eKomercyjnie.pl

Jaki jest dobry współczynnik konwersji w branży e-commerce? Analiza danych z 10 tysięcy sklepów

O sposobach na przyciąganie ruchu do sklepów napisano wiele różnych poradników, jednak na koniec dnia w każdym e-handlu liczy się jedno: to ilu odwiedzających zdecydowało się złożyć zamówienie (i na jakie kwoty). Gdy sprawdzamy konwersję w sklepie w głowach e-commerce managerów pozostają pytania: jak mój wynik odnosi się do innych sklepów z mojej branży? oraz Czy moje źródła pozyskiwania zamówień są wykorzystywane najefektywniej, jak tylko się da?

Aby odpowiedzieć na te kwestie, firma Compass, która zajmuje się danymi e-commerce, przeanalizowała 10 tysięcy sklepów internetowych korzystających z jej rozwiązania pod kątem wskaźnika konwersji i przygotowała raport o nazwie 2018 Ecommerce Conversion Rate Benchmark. Całe zestawienie podzielone w zależności od kanału pozyskiwania klientów, a także kategorii asortymentowych. Dodatkowo podano także wyniki najlepszych 25% sklepów i zestawiono je z ogólną średnią.

Przeczytaj także:

Współczynnik konwersji w zależności od źródła pozyskiwania zamówień

Współczynnik konwersji w poszczególnych branżach

Średni współczynnik konwersji w zależności od źródła i branży

Kilka kluczowych wniosków z raportu:

  • Serwisy partnerskie i polecające produkty ze sklepów (np. blogi tematyczne czy fora dyskusyjne) generują w przeliczeniu najwyższy współczynnik konwersji – aż 5,44%. Im lepsze, bardziej merytoryczne źródło polecenia tym szybciej użytkownicy podejmują decyzję o zakupie.
  • Na drugim miejscu uplasował się e-mail marketing ze średnią 5,32%. Te zamówienia pochodzą najczęściej od klientów, którzy już znają wybrany sklep i mają do niego zaufanie.
  • Ruch organiczny zapewnia średnią konwersję na poziomie 2,08%, a jak wiadomo – obecność w wyszukiwarkach może pochłaniać dużo czasu i zaangażowania. Plus na rezultaty trzeba czekać znacznie dłużej niż w przypadku wspomnianych poleceń czy kampanii e-mailowych.
  • Średnia konwersja z serwisów społecznościowych to jedyne 0,74%, a nawet sklepy uzyskujące najwyższe wyniki wypracowują ten współczynnik na poziomie 1,66%. Ogólnie jednak sam Facebook konwertuje lepiej niż wszystkie serwisy social media razem wzięte.

Poznaj najlepsze sposoby na zwiększenie przychodów i zysków e-sklepu – praktyczny poradnik:

konwersja-ecommerce-mala-okladka

Konwersja w sklepie internetowym to bardzo rozbudowany temat, dlatego napisaliśmy o tym obszerną książkę!

To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy zdali już sobie sprawę z tego, że zarabianie na sklepie internetowym nie jest tak proste, jak jego założenie oraz szukają prostych, ale skutecznych rozwiązań zwiększających sprzedaż.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Fajne zestawienie, nie ma za wiele w internecie danych na temat referencyjnych współczynników konwersji więc zawsze przydają się takie aktualne dane.

    Trzeba celować w ten punkt odniesienia przynajmniej top 25% żeby była w większości przypadków mowa o opłacalności biznesu.

    Email marketing na własnej bazie może mieć niezły współczynnik, jednak mailing musi być atrakcyjny.

    W ruchu z referrali jakość miejsca i forma rekomendacji/reklamy ma istotne znaczenie

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #48

To już 48 prasówka e-commerce. Dziś przeczytacie o startupie Casper, który otwiera sklep stacjonarny w centrum Nowego Jorku. Poza tym w prasówce znajdziecie informację o planach Ministerstwa Finansów, a także o nowościach na platformie Shoplo.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Startup Casper uruchomił swój pierwszy sklep. Chciałbyś się do niego wprowadzić!

Centrum Nowego Jorku, okolice ukochanego przez wielu SoHo, w którym łatwo się zapomnieć i wyczyścić na zakupach konto bankowe. Jeszcze nie tak dawno mały startup z materacami, pracujący na bezpośrednich zasadach i kontaktach z klientami, a dziś firma, która postanawia zainwestować w swój prawdziwy sklep: w cegły, zaprawę, witryny. W całym współczesnym handlu nie można uogólniać. To, że jedni „zwijają się” ze swoimi stacjonarnymi biznesami i przenoszą się wyłącznie do sieci, nie oznacza, że to trend, który dotyczy wszystkich. Casper, po to, by budować świadomość marki, wybudował sobie sklep. I to właśnie w nim można poczuć, dotknąć, sprawdzić ich produkty. Ci, którzy już to zrobili, niemal jednogłośnie stwierdzili, że można w tym miejscu się zakochać i zapragnąć być tam codziennie.

