eKomercyjnie.pl

Komentarz rynkowy DPD Polska. Co słychać w e-commerce? Dalsze wzrosty!

Sociomatic Labs w swoich prognozach przewiduje systematycznie zwiększającą się podaż w sektorze sprzedaży elektronicznej. Według ekspertów tej firmy, za 3 lata w naszym kraju funkcjonować ma 30 tys. e-sklepów, których wartość może osiągnąć nawet 60 mld zł. Według tych założeń, roczne wzrosty branży będą sięgać 15%.

Tendencję zwyżkową potwierdzają także badania E-commerce w Polsce 2017 przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius. Już 53% polskich  internautów dokonuje zakupów w sieci. Jest to sześcioprocentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobny progres można zaobserwować w kwestii zakupów zagranicznych. Odsetek aktywnych internautów w tym zakresie wzrosła z 10 w roku 2016 do 16 procent w 2017.

– Informacja o wzrostach w e-commerce nie jest niczym zaskakującym. Sektor regularnie notuje świetne wyniki i nie zanosi się na zmiany w tym zakresie. DPD Polska również zauważa te tendencje. Nasze przychody na koniec czerwca 2017 roku wzrosły o 20% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły ok. 770 mln zł. W drugiej połowie roku powinny nadal rosnąć w tempie min. 10%, co pozwoli na przekroczenie styczniowych założeń 10-proc. wzrostu w całym 2017 r. Duża zasługa w tym właśnie wzrostów w sektorze e-commerce, ale również umiejętnemu kreowaniu oferty dla sklepów internetowych i ich odbiorców.

Sklepy internetowe powinny kłaść duży nacisk nie tylko na kwestie marketingu i konwersji, ale także na optymalizację procesów operacyjnych, tak by sprawnie obsłużyć zwiększające się wolumeny. Warto zainteresować menedżerów e-sklepów np. modułami wysyłkowymi oferowanymi m.in. przez DPD Polska w ramach obsługi kurierskiej. To rozwiązanie pozwala znacznie przyśpieszyć nadawanie paczek i wyeliminować błędy w tym procesie – wyjaśnia Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

– Zbliżamy się powoli do świątecznego szczytu paczkowego. Warto przygotować się na ten okres wzmożonej aktywności zakupowej internautów, by stał się on czasem wzrostów przychodów dla e-sklepu, a nie przyczyną klęski związanej z niewydolnością logistyki – dodaje Rafał Nawłoka.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #26

Zapraszamy do lektury dwudziestej szóstej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o otworzeniu w Polsce Zalando Lounge, o nowej aplikacji IKEA, oraz o tym, że połowa Polaków nie kupuje online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zalando uruchomiło w Polsce klub zakupowy Zalando Lounge


Zalando Lounge to nic innego jak klub zakupowy z codziennymi kampaniami promocyjnymi, który umożliwia klientom zakupy artykułów wielu marek, także tych premium, przecenionych do 80%. To ukłon w stronę osób, które robią zakupy kompulsywnie i koncentrują się na mocno obniżonych cenach.

Oferta klubu objęła odzież męską, damską, dziecięcą, obuwie, a także akcesoria sportowe, bieliznę, biżuterię i dodatki do domu. Każdego dnia na stronie Zalando Lounge pojawi się od 5 do 7 kampanii, które będą ograniczone czasowo i które będą oferowały zniżki do 80%. Z Zalando Lounge można korzystać poprzez swój profil na zalando.pl.

Rynek mody w Unii Europejskiej jest wart ok. 46 mld euro, trudno więc się dziwić, że ruchy poszczególnych graczy są wymierzone w te grupy klientów, które jeszcze nie wybrały swojego ulubionego sklepu. Zmiany, jakie wprowadza m.in. Zalando, także na rynku polskim, to krok w stronę tych, którzy mają stałe potrzeby zakupowe. Zalando Lounge to także nie lada gratka dla łowców promocji.

