Jak będzie wyglądał rynek e-commerce w Europie w 2016 roku? Nowy raport Forrester.com

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 28 lutego 2012
Kategoria Artykuły
Czas czytania: 2 min

Firma Forrester Research wydała właśnie nowy raport prognozujący e-sprzedaż w siedemnastu krajach europejskich w latach 2011-2016. Według udostępnionych informacji, w 2016 roku łączna wartość sprzedaży online w całej Europie wzrośnie o 12%. W Wielkiej Brytanii i Niemczech będzie to (odpowiednio) 11% i 12%, natomiast największe stopy wzrostu osiągną kraje Europy Południowej m.in. Hiszpania (19%) i Włochy (18%).

Według analityków Forrester Research, sprzedaż detaliczna na 17 głównych rynkach europejskich wzrośnie z 96,706 mln euro do 171,957 mln euro w 2016 roku – czyli w sumie o 12,2%. Sprzedaż online łącznie będzie stanowić więcej niż 14% całkowitej wartości sprzedaży w Wielkiej Brytanii oraz 10% w Niemczech, czyli dwóch wiodących rynkach e-commerce w Europie.

Do zwiększenia sprzedaży przyczyni się stały wzrost liczby kupujących w Internecie. Procentowy udział konsumentów kupujących online na siedmiu głównych rynkach europejskich w 2011 i 2016 roku przedstawia poniższy wykres.

Raport pokazuje również główne powody robienia zakupów online przez konsumentów. 69% respondentów przyznało, że wybiera ten sposób żeby zaoszczędzić czas. Równie ważne jest też znalezienie najlepszej oferty produktów (68%). 42% badanych kupuje w sieci ponieważ nie może znaleźć produktów w sklepach, natomiast 31% badanych przyznało, że przeglądają strony internetowe aby nadążyć za aktualnymi trendami.

Więcej o rynku e-commerce w Europie w 2011 roku można przeczytać w artykule Jak wyglądał e-commerce w Europie w 2011 roku? Polska rośnie najszybciej, ale daleko nam do liderów ».

Wzrost sprzedaży online przewidują również Amerykanie – w Stanach Zjednoczonych e-sprzedaż w 2016 roku ma wynieść 9% całości sprzedaży w porównaniu z 7% w 2011 roku.

Jak wynika z raportu, wydatki konsumentów wzrosną w 2016 roku o 62% w porównaniu z rokiem 2011 (202 mld dolarów), głównie dzięki gwałtownemu rozprzestrzenianiu się technologii mobilnych, a także programów lojalnościowych oraz darmowych programów spedycyjnych. Na wzrost sprzedaży wpłynie również doskonalenie stron i serwisów internetowych przez sprzedawców m.in. pod względem narzędzi sprzedażowych (opcji płatności i planów abonamentowych dla swoich nabywców)

Według Forrester Research, w 2016 roku zakupy online będzie robić 192 mln Amerykanów (15% więcej niż w 2012 roku), którzy wydadzą na nie ponad 327 mld dolarów. To oznacza, że każdy klient będzie wydawać na e-zakupy o 44% więcej niż w 2012 roku.

Źródło: Forrester.com / InternetRetailer.com

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!