Dwunasty numer magazynu eKomercyjnie.pl - zapraszamy do lektury! - eKomercyjnie.pl : eKomercyjnie.pl

eKomercyjnie.pl

Dwunasty numer magazynu eKomercyjnie.pl – zapraszamy do lektury!

Zapraszamy wszystkich Czytelników serwisu do lektury najnowszego numeru magazynu eKomercyjnie.pl. Tym razem przygotowaliśmy blisko 60 stron ciekawych materiałów o e-commerce.

Nasze pismo ukazuje się jako miesięcznik i jest dedykowane branży e-commerce ze wskazaniem na właścicieli sklepów internetowych. Dużo praktycznej wiedzy o e-handlu gwarantowane.

Pobierz numer, przycisk
Czytaj online, przycisk

Zapraszamy do lektury!

SPIS TREŚCI – eKomercyjnie #12 – sierpień 2012:

  • Wstępniak
  • Przegląd prasy e-commerce
  • Platformy sklepowe – przegląd nowości

BIZNES:

  • Jesteśmy rosnącym biznesem
    Wywiad z Michałem Gromem, Grupa EM&F
  • Szczęście sprzyja przygotowanym, czyli inspirujące wskazówki na udany start w e-biznesie
    Marcin Piwowarczyk
  • Walka o paczkę
    Marcin A. Dobkowski
  • Warto stawiać sobie wysokie cele
    Wywiad z Maciejem Krauze, Pasart.pl
  • Prognozy dla rynku e-commerce na lata 2012-2016. Polska – Europa – Świat
    Barbara Skórzewska
  • Responsive Web Design. Chwilowa moda czy realna potrzeba?
    Paweł Szewczyk
  • Automatyzacja procesów w sklepie internetowym cz. 2
    Łukasz Plutecki
  • E-mail marketing w sprzedaży odzieży online
    Wywiad z Dorotą Rosa, C&A Polska
    Piotr Krupa
  • Szara strefa
    Marcin A. Dobkowski
  • Zamienił stryjek dolary na euro
    Dawid Marut

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion za II kwartał 2012 roku – e-commerce dynamicznie rośnie

Przedstawiciele Grupy Empik Media & Fashion podsumowali realizację planów i przedstawiono wyniki finansowe w II kwartale 2012 roku. Firma zanotowała duże wzrosty w segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej znajdziecie najciekawsze doniesienia z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody całej Grupy EM&F w II kwartale 2012 roku wyniosły 748 milionów PLN (wzrost o 13% w porównaniu do Q2 2011), a w całym I półroczu 2012 r. o 14%. Wysoka dynamika sprzedaży jest zasługą dwucyfrowych wzrostów w Grupach Empik oraz Smyk.

To przełożyło się na 44 mln PLN zysku EBITDA z działalności operacyjnej. W II kwartale br. Grupa EM&F odnotowała zysk netto w wysokości 25 mln PLN.

Segment e-commerce
(na segment e-commerce składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl)

Przychody ze sprzedaży w segmencie E-commerce wyniosły 27 mln PLN (41% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku), a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 8,5 mln PLN (+111%). Działalność e-commerce jest nadal młodym i rozwijającym się segmentem wymagającym nakładów finansowych, dlatego na poziomie wyniku netto nadal wykazuje niewielką stratę.

We wszystkich sklepach internetowych należących do Grupy EM&F zanotowano duże wzrosty odwiedzin oraz liczby transakcji. Łącznie w całym II kwartale 2012 r. sklepy te dostarczyły prawie 400 tys. paczek i wyprodukowano ponad 2,3 mln odbitek foto.

Najważniejsze wydarzenia w empik.com:

  • Wzrost liczby nowych klientów o ponad 40%.
  • Aktualnie łączna liczba klientów empik.com wynosi blisko 5 milionów.
  • Wzrost liczby wizyt o 30% do 11 milionów.
  • W maju 2012 r. uruchomiono nową funkcjonalność – „e-portmonetka”
  • (umożliwiającej gromadzenie środków na osobistym koncie w
  • empik.com oraz różne formy płatności – karta, gotówka – za to samo zamówienie).
  • Dalszy rozwój systemu logistycznego – włączenie 13 nowych dostawców.

Najważniejsze wydarzenia w smyk.com:

  • Liczba odwiedzających przekroczyła 1 milion.
  • Sklep notuje wysoką sprzedaż w kategoriach zabawki i ubranka (wzrost 50% II kwartale br. vs I kwartał br.).
  • W czerwcu br. wprowadzono kolejną kategorię produktów – tj. sport i rekreacja.
  • Smyk.com został zwycięzcą konkursu „Świat przyjazny dziecku” organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka w kategorii sklep internetowy.

Najważniejsze wydarzenia w Gandalf.com.pl:

  • Uruchomienie w maju br. nowej odsłony sklepu.
  • Na przełomie czerwca i lipca br. rozpoczęto szeroko zakrojoną kampanię promocyjną podręczników – po raz pierwszy dowolny zestaw podręczników można zamówić we wszystkich salonach Empik, z gwarancją realizacji przez Gandalf.com.pl.
  • Klientom zaproponowano również unikalną ofertę – gwarancję odkupu używanych podręczników (zgodnych z obowiązującą podstawą programową i niezniszczonych) oraz gwarancję wymiany podręczników we wrześniu w razie zakupu złych tytułów.

Empik Digital & Publishing:
(spółki należące do segmentu Empik Digital & Publishing zajmują się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM))

W II kwartale 2012 r. spółki należące do tego segmentu osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe. W II kwartale br. łączna sprzedaż wyniosła 22 mln PLN. Porównywanie wyników do roku 2011 nie jest miarodajne ponieważ większość spółek z segmentu została przejęta przez Grupę EM&F w 2011 r. i ich wyniki nie były konsolidowane w roku 2010.

Dalsze plany rozwoju w III kwartale 2012 r. w segmencie e-commerce:

  • empik.com – uruchomienie sprzedaży muzyki w postaci cyfrowej, dodanie nowej kategorii produktów – Sport, a także rozszerzenie oferty perfum o kosmetyki. Ciągle poszerzana jest oferta w istniejących już kategoriach, m.in. w książkach (w tym e-booki i audiobooki), muzyce i filmie.
  • Empiktravel.pl – planowane rozszerzenie oferowanych usług o bilety lotnicze oraz miejsca noclegowe.
  • Smyk.com – znaczące rozszerzenie oferty kategorii ubranka oraz świat niemowlaka (m.in. o kosmetyki, pieluchy, produkty żywnościowe).

Więcej informacji na temat wyników Grupy Empik Media & Fashion znajdziecie w oficjalnej informacji prasowej – klikajcie tutaj.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

„Kup na raty w internecie! Leć z Żaglem do Dubaju” – konkurs Żagiel S.A.

Wystartował konkurs dla klientów ponad 2 tys. sklepów internetowych
współpracujących z Żagiel SA. Na dokonujących zakupów na raty w internecie czeka 15 atrakcyjnych nagród; 6-dniowa wycieczka do Dubaju, tablet Samsung Galaxy, voucher do hotelu SPA oraz bony zakupowe Sodexho. Konkurs potrwa do końca października br.

Żagiel S.A., lider rynku rat przez internet, przygotował konkurs dla klientów korzystających z zakupów ratalnych we współpracujących z firmą e-sklepach. Konkurs ma na celu promocję zakupów internetowych oraz zapewnienie klientom dobrej zabawy.

Jak wygrać nagrody w konkursie Żagiel SA?

1. Do 31 października 2012 r. należy kupić dowolny towar lub usługę na raty (w systemie e-Raty) w jednym z ponad 2 tys. sklepów internetowych współpracujących z Żagiel S.A.

2. Po dokonaniu zakupu trzeba przesłać na adres konkursdubaj@zagiel.com.pl email z odpowiedzią na hasło konkursowe „Dlaczego warto korzystać z zakupów ratalnych przez internet w systemie Żagiel?” oraz wypełniony formularz zgłoszeniowy.

Do odpowiedzi na pytanie konkursowe można (to nie jest obowiązkowe) dołączyć własnoręcznie zrobione zdjęcie produktu/usługi zakupionych na raty.

Po zakończeniu konkursu Komisja Konkursowa dokona wyboru 15 najciekawszych odpowiedzi. Autor najlepszej odpowiedzi otrzyma zaproszenie na 6-dniową wycieczkę do Dubaju dla 2 osób. Pozostałe nagrody, tj. tablet Samusung Galaxy Tab 7.0 Plus, voucher na pobyt w hotelu SPA (wartość 500 zł) oraz 12 bonów zakupowych Sodexho (wartość 200 zł każdy), przypadną autorom, którzy zajmą kolejne miejsca w konkursie.

Jak poznać współpracujące z Żagiel S.A. sklepy internetowe?

Lista sklepów internetowych współpracujących z Żagiel wraz z adresami ich stron www oraz wyszukiwarką jest dostępna na stronie http://www.zagiel.com.pl /raty_przez_internet.html?p=1

Sklepy biorące udział w konkursie „Kup na raty! Leć z Żaglem do Dubaju!” można rozpoznać po charakterystycznych banerach z wielbłądem, jakie pojawiły się na ich stronach internetowych!

Gdzie można znaleźć więcej informacje o konkursie?

Szczegółowe informacje znajdują się w specjalnej zakładce na stronie internetowej http://www.zagiel.com.pl/konkursdubaj.html. Wszelkie pytania klienci mogą kierować na adres konkursdubaj@zagiel.com.pl

Źródło: Żagiel S.A.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)