eKomercyjnie.pl

Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych – październik 2013

Zgodnie z naszymi przewidywaniami w październiku „zagrzmiało”! Na listę klauzul trafiła „formułka” wymagana przez Grupę Allegro w ramach uczestnictwa programach Zaufane Opinie i POK. Zapis ten i podobny dotyczący Opineo w regulaminach ma/miało setki sklepów. Zwolennicy pisania długich i zawierających, wszystko co im tylko do głowy wpadnie regulaminów odebrali bolesną lekcję.

Posiadacze regulaminów od eKomercyjnie.pl (Regulaminy dla sklepów internetowychmogą spać spokojnie już dawno przewidzieliśmy tą sytuację i zaproponowaliśmy bezpieczne oraz satysfakcjonujące Grupę Allegro rozwiązanie.

„Zapraszamy” do zapoznania się z najnowszym zestawieniem klauzul niedozwolonych, które obejmuje październik 2013 roku.

Zaznaczone na czerwono zapisy naruszają prawa klienta, gdyż zawierają zastrzeżenia i rozwiązania mniej korzystne niż uregulowania ustawowe.

Na zielono oznaczyliśmy nasze porady odnośnie klauzul.

Dane techniczne, opisy i zdjęcia

„Zespół sklepu [xxx] dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za błędne podanie parametrów i właściwości towaru, lub nagłą ich zmianę przez jego producenta. Niemniej w każdym przypadku gdy dane (w tym opisy i dane techniczne produktów) prezentowane na witrynie internetowej sklepu w dniu złożenia przez konsumenta zamówienia nie pokrywały by się z rzeczywistością, w ciągu 10 dni od daty zakupu ma on prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, zgodnie z przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w opisie;
  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w danych technicznych;
  • nie możemy zastrzegać prawa do różnic pomiędzy zdjęciami, a sprzedawanym produktem;
  • nie możemy wyłączyć odpowiedzialności za powyższe błędy w regulaminie;
  • w przypadku błędu klient ma prawo nie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, a roszczenie ze względu na niezgodność towaru z umową.

Dostawa czas i odpowiedzialność

Nie odpowiadamy za opóźnienia w dostawie przesyłek przez Pocztę Polską i firmy kurierskie.

„[xxx] nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe dostawy przesyłki z winy firmy kurierskiej.”

„przesyłka nie została dostarczona do adresata. (…) nie ponosimy odpowiedzialności za nierzetelną pracę kurierów i listonoszy.

Warto zapamiętać:

  • nie możemy domagać się spisania protokołu szkody;
  • nie możemy uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia protokołu szkody;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za czas dostawy;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za szkodę powstałą do momentu wydania/dostarczenia przesyłki klientowi.

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

 

Ograniczenie odpowiedzialności sklepu

Brak wpisów!

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności jeśli prawo taką odpowiedzialność przewiduje;
  • w przypadku poniesienia przez nas straty w wyniku działania lub zaniechania osób trzecich przysługuje na prawo dochodzenia od nich odszkodowania;
  • nagroda jest zrównana w prawach do reklamacji z zakupionym w e-sklepie produktem.

 

Reklamacje i zwroty

Towar do zwrotu przyjmujemy wyłącznie w oryginalnym opakowaniu.

W przypadku reklamacji Klient powinien odesłać towar przesyłką ekonomiczną Poczty Polskiej na adres sklepu.”

Podczas odbioru towaru, Kupujący jest obowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki. Jeśli jej stan sugeruje wcześniejsze otwarcie lub zniszczenie zawartości, Kupujący winien sporządzić protokół w obecności pracownika Poczty Polskiej. Reklamacje dotyczące uszkodzeń podczas transportu będą rozpatrywane jedynie w przypadku przedstawienia protokołu uszkodzenia podpisanego przez w/w pracownika.

Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą oraz podpisaną przez Kupującego kartą gwarancyjną. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.”

„W przypadku stwierdzenia (…) używania publikacji zwrot nie zostanie przyjęty.”

Zwrotowi nie podlega opłata udziału w kosztach wysyłki i obsługi o ile taka miała miejsce.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy potrącać kosztów manipulacyjnych;
  • nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);
  • nie możemy domagać się spełnienia innych warunków niż ustawowe np. numeru RMA
  • koszt dostawy ulega zwrotowi w takim zakresie w jakim zmieniła się po odstąpieniu treść umowy;
  • nie możemy wymagać zwrotu w oryginalnym opakowaniu;
  • nie możemy wymagać zwrotu produktu nieużywanego – produkt może nosić normalne ślady zużycia;
  • nie ograniczać prawa do reklamacji lub ograniczaj swojej odpowiedzialności/udziału w procesie reklamacji;
  • nie możemy wydłużać ustawowych terminów;
  • nie kreować dla siebie praw naruszających prawa konsumenta.

UWAGA! Zwracany nie może być jednak produkt, który powinien być zwrócony w ramach reklamacji.

Sąd właściwy dla sporu

Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.

„Wszystkie sprawy sporne strony będą się starały rozwiązać na drodze polubownej a w sytuacji, gdy porozumienie takie byłoby niemożliwe, spór rozstrzygać będzie sąd właściwy rzeczowo dla siedziby Sprzedawcy.

Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikłych z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla miejsca siedziby SPRZEDAJĄCEGO.

Właściwym do rozstrzygania sporów jest Sąd Rejonowy w Bydgoszczy.

Warto zapamiętać:

  • nie możemy w jakikolwiek sposób zastrzegać określonej właściwości sądu;
  • sądem właściwym jest zawsze sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla rozstrzygnięcia sporu.

 

Zmiana regulaminu

Brak wpisów!

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zmieniać postanowień i zasad „gry” w trakcie „gry”;
  • nie możemy zastrzegać prawa do zmian w regulaminie bez przedstawienia mechanizmu zmiany nie naruszającego praw nabytych klientów.

 

? czyli inne lub dziwne zapisy

„W przypadku niemożności spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę Klientowi nie przysługuje roszczenie o naprawienie wynikłej szkody.”

Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie.

„W przypadku zalegania z płatnością co najmniej trzech rat Sprzedający zastrzega sobie prawo do monitorowania płatności w miejscu zamieszkania Kupującego nie częściej aniżeli raz na 14 dni. Strony zgodnie postanawiają, że koszty monitu bezpośrednio nie mogą przekraczać 300 zł za jedną wizytę u Kupującego.

Klient dokonujący zakupu wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu e-mail do Grupa Allegro sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu oraz przetwarzanie przez sklep oraz Grupa Allegro sp. z o.o. swoich danych osobowych w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w sklepie zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r.

Warto zapamiętać:

UWAGA! Regulamin nie jest miejscem do umieszczania w nim wszystkiego co nam do głowy wpadnie! W regulaminie powinno znajdować się prawem przewidziane minimum i nic więcej.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

 

Autor wpisu

Tagi

8 komentarzy do tekstu

  1. Marcin SKrzypczak

    „nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);”

    To jakim cudem ja mam wiedziec ze klient rzeczywiscie reklamuje/oddaje mi towar który u mnie kupił??

    Odpowiedz ↓

    1. Dziwne pytanie. Trudno zrozumieć żeby przy sprzedaży na odległość nie posiadać swojej własnej ewidencji klientów. Czy to w systemie sklepowym, czy to pozostały e-mail, cokolwiek.

      Po co w ogóle wymagać od klienta dokument zakupu jeśli widzisz w systemie że robił on u Ciebie zakupy ?

      Odpowiedz ↓

  2. Rozwiązań jest kilka i wszystkie proste np. w formularzu prosić o podanie numeru zamówienia…

    Odpowiedz ↓

  3. Witam ,
    co do paragonu to jeśli zwracany jest towar i później pieniążki klientowi to jak ja mam później rozliczyć się z podatku vat przecież muszę anulować ten paragon skoro zwróciłam pieniądze klientowi (jeśli nie wystawiałam FV bo nie wystawię później korekty na 0 zł) ? Dzisiaj moje biuro rachunkowe kazało mi założyć zeszyt na paragony ze zwrotów i te wystawione pomyłkowo . To jak ja mam to rozwiązać . Proszę o poradę .
    Pozdrawiam Monika

    Odpowiedz ↓

    1. Krzysztof Bartnik

      Pani Moniko, zapraszam do naszego poradnika na ten temat -> https://www.ekomercyjnie.pl/jak-ksiegowac-zwroty-i-reklamacje-w-sklepie-internetowym/

      Odpowiedz ↓

    2. Oj, to jakieś pół roku za późno kazali ci ten zeszyt / ewidencję założyć.
      Ale jak do tego już doszli, to niedługo pewnie dokopią się do tego, że paragon nie jest wymagany przez US.
      Teraz to przy zwrocie podpis klienta jest najważniejszy, a nie jakiś tam paragon.

      Odpowiedz ↓

      1. Dzięki Panowie :) No muszę chyba im kazać się dokształcić bo za coś im płacę a to ja się muszę dowiadywać co trzeba a co nie …

        Odpowiedz ↓

        1. @Monika

          Z tego powodu dwa lata temu zwolniłem księgowa i przeniosłem całą firmę do iFirma i jestem nie tylko bogatszy, ale szczęśliwszy.

          Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

10 lat minęło jak jeden dzień… – urodziny sklepu Creativehobby.pl

Autorką poniższego materiału jest Iwona Radoszewska ze sklepu internetowego Creativehobby.

Sklep Creativehobby istnieje na rynku od 2003 roku. Na początku swojej działalności oferował produkty tylko jednej firmy, które były przeznaczone do tworzenia ozdób w technice Decoupage. Z upływem czasu sklep wzbogacił swoją ofertę o produkty kolejnych firm, nadal jednak skupiając się wokół tej techniki.

W ciągu kolejnych lat na rynku zaczęły pojawiać się nowe trendy rękodzielnicze. Chcąc zaproponować szerszą ofertę naszym klientom podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu do oferty produktów do takich technik jak cardmaking, scrapbooking, filcowanie, itp. Wraz z ich wprowadzeniem nasz sklep rozpoczął dynamiczny rozwój, którego efektem jest oferta, która obecnie obejmuje 11 tysięcy produktów!!!! I to jeszcze nie koniec…

Nasze działania skupiają się na tym, aby w jednym miejscu klient mógł znaleźć wszystko, co potrzebuje do swojej ulubionej techniki, a jednocześnie mógł odkryć coś nowego.

Creativehobby to nie tylko sprzedaż. To przede wszystkim sklep kładący ogromny nacisk na zadowolenie klienta. Stąd wysokie standardy obsługi klientów oraz dostępność wielu kanałów komunikacji. Creativehobby to także miejsce wymiany doświadczeń realizowanych za pośrednictwem bloga oraz profilu na Facebooku, skąd można czerpać rzetelną i fachową wiedzę a także inspiracje do realizacji najróżniejszych projektów.

creativehobby-sg

Naszą ofertę kierujemy do osób, które lubią spędzać czas w kreatywny sposób i największą radość sprawia im uśmiech drugiej osoby na widok prezentu, który został wykonany własnoręcznie. Tak więc zapraszamy każdego, kto uwielbia tworzyć zakręcone projekty. Bez znaczenia czy jest to klient indywidualny, instytuacja pożytku publicznego, firma zajmująca się tworzeniem rękodzieła lub prowadząca warsztaty. Każdy znajdzie u nas coś dla siebie. Dodatkowo dla każdej z tych grup przygotowaliśmy specjalne oferty rabatowe.

10-te urodziny to czas kiedy mogę powiedzieć, że bardzo wiele wydarzyło się zarówno w naszej branży, jak i w handlu internetowym. Działalność rozpoczynaliśmy mając sklep założony na prostym oprogramowaniu OsCommerce. Obecnie działamy na platformie dedykowanej, którą cały czas rozbudowujemy dodając kolejne użyteczności, aby nasi klienci czuli się u nas dobrze, a zakupy sprawiały im przyjemność. Nasze działania zmierzają również w kierunku zwiększenia poczucia bezpieczeństwa naszych klientów stąd podjęcie decyzji o wdrożeniu certyfikatu SSL. Na tym nie poprzestaniemy i zrobimy wszystko, aby nasi klienci czuli coraz większą satysfakcję dokonując zakupów w naszym sklepie.

By zwiększyć zadowolenie klientów od początku swojej działalności wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Co się pod tym kryje?

  • Własny magazyn, w którym znajdują się produkty z oferty sklepu (utrzymujemy stany magazynowe), co pozwala na szybką realizację złożonych zamówień.
  • Szeroka gama rabatów – klient, który pojawi się w naszym sklepie może z nich skorzystać już przy pierwszych zakupach!!!
  • Program lojalnościowy – ciekawy i bardzo korzystny program budujący stale powiększającą się rzeszę zadowolonych klientów sklepu.
  • Wiele form wysyłki – klient wybiera taką opcję dostawy, która jest dla niego najbardziej wygodna. Przy zamówieniu powyżej 150 zł proponujemy już darmową dostawę.
  • Wiele kanałów płatności – w zależności od preferencji klienta może on wybrać płatność przy odbiorze, płatność przelewem, jak również szereg szybkich płatności realizowanych przez PayPal, Dotpay, PayU, Przelewy24.

