eBay przejął Magento – popularną platformę do zakładania sklepów internetowych

Autor tekstu Informacja prasowa
Opublikowano 10 czerwca 2011
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Grupa eBay ogłosiła decyzję o przejęciu firmy Magento, dzięki któremu cały proces sprzedaży online z punktu widzenia konsumentów stanie się płynniejszy, bo będzie odtąd pełniej wykorzystywać możliwości serwisu eBay, systemu płatności PayPal i rozwiązań indywidualnych sklepów. Ze względu na otwarte oprogramowanie i współpracę ze społecznością deweloperów rozwiązanie Magento będzie nieustannie wzbogacane o nowe funkcje.

– W polskim Internecie zauważamy widoczny trend wypierania narzędzi autorskich przez ich odpowiedniki open source, gdzie wiodącą role odgrywa Magento. Przewagi rynkowe w postaci możliwości dopasowania oprogramowania do specyficznych potrzeb biznesu B2C oraz B2B, decydują o wzroście zainteresowania tego typu technologią. Open source polecamy wszystkim tym, którzy uruchamiają duży e-sklep (np: marki mocne w handlu tradycyjnym) lub tym u których kanał eCommerce rozwinął się i wymaga indywidualnych usprawnień – mówi Marek Górecki New Business Developer w firmie Divante, specjalizującej się w kompleksowych wdrożeniach eCommerce.

Magento jest jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych i obsługuje dziesiątki tysięcy klientów biznesowych na całym świecie. Jest to jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań typu open source, czyli wspieranych przez społeczność deweloperów. Firma oferuje też rozwiązanie typu SaaS (ang. Software as a Service) zwane Magento Go, idealne dla małych, szybko rozwijających się sprzedawców.

– Innowacje technologiczne powodują zacieranie się granic pomiędzy handlem online i offline, zmieniają sposoby dokonywania zakupów przez konsumentów oraz pozwalają sklepom, niezależnie od ich skali, korzystać z najnowszych osiągnięć społeczności programistów – mówi John Donahoe, prezes firmy eBay. – Twórcy sklepów internetowych nie potrzebują samych płatności czy samej strony internetowej e-commerce, tylko dostępu do pełnego wachlarza komercyjnych funkcji, które pozwolą im opracowywać dla handlowców rozwiązania kompletne z punktu widzenia kupujących. Uważamy, że zakup Magento pozwoli nam spełnić oczekiwania deweloperów.

– Na przykładzie polskiego rynku ecommerce widzimy, że dynamicznie rośnie popularność rozwiązań typu open source, takich jak Magento, szczególnie w kontekście sprzedaży za granicę. Cieszy nas, że coraz więcej lokalnych agencji specjalizuje się w tworzeniu sklepów bazujących na Magento i skupia swoje działania wokół tej właśnie platformy – mówi Mikołaj Zakrzewski, Business Development Manager w firmie PayPal, wchodzącej w skład grupy eBay.

Źródło: PayPal

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!