Fresh24.pl łączy się z delikatesami A.pl

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 13 października 2011
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Do ciekawego wydarzenia doszło na rynku internetowych sklepów spożywczych. Wczoraj spółki Fresh24.pl i A.pl Internet ustaliły, że chcą działać jako jeden podmiot. Umowa musi jeszcze zostać zatwierdzona przez akcjonariuszy Fresh24.pl, ale to raczej tylko formalność.

Jak możemy przeczytać w komunikacie giełdowym na ten temat, na mocy podpisanego porozumienia A.pl Internet SA przejmie aktywa Fresh24.pl, w tym m.in. prawa do znaku Fresh24.pl, prawa autorskie do strony internetowej, wybrane ruchomości spółki, prawa do domen internetowych (fresh24.pl, fresh24.com.pl, zakupynaklikniecie.pl, zakupynaklikniecie.eu).

W zamian za to spółka Fresh24.pl SA otrzyma akcje stanowiące 10,40 proc. kapitału zakładowego A.pl Internet S.A. oraz 10,40 proc. głosów na walnym zgromadzeniu A.pl Internet S.A. (łączna wartość akcji to 3 097 500 zł). Oprócz tego, podmiot zobowiązał się do nie prowadzenia działalności konkurencyjnej (tj. działalności której przedmiotem jest handel internetowy produktami spożywczymi).

Obie firmy są oczywiście zadowolone z podpisanej umowy. Fresh24.pl daje to szanse na dalsze uczestniczenie w tej samej działalności, ale w ogólnokrajowej skali. Z kolei A.pl dzięki porozumieniu umocni swoją pozycję wśród internetowych sklepów spożywczych w Warszawie. To obecnie najatrakcyjniejszy rynek dla firm tego typu.

Według ostatniego raportu kwartalnego, w okresie 1 stycznia – 30 czerwca 2011 roku spółka Fresh24.pl miała stratę netto na poziomie 1,63 mln zł. Przychody w tym czasie wyniosły zaś 1,98 mln zł. Firma pochwaliła się też liczbą klientów (przekroczyła próg 10 tys.) oraz średnią wartością pojedynczego zamówienia (214 zł).

Z kolei A.pl tylko w ciągu ostatniego roku podwoiła liczbę aktywnych klientów, zaś wartość zrealizowanych zamówień zwiększyła się o ponad 150% i tylko we wrześniu 2011 r. osiągnęła poziom blisko 1 mln zł (dane Internet Standard).

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!