Mystery shopping część 1 – Helion.pl/Onepress.pl

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Mystery shopping część 1 - Helion.pl/Onepress.pl

W pierwszej części zapowiadanego wczoraj cyklu padło na internetowego weterana – wydawnictwo książek Helion, które posiada kilka popularnych e-księgarni. Moje zamówienie miało numer A0331103822 (31 marca 2010, około godziny 13:15) i dotyczyło trzech książek.

Proces składania zamówienia
Dwie pierwsze książki znalazłem na łamach Helion.pl. Chciałem jednak przetestować funkcję jednego koszyka, działającego we wszystkich sklepach wydawnictwa dlatego dorzuciłem też jedną pozycję z Onepress.pl. Wartość zamówionych produktów przekroczyła 100 zł – mogłem skorzystać z promocji firmy i dostać wybraną książkę za darmo, jednak nie znalazłem w „Bezcennym koszyku” nic ciekawego.

Warto zauważyć, że oprócz gratisów Helion oferuje darmową dostawę na terenie Polski pod warunkiem wykorzystania przedpłaty jako formy płatności. Wydawnictwo może pozwolić sobie na ten krok, bo nie tylko ma wszystkie książki u siebie, ale także je produkuje. W przypadku sklepów z korzystających z hurtowni trzeba więcej poświęcić, żeby zaoferować taką promocję.

Po zatwierdzeniu wyboru książek, wypełniłem formularz dostawy (łącznie z fakturą i innym adresem do wysyłki), opłaciłem zamówienie przez Płatności.pl (mTransfer) i otrzymałem informację o przyjęciu do realizacji.

Skoro zakładanie konta nie było potrzebne w żadnym momencie, nie zdecydowałem się na taką opcję. Dobrym pomysłem byłoby dodanie wyraźnej prośby o założenie konta po złożeniu zamówienia (np. z informacją, że jak będę zamawiał kolejny raz to nie będę musiał podawać danych adresowych). Bez takiej możliwości stałem się klientem, który przyszedł, zamówił i wyszedł :)

Ocena: 2.5/3

Informacje o postępach w realizacji zamówienia
Pierwszy e-mail, jaki otrzymałem w sprawie transakcji 31 marca pochodził z Płatności.pl i dotyczył przyjęcia wpłaty. Kilka sekund po nim pojawiło się potwierdzenie zamówienia od Działu sprzedaży helion.pl, gdzie wyszczególniono zawartość przesyłki, adres do faktury i adres dostarczenia (wszystko tak jak podałem).

Później nastąpiła dość nieprzyjemna cisza ze strony Helionu aż do wczoraj (6 kwietnia!), kiedy o godzinie 16:57 otrzymałem informację o potwierdzeniu realizacji zamówienia.

Moim zdaniem zabrakło ważnych maili o potwierdzeniu otrzymania płatności przez sklep (to ew. załatwiła wiadomość z Płatności.pl) oraz przekazaniu paczki do wysyłki.

Co więcej, w jakiś niewyjaśniony dla mnie sposób adres dostarczenia przesyłki został zmieniony na… dane mojej Żony (odbiorca paczki zmienił się z Krzysztofa Bartnika na Ewę Bartnik). Dlaczego system je podmienił? Kiedyś owszem, składaliśmy zamówienie na dane Żony, jednak ciężko powiedzieć skąd wynika taka niespodziewana zamiana. Sprawa na pewno wymaga wyjaśnienia.

Ocena: 1/3

Szybkość realizacji zamówienia
Zamówienie złożyłem w środę 31 marca około godziny 13:15. Książki wysłano do mnie 1 kwietnia (następnego dnia roboczego), a dotarły 6 kwietnia, na kilka godzin przed otrzymaniem przeze mnie informacji o potwierdzeniu realizacji zamówienia!!!

W międzyczasie była oczywiście przerwa świąteczna, dlatego zamówienie wysłane jako list polecony dotarło w ciągu 2-3 dni roboczych. Wynik uważam za w pełni akceptowalny.

Ocena: 2.5/3

Sposób pakowania
Helion/Onepress do zabezpieczenia książek wykorzystuje solidne, tekturowe pudełko. Posiada również taśmę firmową z logotypami swoich księgarni internetowych. Do zamówienia dołączono oczywiście fakturę. Książki dotarły w stanie perfekcyjnym, ich liczba i wybór również się zgadzały.

Jedyny minus, jaki widzę w używaniu samych pudełek jest taki, że są narażone na deszcz. Kiedyś miałem taki przypadek, że książki dotarły lekko wilgotne, dlatego dobrym (lecz zwiększającym koszty) rozwiązaniem byłoby otoczenie produktów folią (bąbelkową lub stretch).

Ocena: 3/3


Dział obsługi klienta
Kontakt nie był potrzebny.

Ocena: brak

Podsumowanie
Książki pojawiły się w moich rękach dokładnie w trzeci dzień roboczy po złożeniu zamówienia. Najbardziej brakowało mi jednak dokładniejszej informacji o postępach w realizacji zamówienia. Nie wiedziałem kiedy zostało wysłane, po cichu liczyłem też na realizację 31 marca tak, żeby koszty można było zaksięgować jeszcze w poprzednim miesiącu. To się jednak nie udało. Ogólnie Helion/Onepress załapał się na dolną granicę bardzo dobrego sklepu. Wystarczy kilka drobnych, ale ważnych poprawek i sklep będzie jeszcze bliżej ideału:)

Ocena ogólna: 9 (bardzo dobry sklep, polecam)

Przypomnienie zasad oceniania.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę