eKomercyjnie.pl

Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych – sierpień 2014

uokik-logoWygląda na to, że w zakresie klauzul niedozwolonych mamy teraz okres przejściowy. Do czasu wprowadzenia nowych przepisów dotyczących sprzedaży konsumenckiej (zaczną obowiązywać od 25 grudnia br.) nie spodziewamy się nagłych czy niespodziewanych zapisów w zakresie regulaminów. Wpisywane w ostatnich tygodniach klauzule są bliźniaczo podobne do tych, które już wcześniej wpisano i o których pisaliśmy wielokrotnie. Dziwne, że jeszcze e-sklepy mają w regulaminach takie zapisy i dają na sobie żerować organizacjom prokonsumenckim. Posiadając dowolny z naszych Regulaminów dla sklepów internetowych możecie spać spokojnie, gdyż ciągle sprawdzamy dla Was rejestr klauzul niedozwolonych, a także przedstawiamy zestawienia na ten temat.

Zaznaczone na czerwono zapisy naruszają prawa klienta, gdyż zawierają zastrzeżenia i rozwiązania mniej korzystne niż uregulowania ustawowe. Na zielono oznaczyliśmy nasze porady odnośnie klauzul.

Dane techniczne, opisy i zdjęcia

Brak wpisów!

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w opisie;
  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w danych technicznych;
  • nie możemy zastrzegać prawa do różnic pomiędzy zdjęciami, a sprzedawanym produktem;
  • nie możemy wyłączyć odpowiedzialności za powyższe błędy w regulaminie;
  • w przypadku błędu klient ma prawo nie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, a roszczenie ze względu na niezgodność towaru z umową.

Dostawa, czas i odpowiedzialność

„[XXX] nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe dostarczenie przesyłki przez Pocztę Polską lub firmę kurierską.”

„[XXX] nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne produktów, wynikłe z transportu lub za niewykonanie bądź niewłaściwe wykonanie usługi przez Pocztę Polską lub firmę kurierską.”

„[XXX] nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy, z uwagi na okoliczności, które nie są od niego zależne.”

„[XXX] nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne produktów, wynikłe z transportu lub za niewykonanie bądź niewłaściwe wykonanie usługi przez Pocztę Polską lub firmę kurierską.”

„[XXX] nie odpowiada za opóźnienia w dostawie spowodowane niewywiązaniem się przez firmy wysyłkowe z umów usługi przewozowej i pocztowej.”

„W przypadku zamówienia składającego się z kilku różnych produktów, sklep zastrzega sobie prawo do oddzielnego wysyłania produktów.”

„[XXX] nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia powstałe z winy poczty polskiej lub firm kurierskich.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy domagać się spisania protokołu szkody;
  • nie możemy uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia protokołu szkody;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za czas dostawy;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za szkodę powstałą do momentu wydania/dostarczenia przesyłki klientowi.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

 

Ograniczenie odpowiedzialności sklepu

„[XXX] ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie do kwoty zamówienia i nie odpowiada za szkody wynikłe z braku realizacji zamówienia lub jego nienależytej realizacji.”

„W przypadku zakupu towaru, na który wprowadzona jest błędna cena, przez obsługę sklepu bądź błąd serwera kupujący zostanie poinformowany o tym fakcie a zamówienie zostanie anulowane.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności jeśli prawo taką odpowiedzialność przewiduje;
  • w przypadku poniesienia przez nas straty w wyniku działania lub zaniechania osób trzecich przysługuje na prawo dochodzenia od nich odszkodowania;
  • nagroda jest zrównana w prawach do reklamacji z zakupionym w e-sklepie produktem.

Reklamacje i zwroty

„Jeśli zwrot nastąpi w przeciągu tych 10 dni gwarantujemy zwrot w wysokości 100% zapłaconej kwoty za produkt przelewem wyłącznie na rachunek bankowy klienta.”

„W przypadku wniesienia niezasadnej reklamacji oraz w przypadku niezasadnego odstąpienia od umowy, Kupujący ponosi koszty dostarczenia towaru do Sprzedającego oraz zwrotu towaru do Kupującego.”

„(…) Zwrotom nie podlegają towary objęte promocją cenową lub/i wyprzedażą.”

„Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego.”

