eKomercyjnie.pl

Dzień Darmowej Dostawy 2013 wystartował! Ponad 2450 sklepów i kilkadziesiąt firm e-commerce we wspólnej akcji!

ddd2013-logoDokładnie o północy oficjalnie rozpoczął się czwarty już Dzień Darmowej Dostawy. To wspólna inicjatywa sklepów internetowym oraz firm wspierających branżę e-commerce, której głównym celem jest promocja zakupów w Internecie jako wygodnej alternatywy do tradycyjnych punktów handlowych. Do akcji przyłączyła się rekordowa liczba sklepów – jest ich ponad 2450! Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w ten pomysł!

Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy, organizowany po raz czwarty przez serwis eKomercyjnie.pl, przypada na ten sam dzień co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Obie internetowe akcje odbędą się w poniedziałek 2 grudnia 2013.

W Dniu Darmowej Dostawy w godzinach od 00:01 do 23:59 będzie można zrobić zakupy online szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki.

Na oficjalnej stronie www.dziendarmowejdostawy.pl można na bieżąco zapoznawać się z listą sklepów, które przyłączają się do akcji. Najwięcej zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (18,4%), „Uroda i zdrowie” (11,9%), „Odzież, dodatki” (11,4%), „Dla Dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,4%).

ddd-sg

Jak mówi Krzysztof Bartnik, prezes eKomercyjnie.pl, z roku na rok Dzień Darmowej Dostawy zyskuje coraz większą popularność. – Tym samym w kalendarzu polskiej branży e-commerce, jak
i świadomości Internautów, już chyba na dobre zagościło święto zakupów internetowych. Dzięki współpracy firm z całego sektora mamy dużą szansę na wykreowanie wydarzenia na miarę Cyber Monday, które co roku odbywa się w Stanach Zjednoczonych. I cały czas robimy wszystko, by ten cel zrealizować – dodaje.

Jak wyglądał Cyber Monday 2012 w USA?

Cyber Monday to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia, kiedy Amerykanie zaczynają poszukiwać w Internecie zniżek na zakupy świąteczne. Jak wynika z danych firmy badawczej comScore, konsumenci z USA w trakcie ostatniego Cyber Monday (26 listopada 2012) wydali 1,46 miliarda USD, co stanowiło 17% więcej w porównaniu do roku 2011, kiedy to przeznaczyli 1,25 miliarda USD na zakupy internetowe w tym dniu.

Partnerzy DDD 2013

Partnerami PREMIUM Dnia Darmowej Dostawy 2013 są firmy: platforma wysyłkowa SendIT.pl, operator szybkich płatności Przelewy24.pl, serwis z kodami rabatowymi KodyRabatowe.pl, firma kurierska Siódemka Przesyłki Expresowe oraz ING Bank Śląski.

partnerzy-premium-ddd

Partnerami akcji Dzień Darmowej Dostawy 2013 są: platforma iStore.pl, Furgonetka.pl, Shoper.pl, RAJAPACK, Shoplo.com, Transferuj.pl, Ebexo.pl, Ceneo.pl, Comarch ERP E-sklep, GetResponse, eEngine.pl, PayByNetfatpak wypełniacze przesyłek oraz mBank mTransfer.

Rolę partnerów medialnych pełnią: Grupa O2, HotMoney.pl, Polki.pl, Gotujmy.pl, BabyOnline.pl, We-Dwoje.pl, kurierem.pl, eKomercyjnie.pl, JakKupować.pl, ZnajdzPrezent.pl, brand24 Monitoring Internetu, wszystko.pl, AFILIANT, marudzenie.pl, W Roli Mamy oraz Deep Dimension Design.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Agata Gotowicka i Agnieszka Orlińska, ohoo.pl

ohoo.plPytając Agatę Gotowicką i Agnieszkę Orlińską o to dlaczego zdecydowały się uruchomić sklep internetowy, wspólnie odpowiedziały: „Chcemy tworzyć (i już tworzymy!) kreatywne środowisko ludzi zaprzyjaźnionych, którzy z przyjemnością przychodzą do pracy, wspólnie pracują nad projektami i budują wyjątkowe miejsce. Zapraszamy do współpracy tych znanych i nieznanych, zaczynających dopiero swą karierę twórców, pasjonatów, projektantów, grafików.” I udało się – sklep ohoo.pl jest wyjątkowy. I wyjątkowy jest też sam asortyment. Jak podkreślają właścicielki: „Pomysł na poduszki i powiązane z nimi akcesoria (np. plakaty czy drobne formy meblarskie) wziął się z potrzeby szybkich metamorfoz wnętrza za pomocą niewielkich nakładów finansowych.” W wywiadzie z cyklu Pokaż Swój Sklep opowiadają o tym, jak narodziła się ta wyjątkowa marka.