 

Przeczytaj też:
Pokaż Swój Sklep [PSS]: Iwona Radoszewska, CreativeHobby.pl »

Źródło: informacja prasowa





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Grupa Integer.pl – wyniki za III kwartał 2013 roku

integer-logoGrupa Integer.pl – druga co do wielkości grupa pocztowa w Polsce, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy oraz właściciel międzynarodowej sieci Paczkomatów InPost – wypracowała w III kwartale 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 85,23 mln zł, co oznacza wzrost o 26,5% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Spółka odnotowała 7,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto, czyli o ponad 98% więcej niż w III kwartale 2012.

Skonsolidowany wskaźnik EBITDA w III kwartale 2013 roku wyniósł 14,73 mln zł, zaś zysk operacyjny EBIT 9,25 mln zł.

przychody-integer-q3-2013

Narastająco po trzech kwartałach 2013 roku Grupa Integer.pl osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 239,71 mln zł i zysk netto na poziomie 17,33 mln zł. Wyniki osiągnięte w 2013 roku należy porównywać do danych z 2012 roku oczyszczonych o
jednorazową transakcję sprzedaży spółki zależnej Kolportaż Rzetelny Sp. z o.o. Wartość tej transakcji wynosiła 52,75 mln zł.

Porównanie danych finansowych oczyszczonych o jednorazowe zdarzenie występujące w 2012 roku (w tys. złotych):

zysk-integer-q3-2013

Na wynik Grupy Integer.pl w III kwartale 2013 roku istotnie wpłynęły koszty międzynarodowej ekspansji Paczkomatów InPost. Według szacunków Grupy pierwsze przychody i zyski z danego kraju, w którym spółka rozpoczęła swoją działalność, pojawią się po około 12 miesiącach. Miesięczny breakeven powinien zostać osiągnięty w końcówce 2014 roku.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z minionego kwartału, w którym po raz kolejny przyspieszyliśmy proces instalacji Paczkomatów. Zakładaliśmy, że 1100 urządzeń stanie na polskim rynku do końca roku, tymczasem udało się tego dokonać już w ostatnich dniach października.

Nasze oczekiwania przerosło także tempo rozwoju zagranicą. Rozpoczęliśmy już budowanie sieci Paczkomatów InPost w 15 krajach i jesteśmy w procesie pozyskiwania około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. Równolegle prowadzimy pierwsze działania na największych światowych rynkach – w Chinach i USA.

Jest to kluczowa wiadomość zwłaszcza w sytuacji niesamowitego boomu na światowym rynku e-commerce. Rewelacyjne wyniki jednego z naszych partnerów – Eesti Post, pozwalają nam sądzić, że użytkownicy e-sklepów kochają Paczkomaty. W przypadku usług świadczonych przez estońską pocztę aż 50% paczek pochodzących z portali aukcyjnych i e-sklepów trafia do naszych terminali! Z niecierpliwością czekamy też na zimę i świąteczny szczyt w przyszłym kwartale, podczas którego z roku na rok bijemy rekordy obrotów – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl.

Paczkomaty

Grupa Integer.pl prowadzi obecnie największą w swojej dotychczasowej historii krajową i zagraniczną ekspansję Paczkomatów InPost. Tym samym:

  • Od listopada 2013 roku na polskim rynku dostępnych jest już 1100 Paczkomatów InPost.
  • Kontynuowany jest rozwój sieci urządzeń zagranicą. Do końca 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 Paczkomatów.
  • Spółka jest w trakcie pozyskiwania około 6.000 lokalizacji – nowe Paczkomaty staną w 15 kolejnych krajach: Francji, Włoszech, Austrii, na Węgrzech, w Turcji, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Danii, Holandii, Szwajcarii, Rumunii i Bułgarii, Rosji oraz Hiszpanii.

Liczba zainstalowanych i działających maszyn na koniec III kwartału 2013:

paczkomaty-q3-2013

W ciągu najbliższych 4-5 lat Paczkomaty InPost pojawią się też w obu Amerykach oraz w Azji. Trwają prace nad przygotowaniem lokalizacji pod planowaną inwestycję. W USA Grupa Integer.pl zamierza uruchomić 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku, zaś w Azji w pierwszej kolejności Paczkomaty wejdą do Chin – do Pekinu i Szanghaju. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)