Dzień Darmowej Dostawy 2011 odbędzie się 30 listopada

Autor tekstu Informacja prasowa
Opublikowano 21 listopada 2011
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Dzień Darmowej Dostawy w polskich sklepach internetowych obędzie się także w tym roku i to już 30 listopada! Akcja non-profit ma ponownie przekonać wszystkich niezdecydowanych do zrobienia zakupów w sieci.

30 listopada odbędzie się po raz drugi Dzień Darmowej Dostawy, który w Polsce zainicjował Krzysztof Bartnik z serwisu eKomercyjnie.pl. Do tegorocznej akcji przyłączyło się już ponad 1200 sklepów internetowych, w których tego dnia będziemy mogli złożyć zamówienie bez konieczności pokrycia kosztów przesyłki.

W czasie Dnia Darmowej Dostawy 2011 sklepy uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności i metody dostawy. Głównym celem akcji jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci.

Pomysł Dnia Darmowej Dostawy (DDD) jest inspirowany akcją Free Shipping Day, która od 2008 roku jest organizowana w Stanach Zjednoczonych. W pierwszym polskim DDD, który odbył się 1 grudnia 2010 r. wzięło udział ok. 850 sklepów. W tym roku wszystko wskazuje na to, że będzie ich znacznie więcej.

– Udział e-handlu w rynku sprzedaży detalicznej w naszym kraju ciągle jest mały (ok. 3% całego handlu). Dla porównania w krajach Europy Zachodniej jest to ponad 10% – mówi Krzysztof Bartnik z serwisu eKomercyjnie.pl, pomysłodawca i organizator akcji DDD – Ubiegłoroczna edycja pokazała, że dzięki pozbyciu się kosztów dostawy paczek można skutecznie zachęcić do kupowania online. Sklepy obserwowały u siebie spore wzrosty oglądalności i liczby składanych zamówień, często nawet kilka razy przekraczające „normę”. Chcemy to teraz nie tylko powtórzyć, ale jeszcze poprawić wyniki z poprzedniego roku.

W pierwszym Dniu Darmowej Dostawy stronę akcji – http://www.dziendarmowejdostawy.pl/ – odwiedziło ponad 250 tys. internautów. W tym roku organizatorzy szykują się na więcej i w tym celu współpracują z konkretnymi firmami. Np. platformę DDD wyprodukowano w Empathy Internet Software House, a hosting strony zapewnia SuperHost.pl. O dotarcie do tradycyjnych mediów stara się zaś agencja Dobra Communications.

W tym roku każdy sprzedawca, który chce wziąć udział w akcji musi zaakceptować jej regulamin, opracowany przez Kancelarię Radcy Prawnego Mariannę Poproch-Wesołowską. 12 miesięcy temu takiego regulaminu zabrakło, w związku z czym niektóre sklepy nie do końca zrozumiały ideę akcji.

– Chodzi o zniesienie bariery kosztów dostawy bez żadnych dodatkowych warunków. Jedyne, czego sklep może wymagać od klienta to rejestracja konta w sklepie. Ale to raczej żaden warunek, skoro w niektórych sklepach nie można bez tego w ogóle zrobić zakupów – mówi Krzysztof Bartnik.

Na stronie http://www.dziendarmowejdostawy.pl/ już teraz można znaleźć listę sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy i przygotować własną listę zakupów na 30 listopada. Z kolei sklepy zainteresowane udziałem w akcji organizatorzy zapraszają do formularza dostępnego tutaj http://dziendarmowejdostawy.pl/pl/zglos-sklep.html.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!