Posiadacze usługi Amazon Prime wydają na zakupy 5,6% więcej, niż normalni klienci

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 22 marca 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

amazon-primeUsługa Amazon Prime ma już 10 milionów członków, którzy wydają na zamówienie średnio o 5,6% więcej, niż inni klienci tego sklepu internetowego – tak wynika z najnowszych raportów firm The Morningstar i eDataSource. Prime to program oferujący klientom dwudniową dostawę oraz strumieniowy dostęp do ponad 25 tysięcy programów telewizyjnych i filmów – wystarczy, że zapłacą roczną opłatę abonamentową w wysokości 79 dolarów (około 255 zł).

Amazon podał kilka informacji o wielkości, wartości zamówień oraz rentowności już 8-letniego programu Amazon Prime i przyznaje również, że w sierpniu program Prime stanowił więcej sprzedanych przedmiotów, niż uruchomiony 10 lat temu Free Super Saving Shipping Program, oferujący bezpłatną wysyłkę zamówień powyżej 25 dolarów.

amazon-prime-korzysci

Najnowsze szacunki dotyczące liczby członków programu Amazon Prime, pochodzą z raportu opublikowanego przez agencję analizującą dane finansowe – The Morningstar. Obliczenia rozpoczęto w 2012 roku przez agencję Bloomberg, która powołała swoje dane na nieznane źródła Amazonu, który twierdził, że miał wówczas 5 mln członków.

Dalsze obliczenia prowadził Morningstar, który zaczął od analizy sprawozdań finansowych Amazonu i na podstawie składek członkowskich ustalił przybliżoną wartość liczby członków. Morningstar wziął również pod uwagę liczbę klientów Prime, których Amazon mógł zdobyć poprzez takie taktyki jak rozdawanie próbnego członkowstwa konsumentom, którzy zakupili tablety Kindle Fire. Ich raport szacuje, że do końca 2011 roku, Amazon sprzedał ich ponad 10 mln i dodaje, że ponad 40% próbnych członków otrzymało później pełne członkostwa.

Morningstar ustaliło, że konsumenci należący do Prime powracają do kupowania i wydają na zakupy więcej. W ciągu ostatnich trzech miesięcy poprzedzających badania, ustalono, że 34% kupujących w Amazonie było członkami Prime, 33% było właścicielami Fire Kindle, 32% posiadało inne urządzenia Kindle i 13% miało kartę Visa marki Amazon. Badanie wykazało również, że członkowie Prime wydali więcej: około 1200 dolarów rocznie (w tym 79 dolarów opłaty członkowskiej) w porównaniu do 600 dolarów wydawanych przez innych klientów Amazonu.

Kolejny raport – od eDataSource twierdzi, że w lutym, członkowie Prime wydali na zamówienie średnio 48,56 dolarów – o 5,6% więcej niż 45,98 dolarów wydanych przez innych kupujących w Amazonie. Badania rynku oparto na analizie 35 tysięcy pokwitowań z panelu konsumentów (badanie obejmowało okres od grudnia do lutego). Raport dodaje również, że w lutym członkowie Prime kupili średnio 1,63 sztuk, w porównaniu do 1,46 sztuk kupowanych przez innych kupujących w Amazonie. Agencja eDataSource twierdzi, konsument Prime wydał w tym czasie średnio 179,60 dolarów – 74,5% więcej niż 102,90 wydanych przez konsumentów nienależących do programu Prime.

Źródło: Internet Retailer

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!