eKomercyjnie.pl

Jak wyglądał rynek e-commerce w Europie w 2011 roku? Polska rośnie najszybciej, ale daleko nam do liderów

E-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. W 2011 roku Europejczycy wydali na zakupy w sklepach internetowych łącznie 200,52 miliarda euro – tak wynika z raportu Centre for Retail Research zrealizowanego dla zachodniej porównywarki cen Kelkoo. Największymi detalistami online byli Wielka Brytania, Niemcy oraz Francja – którzy razem stanowili ponad 71% europejskiego rynku e-commerce.

W 2011 roku najwięcej pieniędzy w sieci wydali mieszkańcy Wielkiej Brytanii (59,42 mld euro), Niemiec (45,07 mld euro) i Francji (38,66 mld euro), a najmniej Danii (5,21 mld euro), Norwegii (4,88 mld euro) oraz Polski (4,51 mld euro).

Wydatki na zakupy online w Europie stanowiły w zeszłym roku 7,8% całkowitej wartości handlu. Najwyższe wskaźniki odnotowano kolejno w Wielkiej Brytanii (12%), Niemczech (9%), Szwajcarii (8,7%) i Norwegii (8,1%), a najniższe w Hiszpanii (3,5%), Polsce (3,1%) oraz we Włoszech (1,3%).

Nie biorąc pod uwagę zarobków w Europie, Polska wyróżniła się najwyższym wskaźnikiem wzrostu wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 sięgnął 33,5%.

W ankiecie znalazły się jeszcze informacje o tym, że 70% kupujących zakłada, że w sieci znajdą większe zniżki, niż w tradycyjnych sklepach. 63% badanych planuje w tym roku wydać więcej na zakupy online, nawet pomimo pogarszającej się sytuacji ekonomicznej.

Z raportu wynika, że statystyczny Europejczyk wydał w zeszłym roku na zakupy online średnio 1221 euro i kupił 25 produktów. Pod względem wydatków na pierwszym miejscu znaleźli się Duńczycy (średnio 1897 euro), przed Norwegami (1734 euro) i Anglikami (1693 euro). Polacy znaleźli się na ostatnim miejscu w zestawieniu (458 euro), wyprzedzeni przez kraje Beneluksu (869 euro) i Hiszpanię (893 euro). Jeśli chodzi o liczbę produktów, najwięcej kupili Brytyjczycy (średnio 39), a najmniej Polacy (15).

Analitycy przewidują, że internetowa sprzedaż w Europie urośnie w tym roku o 16,1% do poziomu 232,76 miliarda euro. W 2011 r. tempo wzrostu było na poziomie 18,7%.

Według prognoz, najszybciej rozwijającym się krajem europejskim w branży e-commerce znowu będzie Polska.

Źródło: Centre for Retail Research / Internet Retailing / WirtualneMedia

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 27 stycznia 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Alleprzetarg do kontroli. Działania skarbówki bezprawne? | Zagraniczne przesyłki to dla Fedeksu za mało. Teraz chce porządzić w Polsce | Dlaczego poniedziałki są ulubionym dniem tygodnia internetowych sprzedawców? | 2,3 tys. osób odejdzie z Poczty Polskiej | Poczta zmienia ofertę. Będzie jak w samoobsługowym sklepie | Miliardy wydawane w sieci | Wpływ social media na e-mail marketing | Czy social media wpływają na decyzje zakupowe?

Alleprzetarg do kontroli. Działania skarbówki bezprawne? »
Kontynuuacja naszego wczorajszego newsa o tym, że Allegro mówi NIE na zbieranie danych o aukcjach i Allegrowiczach. Przetarg Izby Skarbowej wygrała podwarszawska firma prowadząca serwis Allekontrola.pl. Właściciel tego serwisu twierdzi, że nie musi rejestrować zbiorów danych osobowych, z czym nie zgadzają się prawnicy. Więcej w tekście na Wyborcza.biz.

Zagraniczne przesyłki to dla Fedeksu za mało. Teraz chce porządzić w Polsce »
Jedna z największych amerykańskich firm przesyłkowych Fedex, przejmuje polską firmę kurierską Opak. Amerykanie chcą włączyć Opek w swoje struktury międzynarodowe jeszcze w pierwszym półroczu tego roku. Przedstawiciele polskiego przewoźnika nie komentują tej transakcji.

