eKomercyjnie.pl

Jak założyć sklep internetowy? Nowa książka od eKomercyjnie.pl już dostępna!

Zapraszam wszystkich Czytelników do zapoznania się z naszą najnowszą publikacją! „Jak założyć sklep internetowy? Praktyczne porady na start e-biznesu” to zbiór najlepszych i najciekawszych poradników czy artykułów na temat zakładania sklepu internetowego, jakie kiedykolwiek opublikowaliśmy na łamach eKomercyjnie.pl. Po pierwszych recenzjach jestem przekonany, że to jest lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce rozpocząć handel w Internecie lub rozruszać sprzedaż zaraz po uruchomieniu sklepu internetowego.

AdvertisementReklama

Skorzystaj z wiedzy i stwórz swój własny, skuteczny sklep internetowy!

Z lektury „Jak założyć sklep internetowy?” dowiesz się, od czego tak naprawdę rozpocząć handel internetowy, jaką platformę sklepową wybrać, jak podejść do podpisywania umów i aspektów sprawnych w momencie uruchamiania firmy, a także jak przygotować samą witrynę do tego, by użytkownik nie miał żadnych obaw jeżeli chodzi o dokonanie zakupów.

Nie byłoby tego kompendium, gdyby nie zaangażowanie naszych fantastycznych autorów – praktyków handlu internetowego, którzy mają na swoim koncie setki tysięcy wysłanych zamówień.

Do książki dołączamy też DARMOWY BONUS: kompleksowy wzór biznesplanu dla sklepu internetowego, który można wypełnić i samodzielnie modyfikować według swoich potrzeb! Dowiedz się więcej poniżej.

Spis treści, czyli co takiego znajdziesz w książce?

Książka składa się z dwudziestu trzech rozdziałów wypełnionych wiedzą i praktycznym podejściem do zagadnień związanych z zakładaniem e-sklepu. Oto ich pełna lista:

  • Wstęp: Zacznij dobrze zarabiać na swoim sklepie internetowym
  • Rozdział 1: Szczęście sprzyja przygotowanym, czyli inspirujące wskazówki na udany start w e-biznesie
  • Rozdział 2: Wybieramy system sklepowy: open source, licencja, SaaS czy rozwiązanie dedykowane?
  • Rozdział 3: Podstawy negocjacji i zawierania umów B2B
  • Rozdział 4: Zawieranie umów z dostawcami i przewoźnikami
  • Rozdział 5: Umowa najmu, umowa kredytu i wypowiadanie umów
  • Rozdział 6: Nowe prawo konsumenckie: regulamin, polityka prywatności, formularze i wszystko, co musisz wiedzieć i wprowadzić w swoim sklepie
  • Rozdział 7: Klauzule niedozwolone z 2015 roku – przykłady i wyjaśnienia
  • Rozdział 8: Teksty informacyjne w e-commerce mają wpływ na konwersje. Na co zwrócić uwagę? (+ przykłady)
  • Rozdział 9: Modele logistyczne charakterystyczne dla e-handlu
  • Rozdział 10: Jak dobrze wybrać firmę spedycyjną dla swojego sklepu internetowego?
  • Rozdział 11: Dlaczego potrzebujesz więcej, niż jednego przewoźnika do obsługi logistyki w sklepie internetowym?
  • Rozdział 12: Zaufanie to klucz do skutecznej sprzedaży w Internecie
  • Rozdział 13: Śledzenie e-commerce w Google Analytcs – podstawa prowadzenia biznesu w sieci
  • Rozdział 14: Zalety i wady systemów płatności internetowych
  • Rozdział 15: Co powinna zawierać idealna karta produktu w sklepie internetowym?
  • Rozdział 16: Testowanie = niedoceniana przewaga nad konkurencją
  • Rozdział 17: To fotografa sprzedaje produkt
  • Rozdział 18: Dostawa towaru w sklepie internetowym: zabezpieczenie produktu i promocja marki
  • Rozdział 19: Case study: YoYo.com, czyli jak skutecznie startować z nowym sklepem internetowym?
  • Rozdział 20: Case study: ŚwieżoPalona.pl – od pomysłu na sklep do jego skutecznej realizacji
  • Rozdział 21: Ku przestrodze, czyli historia sklepu Praktyczna.pl, który mi nie wyszedł…
  • Rozdział 22: Case study: od zera do działającego sklepu, czyli jak (i za ile) powstał sklep 4gif.pl?
  • Rozdział 23: Sztuka stawiania małych kroków w biznesie internetowym

Przykładowe fragmenty – zobacz, jak poradnik wygląda w środku:

(kliknij, żeby powiększyć)

BONUS przy zakupie! Wzór biznesplanu dla sklepu internetowego

Wraz z wersją elektroniczną książki otrzymasz również dostęp do wzoru biznesplanu, stworzonego pod kątem sklepu internetowego. Uwzględnia on koszty specyficzne dla prowadzenia e-handlu oraz pozwala oszacować nakłady inwestycyjne do momentu uzyskania zwrotu kapitału oraz wykazania zysku. Biznesplan można pobrać i dowolnie zmodyfikować pod własne potrzeby i specyfikę działalności.

Zamów „Jak założyć sklep internetowy?” już teraz!

Książka jest dostępna w trzech wariantach:

  1. Ebook „Jak założyć sklep internetowy?” + wzór biznesplanu gratis!
  2. Druk + ebook „Jak założyć sklep internetowy?” + wzór biznesplanu gratis!
  3. „Jak założyć sklep internetowy?” + wzór biznesplanu gratis! + konsultacje z eKomercyjnie.pl

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. Tematykę zakładania sklepów internetowych mamy już za sobą, ale z chęcią zamówimy ten tytuł, przeczytamy i podzielimy się wiedzą z naszymi klientami ;)

    Odpowiedz ↓

  2. W związku z planowanym uruchomieniem sklepu internetowego wydaje mi się, że będzie trzeba się zapoznać z tą pozycją.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dropshipping na przykładzie Twojpasaz.pl

Jesteś właścicielem e-sklepu? Chcesz zwiększyć przychody swojej firmy na bazie posiadanej platformy sprzedażowej? Dropshipping jest właśnie dla Ciebie! Na przykładzie doświadczeń w tym segmencie handlu internetowego, które ma sklep internetowy TwójPasaż.plmający asortyment artykułów do domu i ogrodu, przybliżymy Państwu zyski płynące z tego typu działalności.

Dropshipping otwiera podmiotom handlowym nowe drogi dystrybucji i logistyki sprzedaży towaru w sieci. Dla posiadaczy sklepów internetowych jest to wygodna forma prowadzenia działalności lub jej części, polegająca w skrócie na pośrednictwie w sprzedaży.

Najważniejszą zasadą e-handlu w formie dropshippingu jest fakt, że nie trzeba mieć sprzedawanego towaru fizycznie na magazynie. Można zarabiać na produktach, które są własnością innej firmy i których nie posiada się na stanie. Wystarczy dodać produkty podmiotu współpracującego do swojej oferty, znaleźć na nie klienta i pobrać zysk wynikający z różnicy pomiędzy ceną dostawcy a ceną sprzedaży produktu. Podmioty nawiązujące współpracę na bazie takiego modelu sprzedaży otwierają się na nowe możliwości zbytu: dla pośredników jest to możliwość zarobienia na towarze, który mają w ofercie inne firmy, a dla właściciela towaru to szansa na jego zbyt.

Oszczędności z takiej formy współpracy dla e-sklepów są oczywiste:

– nie inwestujemy własnych środków w zamawianie towaru, więc nie mrozimy w ten sposób czasowo kapitału i możemy sprzedawać towar będący własnością innej firmy,

– oszczędzamy na kosztach związanych z przygotowaniem towaru do wysyłki – czas pracy pracownika magazynu, koszt opakowania, miejsce magazynowe potrzebne na stanowisko do pakowania towaru – wysyłką zamówionego towaru zajmuje się firma, będąca jego właścicielem,

– oszczędzamy na kosztach magazynowania towaru u siebie – towar przechowuje właściciel.

Dostawca – podmiot, którego własnością jest towar, również zyskuje na tej formie współpracy. Sprzedaż własnego towaru to oczywista korzyść. Dodatkowo z pewnością dostawca

oszczędza na ilości osób potrzebnych do obsługi klienta detalicznego oraz na reklamie własnych produktów.

Dla sprzedawcy e-sklepu nie jest to jednakże zupełnie bezkosztowa współpraca. Każda firma szukająca odbiorców dla swojej oferty, by zwiększyć sprzedaż inwestuje w reklamę, marketing i inne działania, mające na celu wypromowanie swojej platformy sprzedażowej i tym samym, produktów z oferty. Jednakże, jeśli weźmiemy pod uwagę, że zazwyczaj są to działania kompleksowe, dotyczące sklepu internetowego czy grup produktowych, to tego typu działania związane są bardziej z całościowym prowadzeniem działalności, niż tylko z promocją produktów tylko określonego dostawcy. Sumując: dropshipping to sposób na wypracowanie zysku, z możliwie małym zaangażowaniem finansowym ze strony e-sprzedawcy.

Hurtowniak.pl

AdvertisementReklama

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

OPONEO.PL: rekordowe przychody w 2018 roku i dalsze plany

W 2018 roku Grupa OPONEO.PL, lider internetowej sprzedaży opon w Polsce, odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży oraz wolumenu sprzedanych opon i felg:

  • Rekordowe przychody ze sprzedaży wyniosły 843 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 19 proc.
  • EBITDA wyniosła 29,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 48 proc.
  • Wynik brutto wyniósł 24 mln i wzrósł o 12,5 proc. w stosunku do zysku brutto z 2017 roku.
  • Marża brutto na sprzedaży ukształtowała się na poziomie 19,2 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 0,7 p.p.
  • Zysk netto wyniósł 16,4 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 7 proc.
  • Rekordowy wolumen sprzedanych opon wyniósł 3,3 mln sztuk, co oznacza wzrost rok do roku o 17,9 proc. W analizowanym okresie sprzedano także rekordowe 122,9 tys. felg, co oznacza 8,2-proc. wzrost w porównaniu z 2017 rokiem.
  • Celem Zarządu Spółki na 2019 rok jest dalsza poprawa wyników finansowych, a w efekcie umocnienie pozycji lidera w branży. Powyższym planom sprzyja szczególnie korzystna sytuacja na rynku e-commerce.

Przychody Grupy OPONEO

W 2018 roku przychody Grupy ze sprzedaży wyniosły 843 mln zł. Na sprzedaż krajową przypadało 660,4 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 18,6 proc.. W 2018 roku sprzedaż na rynkach zagranicznych stanowiła blisko 22 proc. obrotów ogółem. Przychody z działalności zagranicznej wyniosły 182,6 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 20, 2 proc.

W 2018 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała 3,3 mln opon, o 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Większość sprzedaży odbyła się w Polsce – Grupa sprzedała tu 2,7 mln opon, czyli 81,8 proc. całości wolumenu. Za granicą sprzedano natomiast 595,6 tys. opon (wzrost o 11 proc. w relacji do 2017 roku). Wpływ na poziom przychodów z rynków zagranicznych w ujęciu złotowym miało osłabienie się polskiej waluty w stosunku do euro.

Wzrost podatku dochodowego Grupy OPONEO.pl o 99,2 proc. rok do roku, do 7,6 mln zł wpłynął na spadek zysku netto, który w 2018 roku wyniósł 16,4 mln zł. Zwiększone obciążenie podatkowe związane jest ze wzrostem opodatkowania bieżącego poszczególnych spółek Grupy oraz większą wartością podatku odroczonego.

Pozytywne trendy obserwowane w 2018 roku utrzymują się także w roku bieżącym. W okresie styczeń-luty 2019 roku Spółka wypracowała 81 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 25 proc.

Strategia umacniania pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w Polsce oraz wzrostu sprzedaży zagranicznej przynosi zamierzone rezultaty. Stawiamy na usprawnianie procesów logistycznych, inwestujemy w rozwój systemów IT, podnosząc ich wydajność i bezpieczeństwo. W ramach naszej Grupy Kapitałowej funkcjonuje także m.in. Dadelo S.A., które sprzedaje rowery i części rowerowe w internecie. Myślimy jednak o dalszej dywersyfikacji biznesu. Aktywnie poszukujemy możliwości wejścia na kolejne rynki e-commerce

– komentuje Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.

Otoczenie rynkowe i planowany rozwój

Planom rozwoju Spółki sprzyja korzystne otoczenie rynkowe. Zgodnie z wyliczeniami Eurostatu, na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa OPONEO.PL, liczba osób dokonujących zakupów w internecie rośnie. Najwyższy odsetek osób, które dokonały transakcji online w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaobserwowano w Wielkiej Brytanii (82 proc., wzrost o 25 p.p. w porównaniu z 2008 r., czyli początkiem zbierania danych). Na drugim miejscu uplasowała się Holandia (79 proc., wzrost o 23 p.p. w porównaniu z 2008 r.), a podium zamknęły Niemcy (75 proc., wzrost o 22 p.p. w porównaniu z 2008 r.)

Wartość krajowego rynku e-commerce wyniosła w 2018 roku 50 mld zł, podczas gdy w 2019 roku ma to być 58 mld zł, a w 2020 roku 67 mld zł. Rozwojowi rynku e-commerce w Polsce sprzyjał przede wszystkim rosnący dostęp do szerokopasmowego internetu.

Wyniki „Raportu E-commerce 2019” wskazują na wzrost zainteresowania zakupami online dokonywanymi przez urządzenia mobilne. Najczęściej w internecie kupują mieszkańcy miast, a najpopularniejszą formą płatności jest szybki przelew, tzw. Pay-By-Link. Na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych kategorii online jest kultura (książki,
płyty, filmy) z 25 proc. udziałem. Na samochody i części samochodowe wskazało 10 proc. badanych.

Respondenci pytani przez autorów analizy – Jak wygląda polski e-handel? , w 2019 roku zamierzają się koncentrować na rozbudowie oferty produktowej e-sklepów. Na tę pozycję wskazało 59 proc. pytanych przedsiębiorców. Wartym podkreślenia jest fakt, że 14 proc. respondentów rozważa rozwijanie biznesu w oparciu o ekspansję zagraniczną. Rozwój nowoczesnych technologii IT kształtuje także trendy na rynku e-commerce – 6 proc. badanych myśli o wprowadzeniu bota.

Sprzyjające działalności Grupy OPONEO.PL tendencje obserwowane są także na rynku motoryzacyjnym. Zgodnie z prognozą IBRM Samar, w 2018 roku zarejestrowano w Polsce 1,6 mln samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony, co oznacza wzrost rok do roku o 8,6 proc. Jest to rekordowa liczba pierwszych rejestracji tego rodzaju samochodów.

Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez ETRMA (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association), w 2018 roku w Europie sprzedano 207,5 mln sztuk zastępczych opon do samochodów osobowych, co oznacza wzrost rok do roku o 1 proc. W Polsce, w 2018 roku sprzedano 11,5 mln zastępczych opon do samochodów osobowych (w tym SUV-ów i lekkich samochodów dostawczych), czyli o 1,4 proc. mniej niż w poprzednim roku.

Źródło wiadomości: informacja prasowa
AdvertisementReklama

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)