eKomercyjnie.pl

Na co zwracać uwagę, projektując kartę produktu?

Rosnąca konkurencja na rynku wymusza na właścicielach sklepów internetowych ciągłą optymalizację kluczowych elementów swoich witryn. Jest to konieczne ze względu na to, że elementy te wpływają na zachowania klientów i w rezultacie również na efektywność sprzedaży produktów.

W sklepie stacjonarnym produkt możemy wziąć do ręki, sprawdzić, jakie posiada funkcje i z jakiego materiału jest zrobiony, a także zobaczyć jego kolor i ocenić sposób wykonania. Dzięki temu zdobywamy dużą wiedzę o produkcie. W sklepie internetowym nie mamy takich możliwości, dlatego powinniśmy wynagrodzić użytkownikom tę niedogodność.

Według wyników badań opublikowanych przez firmę Adobe (w 2010 r.), internauci chcieliby, aby ich doświadczenia podczas przeglądania oferty sklepów internetowych były zbliżone do tych ze sklepów stacjonarnych. Już sama czynność przeglądania stron z produktami jest porównywana do skanowania półek w tradycyjnym, fizycznym sklepie.

Czego jeszcze chcą klienci? Z pewnością spełniać swoje oczekiwania. A czego chce sprzedawca? Sprzedażowego sukcesu! Tym, co skutecznie łączy te dwa pragnienia jest dobrze zaprojektowana karta produktu.

Karta produktu, jak już wspomniałem, powinna spełniać oczekiwania klientów. Użytkownicy często trafiają na stronę produktu bezpośrednio z wyszukiwarki. W związku z tym ważną informację stanowi to, co jest na niej prezentowane. Nazwa produktu powinna być widoczna i czytelna od pierwszej chwili wejścia na stronę.

Warto również umieścić informację o pozycji danej strony produktu w strukturze sklepu, dla lepszej orientacji klienta.

Należałoby więc zadbać o to, aby zdjęcia dawały chociaż namiastkę doznań obcowania z produktem. Zatem powinny one być odpowiednio duże, koniecznie dobrej ja-kości (nieskompresowane) i umieszczone w widocznym miejscu. Z kolei mechanizm prezentujący musi umożliwić użytkownikowi swobodne przewijanie i powiększanie zdjęć [1]. Warto zaznaczyć, że pozytywnie odbierane są zdjęcia 3d, dzięki którym klient ma możliwość dokładnego obejrzenia produktu z każdej strony.

Coraz częściej zdarza się tak, że uzupełnieniem zdjęć są materiały wideo. Nawet jeżeli w momencie projektowania karty produktu nie dysponujemy takimi materiałami, powinno się zaprojektować interfejs strony w taki sposób, aby w przyszłości można było je dodać.

Uzupełnieniem graficznej prezentacji produktu jest opis, który nie powinien ograniczać się tylko do technicznej specyfikacji dostarczonej przez producenta. W opisie należy wyszczególnić ważne i charakterystyczne cechy produktu. Pamiętajmy, że tekst to sposób na przekonanie klienta, iż oglądany przez niego produkt spełnia jego potrzeby, a nawet kreuje nowe.

Kolejna kwestia to cena. Jest ona często kluczowym elementem karty produktu. Może przyciągnąć rzeszę klientów albo skutecznie odstraszyć. Niewątpliwie powinna być umieszczona w widocznym miejscu, tak aby inne treści nie wpływały negatywnie na jej wyrazistość. Warto pamiętać, że klient będzie się starał skorelować jakość produktu do ceny. Cztery wymienione wcześniej elementy: nazwa, zdjęcia, opis i cena są ze sobą silnie powiązane i tworzą fundament karty produktu.

Według badań przeprowadzonych przez Think Kong i StudentsWatch.pl, prawie 75% badanych klientów zadeklarowało, że wybierając określone produkty, bierze pod uwagę opinie innych użytkowników sieci [2]. Dlatego umożliwienie wypowiedzi nabywcom i tym samym dodania oceny produktu jest ważne z dwóch powodów: opiniujący ma świadomość, że jego wypowiedź może mieć wpływ na decyzję innych klientów – jest potrzebna. Z drugiej strony, klienci potrzebują zweryfikować swoje odczucia z innymi. Ponadto, polecanie przez internautów produktów i usług może bardzo silnie przekładać się na sprzedaż.

