eKomercyjnie.pl

Jak branża RTV/AGD wypada na tle całego rynku e-handlu w Polsce?

Logo PayUDane z rynku potwierdzają jednoznacznie, że polski e-handel rozwija się w bardzo szybkim tempie. Według PBI (Polskie Badania Internetu) w 2002 roku obroty e-sklepów i platform aukcyjnych wyniosły 0,32 mld zł, ale już po upływie 10 lat osiągnęły wartość ok. 20 mld zł – to tyle, ile w tym roku wyniosą wszystkie inwestycje drogowe w kraju. Segment, który ma duży wkład w wyniki finansowe branży e-handlu to RTV/AGD.

 Poniżej krótka analiza przygotowana przez PayU.

W 2012 roku, według danych PBI, niemal co trzecia złotówka wydawana na zakupy internetowe w Polsce trafiała do sklepów internetowych sprzedających produkty RTV/AGD. Sprzęt elektroniczny stanowi aż 28 proc. ogólnej sprzedaży w Internecie.

Większość sklepów stacjonarnych z branży RTV/AGD, w tym duże sieci, prowadzi już sprzedaż internetową. Przykładowo, w ubiegłym roku ważnym wydarzeniem było wejście Media Marktu oraz Saturna w ten kanał sprzedaży. Znamienną cechą tego segmentu jest duża popularność płatności ratalnych. Rynek RTV/AGD wyróżnia także wysoka konkurencyjność, która skłania sprzedających do obniżania marż w celu zaproponowania ciekawszej oferty kupującym – analizuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA.

Raty online, a obroty e-sklepu

Według raportu Internet Standard E-commerce 2012, rośnie wartość sprzedaży ratalnej online – co trzeci sklep internetowy deklaruje wzrost transakcyjności za pośrednictwem tego kanału płatności, a 37 proc. stwierdza, że utrzymuje sprzedaż na tym samym poziomie. Taka forma płatności jest obecnie dostępna w ofercie większości dużych sklepów internetowych działających w segmencie elektroniki.

Analiza wpływu na sprzedaż płatności ratalnych dostępnych (od czerwca 2012 r.) na Allegro wykazuje, że możliwość rozłożenia płatności w czasie pozytywnie wpływa także na decyzje zakupowe klientów.

– Ponad połowa kupujących na Allegro, którzy skorzystali już z rat PayU, dokonało w ten sposób najwyższej transakcji w swojej historii zakupów internetowych. Dostępność rat online zwiększa ponadto prawdopodobieństwo, że kupujący zdecydują się na zakup droższych przedmiotów – mówi Wojciech Czajkowski.

Polskie sklepy internetowe korzystają z takich systemów ratalnych online jak np. e-Raty Sygma Bank, e-Raty Żagiel czy raty PayU oferowane we współpracy z Alior Sync. Te ostatnie wyróżniają się dostępnością najszybszego procesu finalizacji transakcji na raty – od momentu wyboru tej metody płatności do uzyskania pozytywnej decyzji pożyczkodawcy może minąć zaledwie kilkanaście minut. Dodatkową zaletą systemu jest brak konieczności podpisywania papierowej umowy oraz dostarczania zaświadczeń o dochodach z miejsca zatrudnienia. Wystarczy, że kupujący wypełni formularz online i złoży oświadczenie  o wysokości miesięcznych dochodów.

Z danych PayU wynika, że na raty kupujemy najczęściej przedmioty z kategorii komputery (ok. 17% udziału w sprzedaży ratalnej online, obsługiwanej przez firmę). Na drugim miejscu znajduje się segment RTV/AGD, a dalej telefony – obie te kategorie generują po ok. 12% udziału w sprzedaży ratalnej online.

Według danych Magapanel PBI/Gemius, zasięg e-sklepów z segmentu RTV/AGD/Foto/Komputery osiągnął w 2012 r. poziom 31,6% – przy 6 mln użytkowników jest to najczęściej odwiedzana branża sklepów internetowych w Polsce.

Branże sklepów on-line wg liczby użytkowników i zasięgu wśród internautów:

Warto zwrócić uwagę także na zmieniający się profil e-klienta, którego oczekiwania względem usług internetowych wpływają na intensywny rozwój branży e-commerce. Wg badań TNS Polska dla PayU SA przeciętny kupujący w sieci ma nie więcej niż 29 lat (45% kupujących). 7 na 10 e-klientów to mieszkańcy miast. Co trzeci posiada wyższe wykształcenie i określa swoją sytuację materialną jako dobrą. Nie bez znaczenia jest fakt, że 3 na 4 kupujących w sieci jest online codziennie lub prawie codziennie, oczekując wygody, oszczędności czasu i możliwości złożenia zamówienia o każdej porze dnia i nocy.

