eKomercyjnie.pl

Co ludzie kupują online – Google Checkout Trends

googlecheckouttrendsCheckout to kolejna odmiana całkiem popularnego narzędzia Google Trends. Nowy serwis pozwala na porównywanie wyników sprzedaży produktów (już po analizie), które pochodzą od sprzedawców używających Google Checkout.

AdvertisementReklama

Korzystanie z witryny jest bardzo proste. Wystarczy wpisać nazwy dowolnych produktów (oddzielając kilka przecinkami), żeby sprawdzić jak wyglądała ich sprzedaż w wybranym okresie czasowym.

googlecheckouttrends

Ciekawostka bardziej dla amerykańskich sprzedawców (mogą sprawdzić czy warto wejść w daną branżę), ale można zajrzeć.

Przy patrzeniu na wyniki pamiętajcie tylko, że Google Checkout nie jest najpopularniejszą metodą płatności za zamówienia na zachodzie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Źle zabezpieczone sklepy?

stopRzeczpospolita przygotowała wczoraj materiał, z którego wynika, że polskie sklepy internetowe są źle zabezpieczone i narażają klientów na straty danych osobowych/pieniężne. Brzmi strasznie. Podobnie jak metoda, za pomocą której specjaliści doszli do tych wniosków.

AdvertisementReklama

Za raport odpowiada Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, które przetestowało 50 losowo wybranych sklepów internetowych. Trzeba przyznać, że nie było to trudne zadanie. W sieci jest mnóstwo sprzedawców, którzy postawią coś na darmowym skrypcie i liczą, że będą sprzedawać towar w tysiącach sztuk. Wyszukanie ich przez Google to prosta sprawa. Podobnie jest na Zachodzie, gdzie sklepów jest znacznie więcej. Takiego newsa można nawet przygotować bez konieczności zaglądania do sieci!

Czy taki raport ma jakikolwiek sens? Rozumiem, że gdyby 50 czołowych sklepów w Polsce miało problemy z zabezpieczeniami, to wówczas można by straszyć ludzi, że e-sklepy narażają ich na utratę czegokolwiek. O wiele prościej jest jednak wybrać sklepy najgorsze (znaczy „losowo wybrane”) i dojść do zatrważających, szokujących wniosków, o których napisze prasa, przy okazji reklamując autora projektu. Mogliby podać przynajmniej o które sklepy chodzi – wtedy by człowiek przynajmniej je omijał.

Jedyny pozytyw tego materiału to uwaga na samym końcu: „klienci sklepów internetowych powinni też dbać o stałą aktualizację swojego systemu operacyjnego i oprogramowania, po dokonaniu zakupów w sklepie internetowym muszą nacisnąć przycisk „wyloguj” zamiast zamykania przeglądarki. Powinni też unikać sklepów z podejrzanie atrakcyjnymi promocjami.”

Z tym ciężko się nie zgodzić.

Szkoda tylko szukać sensacji tam, gdzie jej nie ma.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

PayPal w polskich („eCardowych”) sklepach

paypalecardW drugim kwartale tego roku wszystkie sklepy, których płatności są obsługiwane przez firmę eCard, będą mogły przyjmować środki za pośrednictwem usługi PayPal. Obie firmy zawarły ostatnio szczegółowe porozumienie w tej sprawie.

AdvertisementReklama

eCard wprowadzi obsługę PayPal jako pierwszy w Polsce. „Nawiązanie współpracy z PayPal to z jednej strony wyraz uznania światowego potentata dla kompetencji i doświadczenia polskiego partnera, z drugiej naturalna konsekwencja silnej pozycji eCard na rynku polskich płatności internetowych.” – skomentował sytuację Konrad Korobowicz, Prezes Zarządu eCard S.A.

PayPal to jedna z największych na świecie internetowych platform płatniczych. Jej zalety znają już osoby korzystające z międzynarodowych serwisów aukcyjnych. Warto dodać, że przelewy pomiędzy kontami PayPal trwają dosłownie kilka/kilkanaściesekund, co znacznie przyspiesza jakiekolwiek transakcje zawierane online.

Wszystkie sklepy, jakie współpracują z eCard i zechcą uruchomić płatności za pośrednictwem PayPal nie będą musiały ponosić żadnych dodatkowych kosztów.

Czekamy teraz na podobne działania ze strony konkurencji eCard :-)

Oficjalna informacja prasowa o nawiązaniu współpracy eCard z PayPal

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)