Raport DPDgroup: 96 proc. zadowolonych z e-zakupów

Według badań Barometr E-shopper*, przeprowadzonych przez TNS Kantar na zlecenie DPDgroup aż 96 proc. ankietowanych jest zadowolonych z ostatnich zakupów internetowych. Zwiększa się konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi, które muszą szukać nowych sposobów na wyróżnienie swojej oferty. Analizy wskazują, że wśród kluczowych czynników budowania przewagi, znajdują się sposób dostarczenia przesyłki i obsługa klienta na tzw. „ostatniej mili”. Podsumowanie dostępne jest na tej stronie.

Aplikacja Ikea bazująca na rozszerzonej rzeczywistości już dostępna!

Wiele osób korzysta z gry The Sims tylko po to, by budować domy i je meblować. Wielu z graczy, którzy właśnie to lubią najbardziej, wielokrotnie podkreślało, że byłoby super móc wyposażać domy Simsów, w meble z najpopularniejszej meblowej sieciówki. I Ikea chyba wzięła sobie to do serca. Co prawda nie wprowadzono w Simsach artykułów tej marki, ale pojawiła się aplikacja, która pozwala na meblowanie nimi… własnych pokoi, mieszkań, domów.

To jedna z najbardziej oczekiwanych aplikacji, która była ustach wszystkich zanim jeszcze pojawiła się na rynku. Ikea Place wykorzystuje wyspecjalizowane API iOS 11, które pozwala na wirtualne umieszczanie przedmiotów w niemalże rzeczywistej przestrzeni. Użytkownicy iPadów i iPhone’ów mogą nakładać na siebie modele 3D produktów dostępnych w Ikea na podłogach oraz we wnętrzach w domu w czasie rzeczywistym. W ten sposób mogą mieć obraz tego, jak dany mebel zaprezentuje się we wnętrzu.

Ikea Place można pobrać bezpłatnie z iOS App Store. Na polskim rynku dostępna będzie 29 września.

Raport „E-commerce w Polsce 2017” – prawie połowa polskich internautów nie kupuje online


Liczba polskich internautów, którzy kupują w Internecie, sukcesywnie rośnie od kilku lat. Aktualnie 54% Polaków robi zakupy online. Dziś wartość polskiego e-commerce szacuje się na 36-40 mld złotych. Co warto podkreślić, potencjał naszego rynku nadal jest ogromny.

Populacja Polski to 38,5 mln ludzi. 26,5 mln korzysta z Internetu. 54% dokonało już zakupów online, 53% kupuje w polskich sklepach, a 16% – w zagranicznych. 46% Polaków nadal nie robi zakupów w Internecie. Główny argument to chęć obejrzenia produktu przed zakupem. Polaków ciągle trapi też kwestia bezpieczeństwa płatności (30%). Niespełna 1/3 respondentów dodaje, że nie robi zakupów w sieci, bo jest przyzwyczajona do zakupów stacjonarnych. 17% nie chce czekać na dostawę.

Wielkości poszczególnych grup wiekowych są do siebie bardzo zbliżone. 29% stanowią osoby z przedziału 15-24 i 25-34 lata, 30% to osoby z grupy 35-49 lat. 13% to osoby mające więcej niż 50 lat. Ponad połowa kupujących to kobiety (53%). Najbardziej rozpoznawalne marki zakupowe to Allegro i OLX, Zalando, Ebay i Ceneo. Spośród platform zagranicznych najczęściej wymieniane są Aliexpress, eBay i Amazon.

Jeśli chodzi o asortyment, to Polacy na ogół kupują odzież, akcesoria i dodatki (73%), książki, płyty i filmy (70%) oraz sprzęt AGD (58%). Na serwisach zagranicznych także rządzi odzież i towary z tej branży (38%), ale także gry komputerowe (28%) i obuwie (23%).

