddd2013-logoW dobie rosnącej konkurencji wśród sklepów internetowych w Polsce, wielu właścicieli e-biznesów zastanawia się jak zachować tempo wzrostu i zwiększyć przychody nie ponosząc przy tym dużych i często mało efektywnych nakładów na walkę o Klienta. Wielu z nich obiera wtedy kierunek ekspansji międzynarodowej, co w przypadku e-biznesów może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Globalizacja – łatwy i szybki sposób rozwoju dla E-sklepu

Często przedsiębiorcom kwestia globalizacji i otwarcia się na nowe rynki, cały czas kojarzy się z wieloma trudnościami i ogromnymi kosztami. Nic bardziej mylnego. W dobie ułatwień w prowadzeniu biznesu jakie spotkały Nas w momencie wejścia do Zjednoczonej Europy oraz łatwości i relatywnie niskich kosztów transportu towarów w obrębie UE – globalizacja dla sklepu internetowego stała się jednym z najszybszych i najefektywniejszych form rozwoju.

konkurencja_ekomerycjnie-2

Litwa i rynek wschodni

Według analizy rynku przeprowadzonej przez firmę IMONE zajmującą się obsługą polskich
e-sklepów na Litwie i Słowacji – tamtejszy rynek internetowy jest w fazie bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu. Wiele branż handlu nie ma jeszcze poważnych liderów rynku e-commerce – lokalne litewskie sklepy internetowe są z reguły niewielkie, słabo zaopatrzone i/lub drogie. Zdarzają się też branże które wcale nie mają pokrycia w internecie. Dlatego też, mimo stosunkowo niewielkiej populacji – nawet średniej wielkości, ale przyzwoicie zaopatrzony i zarządzany polski e-sklep ma na Litwie szansę na sukces. Wg. IMONE coraz więcej polskich sklepów internetowych otwiera swoje filie na Litwie i jest zaskoczona tempem rozwoju – ‚mamy sklepy, które po 7 latach działalności w Polsce i 1,5 roku na Litwie – zrównały przychody na obu tych krajach‚. To niewątpliwie świadczy o dużym potencjalne tego rynku.

Model globalizacji e-sklepu

Zdecydowana większość polskich e-sklepów funkcjonuje w modelu centralnego zarządzania i magazynowania w Polsce oraz filii sklepów zajmujących się głównie obsługą Klienta za granicą. Taki model funkcjonowania pozwala zminimalizować ryzyko wejścia na zagraniczne rynki, zdywersyfikować przychody i zyski przy stosunkowo niskich kosztach – całym zapleczem prowadzenia e-sklepu zajmujemy się w Polsce – mamy przecież wyspecjalizowanych pracowników znających się dobrze na swoich obowiązkach (marketing, zarządzanie produktami, pakowanie itd) – za granicą prowadzimy jedynie obsługę Klienta, tłumaczenia, zarządzanie wymianami/zwrotami/reklamacjami czy odbiorami osobistymi. Jak twierdzi IMONE tak zaczyna większość polskich e-sklepów – wiele z nich z powodzeniem funkcjonuje tak nieprzerwanie, nie myśląc o zmianach – ich zagraniczni Klienci są zadowoleni, że kupili coś, czego nie mogli dostać na Litwie i/lub kupili to taniej – nawet kosztem dłuższego czasu oczekiwania na towar. Część polskich e-sklepów wraz z rozwojem swoich zagranicznych oddziałów – przenosi tam i magazynuje jednak cześć najlepiej sprzedającej się oferty, aby móc zaproponować Klientowi dostawę w 24h a co za tym idzie mocniej zadbać o wizerunek i jakość obsługi.

Ekspansja – czas start

Jeśli podjęliśmy już decyzję odnośnie otwarcia swojego e-sklepu na Litwie, warto znać kilka ważnych i kluczowych kwestii odnośnie prowadzenia działalności i sprzedaży na tym rynku.

  1. Jak wyniki z analizy IMONE – ok. 70% Klientów ufa jedynie sklepom, które reprezentują firmy zarejestrowane na Litwie – warto więc rozpoczęcie sprzedaży zacząć od założenia na Litwie firmy, co dzisiaj dla obywateli UE jest niezwykle łatwe, w niemal każdym kraju Unii. Warto przy tym wiedzieć, co jest dużą zaletą sprzedaży na Litwie, że obowiązują tam dużo dogodniejsze warunki do prowadzenia biznesu niż w Polsce: mniejszy VAT – podstawowa stawka 21%, podatek dochodowy CIT 5% płatny raz na rok, niższe koszty ubezpieczenia i kilka innych.
  2. Profesjonalne tłumaczenia sklepu – nikomu raczej nie trzeba tłumaczyć jak ważna i priorytetowa jest kwestia dobrych, profesjonalnych branżowych tłumaczeń zarówno elementów nawigacyjnych strony jak i samych opisów produktów
  3. Obsługa Klienta – niezwykle istotną kwestią jest, aby kompleksową obsługę Klienta prowadzić w języku Naszych Klientów, najlepiej bez żadnych ‚naleciałości’ językowych
  4. Adres do obsługi zwrotów/wymian + odbiory osobiste – bardzo ważne, aby Klienci mieli możliwość odesłania zwracanego/wymienianego towaru na litewski adres sklepu. Dobrą praktyką, która pomaga zdobyć zaufanie do sklepu i nawiązać bezpośrednią więź z Klientem – jest także udostępnienie możliwości osobistego odbioru towaru.

Czy rozpoczęcie ekspansji jest trudne, pracochłonne i czy w ogóle warto? Jak twierdzi IMONE, kompleksowo obsługujący polskie e-sklepy na Litwie – ‚Jak każda nowa inwestycja wejście ze swoim e-sklepem na Litwę wymaga na początku trochę pracy. Jak wynika jednak z Naszego doświadczenia i opinii Naszych Partnerów – nakład tej pracy szybko się zwraca. Klienci są bardzo zadowoleni z obecności swoich sklepów na Litwie i bardzo szybko myślą o wejściu na kolejne kraje. IMONE zajmuje się kompleksową obsługą polskich e-sklepów na Litwie i Słowacji – od założenia firmy, przez logistykę, marketing i codzienną obsługę Klientów, tłumaczenia itd. Część Sklepów Naszych Partnerów obsługujemy również pod szyldem Naszej litewskiej spółki. Mamy swoje biuro w Wilnie (zamieszkuje tam 15% populacji całego kraju), więc dla Partnerów obsługujemy również odbiory osobiste dla ich Klientów (mieszkańcy Wilna lubią korzystać z odbiorów osobistych w e-sklepach), jak również zwroty, logistykę (przesyłki na/z Litwy i doręczenia do Klientów wewnątrz kraju poprzez rewelacyjne LPExpress) i wszystko inne co związane z ich biznesem. Przy tym wszystkim robimy to na bardzo atrakcyjnych warunkach, mamy dobre stawki na przesyłki, które cedujemy na Naszych Partnerów a wraz ze wzrostem ilości paczek negocjujemy dla wszystkich jeszcze lepsze warunki u firm transportowych, posiadamy bardzo atrakcyjne abonamenty obsługi Klienta, przystosowane zarówno dla małych jak i dużych e-sklepów. W e-commerce jesteśmy obecni od 2007 roku. Wkrótce otworzymy też dla Naszych Partnerów kolejne po Litwie i Słowacji atrakcyjne rynki dla polskich e-sklepów, które obecnie analizujemy oraz uruchomimy własny transport na obsługiwane przez Nas kraje co przyczyni się jeszcze bardziej do spadku kosztów transportu.’

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)