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją.

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałyście się uruchomić sklep internetowy?

Agata Gotowicka i Agnieszka Orlińska (ohoo.pl): Ohoo! Style to siła dwóch skrajnie różnych, lecz bezwzględnie zaprzyjaźnionych kobiet, które pewnego dnia postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i wykorzystać szeroką wiedzę i doświadczenie, aby pod własną marką tworzyć wyjątkowe przedmioty, których nigdy nie mogły znaleźć, urządzając setki mieszkań. Inicjatywie musiał towarzyszyć skuteczny kanał sprzedaży, stąd powstanie sklepu internetowego marki Ohoo! Style.

ohoo

Czym zajmowałyście się przed uruchomieniem sklepu?

Agnieszka Orlińska: Byłam w wiecznej podróży przez życie. Aby dojść tu, gdzie jestem obecnie musiałam sprawdzić wszelkie ścieżki, na których potencjalnie mogłam mnie spotkać wielka przygoda. I tak zwiedzałam po drodze rzemiosła artystyczne (dyplom z tkactwa artystycznego) i rodzinną firmę spoza branży wnętrzarskiej. Gdy dotarłam do miejsca, w którym postanowiłam zboczyć z obranego szlaku i zająć się tym, co kocham: aranżacją wnętrz – okazało się, że wszyscy znajomi są właśnie w pilnej potrzebie skorzystania z moich usług. Na dobry początek urządziłam więc dziesiątki mieszkań przyjaciół… i ich przyjaciół, a potem… przyjaciół ich przyjaciół.
Agata Gotowicka: Najpierw los rzucał mną przez kilkanaście lat w miejsca, w których nigdy nie potrafiłam się odnaleźć – politologia i korporacyjna kariera w marketingu. Pewnego dnia – trzymając w jednej ręce wypowiedzenie, a drugą podpisując zgłoszenie na swój pierwszy profesjonalny kurs projektowania i aranżacji wnętrz – poczułam się bardziej wolna niż kiedykolwiek wcześniej. Tego dnia postanowiłam tę wolność za wszelką cenę pielęgnować i nie fundować już sobie zawodowych przygód wbrew temu, do czego czuję się naprawdę przeznaczona.

Ile trwało uruchomienie sklepu?

Od pomysłu założenia firmy do kompletnej realizacji projektu minęło pół roku. Uruchomienie platformy sklepu internetowego zajęło nam trzy miesiące.

ohoo

Dlaczego wybrałyście właśnie tę branżę?

Wcześniejsze doświadczenia zawodowe i zainteresowania połączyły nas w doskonały tandem biznesowy, który zaraża siłą, optymizmem, energią i pasją już od pierwszego spotkania. A to wszystko przekłada się na projekty, które firmują swoim logo, nie zapominając przy tym o projektancie. Chcemy tworzyć (i już tworzymy!) kreatywne środowisko ludzi zaprzyjaźnionych, którzy z przyjemnością przychodzą do pracy, wspólnie pracują nad projektami i budują wyjątkowe miejsce. Zapraszamy do współpracy tych znanych i nieznanych, zaczynających dopiero swą karierę twórców, pasjonatów, projektantów, grafików.

Jakim budżetem dysponowałyście na początku e-handlowej działalności?

Projekt został sfinansowany ze niewielkich środków własnych.

ohoo

Czy zdecydowałyście się na gotową platformę sklepową czy stworzyłyście własną?

Zdecydowałyśmy się na gotową platformę, jednak taką, która pozwala na współtworzenie np. szaty graficznej w interesującym nas zakresie. Podczas wyboru ważne były prostota obsługi, duża liczba integracji z systemami zewnętrznymi, możliwa automatyzacja procesu składania i realizacji zamówień oraz cena usługi.

Ile zamówień pojawiło się w Waszym sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?

Pierwsze zamówienie wpłynęło już w dniu uruchomienia sklepu internetowego, jednak dopiero po rozpoczęciu akcji marketingowych zamówienia stały się regularne i bardziej liczne.

ohoo

Dlaczego zdecydowałyście się na tak specyficzny asortyment?

