eKomercyjnie.pl

Google uruchamia Google Shopping – sprzedawcy internetowi muszą przygotować się na duże zmiany!

Google zapowiedziało dzisiaj zmiany, które będą miały wpływ na wszystkich przedsiębiorców sprzedających produkty w sieci. Już niedługo firma zastąpi rozwiązanie Google Product Search zupełnie nowym, Google Shopping, który może odmienić zwyczaje zakupowe internautów i wydaje się, że zepchnie porównywarki cenowe przynajmniej na drugi plan.

Obszerne wyjaśnienia na temat Google Shopping ukazały się na oficjalnym blogu firmy (link). Zmiany będą dotyczyły w pierwszej kolejności rynku amerykańskiego, ale pewnie szybko rozprzestrzenią się też na inne kraje.

Po wprowadzeniu Shopping strona z wynikami wyszukiwania w Google będzie wyglądała następująco:

Jak widzicie, nowości mają na celu łatwiejsze odnalezienie ofert konkretnych sprzedawców i ich szybsze porównanie z poziomu wyników wyszukiwania.

Jeżeli użytkownicy będą zaś poszukiwali w Google konkretnego produktu, to strona z wynikami powinna wyglądać tak:

Pełnoprawny start nowego rozwiązania zaplanowany jest w Stanach Zjednoczonych na 1 października bieżącego roku. Do tego czasu będą trwały testy oraz przenosiny sprzedawców z Google Product Search do nowego produktu.

W materiale opublikowanym na blogu Google’a możemy przeczytać, że Shopping umożliwi skuteczną rywalizację wszystkim biznesom, niezależnie od ich skali (czyli podobnie jak przy AdWordsach). Zaplanowane zmiany mają skrócić drogę od wyniku wyszukiwania do zakupu w konkretnym sklepie i – oczywiście – znacząco zwiększyć przychody Google’a w zakresie monetyzacji kanału e-commerce.

Więcej o tworzeniu reklam nowego typu możecie przeczytać też tutaj.

Czy podobają Wam się nowości, które szykuje Google? Jak Waszym zdaniem wpłyną na zwyczaje zakupowe internautów? Czy w wynikach wyszukiwania dalej będzie miejsce na sprzedażowych „pośredników”? Dajcie znać w komentarzach.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

KodyRabatowe.pl

Krótki opis: KodyRabatowe.pl to popularny portal prezentujący kody rabatowe, obniżki i promocje do największych polskich sklepów internetowych.

AdvertisementReklama

kr-logo

Oferta firmy: Kodyrabatowe.pl to idealna platforma reklamowa dla sklepów internetowych i usługodawców. Idea rabatów i promocji przyciąga tysiące użytkowników, którzy świadomie poszukują interesujących ofert. Większość odwiedzających jest nastawiona na dokonanie zakupu, co zapewnia nam spory współczynnik konwersji.

Nasz serwis oferuje szeroki model promocji. Poprzez ekspozycję na stronie głównej, przesłanie oferty w mailingu, aż po wyróżnienie w sliderze. Nasz newsletter subskrybuje obecnie blisko 170 000 osób, kilka razy więcej osób odwiedza nasz portal każdego miesiąca.

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 31 maja 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Jak Pinterest napędza sprzedaż e-commerce | Kurier dzwoni spod drzwi o 12 i dziwi się, że nikogo nie ma w domu. O polskich problemach z dostarczaniem paczek | Jak łatwo i efektywnie pozyskiwać adresy e-mail | Kryzys omija e-handel? | Oponeo.pl – powstaną kolejne e-sklepy za granicą | Raport roczny IAI S.A. za 2011 rok | SrebrnaAgrafka.pl – sklep z artykułami hand made od Interii | Wiosenne trendy na Allegro, w kategorii Sport i Turystyka | Wirtualna Polska uruchamia serwis o sprzętach AGD i RTV.

AdvertisementReklama

Jak Pinterest napędza sprzedaż e-commerce »
Pinterest to trzeci najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie, dlatego sklepy internetowe chętnie wykorzystują go do zwiększenia ruchu i sprzedaży. Aby lepiej zrozumieć jaki wpływ wywarł na branżę e-commerce, serwis Shopify.com przygotował infografikę przedstawiającą wyniki analizy przeprowadzonej na 25 tys. sklepach internetowych. Okazuje się, że liczba zamówień pochodzących od Pinterest, jest dwa razy większa niż w przypadku Facebooka.