Źródło: PayU

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak będzie wyglądać sprzedaż online w Stanach Zjednoczonych i Europie w 2017 roku? – raport Forrester Research

Amerykanie kupujący online wydadzą w tym roku ponad 262 mld dolarów, o 13,4% więcej niż przed rokiem – tak wynika z najnowszego raportu Forrester Research. W międzyczasie, e-commerce w Europie Zachodniej wzrośnie o 14%.

Wydatki e-commerce w Stanach Zjednoczonych szacuje się na około 262 mld dolarów – o 13,4% więcej niż w ubiegłym roku. Do 2017 roku wydatki online osiągną wartość ponad 370 mld dolarów co będzie stanowić prawie 10% średniej rocznej stopy wzrostu, w porównaniu do 2012 roku. Prognozy wydatków nie obejmują m.in. podróży, ale obejmują takie elementy jak artykuły spożywcze, gry wideo i bilety do kina.

Większe wydatki wynikają przede wszystkim z tego, że duże sieci handlowe coraz częściej inwestują w liczne kanały sprzedaży tzw. „omnichannel” – co po polsku możemy przetłumaczyć jako wielokanałowe zakupy, wiążące sklepy z Internetem i mobilnością wraz z rosnącą liczbą konsumentów korzystających ze smartfonów i tabletów. Raport Forrester nazywa to „zwiększonym komfortem zakupów internetowych”.

W zeszłym miesiącu amerykański Departament Handlu ogłosił, że sprzedaż online w USA w 2012 roku wyniosła 225,5 mld dolarów – o 15,8% więcej niż w roku 2011. Internet Retailer szacuje, że e-commerce będzie stanowił 7,6% ogólnej sprzedaży detalicznej – w porównaniu do 6,8% w roku wcześniejszym. Jak wynika ze statystyk, całkowita sprzedaż detaliczna, która obejmuje również sprzedaż e-commerce, osiągnęła w 2012 roku ponad 4,4 trylionów dolarów. Szacuje się zatem, że w 2017 roku, e-commerce za oceanem będzie stanowił 10% łącznej sprzedaży detalicznej w Ameryce (w porównaniu do 8% – średniej z 2012 i 2013 roku). DH oparł swoje szacunki na kwartalnym badaniu ponad 11 tysięcy sklepów internetowych w USA.

„Wzrost sprzedaży detalicznej online będzie wyprzedzać fizyczne sklepy detaliczne. W rezultacie, sklepy te będą traciły w ogólnym udziale sprzedaży w porównaniu do detalistów internetowych.” – wyjaśnia w raporcie wiceprezes i główny analityk e-biznesu Forrester – Sucharita Mulpuru.

Ponadto, raport dodaje, że tylko 4 mln konsumentów w USA dołączy do grona konsumentów online w tym roku, co oznacza, że to właśnie istniejący konsumenci Internetowi będą napędzać większe wydatki online. Jako konsumenci, stają się coraz bardziej doświadczeni w kupowani online i zazwyczaj szybko przechodzą ze stosunkowo niewielkich zakupów, takich jak płyty muzyczne czy książki, na te droższe, bardziej zaangażowane zakupy takie jak meble i urządzenia.

Tymczasem w Europie Zachodniej, wydatki e-commerce wyniosą w tym roku 128 mld euro (165 mld dolarów), o 14,3% więcej niż w 2012 roku (112 mld euro). Prognozuje się, że do 2017 roku wydatki e-commerce osiągną wartość 191 mld euro (247,1 mld dolarów), a roczna stopa wzrostu wyniesie około 11%. Coraz liczniejsze inwestycje w kanały sprzedażowe również będą prowadzić do większych wydatków online.

„Wiele krajów europejskich nadal zmaga się z wyjściem z recesji, jednak sprzedaż online będzie tu stanowić kluczowy obszar wzrostu dla wielu europejskich detalistów i producentów” – mówi raport.

Jednak tempo wzrostu e-commerce zacznie spowalniać – zwłaszcza w Europie Północnej, gdzie wiele konsumentów jest już w pełni zaangażowanych w zakupy internetowe. Natomiast tempo wzrostu pozostanie dwucyfrowe w takich krajach południowych jak Hiszpania i Włochy (roczna stopa wzrostu w Hiszpanii do 2017 roku wyniesie około 18%).

Źródlo: Internet Retailer

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Grupa Outsourcing Experts przejmuje Divante i zapowiada dalszy rozwój usług w zakresie e-commerce

Outsourcing Experts – holding skupiający spółki oferujące usługi z zakresu business process outsourcing – poszerza strukturę grupy o firmę Divante, dostawcę innowacyjnych rozwiązań dla e-biznesu. Dzięki pozyskaniu kolejnych kompetencji Grupa OEX zaoferuje klientom najszerszy na rynku wachlarz usług z obszaru outsourcingu sprzedaży.

