Kamil Matysik o inwestycji spółki Red Sky (FilesTube) w Etin Group (sklepy internetowe)

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 10 sierpnia 2010
Kategoria ✍️ Wywiady
Czas czytania: 3 min

Szczecińska spółka Red Sky, która stoi za świetnymi wynikami serwisu internetowego FilesTube.com, objęła 49% udziałów w Etin Group – firmie prowadzącej aktualnie trzy sklepy internetowe: KrainaHerbaty.pl, KrainaKawy.pl oraz KrainaZiół. To bez wątpienia news dnia w naszej branży, jednak zamiast wklejać informację prasową z innych serwisów (wszystko, czego potrzebujecie znajduje się TUTAJ), udałem się do źródła i poprosiłem Kamila Matysika o krótki wywiad.

Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl): Co w prowadzonych przez Was Krainach zmieniło się od czasu naszego ostatniego wywiadu (eKomercyjnie vs Krainy Kamila Matysika – wywiad z cyklu „Jak się robi e-handel w Polsce?)?

Kamil Matysik (Etin Group): Przede wszystkim uruchomiliśmy trzecią z krain: KrainaZiół.pl. Jeszcze prawie bez towaru, ale już działa i czeka na dostawę. Poza tym dosłownie przedwczoraj uruchomiliśmy nasz serwis z założenia społecznościowo-informacyjny (choć funkcje społecznościowe dopiero będą): PrzyFiliżance.pl, który jest nazwany Magazynem Dobrego Smaku. Specjalnie dla niego stworzyliśmy małą redakcję, która pod przewodnictwem naszego redaktora naczelnego będzie edukowała Polaków w dziedzinie herbaciano-kawowo-ziołowej.

KB: Red Sky to firma technologiczna. Jak udało Wam się zainteresować ich handlem tradycyjnymi towarami?

KM: Tego typu inwestycja to część większej strategii firmy Red Sky, której oczywiście ujawnić nie mogę. Sam nie znając jej wcześniej podobnie jak Ty nie pomyślałbym o rozmowach inwestycyjnych właśnie z tego typu firmą. Sprawa jednak była prosta, bo to Red Sky odezwał się do nas.

KB: W takim razie co takiego zrobiliście, że inwestor Was zauważył?

KM: Pół firmy piło nasze herbaty :) Poza tym – jak to określili – dynamicznie się rozwijaliśmy i zauważyli szansę jeszcze większe przyśpieszenie tego rozwoju.

KB: Dlaczego postanowiłeś znaleźć partnera do swojego biznesu?

KM: Bo przed nami jest dużo wyzwań i dużo planów których realizację tego typu partner zdecydowanie ułatwi bądź w ogóle umożliwi. Decyzja o oddaniu połowy firmy oczywiście nie była łatwa i mieliśmy dużo wątpliwości po drodze, w końcu jednak zwyciężyła chęć zrobienia czegoś wielkiego w odpowiednio krótkim czasie.

KB: Czy bez inwestora nie mógłbyś zrealizować swoich e-handlowych planów?

KM: Myślę, że większość planów dałoby się zrealizować, na pewno jednak w dużo dłuższym czasie. Sam fakt jednak tego, iż do inwestycji doszło częściowo odpowiada na to pytanie. Red Sky mając duże doświadczenie i zaplecze jeżeli chodzi o rynki zagraniczne na pewno bardzo pomoże nam w realizacji jednego z ciekawszych ,ale i trudniejszych, czyli ekspansji poza granice polski.

KB: Ile czasu minęło od rozpoczęcia rozmów do podpisania umowy?

KM: Można powiedzieć, że rozmowy potoczyły się ekspresowo – rozpoczęliśmy je w połowie maja.

KB: Co pozyskanie inwestora oznacza dla Waszych nowych i dotychczasowych klientów? Zauważą jakąś różnicę?

KM: W dłuższej perspektywie na pewno – będą to jednak zmiany tylko na lepsze. Planujemy znaczne rozszerzenie asortymentu, rozbudowę oprogramowania oraz wprowadzenie usług dodatkowych… generalnie – będzie się działo!

KB: A co pozyskanie inwestora oznacza dla Was? Nowe samochody i biznesowa emerytura? :)

KM: Właśnie jestem w trakcie pakowania walizki, którą wrzucam do nowego porsche i jadę na wakacje :) A tak na serio, to jak na razie oznacza to jeszcze więcej pracy. Mamy przed sobą długie to do i dużo zapału… oraz środków do jego realizacji.

Cieszę się, że takie inwestycje jak powyższa coraz częściej zdarzają się na polskim rynku e-handlu (nie wszystkie są jednak nagłaśniane). To dobry znak na to, że na sprzedaży tradycyjnych towarów w sieci nie zarabiają wszyscy, oprócz właścicieli sklepów internetowych. Gratuluję załodze Etin Group i życzę powodzenia – skutecznie przecieracie szlaki, oby tak dalej!

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!