Ze względu na wymogi proceduralne nie będziemy rozpatrywać reklamacji: – bez poprawnie wypełnionego protokołu szkody z kurierem dostarczającym przesyłkę na uszkodzenie, które powstało podczas transportu, – w których brak fabrycznego opakowania reklamowanego towaru.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy potrącać kosztów manipulacyjnych;
  • nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);
  • nie możemy domagać się spełnienia innych warunków niż ustawowe np. numeru RMA
  • koszt dostawy ulega zwrotowi w takim zakresie w jakim zmieniła się po odstąpieniu treść umowy;
  • nie możemy wymagać zwrotu w oryginalnym opakowaniu;
  • nie możemy wymagać zwrotu produktu nieużywanego – produkt może nosić normalne ślady zużycia;
  • nie ograniczać prawa do reklamacji lub ograniczaj swojej odpowiedzialności/udziału w procesie reklamacji;
  • nie możemy wydłużać ustawowych terminów;
  • nie kreować dla siebie praw naruszających prawa konsumenta;

UWAGA! Zwracany nie może być jednak produkt, który powinien być zwrócony w ramach reklamacji.

Sąd właściwy dla sporu

„W przypadku sporów mogących powstać z w związku z niniejszą Umową, ich rozpatrzenie będzie należeć do sądu arbitrażowego, właściwego miejscowo dla Sprzedającego.”

„Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd wybrany przez powoda.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy w jakikolwiek sposób zastrzegać określonej właściwości sądu;
  • sądem właściwym jest zawsze sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla rozstrzygnięcia sporu.

Zmiana regulaminu lub istotnych elementów umowy

„[XXX] zastrzega sobie prawo zmiany cen, opisów produktów, zmiany treści niniejszego regulaminu itp. treści na naszej stronie internetowej i w swojej ofercie.”

Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia drogą internetową lub telefonicznie w ciągu 48 godzin od jego otrzymania, jednocześnie zastrzegając sobie prawo odstąpienia umowy, w ciągu 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia przez kupującego.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zmieniać postanowień i zasad „gry” w trakcie „gry”;
  • nie możemy zastrzegać prawa do zmian w regulaminie bez przedstawienia mechanizmu zmiany nie naruszającego praw nabytych klientów.

? czyli inne lub dziwne zapisy

„Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji.”

Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z jego przyjęciem. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, także bez podania przyczyny.”

„Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link potwierdzający w mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.”

„W przypadku uszkodzenia opakowania (…) [XXX] zastrzega sobie odliczenie kosztów nowego opakowania towaru (usunięcia szkody).”

Warto zapamiętać:

  • należy poświęcić szczególną uwagę momentowi zawarcia umowy, gdyż z chwilą zawarcia umowy prawa i obowiązki stron są dokładnie uregulowane w obowiązujących przepisach;
  • złożenie zamówienia jest złożeniem zamówienia, a nie akceptacją regulaminu, czy zgoda na otrzymywanie informacji handlowych (na to należy odebrać osobne zgody).

UWAGA! Regulamin nie jest miejscem do umieszczania w nim wszystkiego co nam do głowy wpadnie! W regulaminie powinno znajdować się prawem przewidziane minimum i nic więcej.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nowa odsłona serwisu Szafa.pl

szafa-logoOd września br. serwis Szafa.pl wzmocnił bezpieczeństwo zakupów oraz postawiał na wiarygodność wszystkich osób biorących udział w procesie zakupowym. Portal Szafa.pl uruchomił liczne funkcjonalności w tym usługę Bezpieczna Szafa.pl oraz Gwarancja Szafa.pl, a także wprowadził nowy wygląd serwisu.

Szafa.pl, jeden z największych modowych serwisów sprzedażowych dla kobiet, które sprzedają i wymieniają się ubraniami, od września br. przeszedł metamorfozę – zmienił wygląd, wprowadził szereg nowych funkcjonalności i udogodnień dla użytkowniczek i użytkowników, ale przede wszystkim postawił na większe bezpieczeństwo osób kupujących.

„Szafa.pl to serwis wielowymiarowy. Znajdą tu swoje miejsce osoby, które chciałyby sprzedać lub wymienić się ubraniami zarówno używanymi jak i nowymi, dlatego tak ważne jest dla nas bezpieczeństwo zakupów i komfort korzystania z serwisu” – mówi Bartek Dudzik, Brand Manager Szafa.pl. „Postawiliśmy także na redesign serwisu. Nowoczesny wygląd wprowadzony został nie tylko ze względów estetyczny, przede wszystkim sprawia, że strona działa bardziej efektywnie, a zdjęcia ładują się szybciej” – dodaje B. Dudzik.

szafa-sg

Program Bezpieczna Szafa.pl to ogół działań poprawiających bezpieczeństwo użytkowniczek/ów na serwisie Szafa.pl. W ramach tej usługi mieszczą się takie działania jak: bezpieczne i szybkie płatności online, zabezpieczenia serwisów i serwerów oraz ochrona danych osobowych. Cały czas promowana jest także weryfikacja kont użytkowniczek poprzez przelew bankowy, ponieważ jest to jedna z najpewniejszych form potwierdzenia tożsamości. Został wprowadzony także status “Zaufanej Szafowiczki” przyznawany za same pozytywne komentarze wystawiane po realizacji transakcji.