Na mocy podpisanej na początku marca umowy Outsourcing Experts objął większościowy pakiet udziałów w spółce Divante. Fuzja pozwoliła stworzyć unikalną w Polsce ofertę outsourcingu sprzedaży i procesów marketingowych, ze względu na jej zakres i kompleksowość.

Divante to jeden z liderów dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce oraz e-marketingu. Dzięki połączeniu kompetencji spółki z doświadczeniem wchodzącej w skład Grupy OEX firmy Cursor, klienci będą mieli dostęp do rozwiązań end-to-end dla obszaru sprzedaży internetowej. Obejmują one projekt, wdrożenie, promocję oraz obsługę logistyczną i administracyjną e-sklepów, niezależnie od ich wielkości i branży.

Dodatkowo klienci zyskują możliwość rozszerzenia zakresu współpracy o usługi z obszaru:

  • zarządzania dokumentami oraz back-office (ArchiDoc),
  • call i contact center, m.in. telefonicznej obsługi klienta i sprzedaży przez telefon (Voice Contact Center),
  • wykonania elementów identyfikacji wizualnej i reklamy outdoorowej (Galposter)

Rozbudowa kompetencji Outsourcing Experts od początku jest jednym z kluczowych filarów naszej strategii. Celem tych działań jest zaoferowanie klientom jak najbardziej kompleksowych i komplementarnych względem siebie usług outsourcingowych. Widzimy ogromny potencjał w rosnącym udziale sprzedaży internetowej w handlu detalicznym w Polsce, stąd prowadziliśmy poszukiwania partnera dysponującego najlepszym know-how rynkowym – powiedział Artur Wojtaszek, wiceprezes zarządu Outsourcing Experts SA i prezes zarządu Cursor SA, odpowiedzialny za transakcję. – Zespół Divante to specjaliści z ogromną wiedzą i licznymi sukcesami na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce. Usługi tej spółki idealnie wpisują się w obraz rozwoju naszej oferty – dodaje.

Divante posiada wieloletnie i unikalne doświadczenie w prowadzeniu efektywnej sprzedaży online. W swojej ofercie posiada innowacyjne rozwiązania służące do kompleksowego zarządzania e-sklepem: od projektu i budowy, po jego obsługę i marketing.

Wśród oferowanych przez spółkę usług znajdują się:

  • projektowanie serwisów e-commerce pod kątem usability;
  • wdrożenia uznanych platform e-commerce i narzędzi marketingowych, m.in. WellCommerce, Magento, PrestaShop;
  • zintegrowane działania reklamowe w internecie, opierające się na personalizowanym przekazie, e-mail marketingu i reklamie efektywnościowej;
  • kampanie i utrzymywanie komunikacji w social media oraz wsparcie działań w obszarze m-commerce;
  • badania potrzeb konsumentów, analizy wzajemnego oddziaływania różnych kanałów marketingu (ROPO);
  • działania wspierające, które obejmują bezpieczny hosting i migracje.

Do klientów spółki należą Intersport, Praktiker, TUI, ENERGA. W ostatnim czasie Divante zrealizowało wdrożenia e-sklepów m.in. dla sklepu Magdy Gessler – MG Home i firmy odzieżowej SOLAR.

Połączenie zasobów Outsourcing Experts i Divante to nowa jakość na polskim rynku usług biznesowych. Umożliwia nam dotarcie do nowych grup klientów oraz zaoferowanie szerszego wachlarza usług dotychczasowym partnerom. Transakcja ma charakter inwestycyjny. Pozyskane środki w znacznej części zostaną przeznaczone na rozwój firmy. Spółką Divante będą kierować dotychczasowi managerowie i zarząd, co gwarantuje stabilność współpracy
z naszymi klientami – powiedział Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante Sp. z o.o.

W ramach synergii kompetencji spółek Divante i Cursor realizowane są już projekty dla dwóch klientów z sektora FMCG i energetycznego, a kolejne wdrożenie jest w trakcie przygotowania.

Outsourcing Experts powstał w maju 2011 roku z połączenia spółek Grupy kapitałowej ArchiDoc (ArchiDoc i Call One) ze spółkami należącymi do Funduszu Neo Investments (Cursor, Galposter, Voice Contact Center). Po włączeniu w struktury Grupy spółki Divante w jej skład wchodzi 5 firm, będących liderami na obsługiwanych rynkach. Do najważniejszych klientów biznesowych Grupy Outsourcing Experts należą m.in.: Telekomunikacja Polska, Netia, Getin Noble Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Grupa PZU, Allianz, Aviva, Vattenfall, RWE, Tauron Polska Energia, Mars Polska, Johnson & Johnson, Kompania Piwowarska, Carrefour, Unilever.

Źródło: Grupa Outsourcing Experts

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)