Pomysł na poduszki i powiązane z nimi akcesoria (np. plakaty czy drobne formy meblarskie) wziął się z potrzeby szybkich metamorfoz wnętrza za pomocą niewielkich nakładów finansowych.

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Waszym sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia, największą skuteczność przyniosły: reklama bezpośrednia, kampanie internetowe oraz promocja w magazynach poświęconym wnętrzom.

ohoo

Gdybyście miały teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłybyście inaczej?

Startując po raz drugi od samego początku postawiłybyśmy na reklamę internetową, aby szybciej uzyskać zadowalający poziom regularnych zamówień.

Jak wygląda proces składania zamówień?

Proces składania zamówienia przez stronę internetową jest niezwykle prosty i intuicyjny. Klient każdorazowo może wybrać najbardziej dopasowany do swoich potrzeb sposób dostawy oraz płatności. W przypadku produktów wykonywanych na zamówienie, klient kontaktuje się z nami drogą mailową.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

W chwili obecnej nie prowadzimy sprzedaży za granicą, pracujemy jednak nad rozszerzeniem zasięgu sklepu.

fotoAgata Gotowicka i Agnieszka Orlińska: Ohoo! Style to siła dwóch skrajnie różnych, lecz bezwzględnie zaprzyjaźnionych kobiet, które pewnego dnia postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i wykorzystać szeroką wiedzę i doświadczenie, aby pod własną marką tworzyć wyjątkowe przedmioty, których nigdy nie mogły znaleźć, urządzając setki mieszkań.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Andrzej Król, topracing.pl

topracing.plGdy zapytałam Andrzeja Króla, właściciela firmy Top Racing, dlaczego wybrał tę branżę, bez wahania odpowiedział: „Przed uruchomieniem pierwszego sklepu od lat zajmowałem się organizowaniem rajdów samochodowych, zarówno na szczeblu amatorskim jak i Mistrzostw Polski. Doświadczenie zdobyte w ten sposób pozwoliło mi bardzo dokładnie poznać branżę motorsportową. Dostrzegłem wtedy lukę na naszym rynku. Jeszcze kilka lat temu nikt nie oferował odzieży i gadżetów największych zespołów rajdowych i teamów Formuły 1″. Aktualnie jego firma posiada 15 sklepów internetowych oraz sklep stacjonarny w stolicy. Robi wrażenie. O swojej e-commerce’owej historii opowiada w wywiadzie Pokaż Swój Sklep dla eKomercyjnie.pl. Zapraszamy!

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją.

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałeś się uruchomić sklep internetowy?

Andrzej Król (topracing.pl): Pierwszy sklep internetowy należący do firmy Top Racing powstał w 2006 roku i taka forma sprzedaży od początku idealnie wpasowywała się w niszowy charakter branży w jakiej działamy. Poza tym dla młodego człowieka rozpoczynającego swoją przygodę z biznesem, uruchomienie sklepu internetowego nie wymagało ogromnych nakładów finansowych. Przynajmniej na początku.

Czym zajmowałeś się przed uruchomieniem sklepu?

Własna działalność gospodarcza to moja pierwsza praca od razu po studiach. Przed uruchomieniem sklepu z produktami o charakterze motorsportowym, miałem już jednak duże doświadczenie związane z organizacją największych imprez rajdowych w Polsce. Prawie dziesięć lat aktywności w branży rajdowej pozwoliło mi zdobyć również bardzo użyteczne kontakty.

1

Dlaczego wybrałeś właśnie tę branżę?

Przed uruchomieniem pierwszego sklepu od lat zajmowałem się organizowaniem rajdów samochodowych, zarówno na szczeblu amatorskim jak i Mistrzostw Polski. Doświadczenie zdobyte w ten sposób pozwoliło mi bardzo dokładnie poznać branżę motorsportową. Dostrzegłem wtedy lukę na naszym rynku. Jeszcze kilka lat temu nikt nie oferował odzieży i gadżetów największych zespołów rajdowych i teamów Formuły 1.

Ile sklepów internetowych ma Twoja firma?

W tym momencie firma Top Racing, której jestem właścicielem, posiada 15 sklepów internetowych. Wszystkie sklepy działają w tej samej branży: dystrybucji odzieży i gadżetów zespołów rajdowych Mistrzostw Świata WRC, polskich zespołów rajdowych i wyścigowych oraz teamów Formuły 1, a także profesjonalnych akcesoriów do sportów motorowych.
Posiadamy także sklep stacjonarny w Warszawie, a nasze stoisko można zobaczyć na największych imprezach sportów motorowych w Polsce (Rajd Polski, Verva Street Racing, Rajd Barbórka, etc).

2

Jakie są adresy tych sklepów?

gadzetyrajdowe.pl
f1shop.pl
wrcshop.pl
formula1sklep.pl
driftingshop.pl
kartshop.pl
rajdysamochodowe.com.pl
rallymerchandise.eu (sklep skierowany na rynek europejski)
rallygadgets.com (sklep skierowany na rynek światowy)
f1store.net (sklep skierowany na rynek światowy)
formula1boutique.com (sklep skierowany na rynek światowy)
wrcstore.com (sklep skierowany na rynek światowy)
rallymagazin.ru (sklep skierowany na rynek rosyjski)
motorsportshop.ru (sklep skierowany na rynek rosyjski)
formula1shop.ru (sklep skierowany na rynek rosyjski)

Czy zdecydowałeś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłeś własną?

Na starcie pierwszy sklep oparty był na prostym, darmowym oprogramowaniu Quick.Cart, a uruchomienie go trwało kilka tygodni. To były początki. Prawdziwy rozwój firmy i uruchamianie kolejnych sklepów o tematyce motorsportowej rozpoczął się w 2008 roku, po przejściu na platformę IAI. Do dzisiaj korzystamy z doskonałych rozwiązań tej firmy, która naszym zdaniem jest liderem na polskim rynku.

3

Dlaczego zdecydowałeś się na tak specyficzny asortyment?

Zdecydowała znajomość branży i fakt, że tak bardzo niszowe produkty doskonale nadają się do dystrybucji poprzez sklepy internetowe. Branża jest stosunkowo mała i specyficzna, a ta forma sprzedaży pozwala dotrzeć do każdego zainteresowanego gadżetami rajdowymi i Formuły 1.

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Twoim sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Nie będę tutaj odkrywał Ameryki, najważniejsza jest solidność i rzetelność w kontaktach z klientem. Traktowanie klienta w sposób partnerski, zwłaszcza w niszowej branży, pozwala uzyskać efekt najbardziej pożądanego „marketingu szeptanego”. Nasi dotychczasowi klienci bardzo często polecają nas swoim znajomym, mającym te same zainteresowania.
Oczywiście stosujemy także cały szereg innych działań marketingowych (mailing, konkursy, udział w eventach, promocje, etc).

4

Gdybyś miał teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłbyś inaczej?

Nasze sklepy cały czas się rozwijają. Wszelkie nowe pomysły, czy rozwiązania poprawiające prezentację naszej oferty, czy ułatwiające użytkownikom poruszanie się po stronach wprowadzane są na bieżąco. Ciągła praca nad rozwojem sklepów jest więc jedynym naprawdę skutecznym rozwiązaniem.

Jak wygląda proces składania zamówień?

W naszych sklepach bardzo zależy nam na rzetelnym podejściu do klienta i informowaniu go o dokładnej dostępności towarów. Dlatego produkty które mamy w naszym magazynie mają ikonkę „dostępne od ręki’. Klient wie wtedy, że już następnego dnia od złożenia zamówienia może cieszyć się w domu wybranym gadżetem. Nasza oferta jest jednak bardzo szeroka i produkty mniej popularne dostępne są na zamówienie. W takim przypadku system automatycznie informuje klienta już na etapie dodania produktu do koszyka jaki będzie czas oczekiwania na realizacje zamówienia.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

W tym momencie zamówienia od klientów z zagranicy stanowią około 30% obrotów firmy. I ten współczynnik cały czas wzrasta. Dużo wysiłku wkładamy właśnie w ten kierunek rozwoju firmy. Eksportujemy prawie do wszystkich krajów Świata. Niedawno otworzyliśmy trzy nowe sklepy w języku rosyjskim, skierowane właśnie na ten rynek (rallymagazin.ru, motorsportshop.ru oraz formula1shop.ru) i widzimy spore zainteresowanie klientów z tego rynku. Także hurtowych.

fotoAndrzej Król – właściciel firmy Top Racing. Od kilkunastu lat związany z branżą sportów samochodowych. Firma Top Racing posiada sieć kilkunastu sklepów internetowych z oficjalną odzieżą i gadżetami zespołów Rajdowych Mistrzostw Świata oraz teamów Formuły 1.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)