Łatwo zauważyć, że cele, które wyznaczane są karcie produktu, znajdują odzwierciedlenie w zasadach AIDA:

A — Attention (zwrócenie uwagi klienta na produkt);
I — Interest (zainteresowanie klienta właściwościami produktu);
D — Desire (wzbudzenie u klienta chęci posiadania produktu);
A — Action (przekonywanie klienta do zakupu produktu);

Przytoczone wyznaczniki warto uzupełnić o jeszcze jeden element: S — Satisfaction (usatysfakcjonowanie klienta, rekomendacja produktu innym osobom) [3]. Czyż nie takie jest zamierzenie twórców kart produktu?

Mogłoby się wydawać, że karta produktu to nic nadzwyczajnego, ot konieczny element – dodatek do prezentowanego przedmiotu. Codziennie widzimy ich kilkadziesiąt i z reguły się nad nimi nie zastanawiamy. Jeżeli jednak zapytałbym Cię o listę Twoich trzech ulubionych sklepów, gdzie z przyjemnością wracasz i robisz zakupy, prawdopodobnie podałbyś mi te, które zaspokajają Twoje potrzeby. Dostarczają odpowiednią ilość informacji, przekazywanych w taki sposób, abyś mógł dokonać zakupu.

[1] http://www.napavalleypos.com/assets/images/documents/What%20Shoppers%20Want.pdf
[2] http://www.egospodarka.pl/79136,Internauci-a-opinie-o-produktach,1,12,1.html
[3] http://www.heuristic.pl/blog/e-marketing/146.html


Andrzej Bogatko – User Interface Designer w firmie Divante Sp. z o.o., wcześniej pracował przy
platformach e-commerce: Neo24.pl, Travelplanet.pl, Aero.pl. Pasjonat projektowania, ewangelista UCD. W wolnym czasie fotografuje i podróżuje.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #13. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Rzetelnyregulamin.pl

Krótki opis: Sklepy posiadające certyfikat Rzetelnego Regulaminu budują zaufanie wśród Kupujących, dając im gwarancję pro-konsumenckiej obsługi. Z drugiej strony Sklep otrzymuje naszą pełną odpowiedzialność za zgodność dokumentu z prawem wraz z aktualizacjami dokumentu.

Oferta firmy: Prezentując na stronie internetowej sklepu Certyfikat Rzetelnego Regulaminu sprzedawca zapewnia klientów, że jego sklep przestrzega prawa konsumenta.

Oferta naszej firmy obejmuje kompleksową obsługę prawną, dla wszystkich, którzy prowadzą działalność w Internecie.
Certyfikaty pro-konsumenckie

  • certyfikujemy serwisy internetowe poprzez weryfikację Usługodawcy, weryfikując procesy i zasady świadczenia usług, w tym usług płatnych;
  • certyfikujemy sklepy internetowe poprzez weryfikację Sprzedawcy, weryfikując proces sprzedaży i jakość obsługi klienta;
  • certyfikujemy konkursy poprzez weryfikację Organizatora, dokonując weryfikacji formalno prawnych w zakresie uprawnień do organizacji konkursu, sprawdzamy wiarygodność procesu wyłaniania Laureatów;
  • certyfikujemy programy lojalnościowe i partnerskie, weryfikując model działania, jego przejrzystość i rzetelność. Tworzymy wszelkie dokumenty w tym rzetelny regulamin.

Każdy certyfikat jest opatrzony naszą obiektywną oceną poprzez streszczenia najbardziej istotnych elementów regulaminu, modelu działania oraz podmiotu, który dokonuje sprzedaży lub jest usługodawcą.

W zakresie każdego z certyfikatów jest nasza pełna odpowiedzialność oraz opieka prawna w zakresie utrzymania regulaminu wraz z jego aktualizacją. Jeżeli pojawią się nowe klauzule lub zmiany przepisów prawa dokonujemy zmian w dokumentach. Każdy właściciel Certyfikowanego Rzetelnego Regulaminu ma możliwość prezentacji certyfikatu na swojej stronie internetowej, budując w ten sposób zaufanie Użytkowników, a w szczególności Klientów.

