eKomercyjnie.pl

Millenialsi aktywni w e-commerce

Według badań Barometer E-shopper 2017 przeprowadzonych przez DPDgroup  40% nabywców online w Europie stanowią osoby w wieku 18 – 34 lat, dla których odsetek transakcji elektronicznych stanowi już niemal 13% wszystkich zakupów (przy średniej europejskiej wynoszącej nieco ponad 11%). Choć laptopy i komputery stacjonarne wciąż są głównymi narzędziami zakupów online coraz więcej młodych konsumentów kupuje w sieci za pomocą smartfonów, a dla prawie połowy kluczowym kryterium wyboru e-sklepu jest opinia w mediach społecznościowych.

Millenialsi napędzają e-sprzedaż

Osoby urodzone pomiędzy rokiem 1980 a 2000, zwane pokoleniem cyfrowym, są oswojone z nowinkami technologicznymi i cyfrową rzeczywistością od najmłodszych lat. Według raportu Barometer E-shopper 2017 nabywcy w wieku 18 – 34 lat stanowią w Polsce 58% tzw. dużych nabywców online, czyli osób, które dokonują częstych i regularnych zakupów w sieci.

– Dla pokolenia millenialsów nowe technologie to naturalne środowisko. Nawet dzisiejsi trzydziestolatkowie posługują się komputerami od wczesnego dzieciństwa i właściwie nie pamiętają czasów sprzed rewolucji cyfrowej. W związku z tym nie tylko chętnie korzystają ze smartfonów i portali społecznościowych, ale także swobodnie i często dokonują zakupów w sieci. Ten pragmatyczny styl życia zachęca także innych konsumentów do korzystania z wygody zakupów online i właśnie dlatego e-commerce tak szybko rośnie – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Rosnący trend zagranicznych e-zakupów

Aż 61% przedstawicieli pokolenia „Y” dokonało już zakupów w zagranicznych sklepach internetowych (przy średniej europejskiej wynoszącej 54%), a dla tej grupy wiekowej odsetek zakupów zagranicznych online stanowi ponad 22% (19% – średnia europejska).

– Millenialsi są świadomi swoich praw oraz zaznajomieni z sytuacją rynkową, dlatego korzystają z e-sklepów zapewniających odpowiedni poziom obsługi klienta – mówi Rafał Nawłoka.

Wyjątkowi i ceniący logistyczną elastyczność

Dla przedstawicieli pokolenia „Y” ważne są nie tylko transparentne zasady zakupów w sklepach internetowych, ale możliwość wyboru spośród różnych wariantów dostarczenia przedmiotów. Oprócz najpopularniejszych przesyłek kurierskich chętnie wybierają usługę click and collect (zamów online, odbierz w sklepie), czy odbiór w punkcie nadań i odbiorów. Oczekują także szybkiego doręczenia przesyłki z możliwością określenia godziny wizyty kuriera.

– Pokolenie „Y” to wyjątkowa grupa klientów na rynku e-commerce. Ich dominujący wpływ sprawia, że sklepy internetowe i firmy kurierskie kładą duży nacisk na dostosowanie się do potrzeb tej grupy konsumentów – podsumowuje Rafał Nawłoka.


Badanie DPDgroup Barometr E-shopper przeprowadziła firma Kantar TNS w okresie od 1 czerwca do 3 lipca 2017 r. Próby przeprowadzono online wśród  prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja). Badaniem objęto wyłącznie internautów powyżej 18 roku życia, którzy od stycznia 2017 roku złożyli i otrzymali co najmniej jedno zamówienie online.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #42

To już czterdziesta druga prasówka e-commerce, w której znajdziecie najświeższe wiadomości z branży. Przeczytacie m.in. o nowej inwestycji PKN Orlen, pierwszym sklepie Amazona pozbawionym kas oraz o zakupowych preferencjach Niemców. Zapraszamy do lektury!

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Nowe oblicze zakupów

Powstał właśnie Amazon Go- pierwszy sklep pozbawiony kas, a- co najważniejsze- także kolejek, które się do nich ustawiały. Klienci mogą natomiast dokonywać zakupów za pośrednictwem swoich smartfonów. Wystarczy, że ściągną na nie aplikację Amazon Go. Aplikację skanuje się każdorazowo na bramkach zlokalizowanych przy wejściu do sklepu. Potem można już swobodnie spacerować między półkami. Inteligentne kamery, zamontowane na suficie, rejestrują wszystkie produkty, po które sięgnie klient (odejmują też ceny tych towarów, na które ostatecznie się nie zdecydujemy). Należność za zakupy pobierana jest z karty płatniczej konsumentów. Sklep Amazon Go powstał w Seattle, na razie firma nie wspomina o kolejnych tego typu marketach i ich prawdopodobnych lokalizacjach.

Wojna z nieuczciwymi sprzedawcami

Alibaba Group, lider rynku e-commerce w Chinach, ma swój znaczący wkład w walce z oszustami internetowymi. Serwis, dzięki rozpoznawaniu podróbek towarów wystawianych na swojej platformie, pomógł zamknąć w zeszłym roku aż 240 tys. nieuczciwych sklepów i wskazał falsyfikaty o łącznej wartości 668 mln USD. Dzięki spostrzeżeniom pracowników serwisu, ujęto aż 1606 osób podejrzanych o sprzedaż nieoryginalnych produktów.

