eKomercyjnie.pl

Jak (i ilu) fanów polski e-commerce angażuje na Facebooku? Fanpage Trends za luty 2012

Firma SmartNet Research & Solutions, która stworzyła i rozwija usługę Fanpage Trender, przygotowała kolejny raport zawierający ranking najpopularniejszych fan-page na Facebooku oraz opisujący działania ich administratorów w lutym 2012. Zobaczcie, jak w poprzednim miesiącu radziły sobie profile witryn e-commerce oraz serwisów zakupów grupowych (dużo wykresów!).

Poniżej krótki komentarz do tych kategorii autorstwa Jacka Szejdy – analityka w SmartNet Research & Solutions, koordynatora comiesięcznych raportów Fanpage Trends.

E-commerce:

Drugi miesiąc z rzędu dwa duże fanpage z tej kategorii tracą znaczącą ilość fanów. Zlotewyprzedaze.pl straciły w lutym prawie 1000 fanów i spadły w rankingu z trzeciego na piąte miejsce. Z kolei wicelider kategorii ecommerce – jachcenawakacje.pl – stracił ponad 600 fanów, ale jego druga pozycja wydaje się być niezagrożona. Luty był wyjątkowo udanym miesiącem dla fanpage’a Butyk.pl. Nie tylko przybyło mu niemal 60 tys. fanów (dzięki czemu wskoczył na trzecią pozycję w rankingu), lecz także zaangażował aż 20 proc. wszystkich swoich fanów.

Zakupy grupowe:

Swoją pozycję lidera w kategorii zakupy grupowe umocnił fanpage Citeam. Liczba fanów wzrosła o 26 proc. (ponad 27 tys. nowych fanów) oraz strona zdecydowanie prowadziła w lutym, jeśli chodzi o „liczbę osób, które o tym mówią”. Top 15 największych fanpage’y z tej kategorii pozostaje bez zmian – wszystkie strony odnotowały niewielki wzrost liczby fanów.

Pełny raport FanPage Trends za luty 2012 dostępny jest do pobrania TUTAJ.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Jak dbamy o ochronę danych w sieci? Raport Bezpieczeństwo w Internecie

Czy atak cyberprzestępcy może zniszczyć wizerunek firmy? Jak zabezpieczyć swoją korespondencję elektroniczną? Czy polskie sklepy internetowe wywiązują się z ustawowego obowiązku ochrony danych osobowych?

Odpowiedzi na te i inne, bardziej szczegółowe pytania, znajdują się w raporcie Bezpieczeństwo w Internecie, wydanym przez Interaktywnie.com w lutym bieżącego roku. E-Bezpieczeństwo stało się ostatnio jednym z najbardziej gorących tematów. Rośnie świadomość użytkowników sieci, a to z kolei przekłada się na ich zwiększone wymagania wobec administratorów witryn, które odwiedzają. Z drugiej strony, ci sami użytkownicy dobrowolnie i bez żadnej refleksji publikują prywatne, a często nawet poufne informacje w serwisach społecznościowych. Dlatego najważniejsze wydaje się uświadomienie sobie wszystkich zagrożeń, na które w sieci narażone są zarówno osoby fizyczne, jak i firmy.

Głośne ataki hakerów i wycieki danych spowodowały znaczący spadek zaufania do wielu firm, także sektora e-commerce. Za przykład może posłużyć szeroko komentowany przypadek Zappos.com, z którego bazy wykradziono dane około 24 milionów klientów. „Ryzyko związane z utratą lub wyciekiem danych osobowych lub poufnych danych handlowych może doprowadzić do poważnych strat finansowych i utraty wizerunku, na co żadna firma na rynku nie może sobie pozwolić” – mówi Piotr Matusiewicz, lider zespołu R&D w Unizeto Technologies.

Poziom stosowanych środków bezpieczeństwa w polskich e-sklepach niestety nie napawa optymizmem. Zaledwie 21% sklepów stosuje certyfikaty SSL, dzięki którym możliwe jest szyfrowanie połączenia podczas przesyłania danych przez klientów. Oznacza to, że przeważająca większość internetowych sprzedawców lekceważy obowiązek nałożony przez Ustawę o ochronie danych osobowych albo jest nieświadoma faktu, że obowiązek ten ich dotyczy. Na tym traci cała branża e-commerce, bo w takiej sytuacji bardzo trudno budować zaufanie wśród użytkowników sieci i zachęcać ich do kupowania online.

Duża część raportu Bezpieczeństwo w Internecie poświęcona jest sposobom zabezpieczenia informacji handlowych i korespondencji w firmach. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak łatwo podszyć się pod nadawcę wiadomości, jeśli nie chroni on w odpowiedni sposób swojej skrzynki pocztowej. Stosowanie urządzeń prywatnych w celach zawodowych także nie sprzyja bezpieczeństwu. Jeśli dodamy do tego używanie zbyt słabych haseł, to łatwo sobie wyobrazić, na jakie niebezpieczeństwa mogą być narażone ważne informacje, często objęte tajemnicą przedsiębiorstwa. Istnieje wiele metod, które pozwalają na zabezpieczenie korespondencji elektronicznej, ale wciąż jedną z najbardziej skutecznych jest zainstalowanie cyfrowego certyfikatu.

Niedocenianym wśród przedsiębiorców rozwiązaniem jest także podpis elektroniczny, który przez wielu z nich uznawany jest za niepotrzebne utrudnienie. Tymczasem, może on znacznie ułatwić prowadzenie działalności, bo można nim podpisać właściwie każdy dokument, od deklaracji ZUS, poprzez korespondencję z administracją państwową, aż po e-faktury i umowy z kontrahentami. E-podpis jest jednocześnie gwarancją autentyczności i integralności dokumentów oraz potwierdzeniem wiarygodności osoby lub firmy, która go stosuje.

Autorzy raportu nie zapomnieli również o tym, że Internet to już nie tylko komputery, ale i urządzenia mobilne. Coraz więcej osób za ich pośrednictwem korzysta z serwisów społecznościowych, bankowości elektronicznej czy poczty e-mail. „Rok 2012 to dalsza ekspansja urządzeń mobilnych i usług opartych o cloud computing. Tym samym, wzrośnie także liczba zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych w chmurze oraz ataków, których celami będą użytkownicy smartfonów i tabletów” – prognozuje Tomasz Litarowicz, dyrektor obszaru Podpis Elektroniczny Unizeto Technologies.

Internet ciągle się zmienia, każdego dnia pojawiają się nowe możliwości, a wraz z nimi rośnie aktywność i pomysłowość cyberprzestępców. W związku z tym konieczne jest nieustanne weryfikowanie swojej wiedzy na temat zagrożeń w sieci.

Raport Bezpieczeństwo w Internecie zawiera dziewięć obszernych artykułów na tematy związane z e-bezpieczeństwem, począwszy od ochrony danych osobowych, poprzez metody działania hakerów i rodzaje wirusów, a skończywszy na najnowocześniejszych rodzajach zabezpieczeń i skutecznych sposobach walki z cyberprzestępczością. Publikacja powstała przy wsparciu i współpracy Unizeto Technologies SA i PCC CERTUM.

Pełny raport można za darmo pobrać tutaj:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: DeeZee.pl

DeeZee-logoDobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego to nowy cykl artykułów, w którym promujemy dobre praktyki w tworzeniu wirtualnych stoisk oraz prezentujemy ciekawe pomysły na kreowanie marki. Tym razem zainspirował nas polski sklep z obuwiem DeeZee.pl.

DeeZee.pl to sklep z butami, który może poszczycić się 5. miejscem w rankingu najlepszych sklepów internetowych w 2011 roku (według rankingu money.pl i wyborcza.biz). Nie jest to jednak zwykły sklep z butami – ten sklep dzięki kilku genialnie prostym pomysłom potrafi mieć tysiące zamówień.

DeeZee.pl

Strona główna pwzorowana jest na prostych (i bardzo dobrych) zachodnich brandach. Poza kilkoma kategoriami głównymi dotyczącymi produktów, znajdziemy na niej firmowego bloga oraz podstronę z linkami bloggerek, które są ambasadorkami marki. To dzięki nim informacje o sklepie wirusowo rozchodzą się po sieci. Dobrym posunięciem jest to, że praktycznie każda dziewczyna może być ambasadorką marki, wystarczy blog i trochę wiary w siebie.

DeeZee.pl

Ponieważ w sklepie są tysiące modeli, rozmiarów i kolorów butów, wymyślono przejrzysty system filtrowania zawartości. Strona podzielona jest na 2 sekcje: lewa to bardzo rozbudowana wyszukiwarka, prawa zaś – świetnej jakości zdjęcia produktów wraz z opisami. Znakomitym pomysłem jest brak konieczności wchodzenia w każdy produkt, aby sprawdzić dostępne rozmiary obuwia. Przeglądając galerię wystarczy najechać na produkt i automatycznie wyskakuje nam okienko, informujące o dostępnych w danej chwili rozmiarach. Proste, a pozwala zaoszczędzić dużo czasu.

DeeZee.pl

Kolejne plusy to wszędobylskie rabaty lub kupony na zakupy w sklepie: na stronie głównej baner -50% na wybrane artykuły, z okazji Dnia Kobiet kupon na 20zł, a przy wyborze produktu akurat w dniu dzisiejszym -10% na zakupy powyżej 100zł. Nie jest łatwo oprzeć się tym promocjom.

DeeZee.pl

Po włożeniu produktu do koszyka przechodzimy do formularza dostawy i płatności. Sam proces zakupu jest dziecinnie prosty i składa się z 3 etapów. Wybór miejsca i sposobu dostawy, podanie adresu (lub zalogowanie się, jeśli mamy już konto) i podsumowanie zamówienia. Większość produktów wysyłana jest w ciągu 24h, co jest kolejnym wielkim plusem.

DeeZee.pl

Deezee.pl to styl i prostota. Sloganem sklepu jest „We love shoes”, co widać w sposobie prowadzenia i wyglądzie sklepu. Uzupełnieniem e-sklepu są salony w kilku miastach w Polsce oraz bardzo ciekawie prowadzony profil na Facebooku.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)