Certyfikat Rzetelnego Regulaminu = zaufanie + większe przychody

Kolejnym obszarem naszej działalności będącym uzupełnieniem powyższych zagadnień jest tematyka związana z ochroną danych osobowych. Pomagamy w tworzeniu i wdrażaniu Polityk Bezpieczeństwa. Właściciele zarówno serwisów jak i sklepów internetowych mają ustawowy obowiązek rejestracji zbiorów danych osobowych w GIODO. Oferujemy kompleksową obsługę w tym zakresie.

Elementy podlegające weryfikacji: Przed przystąpieniem do prac nad regulaminem np. dla Sklepu analizujemy stronę internetową pod kątem informacji, jakie są na niej zawarte, analizujemy proces sprzedaży, z szczególnym naciskiem na czytelność i kompletność prezentowanych danych w zamówieniu, komunikację pomiędzy Sklepem, a Klientem, wykonujemy symulację zakupu. Dodatkowo sprawdzamy dokumenty rejestrowe Sprzedawcy oraz zgodność tych danych z prezentacją na stronie internetowej.

Sposób weryfikacji: Przed przystąpieniem do prac nad regulaminem dla Sklepu badamy ponad 60 kryteriów, jakie musi on spełniać. Wymogi te wynikają z Kodeksu Etyki dla Sklepów Internetowych. Utworzony i certyfikowany dokument jest pod naszą ciągłą opieką, a Sprzedawca otrzymuje dwa kody HTML przy pomocy, których umieszcza zarówno Certyfikat na swojej stronie jak i treść regulaminu.

Czas trwania weryfikacji: Audytu strony i audyt procesu sprzedaży wykonujemy w ciągu 5 dni. Utworzenie regulaminu, który będzie uwzględniał wszystkie specyficzne szczegóły zajmuje dodatkowe 5 dni.

Cennik usług: http://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/cennik

Konieczność podpisania umowy: Z naszymi Klientami zawieramy umowę drogą elektroniczną. Umowę stanowi nasz regulamin. W celu rozpoczęcia współpracy należy założyć bezpłatne konto Certyfikacji, poprzez które można zarządzać wszystkimi usługami, zamawiać je, przedłużać, dokonywać zmian w dokumentach.

Regulamin jest dostępny na stronie
http://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/Regulamincertyfikacji

Korzyści dla sklepu:

Najwyższa jakość – każdy regulamin przygotowuje prawnik
Opiekę merytoryczną nad każdym dokumentem sprawuje renomowana kancelaria prawna „Prof. Marek Wierzbowski i Partnerzy – Adwokaci i Radcowie Prawni” z Warszawy z doświadczeniem praktycznym zdobytym w UOKiK’u.

Parasol ochronny – utrzymanie i aktualizacja regulaminu

W okresie 12 miesięcy certyfikowany regulamin jest pod naszą opieką prawną i jeżeli zmienią się przepisy prawa lub pojawią się nowe rekomendacje UOKiK (klauzule niedozwolone), wówczas dokonujemy aktualizacji dokumentu.

Spokojny sen – bierzemy pełną odpowiedzialność
Nie ograniczamy naszej odpowiedzialności. Jeżeli Klient poniesie szkodę w związku z pozwem za błędny regulamin (klauzule niedozwolone), jesteśmy w 100% za to odpowiedzialni.

Wyróżnienie – Budowanie zaufania wśród Konsumentów poprzez Certyfikat
W okresie utrzymania regulaminu nasi Klienci mają prawo zamieścić Logo Rzetelnego Regulaminu na stronie internetowej sklepu. Ma to na celu przekonanie Konsumentów, że można bezpiecznie dokonać zakupu w Sklepie, że umowa, jaką jest regulamin dba o prawa Konsumenta, że Sprzedawca jak i sam Sklep został zweryfikowany przez niezależną firmę. Dodatkowo Konsument ma pewność, że umowa nie ulegnie zamianie bez jego wiedzy.