Kurier dzwoni spod drzwi o 12 i dziwi się, że nikogo nie ma w domu. O polskich problemach z dostarczaniem paczek »
Ciekawy artykuł Michała Mańkowskiego, przedstawiający specyfikę pracy kuriera, która wymaga nie tylko dobrej organizacji i elastyczności, ale również dążenia do satysfakcji klienta – z którym bywa różnie. Zapraszam do lektury.

Jak łatwo i efektywnie pozyskiwać adresy e-mail »
Tekst od Freshmail.pl, przedstawiający kilka sposobów na to jak efektywnie pozyskać adresy e-mail od klientów. Znajdziecie w nim m.in. porady jak ułożyć formularz zapisu i gdzie go umieścić aby był dobrze widoczny na stronie, a także klika pomysłów jak zachęcić klientów do zasubskrybowania witryny. Istotne jest przede wszystkim to, aby w swoich działaniach nie zapominać, że uzyskanie adresu to pewien rodzaj zaufania otrzymanego od klienta, którego nie można zmarnować.

Kryzys omija e-handel? »
Mimo, że kryzys dotyka światową gospodarkę już prawie od 5 lat, zdaje się wcale nie dotyczyć branży e-commerce. Jak wynika z raportu CBRE, w I kwartale 2012 roku Polska odnotowała wzrost na poziomie 32% i zajmuje 11 miejsce wśród najlepiej rozwiniętych gospodarek e-handlu na świecie i 1 w Europie. Obroty z e-sprzedaży rosną również w Stanach, gdzie mimo znacznego spowolnienia, wzrosły o ponad 6,69 mld dolarów w porównaniu do I kwartału 2011 roku.

Oponeo.pl – powstaną kolejne e-sklepy za granicą »
Spółka Oponeo.pl rozszerza swoją działalność na kolejne rynki zagraniczne. W najbliższym czasie uruchomi nowe sklepy internetowe w Belgii, Irlandii oraz w Turcji. Przygotowania trwają również za oceanem, gdzie spółka planuje ruszyć ze sprzedażą już pod koniec roku. Jak mówi Krzysztof Grzegorczyk, odpowiedzialny za projekt amerykański – Oponeo.pl chce wyróżnić się na tle konkurencji ofertą dostępną na terenie całego kraju, a nie tylko w poszczególnych stanach.

Raport roczny IAI S.A. za 2011 rok »
Spółka IAI S.A udostępniła roczny raport przedstawiający dane finansowe za 2011 rok. Według raportu, przychody spółki wzrosły w porównaniu do 2010 roku o 27% osiągając 3,908 mln zł – przy jednoczesnym spadku zysku netto z 85 398 zł do 3 078 zł. Mimo niskiej zyskowności ze sprzedaży, według zarządu współczynnik satysfakcji klientów spółki zwiększył się o ponad 800%.

SrebrnaAgrafka.pl – sklep z artykułami hand made od Interii »
Portal Interia.pl uruchomił nowy serwis skierowany do miłośników ręcznie wykonywanych artykułów – SrebrnaAgrafka.pl. Za pośrednictwem witryny, każdy zainteresowany może za darmo założyć i prowadzić sklep z artykułami typu hand made. Oprócz tego, serwis pełni funkcje przewodnika pokazującego techniki i sposoby wykonania biżuterii, odzieży i ozdóbek do domu.

Wiosenne trendy na Allegro, w kategorii Sport i Turystyka »
Serwis Allegro opublikował wiosenne trendy w kategorii Sport i Turystyka. Piękna pogoda i wiosenno-letnia aura w tym roku spowodowała, że Polacy coraz chętniej zaopatrują się w pojazdy i akcesoria służące do sportu na świeżym powietrzu m.in. rowery, hulajnogi i rolki. Według szacowań Allegro, najczęściej kupowanym sprzętem jest rower, który jest sprzedawany w serwisie co dwie minuty.

Wirtualna Polska uruchamia serwis o sprzętach AGD i RTV »
Artykuł z okolic e-commerce. Wirtualna Polska uruchomiła nowy serwis RTV/AGD, który ma służyć osobom szukającym konkretnych informacji o sprzęcie gospodarstwa domowego. Serwis udostępnia poradniki, porównywarki, testy, a także liczne zestawienia TOP najlepszych urządzeń. Ponadto w serwisie można znaleźć informacje o najnowszych trendach i ciekawostkach z branży.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)