Facebook podpowiada, jak optymalizować ścieżkę zakupową (elementarz)

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 22 listopada 2020
Kategoria 🛒 E-commerce
Czas czytania: < 1 min

Jeżeli potrzebujesz wskazówek na temat tworzenia reklam na Facebooku, to z pomocą przychodzi Ci… sam Facebook wraz z omówieniem pięciu głównych obszarów do usprawnienia doświadczenia zakupowego dla Twoich klientów. Wymienione punkty są według mnie podstawowym elementarzem, ale skoro pisze o nich platforma społecznościowa, to trzymanie się tych zasad może mieć wpływać na jej algorytmy (a przynajmniej tak podpowiadają mi niektórzy marketerzy).

Co musisz wiedzieć?

  • Większość interakcji z reklamami i reklamodawcami ma miejsce na urządzeniach mobilnych. Zadbaj o to, by Twój sklep i cała ścieżka zakupowa były zatem zoptymalizowane pod mobile.
  • Klienci powinni mieć możliwość skorzystania z Twojej oferty jak najmniejszą liczba kliknięć. Im krótsza ścieżka, tym prawdopodobnie większa konwersja sprzedażowa.
  • Wolne ładowanie się stron w procesie zakupowym może spowodować, że potencjalni klienci się rozmyślą. Spraw by Twoja strona ładowała się SZYBKO, szczególnie koszyk i kolejne kroki.
  • Im więcej sposobów płatności akceptujesz, tym lepiej dla Ciebie. To ciekawy pomysł, wart przetestowania.
  • Proces zwrotów w Twoim sklepie powinien być łatwy i szybki. Nie zapomnij stworzyć odpowiedniej podstrony do wyjaśnienia, jak prosty jest to temat.

W swoim poradniku Facebook pokazuje też swoją formułę na udaną reklamę:

Cały tekst znajdziesz tutaj: 5 Considerations to Make Shopping Online Easier for Your Customers »

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!