Co ciekawe, ruch właścicieli Casper był dość… nieoczywisty. Dlaczego? Ich najwięksi konkurenci, Mattress Firm, są właśnie na etapie zamykania sklepów. Jak Casper chce wykorzystać złą passę rywali?

Przede wszystkim dzięki stworzeniu prototypowego miejsca, które mocno stawia na edukację. Sklep jest niesamowicie przytulny, zupełnie przeciwstawiając się temu, co na ogół widzimy w sklepach z materacami. Reakcje klientów na nowe miejsce są wyjątkowe. Trudno więc się dziwić, że prezes marki ma apetyt na więcej i już wspomina o otwarciu kolejnych sklepów: w Los Angeles, San Francisco, Austin, Atlancie i Chicago.

Firmy handlujące w Internecie elektroniką stracą zwolnienie z VAT


Resort finansów przygotowuje projekt nowelizacji ustawy o VAT. Zdaniem Ministerstwa Finansów zmiany te mają pomóc w uszczelnieniu systemu podatkowego i uproszczeniu regulacji. To także dobra okazja ku temu, by pozbyć się zbytecznych, acz uciążliwych dla podatników obowiązków.

Z ocen wynika, że zmiany te mają dać budżetowi państwa 51,6 mln złotych dochodu, a w kolejnych latach zwiększyć go o 124 mln zł rocznie.

Wśród zmian, które mają zostać wprowadzone, by m.in. uszczelnić system VAT, wymieniono wyłączenie możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT podatników, którzy dokonują sprzedaży przez Internet niektórych towarów, które wrażliwe są na oszustwa. Dotyczy to głównie firm, jakich obroty nie przekraczają 200 tys. zł, a które handlują sprzętem elektrycznym, elektronicznym, RTV i AGD.

E-sklepy na trzecim miejscu pod względem zadłużenia w branży handlowej


Według danych BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej e-sklepy pod koniec ubiegłego roku znajdowały się na trzecim miejscu pod względem zadłużenia w branży handlowej. Zaległości na koniec 2017 roku wynosiły niemal 107 mln zł. Jaki jest główny powód tej słabej sytuacji finansowej? Zaległości w bieżącym regulowaniu swoich zobowiązań.

Mimo tego, że Polacy pokochali zakupy internetowe, segment ten warty jest już ponad 40 mld złotych i ciągle się rozwija, wielu przedsiębiorców trafiło na spory problem z regularnością w bieżącym opłacaniu swoich zobowiązań. Kwota blisko 107 mln zł dotyczy zadłużeń wynoszących minimum 500 zł i przeterminowanych o co najmniej 30 dni. Największe zaległości należą do e-handlu z Mazowsza, Śląska i Wielkopolski. Odsetek firm, które mają problemy z płatnością, wynosi 3,4 procent (w całym handlu to 4 proc., a wśród wszystkich przedsiębiorstw – 5,4 proc.).

Większość z niesolidnych firm wpisana jest do Rejestru BIG InfoMonitor przez kontrahentów.

Według szacunkowych badań blisko jedna trzecia z 29,1 tys. sklepów internetowych, które zarejestrowane są w Polsce, to sklepy uśpione, zawieszone lub niedziałające, ale też niewykreślone z oficjalnych rejestrów.

Na szczęście blisko 44 procent polskich sklepów internetowych jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji.

M-commerce w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji: 85 mld euro w 2018 roku

Na największych europejskich rynkach, w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Francji, sprzedaż za pośrednictwem m-commerce przekroczy 85 miliardów euro. Prawie 57 procent tej kwoty ma pochodzić z Wysp Brytyjskich, następnie z Niemiec i Francji. M-commerce w Wielkiej Brytanii szacuje się na 48,6 miliarda euro, w Niemczech – 22,39 mld euro i we Francji – 14,32 mld euro.

Boom na Wyspach Brytyjskich nie zaskakuje. Sprzedaż internetowa w tym regionie rośnie każdego roku. Na 2018 szacuje się wzrost rangi m-commerce do aż 45 procent. Zaskakują natomiast Niemcy, gdzie od lat gospodarka się ociąga, a sprzedaż detaliczna sukcesywnie rośnie. Tu rynek m-commerce stanowić ma 39 procent sprzedaży internetowej.

Wszystko to dzieje się za sprawą smartfonów. To one dają nam możliwość robienia zakupów wtedy, gdy chcemy, wygodnie i sprawnie.

Shoplo udostępnia Livechat

Platforma Shoplo stale się rozwija. Kolejne zmiany pozwalają sprzedawcom sprzedawać produkty w sposób jeszcze łatwiejszy. Najnowsze wdrożenie pozwala w łatwy sposób włączyć na stronie e-sklepu chat, wszystko po to by cały czas być w kontakcie z klientem. Rozwiązanie to dostępne jest bezpłatnie dla właścicieli pakietu Advanced oraz Vip.

Turecki e-commerce w 2018 roku wzrośnie o 30-35 procent


Turcja w 2018 roku pragnie podnieść swoje dochody, płynące z rynku e-commerce, do ponad 10 mld euro. Według organizacji analizujących te zamiary – jest to możliwe.

