eKomercyjnie.pl

Dwucyfrowe wzrosty rynku e-commerce w Polsce przez najbliższe lata

Jak można przeczytać na stronach Ministerstwa Skarbu Państwa (źródło), rozwój gospodarki internetowej ma obecnie realny wpływ na tradycyjną gospodarkę na poziomie regionalnym, państwowym i międzynarodowym. Analitycy spodziewają się, że ogólna wartość sprzedaży internetowej na całym świecie w sektorze B2C przekroczy w tym roku 1250 mln USD!

Polskę dalej czekają wzrosty w tym zakresie, o czym często informowaliśmy już jakiś czas temu (bardzo szybko gonimy Zachód).

Jak możemy przeczytać w udostępnionym w październiku komunikacie:

Zdaniem ekspertów BCG, polska gospodarka internetowa „będzie się dynamicznie rozwijać, w tempie dwukrotnie większym niż wzrost PKB (…). W rezultacie w 2015 roku wartość tego sektora osiągnie 75 mld zł, czyli 4,1 proc. PKB.” Przy bardziej optymistycznych założeniach można oczekiwać, że udział ten sięgnie nawet 4,9 proc. PKB – dodają analitycy firmy doradczej Boston Consulting Group (BCG).

W 2015 roku Polacy mają ogólnie wydać na zakupy internetowe kwotę 36 mld zł (wzrost z niecałych 19 mld zł w 2011 roku!). Według analityków w 2015 roku sprzedaż online będzie odpowiadać za 7 proc. sprzedaży detaliczne ogółem.

Pełną treść omawianego komunikatu znajdziecie TUTAJ. Dane brzmią bardzo entuzjastycznie, ale by takie wzrosty były możliwe musimy się wszyscy mocno przyłożyć – no to do roboty…

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Jak (i ilu) fanów polski e-commerce angażuje na Facebooku? Fanpage Trends za grudzień 2012

Firma SmartNet Research & Solutions, która stworzyła i rozwija usługę Sotrender (dawniej Fanpage Trender), przysłała najnowszy raport zawierający ranking najpopularniejszych fan-page na Facebooku oraz opisujący działania ich administratorów w grudniu 2012 roku. Zobaczcie, jak w poprzednim miesiącu radziły sobie oficjalne profile witryn e-commerce oraz serwisów zakupów grupowych.

Komentarz dla kategorii E-commerce:

E-commerce w Polsce rozwija się z dużą dynamiką. To cieszy. Szeroko pojęty handel w mediach społecznościowych ma swoje miejsce. Jak widać wśród branż od kilku miesięcy pod każdym względem (zarówno liczby fanów, interaktywności jak i liczby zaangażowanych) plasuje się w pierwszej trójce. Prawie nie ulega zmianie również pierwsza trójka najbardziej „popularnych” fanpage − pałeczkę utrzymuje Allegro jako największy fanpage − widzimy przewagę odzieżowych na Facebooku − UrbanCity, deezee czy StyloweButki. Coraz bardziej wyróżnia się HustlaStore. Brakuje mi nadal skutecznych działań wśród innych sektorów − nie tylko mody. Oczywiście trzeba wspomnieć, że tematy wyprzedażowe (promocje, okazje) królowały w grudniu.

Komentarz dla kategorii zakupy grupowe:

Grudzień to dla branży e−commerce, a więc i zakupów grupowych, jeden z ważniejszych miesiąców w roku. Wiadomo − gorączka świątecznych zakupów sprawia, że każdy chciałby ugryźć jak największy kawałek tego smakowitego tortu. A starania o klienta coraz przenoszą się do sieci społecznościowych.

W grudniowych wynikach imponujący przyrost fanów zanotował Gruper, który przeprowadził skuteczny konkurs świąteczny. Wzrost liczby fanów o 63 procent to zdecydowanie najlepszy wynik, który pozwolił się Gruperowi wdrapać na drugie miejsce na podium w branży. Pierwsze od dawna okupuje Citeam, lecz dynamika wzrostu jego fanów nieco zmalała.

 

 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Paczkomaty InPost w Brazylii

Grupa Integer.pl aktywnie rozpoczyna 2013 rok. Poza nowymi kontraktami na doręczanie korespondencji na rzecz instytucji publicznych oraz mocnego wejścia w sektor ubezpieczeń w ramach współpracy z LINK4, niezależny operator zwiększa również terytorialny zasięg działalności Paczkomatów InPost. Od stycznia 2013 roku międzynarodowa ekspansja Grupy Integer.pl obejmie Brazylię, czyli kolejny po Chile region Ameryki Południowej.

W III kwartale 2013 roku – po kilkumiesięcznym pilotażu – na ulicach brazylijskich miast stanie 100 Paczkomatów InPost w ramach I etapu zamówienia. Docelowo Brazylijczycy będą mieli do dyspozycji – dzięki umowie Grupy Integer.pl z Sequoia Group – nawet 500 urządzeń do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek, brandowanych marką easyPack.

