E-handel plikami zaczyna doganiać (i przeganiać) handel tradycyjnymi produktami

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Wygląda na to, że twórcy rodzimych platform sklepowych będą musieli szybko załatać lukę w ich oprogramowaniu, o której pisałem pod koniec czerwca. Już teraz na Zachodzie coraz częściej słychać głosy o tym, że handel plikami (ebooki, audiobooki, gry) dogania, a nawet zaczyna wyprzedzać handel tradycyjnymi towarami (w kategorii Książki i Multimedia).

Oto kilka informacji, które w pełni potwierdzają powyższą obserwację:

  • W ciągu 12 miesięcy od uruchomienia, sklep z e-książkami Barnes & Noble posiada większy udział w rynku elektronicznej sprzedaży, niż tradycyjna sieć księgarni tej samej firmy w Stanach Zjednoczonych. (źródło)
  • Amazon.com poinformował, że e-książki dedykowane czytnikowi Kindle sprzedają się lepiej niż tradycyjne publikacje w twardej oprawie. W ciągu ostatnich trzech miesięcy na 100 normalnych książek Amazon sprzedawał 143 e-książki na Kindle (w ciągu ostatniego miesiąca proporcje zwiększyły się do 100/180 na korzyść Kindle). (źródło)
  • Gry dedykowane komputerom PC, które można pobrać z sieci, zbliżają się do wyników sprzedaży gier oferowanych w tradycyjnych sklepach. W 2009 roku, w Stanach Zjednoczonych pobrano 21,3 mln gier z sieci, a w sklepach kupiono ich 23,5 mln. (źródło)

Jakby tego było mało, Amazon opublikował dzisiaj kolejną wiadomość z cyferkami w roli głównej. Tym razem okazało się, że klienci tego sklepu internetowego zamawiają rocznie produkty za ponad 1 miliard dolarów, korzystając z urządzeń mobilnych (link).

Oczywiście te doniesienia wcale nie oznaczają końca sprzedaży tradycyjnych książek czy zmiany sposobu nabywania przedmiotów w internecie (a zwłaszcza w naszym kraju). Warto jednak uważnie obserwować rynek i patrzeć, w jakim kierunku się rozwija, a w międzyczasie dostosowywać swoją ofertę i kanały dotarcia do klienta. To tylko kwestia czasu, aby wydarzenia z Zachodu dotarły do Polski. Przetrwają firmy najlepiej przygotowane do zmian.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę