Jak wyglądały zakupy na tabletach w 4 kwartale 2012? (infografika)

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 14 lutego 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Zachowania klientów, którzy do e-zakupów korzystają z tabletów są inne niż osób korzystających z komputerów. Wiedza o ich nawykach pozwala właścicielom sklepów na zmiany, mające ułatwić konsumentom przyszłe „baraszkowanie” po wirtualnych półkach. Dzięki infografice jaką udostępnił Shop Pad możemy sprawdzić, jak wyglądały zakupy w najgorętszym okresie czwartego kwartału poprzedniego roku.

Spece od optymalizacji sklepów pod urządzenia przenośne przeanalizowali dane z ponad 3500 sklepów przystosowanych do obsługi tabletów. Dane zbierane były pomiędzy 25 listopada a 25 grudnia i dzięki nim możemy poznać kilka ciekawych informacji.

Użytkownicy tabletów surfują po sieci w innych godzinach, niż klienci kupujący na komputerach stacjonarnych. Spowodowane jest to tym, że wiele osób używa tego urządzenia także po godzinach pracy. Dla wielu jest po prostu wygodniejsze w obsłudze.

W okresie, o którym mowa wyżej średnio od momentu otworzenia sklepu do sfinalizowania zamówienia minęło 13 min i 11 sekund, na zamówienie wydano prawie 96 dolarów, a konwersja zamówień wynosiła 3,7%.

Główną platformą na której robiono zakupy był iPad. 66% użytkowników miała na pokładzie iOS6, 26 iOS5, a reszta iOS4. Ten wynik nie musi zaskakiwać jeśli popatrzymy na wyniki sprzedaży tych urządzeń w czwartym kwartale 2012 roku, kiedy to co minutę z półek znikało 189 takich urządzeń.

Warto także zwrócić uwagę, że najczęściej używaną aplikacją społecznościową był Facebook, korzystało z niego 45% posiadaczy tabletów, na drugiej pozycji znalazł się Pinterest 40% i Twitter 14%.

Według badań największe konwersje podczas zakupów na tabletach zauważono wieczorami i w weekendy, co nie musi dziwić jeśli przyjmiemy, że zwykle używamy tych urządzeń w domach i po pracy. Najgorętszy dzień zakupowy przypadł na 8 grudnia, czyli na dwa dni przed tak zwanym „zielonym poniedziałkiem”, kolejny przypadł na Dzień Dziękczynienia.

Jak wspomina raport godziny pracy na tabletach są inne niż, na komputerach stacjonarnych, dlatego warto zwrócić na to uwagę podczas planowanych kampanii e-maliowych do nich trafią wiadomości wysyłane wieczorami i w weekendy. Trzeba więc zerwać ze standardowym mailingiem w czasie lunchów i godzin pracy. Ostatnia ważna wskazówka to społeczności mogą kierować ruch do naszych sklepów, warto więc pamiętać o przystosowaniu ich do przeglądania na tabletach.

Źródło: Shop Pad

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!