eKomercyjnie.pl

Czy i jak bardzo sklepy internetowe odczują tegoroczny szał zakupów świątecznych?

shoper_logoSklepy internetowe, podobnie jak galerie handlowe, odnotowują w ciągu kilku ostatnich tygodni roku wzmożony ruch. Z badania przeprowadzonego wśród sklepów internetowych działających na oprogramowaniu Shoper wynika, że niemal 40% właścicieli spodziewa się w tym czasie lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem.

Reklama

Prawie 40% właścicieli sklepów internetowych ocenia, iż nadchodzący czas zakupów przedświątecznych przyniesie im lepsze lub znacznie lepsze wyniki finansowe niż przed rokiem.

Co piąty właściciel sklepu internetowego szacuje wzrost sprzedaży na poziomie 25-49%. Zdaniem badanych źródłem pozytywnych prognoz jest przede wszystkim lepsza (ciekawsza) oferta produktowa sklepów niż w roku poprzednim (blisko 54,2% badanych), rosnąca liczba osób korzystających z Internetu a także wzrost rozpoznawalności marki sklepu wśród klientów.

shoper-raport-sprzedaz

Czy kusić klienta?

Zdecydowanie tak – niemal 70% ankietowanych właścicieli sklepów internetowych ma w planach przygotowanie wyjątkowych ofert dla kupujących. Rok temu było to 60% badanych. Co trzeci właściciel (30,7%) e-sklepu nie planuje żadnych dodatkowych działań (rok temu było to 41% badanych).

Czym skusić klienta?

Najpopularniejszym narzędziem w tym roku, podobnie, jak w latach poprzednich, jest przygotowanie atrakcyjnej oferty cenowej, promocji – wskazało je 60% badanych. Rok temu było to ponad 68%. Bardzo popularnym wśród właścicieli jest także zaproponowanie kupującym nowych, wyjątkowych produktów a także rabatów za zakup kilku rzeczy oraz kuponów rabatowych. Niemal 27% badanych zadeklarowało także udział w organizowanym już po raz czwarty Dniu Darmowej Dostawy.

Media społecznościowe górą!

Rok temu najbardziej popularnym rozwiązaniem była inwestycja w reklamę internetową (52,4%) w tym roku najczęściej wymienianym narzędziem dotarcia do klienta są akcje w mediach społecznościowych – co drugi właściciel (50,2%) planuje je podjąć. Na drugim miejscu pod względem popularności jest reklama on-line (ponad 49%), na trzecim wykorzystanie newsletterów – prawie 40% badanych deklaruje skorzystanie z tego narzędzia w celu dotarcia do klientów. Do 38% zmalało zainteresowanie działaniami SEO- rok temu było to 48,8%.

Obawy? Konkurencja i brak zaufania klientów

W 2011 roku największą przeszkodą dla handlu internetowego, według opinii badanych, było spowolnienie gospodarcze (34,8%). W 2012 silna konkurencja bezpośrednia (blisko 40%). W tym roku ponad 61% badanych ponownie wskazało na silną konkurencję bezpośrednią ale także na brak zaufania ze strony klientów – niemal 37%.

shoper-raport-obawy

– Zapowiada się kolejny, optymistyczny sezon zakupów świątecznych w e-sklepach. Biorąc pod uwagę planowane przez właścicieli działania oraz dobrane pod tym kątem narzędzia konsumenci powinni być zadowoleni. Na pewno będzie to, jak każdego roku – intensywny okres dla transakcji zawieranych on-line – dodaje Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A.

Raport można pobrać pod poniższym linkiem: RAPORT »

Informacje o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 06.11.2013 – 20.11.2013 roku wśród właścicieli sklepów internetowych reprezentujących różne branże. W badaniu udział wzięło 365
respondentów. Odpowiedzi zostały zebrane na podstawie formularza ankiety, który zawierał pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru.

