Konferencja e-nnovation – relacje uczestników

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 28 września 2010
Kategoria Artykuły
Czas czytania: 3 min

Zgodnie z zapowiedziami, publikujemy dwie relacje uczestników konferencji e-nnovation, która odbyła się w dniach 23-24 września br. w Poznaniu. Na początek zapraszam do podsumowania imprezy w wykonaniu Agnieszki Zdebiak, która wygrała wejściówkę w konkursie eKomercyjnie. Po jej tekście zamieszczam ogólne wrażenia Norberta Trudzińskiego.


Relacja #1

Mike Butcher, Tom Keller, Petri Koponen – to nazwiska które przyciągnęły wiele osób na konferencję e-nnovation. I nieważne czy bliżej Ci do stwierdzenia „Think Globally” Alex`a Barrera czy też cytatu kończącego prezentację Jon`a Brandforda „Entrepreneurs do stuff” – na e-nnovation mogłeś spotkać swojego guru lub przynajmniej kogoś kto działa i myśli podobnie jak Ty.

Przedstawione w czasie konferencji prezentacje pozwoliły nie tylko zapoznać się z bieżącymi trendami w e-commerce, ale zainspirowały wiele osób do „rethinking, reinventing, reevaluating” swojej drogi w biznesie.

Lecz pomimo, że jechałam na e-nnovation głównie ze względu na zagraniczne nazwiska to najbardziej zapamiętałam prezentację InPost Rafała Brzoski. Bo było w niej i wszytko jak w tytule cool i trendy: cool study, cool produkty, trendy zajawki, a nawet gratisowy kod do paczkomatów. Rafał przekonał chyba wszystkich, że stwierdzenie o kreowaniu rynku na swoje usługi czy produkty nie jest pustym cytatem, ale działa w biznesie. Miło patrzeć na taki przykład z rodzimego podwórka.

Gdybym miała oceniać konferencję wg tego czy uważam, że warto było na nią poświęcić czas i środki to z pewnością odpowiedź brzmi Tak. Gdybym policzyć punkty za ilość sesji na których miałam problem z wyborem sali i gdyby dodać jeszcze punkty za moralny dylemat do której można zostać na after party by być przytomnym rano na prezentacji Nikos Anagnostou,  to byłoby to 5 – i tak oceniam tę konferencję.

Oczywiście materiały z konferencji dostępne będą również dla osób nieobecnych – jak zapowiadali organizatorzy już niedługo prezentacje z e-nnovation pojawią się w sieci. Szczerze polecam. Każdy nieobecny będzie mógł więc zapoznać się z tym co było na e-nnovation. Każdy może też spróbować zjeść lizaka nie odwijając papierka. Eksperyment ten polecam wszystkim tym, którzy za rok będą zastanawiać się czy jechać na kolejną edycję.

Agnieszka Zdebiak

Relacja #2

Ogólne wnioski moje jakie płyną z obejrzanych prezentacji:

  • brak kapitału na startupy w Europie
  • europejczycy chcą za wszelką cenę zbudować druga Krzemowa Dolinę (wg mnie i niektórych prowadzących nie da się tego powtórzyć, choć sporo prelegentów w to wierzyło)
  • biznes i świat to język angielski, który zdominował komunikację
  • myśl globalnie przy tworzeniu startupu nie ograniczaj się do lokalnych rynków. Projekt powinien być uniwersalny.
  • Do startupu potrzebny jest pomysł. Pomysł to nie wszystko potrzeba kapitału. Nikt nic nie mówił o zarządzaniu a uważam, że to jest trzeci bardzo istotny element niezbędny do tego, aby projekt osiągnął sukces komercyjny.

Ciekawostki z konferencji:

  • Wysiadło całe nagłośnienie podczas prezentowania finalistów i było duże zamieszanie i problemy techniczne z tym związane. Po dłuższej przerwie i obiedzie kontynuowano z prezentacje finalistów. Jak się później okazało przyczyną spalenia się instalacji było podłączenie dużej ilości szybkowarów dużej mocy w sali, gdzie serwowany był obiad.
  • Kilka innych drobniejszych problemów organizacyjnych.
  • Średnia jakość niektórych prezentacji i niski poziom projektów konkursowych
  • After w ciekawym miejscu z atrakcjami i morzem alkoholu. Dla dużej grupy uczestników morze okazało się zbyt duże.
  • Bardzo duża liczba zgromadzonych osób 500-600, jednak jak się dowiedziałem około 300 to organizatorzy, goście , pracownicy grupy Allegro.
  • Aby zatrzymać uczestników do końca po konferencji było losowanie iPada (wygrał go przedstawiciel filmaster.pl)
  • Najciekawsze prezentacje: 1 dzień: Michał Rączka i Jakub Tabędzki, 2 dzień: Mike Butcher i Marcin Beme audioteka.pl
  • najsłabsze były prezentacje ecommerce w Czechach i Rosji.

Norbert Trudziński

Jeżeli ktoś z Was był na opisywnaej konferencji to zapraszam do opublikowania swoich wrażeń na jej temat.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!