W co inwestuje PKN Orlen

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl, PKN Orlen w kolejnych latach poszerzy zakres swych usług o możliwość dokonywania zakupów click&collect, czyli zakupione przez Internet produkty, będziemy odbierać na stacjach paliw lub będziemy je otrzymywać ze sklepu internetowego. To niewątpliwie wyjście naprzeciw potrzebom nowoczesnego klienta oraz dostrzeżenie potencjału w, nieustannie rozwijającym się, sektorze e-commerce. Na razie nie wiadomo, kiedy zmiany mają wejść w życie. Nie są to jednak jedyne nowości w PKN Orlen, gdyż koncern planuje także rozszerzenie oferty detalicznej o sprzęt AGD czy konfekcję. Rozwój ma dotyczyć również sieci koncernowych sklepów O!, w ofercie, których pojawią się, poza wodą, także słodycze, przekąski i napoje.

Millenialsi aktywni w e-commerce

Według badań Barometer E-shopper 2017 przeprowadzonych przez DPDgroup  40% nabywców online w Europie stanowią osoby w wieku 18 – 34 lat, dla których odsetek transakcji elektronicznych stanowi już niemal 13% wszystkich zakupów (przy średniej europejskiej wynoszącej nieco ponad 11%). Choć laptopy i komputery stacjonarne wciąż są głównymi narzędziami zakupów online coraz więcej młodych konsumentów kupuje w sieci za pomocą smartfonów, a dla prawie połowy kluczowym kryterium wyboru e-sklepu jest opinia w mediach społecznościowych. Więcej na ten temat, przeczytacie tutaj.

Przez Internet na raty

Wirtualny handel jest ciągle ewoluującym rodzajem prowadzenia biznesu, a wprowadzanie udogodnień i modyfikacji ma wychodzić naprzeciw najbardziej wyrafinowanym gustom kupujących. Nowa usługa płatności ratalnych okazuje się korzystnie wpływać na wzrost sprzedaży w e-sklepach i niesie za sobą szereg pozytywnych zjawisk. W 2015 r. Uniwersytet w Ratyzbonie przeprowadził badania, które miały na celu poznanie motywacji e-sprzedawców, którzy byli skłonni wprowadzić system ratalny. Większość z nich oczywiście miała nadzieję na wzrost słupków sprzedażowych (83%). Wielu liczyło także na: większą satysfakcję stałych klientów (71%), pozyskanie nowych (67%) oraz wzrost konwersji i wartości dokonywanych zakupów (58%) . 50% ankietowanych przyznało, że wprowadzenie opcji ratalnej było podyktowane licznymi pytaniami kupujących. Abstrahując od tych danych, trzeba przyznać, że wprowadzenie nowej usługi rzeczywiście implikowało większą sprzedaż w ponad 60% sklepów. Najnowsze dane pokazują, że w Polsce tylko 4% klientów, podejmując decyzję o zakupie towarów, sugeruje się możliwością odroczenia płatności lub rozłożenia jej na mniejsze sumy. Obserwatorzy rynku e-commerce i eksperci są jednak zgodni, że ten odsetek będzie rósł. Dla przykładu porównywarka cen Idealo.pl wskazała, że ponad połowa europejskich sklepów wprowadziła już system ratalny. Wydaje się zatem, iż na rodzimym gruncie jest to wyłącznie kwestia czasu.

Wirtualny zakup mebli w Niemczech

Statystyki pokazują, że wśród naszych zachodnich sąsiadów coraz popularniejsze staje się kupowanie elementów wyposażenia online. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez firmę Otto.de, aż 37% Niemców deklaruje, że kupowali już meble przez Internet. Statystyki wyglądają tak imponująco, dzięki młodym ludziom zainteresowanym urządzaniem swoich mieszkań, bo to właśnie oni stanowią pokolenie, które zakupy robi głównie wirtualnie. Częściej meble w Internecie kupują kobiety. 43% ankietowanych poszukuje online najniższej ceny elementów wyposażenia, z kolei 33% respondentów deklaruje, że Internet traktują, jako źródło inspiracji w tym względzie.

Co z kosztami zwrotów przesyłek

W Wielkiej Brytanii klienci coraz częściej liczą na to, że koszt zwrotu wadliwego lub niechcianego towaru, pokryje firma wysyłająca. O ile w przypadku dużych firm jest to bardzo możliwe, o tyle mniejsze podmioty mogą w ten sposób znacznie obciążyć swój budżet, a w konsekwencji nie utrzymać się na rynku. Największa plaga zwrotów ma miejsce zazwyczaj po świętach Bożego Narodzenia i Nowym Roku. Dotyczy to głównie nietrafionych prezentów, ale sprytni konsumenci potrafią również zwrócić ozdoby choinkowe, czy sylwestrowe kreacje. Konsumenci wielokrotnie nadużywają swego prawa do zwrotu towaru w ciągu 14 dni. Na początku bieżącego roku w ParcelHero poziom zwrotów sięgnął aż 47%. Zwroty kosztują brytyjskie firmy wysyłkowe ponad 22 mln rocznie, a szacuje się, że kwoty będą wzrastać, ponieważ coraz więcej ludzi preferuje zakupy online.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka ecommerce #41

Zapraszamy do lektury 41 prasówki e-commerce. W tym tygodniu przeczytacie między innymi o tym, że w grudniu do Polski dostarczona została ogromna liczba przesyłek z Chin, oraz o tym, że zakaz handlu w niedziele może być ogromną szansą dla e-commerce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

W grudniu 3 razy więcej przesyłek z Chin

Jak podaje Poczta Polska w ostatnim czasie wzrosła liczba przesyłek z chińskich portali zakupowych. W listopadzie 2017 roku było ich o 100% więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku, zaś w grudniu już o blisko 200% więcej. W informacji prasowej Poczty Polskiej przeczytamy: „Po podpisaniu 22 września 2017 roku przez Pocztę Polską i China Post Group China Post Group wstępnego porozumienia dotyczącego transportu przesyłek drogą lądową, polski operator pocztowy zaczyna odgrywać ważną rolę  w wymianie handlowej między Azją a Unią Europejską”.

Poczta Polska podpisała porozumienie z Krajową Administracją Skarbową Ministerstwa Finansów, które dotyczy współpracy w zakresie odprawy celnej przesyłek pocztowych, a które usprawniło cały proces obsługi celnej na pocztowym ruchu międzynarodowym.

Zakupy w 60 sekund w sieci Asda

Asda jest jedną z największych sieci sklepów na Wyspach. Cały czas inwestuje ona w rozwiązania omnichannel oraz poprawienie jakości obsługi klienta. Jednym z nowych rozwiązań jest umożliwienie zakupów w systemie click and collect nawet w czasie 60 sekund. Postawiony w Manchesterze automat do obsługi jest w fazie testów, a przy jego pomocy nie tylko można odebrać zakupy, ale także je zwrócić. Mieści on w sobie maksymalnie 500 paczek, a z jego usługi skorzystało 1,5 tysiąca klientów. Podobne urządzenia znajdują się na rynku amerykańskim i należą do sieci Walmart.

Z automatów Asda będą mogli korzystać także klienci dokonujący zakupów w innych sklepach, takich jak Asos czy Decathlon.

Zakaz handlu w niedzielę szansą dla e-commerce?

Uchwalenie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele oznacza, że od 1 marca 2018 roku w każdym miesiącu będą zaledwie dwie niedziele handlowe. Od 1 stycznia 2019 roku już tylko jedna, a od 2020 r. niedzielny handel będzie możliwy tylko siedem razy w roku. Za złamanie zakazu sklepom grozi od tysiąca do 100 tys. złotych kary. Cały czas nie była pewna przyszłość e-handlu, ale po wielu zmianach okazało się, że obostrzenia nie obejmą sklepów internetowych. W dużym skrócie dla nich sprzedaż nadal może trwać cały rok.

Jak można konkurować ze sklepami stacjonarnymi? Przede wszystkim może dojść do sytuacji, w której sklepy stacjonarne otworzą się wreszcie na kanały cyfrowe, a dodatkowo może się okazać, że rozwiązania omnichannel przyjdą z pomocą. Ci, którzy jeszcze nie byli w pełni przekonani, czy powinni ruszyć ze sprzedażą internetową, powinni zrobić to właśnie teraz.

16% europejskich firm sprzedaje produkty lub usługi online

Według badań Eurostatu w sprzedaż online w Europie od kilku lat utrzymuje się na poziomie około 16% i jest stabilna. Możemy zauważyć niewielkie skoki, ale są one okresowe. 97% firm, które sprzedały produkty online w roku 2017 zrobiło to do klientów z tego samego kraju, 44% dodatkowo sprzedało produkty do klientów z innych krajów UE, a 28% do klientów spoza Unii Europejskiej. Przyczynami niższej sprzedaży produktów dla klientów spoza danego kraju są przede wszystkim bariery logistyczne oraz językowe.

M-commerce w Wielkiej Brytanii

Według badań po raz pierwszy liczba zakupów online dokonywane za pomocą telefonów komórkowych przewyższyła tą dokonywaną przy pomocy tabletów. W 2017 roku 49,7% wszystkich zamówień w UK dokonano za pomocą smartfonów. Zakłada się, że do 2021 roku wartość ta będzie wynosiła 56%. Wszystko dlatego, że telefony są na wyspach bardziej popularne niż tablety. Sprzedaż ecommerce w UK powinna osiągnąć wartość 95 miliardów euro, co stanowi 19% całkowitej sprzedaży w tym kraju. Dodatkowo mówi się, że do 2021 roku ponad 25% wszystkich sprzedawców offline otworzy kanał online, aby móc konkurować z innymi graczami na tej platformie sprzedaży.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)