Najczęściej korzystamy, podczas robienia e-zakupów, z laptopów (80%), komputerów stacjonarnych (61%) i smartfonów (47%).

Aplikacja mobilna amazon.de dostępna w języku polskim

Klienci serwisu amazon.de mogą korzystać z polskiej wersji aplikacji mobilnej Amazon. To kolejny krok firmy w kierunku rozwoju usług dla mieszkańców Polski. Aplikacja posiada całkowicie przetłumaczoną nawigację, strony pomocy oraz informacje na temat dostaw i przesyłek, ale też miliony tytułów produktów.

Amazon od 2014 roku prowadzi działania w Polsce. Aktualnie z marką współpracuje 7200 przedsiębiorstw. Amazon zainwestował ponad 3 miliardy złotych, otwierając Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, biuro Amazon Web Services w Warszawie oraz trzy centra logistyki e-commerce. Dwa kolejne rozpoczną pracę w niedługim czasie.

Google: Czas ładowania strony na smartfonie nie powinien przekraczać 3 sekund

W poszukiwaniu informacji coraz częściej sięgamy po telefon – robi tak 41% Polaków. Google w przeprowadzonym niedawno badaniu potwierdziło, że czas ładowania się strony jest bardzo ważny. Nie powinien on przekraczać 3 sekund.

Jednocześnie udowodniono, że 90% małych i średnich firm ma strony, które ładują się średnio 10 sekund. Okazało się także, że ponad połowa polskich przedsiębiorstw nie ma responsywnych witryn, które dostosowują się do urządzeń mobilnych, w tym – przede wszystkim – do smartfonów.

Warto poprawić wyniki, gdyż dla 79% mobilnych konsumentów niewystarczające dostosowanie strony do smartfonów jest powodem do tego, by ją opuścić.

Crowdfunding w Polsce: zrzucamy się najczęściej po 10-25 zł

Platformy crowdfundingowe odwiedzane są najczęściej przez kobiety (61,5%) w wieku 25-34 lata (23,97%) i 18-24 lata (15,68%). Co ciekawe, to mężczyźni na ogół organizują zbiórki – 65,51%. Ponad 70% wpłacających przekazuje do 50 zł. Co czwarta osoba – kwotę pomiędzy 50 a 250 zł. 3,62% wpłaca ponad 250 zł, a 1,6% – ponad 500 zł. Zasilając zbiórki w Internecie, w 94% przypadków korzystamy z transferów błyskawicznych. Najczęściej robimy to w godzinach wieczornych – między godziną 20 a 21.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Raport DPDgroup: 96 proc. zadowolonych z e-zakupów

Według badań Barometr E-shopper*, przeprowadzonych przez TNS Kantar na zlecenie DPDgroup aż 96 proc. ankietowanych jest zadowolonych z ostatnich zakupów internetowych. Zwiększa się konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi, które muszą szukać nowych sposobów na wyróżnienie swojej oferty. Analizy wskazują, że wśród kluczowych czynników budowania przewagi, znajdują się sposób dostarczenia przesyłki i obsługa klienta na tzw. „ostatniej mili”.

E-zakupy coraz popularniejsze

Według badań DPDgroup średni udział transakcji online we wszystkich zakupach dokonywanych w Europie wynosi 9,6 proc. Do średniej ogólnej przyczyniają się przede wszystkim następujące kraje: Wielka Brytania, Niemcy, Austria i Polska. Z raportu wynika także, że, ponad połowa (51 proc.) Europejczyków kupuje w sklepach online co najmniej raz w miesiącu, realizując średnio 16 transakcji w roku.

