Jak promować platformę sklepową? Nagradzaj najlepszych sprzedawców

Sprzedaż B2B
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

shopify_konkurs

Oto świetny przykład na to, jak można zdobyć nowych klientów dla platformy sklepowej i przy okazji zmotywować ludzi do zakładania swoich firm i próbowania sił w sprzedaży internetowej. Z góry zaznaczam, że opisywana inicjatywa dotyczy wyłącznie Stanów Zjednoczonych…

Timothy Ferris (autor bestsellerowej książki The 4-Hour Workweek) wraz z platformą Shopify.com przygotowali konkurs dla wszystkich osób, które zaczną handlować w sieci przy użyciu rozwiązania wspomnianej firmy i przez 6 miesięcy wypracują najlepsze wyniki finansowe.

Zasady są proste: zakładamy sklep na Shopify.com -> zapisujemy się do konkursu -> sprzedajemy produkty i rozwijamy działalność -> zgarniamy nagrodę w wysokości 100 tysięcy dolarów! Aby zrealizować ostatni tej punkt układanki konieczne jest jednak prześcignięcie innych uczestników i wypracowanie największego obrotu (suma sprzedaży z dwóch najlepszych miesięcy z okresu od 1 stycznia 30 czerwca 2010 roku).

Dodatkowo, organizatorzy przygotowali cztery nagrody po 5 tysięcy dolarów dla najlepszych sklepów w kategoriach: wygląd (ubrania, etc.), elektronika, materiały wirtualne (ebooki, itp.) oraz pozostałe.

Przyznam szczerze, że taki konkurs to świetny pomysł dla uczestników. Nie dość, że mogą stworzyć w pół roku swój e-biznes, to jeszcze mają szanse otrzymać za to solidne wynagrodzenie. Nawet jeżeli nie zdobędą nagrody głównej, to zawsze pozostanie im stworzona działalność! Shopify.com zgarnie zaś opłaty abonamentowe i prowizje ze sprzedaży :-)

Tak jak wspomniałem na początku materiału, zmagania ograniczono wyłącznie do pełnoletnich osób, które mieszkają na terenie Stanów Zjednoczonych. Wszystkich zainteresowanych tematem odsyłam do bloga Timothy’ego Ferrisa oraz na oficjalną stronę konkursu.

No cóż, może kiedyś rodzime platformy sklepowe przygotują podobny konkurs? Myślę, że 10 tysięcy złotych nagrody dla najlepszego sklepu byłoby dobrym motywatorem do zakładania nowych, internetowych „stoisk”. Co sądzicie o takim pomyśle?

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
01.01.2024

Q-commerce: rewolucja w szybkich dostawach

Miłosz Nowakowski

Miłosz Nowakowski

Sales Director
brandly360.com

Artykuł
25.12.2023

Dlaczego warto zadbać o jakość opisów w e-commerce? 5 niepodważalnych argumentów

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę