eKomercyjnie.pl

Jak sklep ANSWEAR.com zwiększył przychody dzięki optymalizacji konwersji?

Optymalizacja konwersji to proces, który często w strategiach rozwoju sklepów internetowych jest spychany na dalszy plan albo całkowicie pomijany. Tymczasem po przekroczeniu pewnego poziomu krytycznego ruchu, straty lub zyski na tym polu mają spory wpływ na komercyjny sukces przedsięwzięcia. W zaplanowaniu zmian powinien pomóc case udostępniony przez Conversion.

Projekt optymalizacji konwersji zrealizowany przez firmę Conversion na zlecenie ANSWEAR.com zakończył się zdaniem obu podmiotów pełnym sukcesem. Obiektywny test A/B wykazał, że przygotowana przez Conversion nowa ścieżka zakupowa okazała się być o 8,76% bardziej efektywna, niż jej wersja oryginalna – dokładnie o taką samą wartość wzrosną przychody sklepu ANSWEAR.com po wdrożeniu nowej ścieżki na stałe.

Oto wybrany fragment wspomnianego case study:

Kluczowe okazały się zmiany w obrębie procesu składania zamówienia (w tym przede wszystkim koszyk). Jedna z hipotez postawionych po przeanalizowaniu danych ilościowych i jakościowych mówiła, że użytkownicy po dodaniu produktu do koszyka nie są pewni czy wybrali odpowiedni kolor i rozmiar. Jak wskazywały dane ilościowe z Google Analytics, wiele osób dodawało produkt do koszyka, po czym usuwało go i następnie wybierała inne odmiany (kolor, rozmiar) tego samego towaru. Co więcej, nawoływanie do akcji związane z zapisaniem do newslettera odciągało uwagę wielu kupujących od zaprojektowanej ścieżki zakupowej. Wielu użytkowników rezygnowało również z zakupów ze względu na to, że nie wiedzieli jak wykorzystać posiadane kupony rabatowe.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się, na czym dokładnie polegały zmiany, zarekomendowane przez Conversion i jak wyglądał przebieg projektu optymalizacji konwersji w sklepie ANSWEAR.com, pobierzcie i przeczytajcie udostępnione case study – klikajcie tutaj (jedyny warunek: trzeba podzielić się stroną ze swoimi znajomymi na Facebooku, Twitterze lub BLIPie).

Źródło: Conversion

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Endless.com powraca na stronę Amazona

Endless.com, popularny sklep internetowy z modnymi butami i torebkami – założony przez Amazon w 2006 roku, kończy samodzielną działalność. Jak mówi komunikat opublikowany na jego stronie „W dniu 27 września, Endless.com stanie się częścią Amazon.com/Fashion.” Nie jest to jednak zaskoczeniem, ponieważ pogłoski o takim posunięciu Endless, krążyły już od początku tego roku. Jednak jego klienci, wciąż zadają sobie pytanie, czy modny i popularny sklep z ubraniami, utrzyma swój poziom produktów i usług pod skrzydłami Amazona.

AdvertisementReklama

„Kocham was i kocham Amazon, ale przykro mi, że samodzielnie działająca witryna zniknie.” – napisała na Facebooku Endless.com Emma Chastain – redaktor naczelna popularnego bloga kulturalnego Spark Life. „Moim zdaniem, była ona o 100% bardziej użyteczna i łatwiejsza w obsłudze, niż Amazon.com/Fashion.” – dodaje.

Przedstawiciel Amazon.com, zamieścił odpowiedź na posta Chastain, mówiącą, że Amazon rozważy jej opinię i poszuka sposobów poprawy. Jak twierdzi, sklep planuje zwiększyć liczbę projektów odzieży i marek akcesoriów i nadal będzie oferował bezpłatną wysyłkę zwrotną, która była w Endless.com. Nie jest jednak wiadomo, czy będzie oferował usługi w całym Amazon.com/Fashion, czy tylko w ramach nowej sekcji poświęconej Endless. Na razie nie wypowiada się w tej sprawie.

Jak twierdzi analityk inwestycyjny, śledzący poczynania Amazona – Colin Sebastian: „Nie wierzę, że Endless będzie reprezentował znaczącą część obuwi oferowanych przez Amazon. Buty i odzież to tylko niektóre z bardziej skomplikowanych produktów sprzedaży w internecie.”

W końcu modna witryna z odzieżą i akcesoriami, zapewni Amazonowi doświadczenie w tej branży. „Jednak cokolwiek Amazon nauczy się od Endless, będzie gotowy zamieścić go z powrotem na stronie głównej.” – dodaje.

