eKomercyjnie.pl

KissBox.pl – zakupy w subskrypcji wkraczają do Polski ze wsparciem inkubatora InQbe

Inkubator projektów InQbe.pl (część funduszu IQ Partners) poinformował wczoraj o swojej najnowszej, pierwszej w tym roku inwestycji. Chodzi o spółkę 3MQ, która będzie zajmowała się dostarczaniem niestandardowej usługi comiesięcznej subskrypcji „KissBox-a” (pudełka z miniaturami produktów kosmetycznych) i udostępnianiem pełnowymiarowych wersji produktów kosmetycznych w sklepie internetowym KissBox.pl.

O zakupach w subskrypcji po raz pierwszy „wygadałem się” podczas Uniwersytetu Konwersji Ceneo w Krakowie (wrzesień poprzedniego roku) i przypomniałem o tym temacie 4 lutego w Warszawie (link do prezentacji). Generalnie ten model e-commerce zyskuje coraz większą popularność na Zachodzie i wydaje się świetny do zaadoptowania w polskich warunkach. Od września czekałem na to, aż ktoś wreszcie odważy się zrealizować ten pomysł i wreszcie się doczekałem :)

Jak działają zakupy w subskrypcji? Użytkownik zapisuje się na określone boxy produktowe (lub konkretne produkty) i otrzymuje je w określonych odstępach czasu (najczęściej jest to miesiąc). Dzięki takiemu rozwiązaniu klient nie musi pamiętać o tym, żeby zamówić produkty w sklepie, a sprzedawcy mogą o wiele łatwiej planować swój biznes (raz zdobyty klient daje regularny przychód przez cały rok, handlowiec wie dokładnie, ile towaru potrzebuje w danej chwili, itd.).

Dokładnie na tej samej zasadzie działa uruchomiony jakiś czas temu KissBox.pl. Kupujący (target to Panie) mogą tutaj zamówić eleganckie pudełko, w którym umieszczane są 4-5 miniaturek produktów wiodących marek kosmetyków. To pozwala przetestować towar i jeżeli przypadnie do gustu użytkownik może też zamówić w serwisie jego pełnoprawną wersję. Firma pozwala na zamawianie pojedynczych kissboxów, ale bardzo mocno promuje również zamówienie rocznego abonamentu tej usługi (jeden miesiąc jest wtedy gratis).

Potencjał projektu KissBox.pl dostrzegł inkubator InQbe i wczoraj oficjalnie poinformowano o inwestycji 100. tys zł w zamian za 49,97% udziałów w 3MQ sp. z o.o. Taka kwota wydaje się być idealna do sprawdzenia, czy model zakupów abonamentowych przyjmie się w Polsce.

Czego mi brakuje w KissBox.pl i co ewentualnie bym poprawił? Na pewno zainwestowałbym w nową oprawę graficzną – obecna wydaje się jedynie „wersją alfa” i, choć spełnia swoją rolę, to brakuje jej świeżości. Jest wiele dobrze zaprojektowanych serwisów dla kobiet i na ich stylu spróbowałbym się wzorować. Koniecznie dodałbym też pierwsze opinie użytkowników o otrzymanych paczkach – czy im się to podoba, czy otrzymany zestaw jest wart swojej ceny, itd. Opinie można też dodać na strony poszczególnych produktów. Po zmianie oprawy zostaje „tylko” promocja serwisu w mediach, która jest sporym wyzwaniem, jednak nowość w postaci KissBox.pl powinna spodobać się redaktorom magazynów dla kobiet.

Co sądzicie o modelu zakupów w subskrypcji? Czy KissBox.pl ma szansę wybić się na polskim rynku e-commerce?

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)