Celem badania było poznanie opinii i nastrojów właścicieli e-sklepów w okresie najintensywniejszych zakupów internetowych. Konstrukcja pytań oraz poruszona problematyka pozwoliła również uzyskać informacje dotyczące narzędzi wykorzystywanych w działaniach promocyjnych a także barier hamujących dalszy rozwój handlu w sieci. W ten sposób wyłoniły się główne trendy w dziedzinie sprzedaży i działań marketingowych w nadchodzącym sezonie świątecznym.

Badanie zrealizowała firma DreamCommerce S.A. – twórca i dostawca oprogramowania Shoper.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Tagi

1 komentarzy do tekstu

  1. Chciałbym odnieść się do ciemniejszej strony e-handlu w związku z okresem świątecznym.Najgorsze w aspekcie zaufania są oszustwa nieuczciwych sprzedających. W ostatnim czasie retrobut.pl „zapracował” na jeszcze mniejsze zaufanie klientów do e-sklepów. Chcąc doprowadzić do sytuacji, iż konsument będzie z pełnym zaufaniem podchodził do zakupów w sieci musimy wszyscy niezależnie od branż czy sektorów pracować na to jeszcze długie długie lata. Obecność oszustów w sieci musi być potępiana z każdej strony, a firmy udostępniające np płatności elektroniczne powinny rozwiązywać umowy z nieuczciwymi handlarzami,portale społecznościowe banować profile takich firm. Przykre jest niestety też to, że sami wydajemy o sobie świadectwo naiwności, że za wszelką cenę chcemy kupić jak najtaniej, nie patrząc logicznie na tą sytuację dajemy się oszukać. Kupujmy z głową, czasem warto zapłacić kilka złotych więcej i spać spokojnie :)

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dzień Darmowej Dostawy 2013 wystartował! Ponad 2450 sklepów i kilkadziesiąt firm e-commerce we wspólnej akcji!

ddd2013-logoDokładnie o północy oficjalnie rozpoczął się czwarty już Dzień Darmowej Dostawy. To wspólna inicjatywa sklepów internetowym oraz firm wspierających branżę e-commerce, której głównym celem jest promocja zakupów w Internecie jako wygodnej alternatywy do tradycyjnych punktów handlowych. Do akcji przyłączyła się rekordowa liczba sklepów – jest ich ponad 2450! Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w ten pomysł!

Reklama

Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy, organizowany po raz czwarty przez serwis eKomercyjnie.pl, przypada na ten sam dzień co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Obie internetowe akcje odbędą się w poniedziałek 2 grudnia 2013.

W Dniu Darmowej Dostawy w godzinach od 00:01 do 23:59 będzie można zrobić zakupy online szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki.

Na oficjalnej stronie www.dziendarmowejdostawy.pl można na bieżąco zapoznawać się z listą sklepów, które przyłączają się do akcji. Najwięcej zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (18,4%), „Uroda i zdrowie” (11,9%), „Odzież, dodatki” (11,4%), „Dla Dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,4%).

ddd-sg

Jak mówi Krzysztof Bartnik, prezes eKomercyjnie.pl, z roku na rok Dzień Darmowej Dostawy zyskuje coraz większą popularność. – Tym samym w kalendarzu polskiej branży e-commerce, jak
i świadomości Internautów, już chyba na dobre zagościło święto zakupów internetowych. Dzięki współpracy firm z całego sektora mamy dużą szansę na wykreowanie wydarzenia na miarę Cyber Monday, które co roku odbywa się w Stanach Zjednoczonych. I cały czas robimy wszystko, by ten cel zrealizować – dodaje.

Jak wyglądał Cyber Monday 2012 w USA?

Cyber Monday to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia, kiedy Amerykanie zaczynają poszukiwać w Internecie zniżek na zakupy świąteczne. Jak wynika z danych firmy badawczej comScore, konsumenci z USA w trakcie ostatniego Cyber Monday (26 listopada 2012) wydali 1,46 miliarda USD, co stanowiło 17% więcej w porównaniu do roku 2011, kiedy to przeznaczyli 1,25 miliarda USD na zakupy internetowe w tym dniu.

