eKomercyjnie.pl

Jak stworzyć użyteczną stronę mobilną?

Autorką poniższego artykułu jest Urszula Holik – marketing communication specjalist w firmie NETFACE.

Dziś trudno sobie wyobrazić, by popularne strony czy aplikacje webowe nie były kompatybilne z urządzeniami przenośnymi. Liczba użytkowników iPhona i Androida wciąż rośnie, zaś smartfony powoli stają się urządzeniami, za pomocą których wielu Internautów korzysta z zasobów sieci. Dobrze zaprojektowana strona desktopowa będzie się wyświetlała na komórkach bez konieczności rezygnacji z możliwości XHTML czy JavaScript.

Już dziś rynek urządzeń mobilnych, stanowi dla wielu osób główny kanał dystrybucji informacji, reklam i usług elektronicznych. W parze z tym zjawiskiem idzie stopniowy wzrost użytkowników Internetu, którzy łączą się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. W 2010 roku producenci Opery Mini odnotowali 118% wzrost ilości odwiedzonych stron internetowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Nie trudno się domyślić, że ten trend w kolejnych latach będzie miał tendencje zwyżkową.

Dwa podstawowe parametry, jakie mają dla mobilnych Internautów kluczowe znaczenie to szybki dostęp do informacji i wygodna obsługa. Użytkownicy, którzy korzystają z urządzeń mobilnych, zazwyczaj nie mają czasu, ani chęci na żmudne przeszukiwanie zasobów sieci, czy kilkakrotne przewijanie strony w celu znalezienia interesujących ich informacji. Dlatego też strony na smartfony muszą cechować się maksymalną prostotą, często kosztem rezygnacji z rozbudowanej grafiki, intuicyjną nawigacją i szybkim transferem danych.

Z danych producentów opera mini wynika, że polscy internauci najczęściej korzystają z zasobów sieci łącząc się z nią za pomocą urządzeń mobilnych w celu zapoznania się z wiadomościami (sportem, informacjami, pogodą), znalezienia adresu lub nr telefonu, sprawdzenia poczty i odwiedzenia portali społecznościowych, zobaczenia rozkładu jazdy, czy znalezienia informacji turystycznych.

Dostosowanie stron desktopowych do potrzeb urządzeń mobilnych możliwe jest na kilka sposobów – wyjaśnia Michał Chołuj z Netface. Pierwszym jest technologia small screen rendering, pozwalająca na automatycznym formatowaniu i zmniejszaniu strony do potrzeb mobilnej przeglądarki. Kolejną metodą jest formatowanie kodu HTML, w taki sposób, że jest on upraszczany i wyświetlany w ograniczonym zakresie. Technologia stylesheets pozwala na opracowanie osobnego arkusza stylów CSS, uruchamianego automatycznie w wypadku wykrycia urządzenia mobilnego. Te metody polegają na formatowaniu stron do potrzeb i parametrów urządzeń mobilnych, co może prowadzić do pojawienia się błędów. Zdecydowanie lepszymi rozwiązaniami są zaprojektowanie od podstaw serwisu mobilnego zgodnie z wytycznymi stron na urządzenia przenośne lub tworzenie tzw. serwisów uniwersalnych, które prezentują treść stron dektopowych i mobilnych w identyczny sposób.

Do najczęstszych celów, jakie spełniać ma strona mobilna należą stworzenie nowego kanału dystrybucji informacji lub produktów, budowanie społeczności wokół maki i innowacyjnego image firmy. By jednak dobrze zaprojektować stronę czy aplikację mobilną należy połączyć powyższe cele z potrzebami użytkownika – wygodą użytkowania, określeniem struktury i hierarchii treści, określeniu zasad nawigacji. Szczególnie ważne jest stworzenie prostej, przejrzystej i czytelnej struktury serwisu, a w tym zaprojektowanie przemyślanej architektury informacji. W tym celu niekiedy tworzy się prototypy serwisu, które pozwalają na określenie tzw Click Streams (ścieżek informacji, jakimi „poruszają się” użytkownicy po serwisie) oraz zidentyfikowanie problemów jakie mogą wystąpić podczas korzystania z serwisu.

To co różni strony mobilne od desktopowych to ich ciężar – zazwyczaj ok. 40 kB, rozdzielczość (zazwyczaj max 200 x 250 px). Takie strony zazwyczaj tworzy się w XHTML – Basic Profile. Najważniejsze elementy serwisów mobilnych to:

  • Nagłówek z informacją o ścieżce kliknięć i miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Linki na ścieżce kliknięć powinny pozwalać na powrót do poprzedniej podstrony;
  • Linia pionowa po lewej stronie – ikony prowadzące do podstron serwisu ikonom, można również nadać wartość od 1 – 9, dzięki czemu, każdy z klawiszy numerycznych telefonu może bezpośrednio prowadzić do kolejnej podstrony serwisu – tzw. access key.
  • W środku treść główna strony, bez nadmiaru grafiki o odpowiednim kontraście, który pozwoli na zapoznanie się z informacją, nawet pod światło.
  • Stopka strony z danymi teleadresowymi.
  • Skrócony adres URL oraz krótkie tytuły dla poszczególnych podstron serwisu.
  • Unikanie stosowania tabel definiowanych w px (w przypadku konieczności ich wstawienia lepiej podać wymiary procentowe), elementów we flashu, ramek,
  • Unikanie obrazków, animacji i grafik na początku strony

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Nowa funkcjonalność GetResponse – statystyki udostępniania emaili w mediach społecznościowych

GetResponse udostępnia zaawansowane narzędzie analityczne, które pozwala marketerom dokładnie zbadać zasięg newsletterów udostępnianych w mediach społecznościowych.

