Jak sprzedać drogie towary online?

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 17 września 2015
Kategoria Newsy
Czas czytania: 3 min

raport-logoZ raportu „Luxury shopping in the digital age” przygotowanego przez McKinsley & Co. dowiemy się jakie są zwyczaje zakupowe panują wśród klientów, którzy kupują dobra luksusowe. Rynek ten stopniowo rośnie, ale nie jest to jeszcze ogromny skok. Może się to jednak zmienić. Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego i zachęcić konsumentów, by wrzucili do niego również droższe produkty? Jest kilka sposobów!

Sprzedaż drogich produktów w coraz większym stopniu przenosi się do internetu. Jak wynika z raportu „Luxury shopping in the digital age” przygotowanego przez firmę doradczą McKinsley & Co., w 2013 sprzedaż towarów luksusowych ogółem wzrosła o 2 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. W tym samym okresie sprzedaż najdroższych wyrobów online zwiększyła się o 9 proc., osiągając wartość 9 mld dolarów. Zdaniem autorów raportu, wartość ta w 2019 roku wzrośnie do 20 mld. Co więcej, badania przeprowadzone przez McKinsley & Co. wykazały, że na zakup aż 40 proc. wyrobów luksusowych miał wpływ internet np. kupno produktu poprzedziło wyszukanie go online lub klient zetknął się z ofertą w mediach społecznościowych.

unternet

Sprzedaż drogich produktów online to duże wyzwanie, lecz również szansa dla e-przedsiębiorców. Przedstawiamy wskazówki, które pomogą zwiększyć przychody dzięki sprzedaży droższych dóbr i usług.

Postaw na mobilność

Przygotowując raport „Luxury shopping in the digital age”, McKinsley & Co. przepytało trzy tysiące klientów luksusowych sklepów o ich nawyki związane z używaniem nowoczesnych technologii. Jak się okazało, aż 75 proc. spośród pytanej grupy na co dzień posługuje się tabletem lub smartfonem. Właściciel e-sklepu powinien więc zainwestować również w wersję mobilną swojej strony internetowej tak, by klient mógł wygodnie przeglądać oferowane na niej produkty w podróży lub jedząc obiad w restauracji.

Co dwa portfele to nie jeden

Nie każdego stać, by móc samodzielnie kupić bardzo drogi produkt lub usługę. Właśnie dlatego warto zadbać, by na stronie sklepu internetowego znalazła się płatność ułatwiająca kupowanie kosztownych dóbr i usług razem. – Wspólne zakupy online to przyszłość sektora e-commerce – stwierdza Witalij Kedyk z Wishround. – Dzięki umożliwieniu prowadzenia internetowej zbiórki, przedsiębiorca działający w sieci zwiększa szansę na sprzedaż drogich wyrobów. Ludzie szczególnie chętnie korzystają ze wspólnych zakupów online przy szczególnych okazjach np. kupując prezent na urodziny czy ślub. Dlatego wspólne zakupy online już wkrótce mogą stać się jedną z form płatności oferowanych przez e-sklepy.

Raty ulżą klientowi

Wspólne zakupy online to jeden ze sposobów na sprzedaż drogich produktów konsumentom o mniej zasobnych portfelach. Warto pomyśleć też o rozłożeniu klientom płatności na raty. W ten sposób możemy pomniejszyć nieco cenę w ich oczach. „Najnowszy laptop za jedyne 100 zł miesięcznie? Stać mnie na to!” – pomyśli konsument. Taka cena nie odstrasza jak szereg czterech cyfr.

Wszystko zaczyna się w głowie klienta

Tworząc internetową, drogą ofertę, warto pokazać konsumentowi, że dany produkt jest wart swojej ceny. Psychologia działa tu w służbie przedsiębiorcy. Dzięki odpowiedniemu copwyritingowi jesteśmy w stanie przekonać klienta, że obciążenie związane z dużym wydatkiem zrekompensuje satysfakcja z zakupu. – Sprzedając elektronikę, warto wspomnieć o latach badań, prowadzonych przez najlepszych ekspertów, które skutkowały stworzeniem tego znakomitego wynalazku. Oferując ubranie luksusowej marki, należy wymienić nazwisko słynnego projektanta, który stoi za tym nowatorskim wzorem – podpowiada Witalij Kedyk.

Możliwe, że czas dokonać zmian w e-sklepach. Dobra luksusowe są pożądane i warto ułatwić do nich dostęp dla większej liczby klientów. Może właśnie system ratalny będzie idealnym rozwiązaniem.

Pełen raport „Luxury shopping in the digital age” w wersji angielskiej dostępny jest tutaj.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!