W 2016 roku e-handel w Turcji był wart 6,6 mld euro, 8,6 mld euro w 2017 roku, a na 2018 oczekiwany jest wzrost do 10 mld euro. E-commerce w tym kraju stanowi 3,5 procent całego sektora handlowego. Szacuje się wzrost o nawet 35 procent, a trzycyfrowe transformacje wśród kilku firm handlowych napawają optymizmem.

Turecki przemysł e-commerce zatrudnia prawie 200 tys. osób w różnych dziedzinach, w tym marketingu, technologii i logistyce.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Jaki był średni czas odbioru i doręczenia paczek w sezonie świątecznym 2017?

Jak co roku, w listopadzie i grudniu sklepy internetowe zanotowały wzrosty sprzedaży związane z zakupami prezentów świątecznych. Tego typu sytuacje zawsze mają bezpośredni wpływ na zwiększenie obłożenia firm kurierskich, które pomimo procedur wypracowanych w poprzednich latach, nie zawsze są w stanie podołać tak gwałtownym zmianom. Dane z serwisu Furgonetka.pl pokazują, jak firmy kurierskie poradziły sobie w sezonie bożonarodzeniowym w 2017 roku.

Średni czas odbioru i doręczenia

Dostawa przesyłki do odbiorcy składa się kilku części. Pierwsza, czyli etap odbioru paczki, zaczyna się w momencie zlecenia podjazdu kuriera, często jest to jednoczesne z wygenerowaniem listu przewozowego i trwa do fizycznego jej zabrania.

Średni czas tego etapu dla usług typu drzwi-drzwi w listopadzie i grudniu 2017 wyniósł około 21 godzin. Drugi etap to czas właściwego doręczenia, i jest liczony od momentu fizycznego odebrania paczki od nadającego (bądź z punktu nadania), aż po dostawę do rąk kupującego. Średnio dla wszystkich firm kurierskich wyniósł on w przybliżeniu 25 godzin, a najszybsze były DPD, UPS i Geis.

Po zsumowaniu czasów obydwu etapów w listopadzie i grudniu 2017 roku okazało się, że najszybciej doręczała paczki firma DPD, zaraz za nią InPost Kurier i FedEx z różnicami do 5 godzin.

Średni czas całkowitej dostawy drzwi-drzwi w listopadzie i grudniu 2017 to 46 godzin. Średni czas dostawy usług punkt-punkt w tym samym okresie, liczonej od momentu pozostawienia paczki w punkcie, wyniósł 66,5 godziny.

Porównując te wyniki do innych, pozasezonowych miesięcy okazuje się, że statystyka ta jest bardzo podobna i całkowity czas dostawy wydłużył się tylko o około 3 godziny.

Sezon świąteczny 2017

Reklamacje

Czas dostawy to tylko jeden z elementów, które należy brać pod uwagę przy ocenie wydajności firm kurierskich. Drugim jest odsetek reklamacji w stosunku do ilości przesyłek.

Standardowo 99,5% paczek jest doręczanych prawidłowo. Średni odsetek reklamacji dla całego roku stanowi 0,48% wszystkich dostaw. Sezon świąteczny nie zmienia zanadto tego wyniku, nawet nieznacznie spada poniżej średniej. W listopadzie i grudniu 2017 wyniósł on 0,32% całkowitej liczby wysyłek. Jest to bardzo niewielka liczba wśród wszystkich nadanych przesyłek.

Last mile

Ostatnia mila bywa problemem. Każdy klient kupujący przez internet zetknął się przynajmniej raz z kłopotami związanymi z doręczeniem. Jednak nie taki diabeł straszny, jak go malują – liczby mówią wyraźnie, że sezon świąteczny nie jest dla firm kurierskich wielkim kłopotem. Oczywiście gorący okres przedświąteczny, kiedy ilość paczek szybko wzrasta, jest dla nich trudniejszy, natomiast sposoby, które przewoźnicy wykorzystują do zniwelowania problemów z tym związanych, są na ten moment wystarczające.

Przewoźnicy mają wiele strategii działania podczas sezonów zwiększonego zapotrzebowania na ich usługi. Zatrudniają dodatkowo osoby do pracy na magazynach oraz dodatkowych kurierów, zmieniają warunki odbiorów i doręczeń – włączają do oferty soboty oraz niedziele oraz rozwijają sieć punktów odbioru, które znacznie odciążają doręczycieli. Oprócz tego wdrażanych jest coraz więcej rozwiązań technologicznych, ułatwiających zmianę czasu lub miejsca doręczenia, co przekłada się na mniej pustych podjazdów, co z kolei skutkuje większą sprawnością ich działań.

 

Powyższy materiał autorstwa Marty Komar pochodzi z bloga serwisu Furgonetka.pl. Już niebawem na naszym blogu pojawi się druga edycja raportu na temat dostawy w małych i średnich sklepach online w Polsce.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)