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Australia Post zainwestuje do 2014 roku 50 mln dolarów w nowoczesny system doręczania paczek

Grupa Integer.pl sfinalizowała – po pozytywnych testach operacyjno-systemowych – umowę z Australia Post na dostawę 250 Paczkomatów InPost. Pierwsze urządzenia stanęły już w Melbourne, a kolejne w ciągu miesiąca pojawią się łącznie w 5 miastach południowej Australii. Do połowy grudnia 2012 roku rozlokowanych zostanie niemal 50 Paczkomatów, a od lutego do października 2013 roku Grupa Integer.pl dostarczy australijskiemu operatorowi narodowemu kolejnych 200 maszyn.

Potencjał australijskiego rynku sprawia, że Grupa docelowo chciałaby zapewnić Australijczykom możliwość korzystania z co najmniej 1000 rewolucyjnych urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek.

Kontrakt z Australia Post jest największą tegoroczną umową eksportową i tym samym międzynarodowym przedsięwzięciem biznesowym Grupy Integer.pl. Współpraca z australijskim operatorem narodowym – wyceniana tylko w pierwszym etapie na 6,35 mln dolarów – może przynieść Grupie nawet kilkunastoprocentowy wzrost przychodów w skali kolejnych dwóch lat.

Z badań zrealizowanych w lipcu 2012 roku przez PricewaterhouseCoopers i Frost & Sullivan wynika, że 53% australijskich konsumentów w wieku powyżej 15 lat robi zakupy online. Z kolei „The Australian and New Zealand Online Shopping Report” pokazuje, że wartość rynku e-commerce może wzrosnąć w Australii w 2012 roku o 17,9% do 16 mld dolarów. Przed 2016 rokiem wskaźnik ten osiągnie poziom 26,9 mld dolarów.

Ahmed Fahour, prezes i dyrektor zarządzający Australia Post zapewnia, że Australijczycy odbierają aktualnie więcej paczek niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak – ze względu na to, że rzadko są w domu w ciągu dnia – doręczanie przesyłek w sposób tradycyjny jest bardzo trudnie. Stąd decyzja australijskiego operatora narodowego o współpracy z Grupą Integer.pl, wdrażającą na rynkach globalnych sieć całodobowych urządzeń easyPack do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek.

Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl nie kryje entuzjazmu – „Australia Post zainwestuje ponad 2 mld dolarów w digitalizację procesów logistycznych, z czego aż 50 mln dolarów przeznaczy na rozwój nowoczesnych usług kurierskich z naszym udziałem. Jest to ogromne rynkowe i biznesowe osiągnięcie, zwłaszcza, że australijski sektor e-commerce jest w fazie dynamicznego wzrostu, dając nam tym samym ogromne perspektywy rozwoju. Niewątpliwym sukcesem naszej Grupy jest fakt, że będziemy operacyjnie uczestniczyli – wspólnie z NeoPost – w rozbudowie jednej z największych zagranicznych sieci logistycznych na rynku pocztowo-kurierskim”.

Australia jest dziesiątym krajem – po Chile, Arabii Saudyjskiej, Cyprze Estonii, Hiszpanii, Irlandii, Litwie i Łotwie oraz Rosji – w którym Grupa Integer.pl udostępni rewolucyjne urządzenia easyPack. Również do końca 2012 roku – dzięki umowie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity – spółka podwoi polską sieć całodobowych urządzeń. Z kolei mieszkańcy niemal wszystkich krajów europejskich będą mogli już w 2016 roku korzystać z sieci 16 tys. urządzeń do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek.

Do końca 2012 roku Grupa Integer.pl planuje przeznaczyć na rozwój usługi easyPack od 40 do 80 mln zł, a niemal pięcioletni projekt zagranicznej ekspansji wyceniany jest na około 300 mln euro. Dzięki strategicznym inwestycjom – realizowanym na międzynarodowych rynkach – przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych osiągną w ciągu kilku najbliższych lat poziom 20-40 mln euro rocznie.

Źródło: GENESIS PR

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)