– Dla Polski współczynniki te są nieco wyższe – 56 proc. respondentów dokonuje zakupów raz w miesiącu, przeciętnie 18 razy w roku. Pokazuje to, że popularność e-zakupów w naszym kraju jest wyższa niż średnia europejska – podkreśla Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Po pierwsze – dostawa

Wraz z rozwojem rynku sklepy internetowe szukają sposobu odróżnienia się od konkurencji. E-sklepy powinny przede wszystkim maksymalnie uprościć tzw. „ścieżkę zakupową” eliminując ograniczenia związane z doręczeniem czy płatnością. Dużą rolę w procesie pozyskania i zatrzymania klienta odgrywa logistyka. Jak pokazują badania, sklepy internetowe powinny oferować wybór spośród kilku opcji doręczenia.

Wygodne płatności

Elektroniczne formy płatności stają się coraz popularniejsze wśród polskich internautów, przy czym charakterystyczne dla naszej części Europy jest regulowanie należności za przesyłkę w formie pobrania. Tego rodzaju płatności są bardzo rozpowszechnione na Węgrzech i Słowacji, ale również są popularne w naszym kraju. DPD Polska uwzględniła tę lokalną preferencję i w ostatnim czasie jako pierwsza na rynku wprowadziła dwa nowatorskie rozwiązania usprawniające regulowanie płatności za pobranie.

– Postanowiliśmy zapewnić wygodę polskim odbiorcom i pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy możliwość realizacji należności u kuriera za pomocą karty płatniczej. Od kwietnia można także na tych samych terminalach zapłacić przez system BLIK. Nie zawsze mamy przy sobie gotówkę, a kartę czy telefon już tak. Swoboda decyzji, jak zapłacimy za przesyłkę, bardzo podnosi komfort odbiorcy – dodaje Rafał Nawłoka.

Poza granicami kraju

Według badania Barometr e-shopper już ponad połowa konsumentów przynajmniej raz dokonała zakupów w zagranicznym e-sklepie. Jest to wyraźny trend, do którego powinien dostosować się polski sektor e-commerce. Poszukiwanie klientów na rynkach ościennych to decyzja strategiczna, która z jednej strony otwiera nowe szanse, z drugiej zaś rodzi kolejne wyzwania związane z koniecznością spełnienia wysokich standardów, również tych w obszarze logistyki.

Przedsiębiorstwa potrzebują solidnego partnera, który zapewni nie tylko szybkie i bezpieczne doręczenia w każde miejsce na świecie, lecz także pomoże uporać się z formalnościami wymaganymi w międzynarodowym e-handlu. Firmy, które dysponują rozległą siecią kurierską w Europie oferują swoim klientom międzynarodowe usługi logistyczne, dzięki którym przesyłki mogą trafić w ręce odbiorów nawet już następnego dnia.

W drodze do pełnej satysfakcji

Według badań Barometr E-shopper DPDgroup aż 96 proc. uczestników badania dobrze ocenia ostatni zakup, co potwierdza ich wysoki poziom satysfakcji. 91 proc. zapewnia, że wróci do e-zakupów w najbliższym czasie. Co więcej, 3 na 4 nabywców online uważa, że proces składania zamówienia był prosty.

– Sklepy internetowe robią bardzo dużo, by przekonać do siebie potencjalnych nabywców i zatrzymać przy sobie tych, którzy chociaż raz dokonali transakcji na ich witrynie. Od pewnego czasu to nie cena jest podstawowym kryterium wyboru danego e-sklepu, ale szybka i elastyczna wysyłka kurierska. Ważny jest również dokładny opis produktu i intuicyjność nawigacji strony internetowej. Rynek jest dzisiaj na takim etapie swojego rozwoju, że dalsze dążenie e-sklepów do klarownego wyróżnienia się na tle konkurencji będzie wymagało jeszcze większej kreatywności niż dotychczas – zapewnia Rafał Nawłoka.


*Raport Barometr E-shopper powstał na podstawie badań przeprowadzony przez TNS Kantar pomiędzy 19 września a 7 października 2016 roku, na grupie niemal 24 tys. respondentów, w 21 krajach Europy. Badaniem zostało objętych ponad 1000 osób z Polski. Jest to największe badanie rynku e-commerce realizowane wśród europejskich konsumentów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)