Źródło: InternetRetailer.com

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prognozy dla rynku e-commerce na lata 2012-2016. Polska – Europa – Świat

Szalejący na świecie od 2008 roku kryzys gospodarczy zdaje się szerokim łukiem omijać handel internetowy. Globalna wartość sprzedaży e-commerce w 2011 roku jest szacowana na 961 mld dolarów, co stanowi o 20% więcej niż w roku 2010. Według szacunków analityków, wzrost ten będzie kontynuowany w najbliższych latach i przekroczy granicę 1 tryliona dolarów w 2013 roku – to o rok wcześniej, niż pierwotnie sądzono.

AdvertisementReklama

E-commerce na świecie

Według najnowszych prognoz, w 2012 roku światowym liderem w sprzedaży online B2C pozostanie Ameryka Północna z udziałem 33,4%. Na drugim miejscu plasują się regiony Azji i Pacyfiku, na czele z prężnie rozwijającymi się Chinami – 31,1%. Kolejne miejsce zajmuje Europa, która stanowi w sumie 30,2% wartości światowego e-commerce – jednak w kolejnych latach jej udział będzie się zmniejszał.

Nieznaczny wzrost odnotuje również Ameryka Południowa z Brazylią i Meksykiem, gdzie udział sprzedaży online wyniesie 3,4%, czyli o 0,1% więcej niż w 2011 r. Sytuacja na Bliskim Wschodzie i w Afryce także będzie się poprawiała – tam e-sprzedaż będzie stanowiła 1,9% światowego rynku.

Jeżeli chodzi o prognozy na lata 2013-2016, możemy oczekiwać znaczących zmian. Kraje Azji Wschodniej i Pacyfiku rozwijają się w tak szybkim tempie (wzrost o 130% w 2011 r.), że w kolejnych latach to one powinny przejąć pozycję lidera w globalnym e-commerce. Natomiast tak dojrzałe rynki, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Japonia zdecydowanie zwolnią, ale nadal będą notować dwucyfrowy wzrost w granicach 10-15%.

Sytuacja w Europie

Dynamika europejskiego rynku e-commerce jest znacznie wyższa niż za oceanem. W 2011 roku wartość e-sprzedaży wzrosła o 18%, osiągając wartość 200,5 mld euro, natomiast w 2012 roku prognozuje się wzrost na poziomie 16%. Według analityków, wzrost e-sprzedaży odnotowany w ciągu ostatnich lat ma się nadal utrzymywać.

Największymi detalistami online niezmiennie pozostają Wielka Brytania, Niemcy i Francja, którzy razem stanowią ponad 70% europejskiego rynku e-commerce. W 2011 roku aż 59% Europejczyków dokonało zakupów w sieci. Dowodzi to, że Internet stał się już nieodłączną częścią procesu zakupów na Starym Kontynencie.

Sytuacja w Polsce

Polska jest najszybciej rozwijającym się krajem pod względem e-commerce w Europie. Po wzroście 33,5% w latach 2010-2011, w tym roku należy oczekiwać mniejszej dynamiki, ale wciąż największej na tle innych krajów – 24%. Mimo wszystko, Polska ma jeszcze do przebycia długą drogę, aby dogonić takich europejskich liderów, jak choćby Francja.

Według szacunków, sprzedaż online w 2012 roku będzie stanowić u nas tylko 3,8% całości przychodów ze sprzedaży detalicznej – w porównaniu z 3,1% w poprzednim roku. Jednak wzrost jest wyraźny. Jest to częściowo spowodowane silnym wpływem całej polskiej gospodarki, która odnotowała wzrost 4% w roku 2011, podczas gdy gospodarka Unii Europejskiej wzrosła tylko o 1,6%.

Według Instytutu badającego opinię publiczną w Europie Wschodniej TNS OBOP, liczba e-sklepów w Polsce w okresie 2009-2011 wzrosła z 7500 do 10800, z czego najwięcej – bo 17% – stanowią te z kategorii odzież i obuwie. Analitycy szacują, że w 2012 r. do polskiego e-commerce dołączy ponad 3000 nowych sklepów internetowych. Warto wspomnieć, że do naszego kraju coraz chętniej wchodzą ze swoją ofertą międzynarodowi detaliści, którzy wprowadzają zakupy online dla polskich konsumentów.

W tej chwili już ponad 70% Polaków przyznaje, że kilka razy w roku robi zakupy w sieci. W nadchodzących latach możemy się zatem spodziewać jeszcze większej ekspansji sprzedaży online.

Źródło: imrg.org, eMarketer.com, internetRETAILER.com

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #12. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)