eKomercyjnie.pl

Dziesięć ciekawych informacji na temat europejskiego rynku e-commerce (na podstawie raportu Internet Retailer)

Mimo panującego ostatnio kryzysu gospodarczego w strefie euro, e-commerce w Europie kwitnie. Internet Retailer opublikował właśnie listę i raport Top 400 Europe, która przedstawia czterysta najbardziej wpływowych przedsiębiorstw na europejskim rynku handlu internetowego w 2011 roku. Przedstawiamy Wam dziesięć najciekawszych faktów z tej publikacji.

1) E-commerce w Europie rośnie szybciej niż w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku, jego wartość wzrosła o 18,2% do 259,5 mld dolarów, podczas gdy rynek amerykański wzrósł w tym czasie o 16,1% uzyskując 194,3 mld dolarów.

2) Główną dźwignią europejskiego e-handlu są zachodnie firmy (na czele z Amazonem) którzy rozwijają się szybciej niż ich europejscy konkurenci. Łączna sprzedaż Amazona w Europie wyniosła w zeszłym roku 16,7 mld dolarów, podczas gdy niemieckiego Otto Group ponad dwa razy mniej – 6,2 mld dolarów.

3) Amerykańscy sprzedawcy, którzy prowadzą wyłącznie sprzedaż online, rozwijają się szybciej niż jakikolwiek inny detalista na Starym Kontynencie. Ich łączna sprzedaż online w Europie wzrosła w 2011 roku o 26%.

4) Najpopularniejszą kategorią e-commerce są akcesoria sportowe. Sprzedaż w tej branży wzrosła łącznie o 30% i na koniec poprzedniego roku wyniosła 1,05 mld dolarów. Liderem w tej kategorii jest brytyjski Sports Direct International, którego roczna sprzedaż wzrosła aż o 97%.

5) Polska jest najszybciej rozwijającym się krajem w Europie – wartość rynku e-commerce w 2011 roku w naszym kraju wzrosła o 33,7%.

6) Lista najważniejszych sprzedawców e-commerce w Europie przedstawia się następująco:

1. Amazon.com (USA)
2. Otto Group (Niemcy)
3. Tesco Stores (U.K.)
4. Staples Inc (USA)
5. PPR SA (Francja)
6. Home Retail Group (U.K.)
7. Shop Direct Group (U.K.)
8. Apple Inc (USA)
9. CDiscount.com (Francja)
10. 3 Suisses (Francja)

Polecamy oczywiście całą listę Top 400 Europe.

7) 100 najwyżej ocenianych e-detalistów na liście Top 400 Europe, stanowiło 86,1% całkowitej sprzedaży online w Europie (wzrost z 85,7% w 2010 r.), podczas gdy 10 największych przedsiębiorców na liście stanowiło około 44,3%.

8) Najszybciej rozwijającym się europejskim sklepem internetowym w 2011 roku, był brytyjski sprzedawca odzieżowy Missguided.co.uk, którego sprzedaż online wzrosła aż o 380%.

9) M-commerce staje się coraz bardziej popularny w Europie. Aż 40% z czterystu największych sklepów internetowych prowadzi co najmniej jedną witrynę na urządzenia przenośne, natomiast 28% ma już w pełni rozwiniętą aplikację mobilną.

10) Największa sieć handlowa Tesco, w zeszłym roku wygenerowała sprzedaż online w wysokości 5,46 mld dolarów – o 11% więcej niż w 2010 roku.

O prognozach rynku e-commerce w Europie na najbliższe lata, pisaliśmy w artykule Jak będzie wyglądał rynek e-commerce w Europie w 2016 roku. Jeżeli ciekawi Was pełny raport Internet Retailer, to Europe 400 Guide możecie nabyć za 69 USD na stronie wydawcy.

Źródło: InternetRetailer.com

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dom Szkoleń i Doradztwa

Krótki opis: Sklep eLearningowo.pl jest marką firmy „Dom Szkoleń i Doradztwa” oferującą szkolenia on-line dla menedżerów oraz pracowników biurowych i administracyjnych. Firma przeszkoliła metodą e-learningu już ponad 1200 osób! Każde szkolenie zakończone jest Certyfikatem.

Oferta firmy: Dzięki solidnym i merytorycznym podstawom oraz konwencji serialu komediowego, e-learning nie tylko uczy, ale jest też świetną formą rozrywki. Szkolenia można dodatkowo uzupełnić indywidualną sesją coachingową przez Skype.

Każdy uczestnik otrzymuje nieograniczony dostęp do platformy e-learningowej na której specjaliści i praktycy dzielą się doświadczeniem.

E-LEARNING – KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE

Menedżer to kluczowa osoba w firmie, którego rozwój gwarantuje sukces firmy. Jednak kształcenie jego kompetencji, często jest odkładane ze względu na napięte terminy i mnóstwo pilnej pracy. Nierzadko menedżerowie są również wymagający. Dlatego specjalnie do tej grupy kierujemy starannie opracowaną ofertę e-learning’u z kompetencji menedżerskich.

E-LEARNING- KOMPETENCJE BIUROWE

Szkolenia z kompetencji biurowych to efekt pracy zespołu profesjonalistów zajmujących się w teorii oraz w praktyce zagadnieniami związanymi z szeroko rozumianą pracą biurową. To starannie dobrany zestaw zagadnień, ujmujący wszystkie kluczowe kwestie tego obszaru. Powstał z myślą o ludziach, dla których rozwój zawodowy i świadome działania w kierunku sukcesu firmy łączą się z ich codziennymi obowiązkami. Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które są świadome jak wielkie znaczenie ma jakość pracy dla przedsiębiorstwa i jego pozycji na rynku.

Forma szkoleń: E-learning

Bonusy:

  • Gratisowa lekcja próbna
  • Wyniki badań na temat motywacji w szkoleniach e-learningowych
  • Przy zakupie większej ilości szkoleń atrakcyjne rabaty

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Co dalej z serwisami monitorowania sprzedaży na Allegro? Zmiany w regulaminie WebAPI

Wygląda na to, że szykują się spore zmiany na rynku serwisów monitorujących sprzedaż na Allegro. Największa w Polsce platforma e-commerce w przyszły wtorek, 10 kwietnia, zmieni brzmienie regulaminu swojego WebAPI. Od tego dnia nie będzie już można wykorzystywać tego mechanizmu m.in. do prezentowania danych statystycznych dotyczących wyników konkretnych Sprzedawców.

O zmianach poinformowano w aktualnościach Allegro WebAPI. Punkt V, ust. 2 regulaminu WebAPI będzie teraz wyglądał następująco:

2. Dostęp do WebAPI oraz Oprogramowanie WebAPI nie może służyć naruszaniu praw Grupy Allegro oraz osób trzecich, w szczególności nie może:

  • naruszać praw autorskich oraz praw do znaków towarowych i innych oznaczeń mogących wprowadzić odbiorców w błąd,
  • służyć do prezentowania danych statystycznych dotyczących wyników sprzedaży konkretnych Użytkowników,
  • służyć do prezentowania w serwisach konkurencyjnych Transakcji (w tym Transakcji archiwalnych) organizowanych w ramach Allegro,
  • służyć do tworzenia samodzielnych mechanizmów autoryzujących bądź weryfikujących Użytkownika.

Kluczowe są tutaj zwłaszcza trzy ostatnie punkty. Przy pomocy WebAPI nie będzie już można prezentować danych na temat sprzedaży konkretnych użytkowników, co z pewnością odczują serwisy do monitorowania Allegro.

Krok Grupy Allegro może dziwić w porównaniu do możliwości, jakie oferuje o wiele większy eBay.com. W zachodnim serwisie nie ma problemów z monitorowaniem konkretnych sprzedawców czy kategorii. Nie wolno za to podawać, ile zarabia cała platforma. Tworzenie narzędzi do obserwowania sprzedaży na eBay.com nie trafia zatem na takie utrudnienia, jak w przypadku Allegro.

Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie przedstawicieli dwóch najpopularniejszych serwisów do monitorowania sprzedaży na Allegro, tj. Manubia.pl oraz TradeWatch.pl.

Konrad Latkowski (Co-founder & PR) z Manubia.pl mówi:

Mieliśmy okazję lobbować za regulacjami, które pozwoliłby w stabilniejszy sposób prowadzić i rozwijać biznes. Bardzo nas cieszy, że rynek został w końcu uregulowany i jasno zostało zapisane jaki sposób przetwarzania danych z WebAPI Allegro jest niedopuszczalny.

Zapisy w regulaminie eBay’a oraz program certyfikacji partnerów jasno zezwalają na monitorowanie konkretnego sprzedawcy i na świecie nie jest to niczym nadzwyczajnym. Właśnie na tym opieraliśmy się wypuszczając pierwszą wersję systemu Manubia. Jednak jak się szybko okazało, w Polsce usługa taka budziła wiele kontrowersji. A my nie chcieliśmy być „Pudelkiem” i budzić kontrowersje, tylko dostarczać dane, które przydają się w otwieraniu i prowadzeniu e-biznesu.

Już w grudniu 2011 roku rozpoczęliśmy prace nad nową odsłoną systemu oznaczoną symbolem „V3”. W nocy z 2 na 3 kwietnia została ona wdrożona i już funkcjonuje już na serwerze. Dzisiaj wprowadzimy nową stronę, opisy oraz cenniki. Jutro o szczegółach działania „V3” i planach rozwoju poinformujemy w serwisie eKomercyjnie.pl :)

Mateusz Maksymiuk z TradeWatch.pl mówi:

Rozumiem decyzję Allegro, choć zastanawiam się jaki cel się za nią kryje? Czy ma to związek z głośnym przetargiem wrocławskiej izby skarbowej?

Użytkownicy serwisu TradeWatch.pl (w większości sprzedawcy Allegro) nie mają nic przeciwko istnieniu takich narzędzi. Jedyną grupą, która może obawiać się ujawnienia swoich obrotów są zapewne Ci sprzedawcy, którzy nie działają w pełni legalnie.

Zmiana w regulaminie Allegro WebAPI spowoduje, iż serwis TradeWatch.pl skupi się teraz na monitorowaniu całych kategorii, produktów oraz fraz kluczowych zamiast wybranych sprzedawców. Nie będzie to dla nas dużym problemem, gdyż takie funkcje są dostępne w serwisie TradeWatch już od dłuższego czasu.

Być może pociągnie to za sobą zmianę profilu klienta, który będzie korzystać z naszego portalu.

Warto w tym miejscu przypomnieć wiadomość z końca stycznia: Allegro mówi NIE dla zbierania informacji o aukcjach i Allegrowiczach »

Co sądzicie o zmianach w regulaminie Allegro WebAPI? Czy to oznaka tego, że Grupa Allegro szykuje swój serwis tego typu? Czy będziecie jeszcze korzystać z usług monitorowania Allegro po tych nowościach? Dajcie znać w komentarzach.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)