Rozbudowane zostało Centrum Bezpieczeństwa, w którym znajdą się porady na co zwrócić uwagę przed dokonaniem transakcji oraz podczas finalizacji transakcji. Tak, jak dotychczas, będzie działało Centrum Rozwiązywania Sporów, gdzie użytkowniczkom pomaga się w rozstrzygnięciu problemów – zarówno drogą mailową, jak i telefoniczną.

Kolejną nowością i dużą zmianą, jest uruchomienie usługi Gwarancja Szafa.pl, czyli Programu Ochrony Kupujących. Będzie to zakres działań zmierzających do zapewnienia odpowiedniej ochrony osobom kupującym na wypadek oszustw. Cały czas serwis będzie ściśle współpracować z Policją.

szafa-info

„Dzięki uprzejmości Policji został przygotowany specjalny wywiad, w którym Inspektor dr Mariusz Sokołowski – Rzecznik Prasowy Komendy Głównej Policji w Warszawie, udziela informacji, jak zgłosić oszustwo i jakie jest dalsze postępowanie w tej sytuacji. Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby serwis Szafa.pl gwarantował bezpieczeństwo i jakość zakupów, a w razie potrzeby oferował niezbędne wsparcie osobom kupującym i zwrot wartości zakupów” – informuje Weronika Krystoń, PR Manager Szafa.pl.

Grupa Szafa.pl to grupa uzupełniających się serwisów społecznościowych i informacyjnych, ponad 2,5 miliona użytkowniczek/ów oraz 1,5 milion fanek/ów na facebook.com. W skład portfolio serwisów wchodzą Szafa.pl, Zszywka.pl, Szafiarenka.pl, Szafka.pl, Stylistki.pl, Cekin.pl, MIUMAG. Szafa.pl to społeczność kobiet, które „uwalniają swoje ciuchy”, by podążać za nowymi trendami. Serwis oferuje nie tylko możliwość kupna czegoś fajnego i modnego, ale także wymianę i sprzedaż swoich ubrań, akcesoriów, czy kosmetyków. Szafa.pl przez 5 lat swojej działalności zdobyła zaufanie ponad 1,3 miliona aktywnych Szafowiczek, które wciąż zmieniają swoją garderobę oraz doradzają sobie w kwestii mody, wymieniają się inspiracjami a także prowadzą ciekawe rozmowy na szafa.pl.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Paczuszka.com

Krótki opis: Paczuszka.com o platforma kurierska obsługująca przesyłki krajowe i międzynarodowe. Umożliwia wysyłkę kurierem do 70% taniej.

Oferta firmy: Platforma kurierska Paczuszka.com umożliwia wysyłkę kurierem do 70% taniej. Obsługujemy wysyłki krajowe oraz międzynarodowe. Nie wymagamy podpisywania umowy. Dołącz do tysięcy zadowolonych firm korzystających z naszych usług.

Dodatkowe możliwości:

  • dedykowana infolinia
  • pełne wsparcie techniczne
  • obsługa reklamacyjna oraz interwencje po naszej stronie
  • lider przesyłek paletowych w Polsce.

Dostępne firmy kurierskie: DHL, GLS
Opłaty abonamentowe: Brak
Opłaty za nadanie paczki: Dla firm współpracujących regularnie oferujemy stałe rabaty
Konieczność podpisania umowy: Brak
Czas potrzebny na rozpoczęcie współpracy: Natychmiast po zalogowaniu
Forma współpracy: Możliwość zamówienia kuriera bez potrzeby podpisywania żadnej umowy

Dodatkowe informacje:

  • Strona główna Paczuszka.com
  • Cennik Paczuszka.com
  • Kontakt z Paczuszka.com
  • O Paczuszka.com
  • Autor wpisu

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Newsletter

    BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
    72-stronicowy ebook (pdf)
    - zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

    Zamknij

    Najlepsze poradniki i informacje
    e-commerce prosto na Twój e-mail!

    Bonus dla Ciebie:
    PDF, 72 strony!

    Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

    Od razu wyślemy do Ciebie:

    • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
       
    • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
      (poradnik .pdf)