eKomercyjnie.pl

Jak najlepiej (i najtaniej) wejść w e-handel?

Podczas rozmów z osobami, które zastanawiają się nad uruchomieniem swojej działalności e-handlowej dosyć często pojawia się pytanie: Jak zacząć?. Zastanawiają się nad oprogramowaniem, wyglądem sklepu, procedurami, a nawet potencjalnymi reklamacjami zanim jeszcze cokolwiek sprzedadzą.

Nie mam oczywiście nic przeciwko planom czy analizom, jednak wszystkie założenia przed faktycznym startem mają jedną zasadniczą wadę: zawsze zakładają wzrosty (nawet przy planie mało optymistycznym). Tymczasem jest szybki sposób na sprawdzenie, czy opłaca się w e-handel wejść i się tego biznesu trzymać – sprzedaż na Allegro.

Pojawienie się na serwisie aukcyjnym ze swoją ofertą jest znacznie prostsze i mniej kosztowne niż uruchamianie sklepu internetowego. Tak naprawdę wystarczy rejestracja działalności, towar do sprzedaży i materiały do jego pakowania. Wystawiamy ofertę i czekamy na klientów, a dzięki temu, że Allegro bije rekordy popularności w kategorii e-commerce w naszym kraju możemy liczyć, że klienci do nas trafią (a przynajmniej przejrzą aukcję). Ew. można zainwestować niewielką kwotę w dobrze wyglądający szablon aukcji, co pozwoli wyróżnić się na tle większości sprzedawców.

Sprzedaż na Allegro pozwoli początkującemu e-handlowcowi sprawdzić, jak działa rynek i jak wyglądają jego mroczne strony. Skoro wszyscy kupują w serwisie aukcyjnym, to znaczy, że między sprzedającymi panuje spora konkurencja i nie ma co tego ukrywać. Gdy dodasz swoje oferty na Allegro to natkniesz się na kilka rodzajów sprzedawców:

  • takich, którzy ZAWSZE muszą mieć cenę mniejszą od innych (nawet o 0,10 zł)
  • takich, którzy sprzedają poniżej Twojej ceny zakupu (towar „przypadkowo” wpadł w ich ręce)
  • takich, którzy mają wyższe ceny, ale sprzedają najwięcej produktów ze wszystkich (Super Sprzedawcy z dużą liczbą komentarzy)

Wśród sklepów internetowych również bardzo łatwo znaleźć osobniki podpadające pod powyższe kategorie :)

Handlując tylko na Allegro poznasz też inny aspekt działalności – olbrzymie prowizje za wystawianie i sprzedaż produktu. O ile te pierwsze opłaty można ograniczyć zakładając sklep Allegro, tak prowizja za wykonane transakcje staję się solidną kulą u nogi. Mając sklep czasami wydajemy większe pieniądze na promocję, które nie przynoszą efektów, dlatego przeżycie prowizji Allegro jest bardzo dobrym, pierwszym krokiem w e-handlu.

Jeżeli po kilku tygodniach (miesiącach) sprzedaży w serwisie aukcyjnym Twoja działalność będzie wyglądała pozytywnie (zwiększający się zysk i przychody), to staniesz przed decyzją czy zakładać sklep internetowy (żeby ograniczać prowizje dla serwisu aukcyjnego) czy ograniczyć się tylko do tego kanału sprzedaży (patrz wpis Po co mi sklep, skoro jest Allegro?).

Gdyby jednak okazało się, że e-handel to nie jest zajęcie dla Ciebie (same koszty, niewielka sprzedaż, ciągłe problemy) i tylko w początkowych założeniach wyglądało to fajnie, będziesz mógł się łatwo z tego rodzaju działalności wycofać, ponosząc przy tym niewielkie koszty.

Sprzedaż w sieci nie dla każdego jest najlepszym sposobem na życie, ale najlepiej jest przekonać się o tym w praktyce. Praktyka na Allegro będzie w tym przypadku najtańsza :)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)