Partnerzy DDD 2013

Partnerami PREMIUM Dnia Darmowej Dostawy 2013 są firmy: platforma wysyłkowa SendIT.pl, operator szybkich płatności Przelewy24.pl, serwis z kodami rabatowymi KodyRabatowe.pl, firma kurierska Siódemka Przesyłki Expresowe oraz ING Bank Śląski.

partnerzy-premium-ddd

Partnerami akcji Dzień Darmowej Dostawy 2013 są: platforma iStore.pl, Furgonetka.pl, Shoper.pl, RAJAPACK, Shoplo.com, Transferuj.pl, Ebexo.pl, Ceneo.pl, Comarch ERP E-sklep, GetResponse, eEngine.pl, PayByNetfatpak wypełniacze przesyłek oraz mBank mTransfer.

Rolę partnerów medialnych pełnią: Grupa O2, HotMoney.pl, Polki.pl, Gotujmy.pl, BabyOnline.pl, We-Dwoje.pl, kurierem.pl, eKomercyjnie.pl, JakKupować.pl, ZnajdzPrezent.pl, brand24 Monitoring Internetu, wszystko.pl, AFILIANT, marudzenie.pl, W Roli Mamy oraz Deep Dimension Design.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Agata Gotowicka i Agnieszka Orlińska, ohoo.pl

ohoo.plPytając Agatę Gotowicką i Agnieszkę Orlińską o to dlaczego zdecydowały się uruchomić sklep internetowy, wspólnie odpowiedziały: „Chcemy tworzyć (i już tworzymy!) kreatywne środowisko ludzi zaprzyjaźnionych, którzy z przyjemnością przychodzą do pracy, wspólnie pracują nad projektami i budują wyjątkowe miejsce. Zapraszamy do współpracy tych znanych i nieznanych, zaczynających dopiero swą karierę twórców, pasjonatów, projektantów, grafików.” I udało się – sklep ohoo.pl jest wyjątkowy. I wyjątkowy jest też sam asortyment. Jak podkreślają właścicielki: „Pomysł na poduszki i powiązane z nimi akcesoria (np. plakaty czy drobne formy meblarskie) wziął się z potrzeby szybkich metamorfoz wnętrza za pomocą niewielkich nakładów finansowych.” W wywiadzie z cyklu Pokaż Swój Sklep opowiadają o tym, jak narodziła się ta wyjątkowa marka.

Reklama

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją.

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałyście się uruchomić sklep internetowy?

Agata Gotowicka i Agnieszka Orlińska (ohoo.pl): Ohoo! Style to siła dwóch skrajnie różnych, lecz bezwzględnie zaprzyjaźnionych kobiet, które pewnego dnia postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i wykorzystać szeroką wiedzę i doświadczenie, aby pod własną marką tworzyć wyjątkowe przedmioty, których nigdy nie mogły znaleźć, urządzając setki mieszkań. Inicjatywie musiał towarzyszyć skuteczny kanał sprzedaży, stąd powstanie sklepu internetowego marki Ohoo! Style.

ohoo

Czym zajmowałyście się przed uruchomieniem sklepu?

Agnieszka Orlińska: Byłam w wiecznej podróży przez życie. Aby dojść tu, gdzie jestem obecnie musiałam sprawdzić wszelkie ścieżki, na których potencjalnie mogłam mnie spotkać wielka przygoda. I tak zwiedzałam po drodze rzemiosła artystyczne (dyplom z tkactwa artystycznego) i rodzinną firmę spoza branży wnętrzarskiej. Gdy dotarłam do miejsca, w którym postanowiłam zboczyć z obranego szlaku i zająć się tym, co kocham: aranżacją wnętrz – okazało się, że wszyscy znajomi są właśnie w pilnej potrzebie skorzystania z moich usług. Na dobry początek urządziłam więc dziesiątki mieszkań przyjaciół… i ich przyjaciół, a potem… przyjaciół ich przyjaciół.
Agata Gotowicka: Najpierw los rzucał mną przez kilkanaście lat w miejsca, w których nigdy nie potrafiłam się odnaleźć – politologia i korporacyjna kariera w marketingu. Pewnego dnia – trzymając w jednej ręce wypowiedzenie, a drugą podpisując zgłoszenie na swój pierwszy profesjonalny kurs projektowania i aranżacji wnętrz – poczułam się bardziej wolna niż kiedykolwiek wcześniej. Tego dnia postanowiłam tę wolność za wszelką cenę pielęgnować i nie fundować już sobie zawodowych przygód wbrew temu, do czego czuję się naprawdę przeznaczona.

Ile trwało uruchomienie sklepu?

Od pomysłu założenia firmy do kompletnej realizacji projektu minęło pół roku. Uruchomienie platformy sklepu internetowego zajęło nam trzy miesiące.

ohoo

Dlaczego wybrałyście właśnie tę branżę?

Wcześniejsze doświadczenia zawodowe i zainteresowania połączyły nas w doskonały tandem biznesowy, który zaraża siłą, optymizmem, energią i pasją już od pierwszego spotkania. A to wszystko przekłada się na projekty, które firmują swoim logo, nie zapominając przy tym o projektancie. Chcemy tworzyć (i już tworzymy!) kreatywne środowisko ludzi zaprzyjaźnionych, którzy z przyjemnością przychodzą do pracy, wspólnie pracują nad projektami i budują wyjątkowe miejsce. Zapraszamy do współpracy tych znanych i nieznanych, zaczynających dopiero swą karierę twórców, pasjonatów, projektantów, grafików.

Jakim budżetem dysponowałyście na początku e-handlowej działalności?

Projekt został sfinansowany ze niewielkich środków własnych.

ohoo

Czy zdecydowałyście się na gotową platformę sklepową czy stworzyłyście własną?

Zdecydowałyśmy się na gotową platformę, jednak taką, która pozwala na współtworzenie np. szaty graficznej w interesującym nas zakresie. Podczas wyboru ważne były prostota obsługi, duża liczba integracji z systemami zewnętrznymi, możliwa automatyzacja procesu składania i realizacji zamówień oraz cena usługi.

Ile zamówień pojawiło się w Waszym sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?

Pierwsze zamówienie wpłynęło już w dniu uruchomienia sklepu internetowego, jednak dopiero po rozpoczęciu akcji marketingowych zamówienia stały się regularne i bardziej liczne.

ohoo

Dlaczego zdecydowałyście się na tak specyficzny asortyment?

Pomysł na poduszki i powiązane z nimi akcesoria (np. plakaty czy drobne formy meblarskie) wziął się z potrzeby szybkich metamorfoz wnętrza za pomocą niewielkich nakładów finansowych.

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Waszym sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia, największą skuteczność przyniosły: reklama bezpośrednia, kampanie internetowe oraz promocja w magazynach poświęconym wnętrzom.

ohoo

Gdybyście miały teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłybyście inaczej?

Startując po raz drugi od samego początku postawiłybyśmy na reklamę internetową, aby szybciej uzyskać zadowalający poziom regularnych zamówień.

Jak wygląda proces składania zamówień?

Proces składania zamówienia przez stronę internetową jest niezwykle prosty i intuicyjny. Klient każdorazowo może wybrać najbardziej dopasowany do swoich potrzeb sposób dostawy oraz płatności. W przypadku produktów wykonywanych na zamówienie, klient kontaktuje się z nami drogą mailową.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

W chwili obecnej nie prowadzimy sprzedaży za granicą, pracujemy jednak nad rozszerzeniem zasięgu sklepu.

fotoAgata Gotowicka i Agnieszka Orlińska: Ohoo! Style to siła dwóch skrajnie różnych, lecz bezwzględnie zaprzyjaźnionych kobiet, które pewnego dnia postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i wykorzystać szeroką wiedzę i doświadczenie, aby pod własną marką tworzyć wyjątkowe przedmioty, których nigdy nie mogły znaleźć, urządzając setki mieszkań.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)