GetResponse, największy w Polsce dostawca usług email marketingowych, udostępnił narzędzie analityczne do badania zasięgu kampanii email marketingowych w najpopularniejszych mediach społecznościowych.

Statystyki udostępniania w mediach społecznościowych pozwalają na jeszcze większy i bardziej kompletny obraz zasięgu prowadzonych kampanii. Klienci GetResponse mogą sprawdzić jak często ich newslettery są udostępniane w serwisach społecznościowych i które z kanałów social media są najbardziej skuteczne w promocji wysyłanych newsletterów.

Co więcej, jeśli użytkownik automatycznie udostępni newsletter na Facebookowym profilu lub fanpage’u, będzie mógł również zobaczyć i zliczyć komentarze, jakie pojawią się pod linkiem do wiadomości.
Aby skorzystać z nowej funkcjonalności, wystarczy umieścić przyciski udostępniania w social media w kreacji newsletterów – Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn oraz Pinterest, a także kombinacje tych stron.

„Przyciski social share mają potężny wpływ na efektywność prowadzonych kampanii email marketingowych. Jak wynika z naszego badania, wiadomości zintegrowane z mediami społecznościowymi generują średnio o 115% wyższy wskaźnik kliknięć. Teraz dzięki funkcjonalności analizowania statystyk marketerzy mogą dokładnie zbadać zasięg newsletterów udostępnianych w mediach społecznościowych.” – mówi Szymon Grabowski, prezes Implix (GetResponse).

Dzięki nowym narzędziom analitycznym w GetResponse, marketerzy mają jeszcze większą możliwość tworzenia wiadomości bardziej dostosowanych do potrzeb odbiorców oraz zwiększenia ich zaangażowania.

Źródło: GetResponse

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Zgoda UOKiK na powołanie spółki easyPack (wspólna inicjatywa PineBridge oraz Integer.pl)

UOKiK wyraził zgodę na utworzenie – przez Asterina Investments, spółkę z grupy PineBridge oraz Integer.pl – wspólnego przedsięwzięcia pod nazwą easyPack. Tym samym sieć Paczkomatów InPost zostanie w okresie kolejnych 4 lat zwiększona do 16 tys. urządzeń. Tylko do końca 2012 roku – dzięki umowie z PineBridge Investments – Grupa Integer.pl rozlokuje 1000 nowych Paczkomatów, z czego około 300 na terenie Polski, 400 w Rosji, 200 na Ukrainie oraz ponad 100 w Czechach i na Słowacji.

Wspólna inwestycja Grupy Integer.pl oraz PineBridge – na łączną kwotę 108 mln EUR (453 mln zł) – zakłada wykorzystanie Paczkomatów InPost w kontekście potencjału dynamicznie rosnącego sektora e-commerce na świecie. W ramach projektu Grupa Integer.pl wniesie w okresie kolejnych 2 lat środki pieniężne i kapitał w wysokości 58 mln EUR (243 mln zł), natomiast PineBridge Investments zainwestuje ponad 50 mln EUR (210 mln zł).

„Zgoda UOKiK dotycząca utworzenia spółki easyPack jest doskonałą wiadomością nie tylko dla nas, ale też dla funduszu PineBridge, który uwierzył w nasz międzynarodowy projekt. Tym samym nic nie stoi już na przeszkodzie, żebyśmy wspólnie realizowali zagraniczną ofensywę związaną z rozwojem sieci Paczkomatów pod marką easyPack. Jesteśmy w pełni przygotowani – zarówno pod kątem formalnym, finansowym i operacyjnym – do kolejnych międzynarodowych wdrożeń. Mamy ogromne doświadczenie rynkowe w tego typu inwestycjach, a do tego jesteśmy przekonani, że oferujemy nie tylko atrakcyjne partnerstwo, ale przede wszystkim najlepszą ofertę dla operatorów pocztowych w każdym kraju i na każdym kontynencie. Naszą silną pozycję w tym sektorze potwierdzają strategiczne kontrakty w Europie, Chile, Arabii Saudyjskiej oraz Rosji” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Harmonogram europejskiej ofensywy Grupy Integer.pl SA zakłada uruchomienie:

  • 1 000 maszyn do końca 2012 roku
  • 3 000 maszyn w 2013 roku
  • 2 500 maszyn w 2014 roku
  • 2 500 maszyn w 2015 roku

Dodatkowo, Grupa Integer.pl posiadać będzie w rezerwie 4 tys. maszyn, dostawianych w różnych krajach w miarę rynkowego zapotrzebowania.

Grupa Integer.pl planuje przeznaczyć do końca 2012 roku na rozwój usługi Paczkomaty InPost od 40 do 80 mln zł, a niemal pięcioletni projekt zagranicznej ekspansji wyceniany jest na około 300 mln euro. Udział usług niestandardowych będzie stanowić co najmniej 30% w przychodach Grupy Integer.pl w najbliższych latach. Dzięki strategicznym inwestycjom – realizowanym na międzynarodowych rynkach – przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych osiągną w ciągu kilku najbliższych lat poziom 20-40 mln euro rocznie.

Na początku czerwca 2012 roku – po kilkumiesięcznych testach operacyjnych – pierwsze urządzenia do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek stanęły w Santiago w Chile. Komercyjny start usługi – realizowany na mocy umowy zawartej przez Grupę Integer.pl z narodowym operatorem CorreosChile – zapoczątkował uruchomienie na kontynencie amerykańskim około 300 Paczkomatów InPost.

Źródło: Grupa Integer.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)