KodyRabatowe.pl – od startupu do rentownego biznesu w cztery lata

Autor tekstu Newsy e-commerce
Opublikowano 5 listopada 2014
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

kodyrabatowe-logo-newPortal KodyRabatowe.pl obchodzi właśnie czwarte urodziny – projekt wystartował w październiku 2010 roku. W tamtym czasie strona oferująca kody ze zniżkami na zakupy w sklepach internetowych przez wielu ekspertów była traktowana głównie jako ciekawostka. Jednak platforma, którą założyli studenci z Krakowa, szybko zyskała uznanie na rynku e-commerce.

Dziś to największy gracz w swoim segmencie. Portal należy do polskiej grupy International Coupons, firmy która prowadzi działania w 12 krajach na całym świecie.

Perspektywy dla rynku e-commerce są w Polsce niezwykle obiecujące. Z najnowszej analizy PMR wynika, że w 2014 roku wartość e-handlu wyniesie ponad 27 mld złotych. To kolejny rok wzrostów, który wykorzystują KodyRabatowe.pl.

– Na początku musieliśmy przekonać Polaków, że kody rabatowe to realne oszczędności. W USA i Europie Zachodniej taki model sprawdza się doskonale. Innym wyzwaniem było zaprojektowanie platformy, która będzie łatwa w obsłudze oraz zapewni klientom dostęp do szerokiego asortymentu produktów – tłumaczy Szymon Dobosz, CEO w International Coupons.

kodyrabatowe-sg

Po dwóch latach, zakończonej sukcesem walki o polskiego klienta, nadszedł czas na ekspansję na inne rynki. W 2012 roku kolejne wersje językowe portali zainaugurowały działalność w Wielkiej Brytanii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech oraz Brazylii i Rosji. Dla firmy był to moment przełomowy.

– Ciężka praca całego zespołu oraz efektywny model biznesowy przyniosły świetne efekty. Jesteśmy dumni, że jako polski startup osiągnęliśmy sukces – wyjaśnia Szymon Dobosz, CEO w International Coupons i zaraz dodaje – Oczywiście mamy świadomość, że w tym biznesie nie można osiadać 
na laurach. W zanadrzu mamy kilka niespodzianek.

Nadchodzący 2015 rok to kolejne wyzwania, a International Coupons zbroi się na potęgę – do zespołu dołączyli eksperci z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce jak Radek Tyszko (wcześniej m.in. Ceneo.pl), Łukasz Gwóźdź (Grupa Nokaut, Ceneo.pl, a później cała Grupa Allegro) czy Łukasz Mentel (m.in. Grupa Onet – zumi.pl).

Poza znaczącymi transferami kadrowymi firma właśnie rozpoczyna działania w Indiach. To prawdziwe wyzwanie i zarazem unikalny projekt w historii polskiego e-handlu, który może przetrzeć szlak innym firmom znad Wisły. To także kolejny dowód na to, że dobrze rozwijany startup może przekształcić się w rentowny biznes.

KodyRabatowe.pl to także już po raz drugi partner premium akcji Dzień Darmowej Dostawy, organizowanej przez eKomercyjnie.pl.

Źródło: informacja prasowa

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!