Brazylia to jeden z 13 krajów – po Chile, Estonii, Litwie, Łotwie, Rosji, Hiszpanii, Cyprze, Słowacji, Irlandii, Arabii Saudyjskiej, Australii i Czechach – w którym Grupa Integer.pl udostępnia rewolucyjne urządzenia easyPack.

Brazylia to drugi po Chinach kraj z największym potencjałem rozwoju branży e-commerce, która w latach 2006-2011 odnotowała aż 19% tempo wzrostu, przy średniej na poziomie 13% na globalnym rynku. Tak dynamiczny rozwój sektora zakupów online możliwy jest dzięki 80 milionowej rzeszy internautów, którzy wydają w sieci 10,6 mld dolarów rocznie. Jest to najwyższy wskaźnik w całej Ameryce Łacińskiej. Ponadto, tylko w 2011 roku 10 milionów Brazylijczyków dokonało ponad 20 mln transakcji w serwisach zakupów grupowych. Prognozy analityków wskazują, że do 2017 roku Brazylijczycy wydadzą w sieci około 18,7 mld dolarów. Tym samym, tak perspektywiczny rynek stał się celem biznesowym Grupy Integer.pl już na 2013 rok, z możliwością rozszerzenia współpracy z Sequoia Group w kolejnych latach.

Brazylijski partner Grupy Integer.pl to jedna z wiodących lokalnych firm w zakresie logistyki i transportu dla branży e-commerce, świadczący usługi dla głównych graczy w tym segmencie: Nova.com, Comprafacil.com, Magazine Luiza, Ricardo Eletro / Insinuante.

„Strategia rozwoju Paczkomatów InPost – aktualnie drugiej co do wielkości na świecie sieci logistycznej, zapewniającej całodobowe nadawanie i odbieranie przesyłek – obejmuje kraje o największym potencjale rozwoju branży e-commerce. Dlatego na mapie naszej ekspansji nie mogło zabraknąć Brazylii. To drugi na świecie kraj, który odnotowuje najbardziej dynamiczny wzrost handlu internetowego. Lepsze wskaźniki notują jedynie Chiny. Co ważniejsze, Paczkomaty staną w Brazylii we współpracy z lokalnym konsorcjum, firmą Sequoia Group, która już teraz obsługuje największych sprzedawców internetowych w tym regionie. Do jego klientów należy między innymi Magazine Luiza, dostawca oferujący sprzęt elektroniczny, czyli najbardziej popularny wśród brazylijskich internautów towar kupowany online. Magazine Luiza – wraz z firmą B2W – posiada 20% udział w internetowym rynku detalicznym. Dlatego jesteśmy przekonani, że Sequoia Group to strategiczny partner biznesowy w tej części świata” – zapowiada Rafał Brzoska, Prezes Grupy Integer.pl.

Chęć współpracy z Grupą Integer.pl – z wykorzystaniem Paczkomatów InPost – wyraziło już dwóch dużych, brazylijskich partnerów e-commerce. Ponadto, Grupa uzyskała także zgody kilku centrów handlowych na udostępnienie atrakcyjnych lokalizacji pod polskie automaty.

Jak dodaje Rafał Brzoska:

„Mimo ogromnej popularności zakupów internetowych – Brazylijczycy borykają się między innymi z problemami logistycznymi. Dlatego to doskonały rynek do tego, by oferować tak rewolucyjne rozwiązanie, jakim są Paczkomaty InPost. Poprawa standardów doręczania przesyłek kupionych w sieci z pewnością przyczyni się do jeszcze większych wzrostów brazylijskiej branży e-commerce. Mamy nadzieję, że stanie się to z naszym udziałem”.

W grudniu 2012 roku Grupa Integer.pl rozpoczęła realizację II etapu umowy z operatorem narodowym Correos de Chile. Od 2011 roku w Chile działa już 28 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek. Do końca 2013 roku Grupa Integer.pl uruchomi tam kolejne 32 maszyny. Docelowo w Chile stanie kilkaset Paczkomatów InPost. Jednocześnie – po roku współpracy Grupy Integer.pl z chilijskim operatorem – CorreosChile został partnerem dystrybucyjnym easyPack na rynkach Ameryki Południowej.

Z kolei do końca marca 2013 roku Grupa Integer.pl zainstaluje 100 Paczkomatów w Czechach. Spółka planuje również uruchomić – na początku 2013 roku, czyli w pierwszej fazie inwestycji – 50 Paczkomatów InPost na Słowacji. Już w 2016 roku – dzięki współpracy Grupy Integer.pl z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity – mieszkańcy niemal wszystkich krajów europejskich będą mogli korzystać z sieci 16 tys. urządzeń do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek.

Źródło: Grupa Integer.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)