Dlaczego poniedziałki są ulubionym dniem tygodnia internetowych sprzedawców? »
Artykuł o tym dlaczego e-handlowcy ubijają największe targi w pierwszy dzień tygodnia i osiągają wtedy największe przychody. Więcej o dniu rekordowej sprzedaży pisaliśmy w Cyber Monday 2011. Jak jest w Waszym sklepie? Poniedziałki najlepsze?

2,3 tys. osób odejdzie z Poczty Polskiej »
Poważne zmiany szykują się w strukturach zatrudnienia Poczty Polskiej. Operator, aby zachęcić pracowników do odejścia z pracy wprowadził Program Dobrowolnych Odejść, w zamian za wysokie odprawy. Czy ta inicjatywa okaże się skutecznym sposobem na redukcję zatrudnienia w przedsiębiorstwie?

Poczta zmienia ofertę. Będzie jak w samoobsługowym sklepie »
News świetnie kontrastujący z powyższym. Z jednej strony Pocztę Polską czekają zwolnienia, z drugiej zapowiadane są rewolucyjne zmiany. To wszystko to jednak tylko pogoń za pozostałymi krajami w Europie – jak się okazuje, Poczta Polska jest ostatnim operatorem na Starym Kontynencie, który jeszcze nie przeszedł restrukturyzacji.

Miliardy wydawane w sieci »
Artykuł Piotra Mazurkiewicza na temat handlu internetowego, mającego z roku na rok coraz więcej zwolenników. Biznes na rynku e-commerce w przyszłości się opłaci, dlatego jest to szansa rozwoju szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Wpływ social media na e-mail marketing »
Ciekawe wyniki badań + infografika od bloga GetResponse, na temat popularności i efektywności udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Okazuje się, że aż 91,6% udostępnianych wiadomości ukazuje się właśnie na Facebooku.

Czy social media wpływają na decyzje zakupowe? »
Łukasz Plutecki zamieścił na swoim blogu ciekawą infografikę dotyczącą tego, w jakim stopniu media społecznościowe wpływają na decyzję zakupowe. Zapraszam do obejrzenia.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Sklepy iStore.pl zintegrowane z platformą wysyłkową Sendit.pl

Platforma sklepowa iStore.pl jest od dziś w pełni zintegrowana z serwisem wysyłkowym Sendit.pl. Dzięki nowej usłudze przesyłki ze sklepów iStore.pl zostaną dostarczone do klientów przez sprawdzonych przewoźników w korzystniejszej cenie.

Sendit.pl – nowy serwis internetowy Grupy Allegro – ruszył w zeszłym tygodniu. Od dzisiaj jego możliwości są dostępne dla sklepów iStore.pl. Automatyczna integracja z Sendit pozwala szybko i wygodnie wycenić przesyłkę kurierską, zamówić usługę wybranej firmy przewozowej i obserwować status przesyłki. Dzięki temu zarówno właściciele sklepów, jak i Kupujący będą mieli zawsze kontrolę nad procesem dostawy.

Usługi oferowane przez platformę Sendit doskonale wpisują się w potrzeby sprzedawców iStore.pl – mówi Tomasz Cynar, Dyrektor iStore.pl. Udostępniona dziś integracja z Sendit.pl pozwala wygodnie wycenić i zamówić usługę wybranej firmy przewozowej w panelu administracyjnym sklepu, zapewniając preferencyjne ceny tylko dla użytkowników iStore.pl. Wysyłka produktów w sklepach iStore.pl będzie teraz przebiegać jeszcze sprawnej – dodaje Cynar.

W chwili udostępnienia integracji z Sendit.pl, sprawną obsługę przesyłek zapewniają firmy UPS oraz DPD. Lista ta będzie stale rozwijana. Wszyscy sprzedawcy iStore.pl korzystają z wygodnego modelu rozliczeń „post-paid”. Dzięki temu mogą one zlecać przesyłki kurierskie bez konieczności dokonywania przedpłat na konto Sendit.

Aby skorzystać z automatycznej integracji z serwisem wysyłkowym, wystarczy zarejestrować się w Sendit.pl . Operację tę można wykonać z poziomu panelu administracyjnego sklepu, gdzie również odbywa się obsługa całego procesu zlecania usług kurierskich.

Więcej informacji o usłudze i cenach proponowanych dla sklepów można znaleźć na blogu iStore.pl.

Źródło: Grupa Allegro





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)